Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Nagyon sokat gondolkoztam azon, hogy hogyan lehetne megszigorítani a jogosítvány megszerzésének feltételeit, valamint a már gyakorló gépjárművezetők közlekedési ismereteinek felszínen tartását. Mert azzal szerintem mindenki egyetért, hogy a mostani helyzet tarthatatlan, a gépjárművezető-oktatók, szakoktatók (tisztelet a kivételnek) mennyiségre mennek, és egyáltalán nem adnak a minőségre, ami persze nem feltétlen az ő hibájuk, hanem inkább a kormányzaté, mert nem tesz ellene szinte semmit.
Kezdjük a jogosítvány megszerzésének szigorításával
Itt kellene valahol elkezdeni, az alapoknál. Ha tehetném, akkor a jogosítvány megszerzésének alapfeltételeként előírnék egy általános iskola sikeres elvégzését. Szerintem az ne kaphasson jogosítványt, aki egy általános iskolát nem tud elvégezni. Az autósiskolába való beiratkozás előtt pedig egy előzetes orvos szakértőt alkalmaznék a jelöltekkel szemben, aki már itt kiszűrni az alkalmatlan vezetőket. Jogosítvány megszerzésének az életkori minimumát felemelném 18 évre. A frissen végzett járművezetőknél bevezetném a teljesítmény-korlátozást: egy évig maximum 1300 ccm-ig vezethet járművet, két év után 2000 ccm-ig, és három év után bármekkora űrtartalmú járművet. Motorkerékpárosoknál hasonló elgondolás.
Folytassuk a már meglévő gépjárművezetők KRESZ tudásának szinten tartásával
Az, hogy a jelenlegi szabályozás szerint a frissen megszerzett jogosítvány két évig kezdő vezetői engedély, nagyon kevés. Ha tehetném, akkor minden gépjárművezetőnek kétévente előírnék egy kötelezően, ámde ingyenes teszt jellegű vizsgázást KRESZ-ből. A vizsgát mindenkinek kötelező lenne letennie. Aki a két év letelte után két hónapon belül nem teszi le ezt a vizsgát, automatikusan szüneteltetném a vezetési jogosultságát a sikeres vizsga letételéig. Természetesen ehhez egy nagyon jól, és tökéletesen működő értesítő rendszert kellene kiépíteni, hogy a vezető időben értesüljön a két év leteltéről. (Megjegyezném, hogy ezen értesítő rendszer keretében meg lehetne azt is oldani, hogy az orvosi érvényesség lejárta előtt is értesítse a vezetőt. De ezt mellékesen jegyzem meg.)
Egyéb elgondolások
A járművezetőknél sok esetben nagy gondot jelent az idős életkor. Ezt úgy oldanám meg, hogy a 60. életév felett kétévente kellene egy igazságügyi orvosnál megjelennie a vezetőnek. A szakértő pedig eldöntené, hogy alkalmas e, vagy sem a további gépjárművezetésre.
A KRESZ oktatást már általános iskola első osztályától, egészen a középiskola, főiskola, az egyetem elvégzéséig tanítani kellene látványos, élvezetes, interaktív formában. Nagyon nagy hangsúlyt kellene fektetni a baleset-megelőzésre, sokkoló felvételekkel, megtörtént balesetek bemutatásával.
A büntetés jellegének nem pénz centrikusnak kellene lennie, hanem vezetéstől eltiltás centrikusnak, ugyanis egy havi 500.000 forintot kereső személynél nem nagy gond kifizetni a 100.000 forintos csekket, részére a vezetői engedély elvétele jelent visszatartó erőt.
Hogy a fentebb felsorolt elméleti elgondolások tökéletesen működjenek, rengeteg dolognak kellene változnia, például ne legyen korrupció, mindenki érezze át a dolog komolyságát, stb.
2011. január 1-jétől jogosítványt csak olyan személy szerezhet, aki rendelkezik általános iskolai bizonyítvánnyal, vagyis alapfokú végzettséggel rendelkezik. Az erről szóló kormányrendelet a 2010 június 29-én került kihirdetésre, mely a 205/2010. számot viseli, és a Magyar Közlöny 109. számában található meg. A kormányrendelet a következőképpen fogalmaz:
A gépjármű vezetésére jogosító vezetői engedély megszerzésére irányuló közúti járművezetői tanfolyamra az vehető fel, valamint elméleti vizsgát az tehet, aki a közoktatásról szóló törvény szerinti alapfokú iskolai végzettséget megszerezte. Az alapfokú iskolai végzettség megszerzését a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzéséről és vizsgáztatásáról szóló miniszteri rendeletben meghatározott módon kell igazolni.
Néhány héttel a forrás bejegyzés (2010 február) megírása után Kósa Lajos nyilatkozott, hogy “ma Magyarországon a felnőtt népesség 17 százaléka nem rendelkezik általános iskolai végzettséggel, ők született munkanélküliek, született hátrányos helyzetűek, a munkaerőpiacra alig tudnak beilleszkedni, többségük funkcionális analfabéta. Annak, hogy valaki a közlekedésben biztonsággal, felelősen vegyen részt, minimális feltétele lehet a nyolc általános iskolai osztály elvégzése.” És erre itt van ez a kormányrendelet. Nem akarok abszolút semmilyen összefüggést vonni az “esetek” között, szándékomban sem áll, de olyan jó így egymás után elolvasni, ugye?
(forrás: jogiq.com)
|
|
M Imre 40 perce új videót töltött fel:
M Imre írta 2 órája a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:
A fényképen szereplő "úriember", aki...
M Imre 5 órája új videót töltött fel:
M Imre 5 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 5 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Akció most hétvégén... (15%) átmeneti kabátokra. ...
M Imre 6 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 19 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Poldi bácsi szelleme járja be újra a mély udvarokat, ahol ...
M Imre írta 19 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:
Bardóczi Sándor: November vége van és Budapesten...
M Imre 19 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 19 órája a(z) Udvaros Dorottya - Hóesés (budapesti képekkel) videóhoz:
Bardóczi Sándor: November vége van és Budapesten...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Tájékoztatás közúti közlekedési előéleti pontokról
Mozgóképes KRESZ-vizsgakérdések - 2016. május 23-tól
A gépjárművezetési alkalmasság új szabályai 2015. áprilisától: az Európai Unió tagállamaiban alvászavar gyanúja esetén a vezetői engedély megújításához kivizsgálás szükséges
Ingyenes közlekedésbiztonsági e-learning képzés, amellyel akár KRESZ tanfolyamot is nyerhetsz!