Közlekedés: Autóalagutak a Duna alatt. Az ember lehajt a Városligetnél és feljön a Moszkva téren

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

2008.09.30.

Nem Hölgyeim és Uraim. Ezt a térképet nem csak úgy összefirkáltuk. Szerény képeségeinket kihasználva megpróbáltuk berajzolni a Budapest alá tervezett valamennyi autóalagút nyomvonalát. Ugyanis évről évre (vagy legalábbis négy évről négy évre biztos) előkerül az autóalagutak kérdése. Legalább annyiszor, mint a négyes-ötös metróé vagy a gyalogos hidaké. És persze ugyanannyira nem épülnek meg. A Budavár alatt futó alagutat és a Ferenciek tere alatti forgalmat leszámítva nem nagyon lehet Budapesten föld alatt gépkocsikázni. Bár egy metró valószínűleg több utast tud szállítani nagyobb biztonsággal, mint egy autós alagút, előbb-utóbb alighanem föld alá kell kényszeríteni a forgalmat helyenként, mint ahogy sok más nagyvárosban is. Lássuk a legracionálisabb terveket, meg néhány elrugaszkodottabbat is a Fővakondvárosból.





PEST

A Kossuth Lajos utca alatt
Az Erzsébet híd és az Astoria között vezetné föld alá a forgalmat. A tavaly közzétett ütemezés szerint 2014 és 2017 között épülne meg (mondjuk újabban nem nagyon hallani róla). Építését bonyolítja, hogy el kell bontani az útjából az Astoria gyalogos aluljáróját, a metrókijáratot pedig a Rákóczi út két oldalára kellene áthelyezni. Felette kétszer egy sávon zajlana a forgalom. (Az alagút kijárata a kis képen látható, nagyitásért katt rá!) Bővebben itt.

 

(Amúgy felmerült olyan ötlet is, hogy nem az utat kellene föld alá vinni, hanem egy dombot kellene fölé építeni ! Valamivel szelídebb elképzelés az első emelet magasságában kialakított sétáló szint, de azért városképileg elég katasztrofális lenne az is. A későn érkező hívek az ablakon ugorhatnának be egy misére a ferencesekhez.)

 

A teljes Kossuth Lajos utca + a Rákóczi út alatt
Mai szemmel nézve kicsit elrugaszkodottnak tűnhet az az elképzelés, amely szerint a Keleti Pályaudvart kellene összekötni föld alatt a Ferenciek terével, a Rákóczi út pedig egy kisforgalmú vagy akár teljesen sétáló utcává válhatna. (Sok érdekes érv pro és kontra itt a kommentekben)
Madártávlat.
A Váci út egy szakszának föld alá vezetése
Az újpesti városközpont idei tervei között oylan is szerepelt, amely a Váci út forgalmát föld alá terelte volna. Nem is nézne ki rosszul egy szélesebb Duna-part. (Lásd a jobb oldali kis képet)

Ferdinánd-híd helyett alagút
Egy éve még teljesen reálisnak tűnt, hogy a kormányzati negyeddel együtt új összeköttetés épül a Váci út és a Podmaniczky utca között. Aztán ugye másként alakultak a dolgok.

 

 

 

BUDA

M0-ás a Budai oldalon

A körgyűrű bezáráshoz az M0-ának kereszteznie kell a Budai Tájvédelmi Körzetet, ahol elsősorban természetvédelmi okok miatt több  (egyes vélemyének szerint öt egy-két kilométeres) szakaszon alagutban zajlana forgalom. Mások nem ennyire biztosak benne.

Rakpart
Konkrét elképzelések soha sem születtek, de - leginkább Fintához köthetően - tervek voltak arra, hogy valahogy csak le kellene engedni a budai polgárokat a Dunához. Ennek egyik módja az alsó rakpart lefedése lehetne.

BAH-csomóponttól a Flórián térig
Állítólag a rendszerváltás után volt egy ilyen terv is. Még csak híres sem lett.

 

 



DUNA

Alagút a Duna alatt - keresztben
Általában a Lánchíd gyalogos híddá tételével párhuzamosan szokták emlegetni időről időre, hogy a forgalmat egy Duna-alagút váltaná ki, mely mondjuk a Csalogány utca és Parlament között futna. Állítólag ez már az 1960-as években felmerült, hogy politikusok hamarabb hazaérjenek a Rózsadombra.

Alagút a Duna alatt - hosszában
A 2006-os választási kampányban a fővárosi MSZP által felvetett elképzelés szerint alagútba vezetnék a rakpartok forgalmát a Margit-sziget és a Lágymányosi híd között. A Dunagút névre keresztelt beruházás tíz év alatt épült volna meg: nyolc kilométer, kétszer két-, helyenként kétszer háromsávos alagút, süllyesztéses technológiával, a metróalagutak felett. Utóbbi időben erről sem hallani.

A budai hegyvidék összekötése a belvárossal és a városligettel
Számomra ez hangzik a legmerdekebbnek. Főleg azért mert nem egy polgárpukkasztó blogger, hanem Vörös Attila egyetemi docens, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Út- és Vasútépítési Tanszékének tudományos főmunkatársa mondta, hogy: "Véleményem szerint az M7-es autópályán feleslegesen épülő Kőröshegyi völgyhíd árából kb. 5 km alagutat meg lehetne építeni a fővárosban, megteremtve a közvetlen közúti kapcsolatot a hegyvidék és Zugló között a Belvároson át, mely szintén a belvárosi úthálózat és lakóterületek tehermentesítését jelentené."

Rákóczi úttól Budaörsi útig
Bojár Ivánnak van az Octogon honlapján egy izgalmas, viszont bazinagy, lefagyós PDF-fájlja, amelyikben azt írja, hogy  a finn "Saarinen alapvető és logikus következtetései alapján egyszer talán megvalósul a Duna és a Gellérthegy alatt húzódó Rákóczi út–Budaörsi út közúti alagút". Amen.


Belátjuk, hogy elég kevés szabad felület maradt a Budapest térképen (illetve alatta), de ha van ötletük, hogy a város mely két pontját lehetne még összekötni autóalagúttal, szívesen várjuk az elképzeléseket!


(forrás: urbanista.blog.hu)

Címkék: alagút budapest gépkocsi i. ker ii. ker iii. ker iv. ker közlekedés v. ker vii. ker viii. ker xi. ker xiv. ker

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 hónapja

Hogyan jutottunk idáig? - A budapesti köztérhasználat történetének tanulságai.

Hogyan jutottunk el oda, hogy napjainkban fővárosunk közlekedését és köztereit az autók dominálják? Hogy változott a közlekedési módok közötti megoszlás az elmúlt 150 évben? Milyen döntések határozták meg ezt a történeti folyamatot? No és persze: mit tehetünk ma, hogy élhetőbb irányba fordítsuk a tendenciákat?

Többek között ezeket a kérdéseket jártuk körül vendégeinkkel, Bereczky Ákos mikromobilitási szakértővel és Erdős Zoltán urbanistával.

Hallgassátok meg az adást, és szóljatok hozzá itt kommentben, vagy a kihalniveszelyes.podcast@gmail.com címen.
https://www.youtube.com/watch?v=mJCI0FhCr-A

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 7 órája a(z) Trabant - Ragaszthatatlan szív (filmrészlet: Diorissimo, Xantus János) videóhoz:

Jön a Trabant első lemeze, amit 40 éve várunk! – Interjú Vető ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Közlekedési Múzeum - 125. évforduló # Tartsatok velünk programsorozatunk első állomásán: a KLASSZIKUS JÁRMŰVEK FELVONULÁSÁN, amely a Közlekedési Múzeum útját követi a Városligetből az Északi Járműjavítóba! | 2024. május 1., 10:00, Hősök tere 2024.05.01.

M Imre írta 1 napja a(z) Társalgó fórumtémában:

MediaNEWave Együttlét 2024 évi eseményei április - május -...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) Black Flag - Drinking and Driving (road safety) videóhoz:

Elképesztő okból úszta meg az ittas vezetést egy belga férfi | ...

M Imre írta 2 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Nemzeti Faültetés Napja Az első Nemzeti Faültetés Napja:...

M Imre írta 2 napja a(z) Mit jelentenek a jogosítványban szereplő kódok? blogbejegyzéshez:

Változtatást tervez a kormány a jogosítványok...

M Imre írta 2 napja a(z) A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) képhez:

A_ferihegyi_repuloter_2024ben__oldalnezet_terv_2088218_9784_s

Mitől lett ilyen drága a Budapest Airport, amit bármi áron meg ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu