Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | M Imre | 1 hozzászólás
2008.09.30.
Nem Hölgyeim és Uraim. Ezt a térképet nem csak úgy összefirkáltuk. Szerény képeségeinket kihasználva megpróbáltuk berajzolni a Budapest alá tervezett valamennyi autóalagút nyomvonalát. Ugyanis évről évre (vagy legalábbis négy évről négy évre biztos) előkerül az autóalagutak kérdése. Legalább annyiszor, mint a négyes-ötös metróé vagy a gyalogos hidaké. És persze ugyanannyira nem épülnek meg. A Budavár alatt futó alagutat és a Ferenciek tere alatti forgalmat leszámítva nem nagyon lehet Budapesten föld alatt gépkocsikázni. Bár egy metró valószínűleg több utast tud szállítani nagyobb biztonsággal, mint egy autós alagút, előbb-utóbb alighanem föld alá kell kényszeríteni a forgalmat helyenként, mint ahogy sok más nagyvárosban is. Lássuk a legracionálisabb terveket, meg néhány elrugaszkodottabbat is a Fővakondvárosból.
PESTA Kossuth Lajos utca alatt
Az Erzsébet híd és az Astoria között vezetné föld alá a forgalmat. A
tavaly közzétett ütemezés szerint 2014 és 2017 között épülne meg
(mondjuk újabban nem nagyon hallani róla). Építését bonyolítja, hogy el
kell bontani az útjából az Astoria gyalogos aluljáróját, a
metrókijáratot pedig a Rákóczi út két oldalára kellene áthelyezni.
Felette kétszer egy sávon zajlana a forgalom. (Az alagút kijárata a kis
képen látható, nagyitásért katt rá!) Bővebben itt.
(Amúgy felmerült olyan ötlet is, hogy nem az utat kellene föld alá vinni, hanem egy dombot kellene fölé építeni ! Valamivel szelídebb elképzelés az első emelet magasságában kialakított sétáló szint, de azért városképileg elég katasztrofális lenne az is. A későn érkező hívek az ablakon ugorhatnának be egy misére a ferencesekhez.)
A teljes Kossuth Lajos utca + a Rákóczi út alatt
Mai szemmel nézve kicsit elrugaszkodottnak tűnhet az az elképzelés,
amely szerint a Keleti Pályaudvart kellene összekötni föld alatt a
Ferenciek terével, a Rákóczi út pedig egy kisforgalmú vagy akár
teljesen sétáló utcává válhatna. (Sok érdekes érv pro és kontra itt a kommentekben)
A Váci út egy szakszának föld alá vezetése
Az újpesti városközpont idei tervei
között oylan is szerepelt, amely a Váci út forgalmát föld alá terelte
volna. Nem is nézne ki rosszul egy szélesebb Duna-part. (Lásd a jobb oldali kis képet)
Ferdinánd-híd helyett alagút
Egy éve még teljesen reálisnak tűnt, hogy a kormányzati negyeddel együtt új összeköttetés épül a Váci út és a Podmaniczky utca között. Aztán ugye másként alakultak a dolgok.
BUDA
M0-ás a Budai oldalon
A körgyűrű bezáráshoz az M0-ának kereszteznie kell a Budai Tájvédelmi
Körzetet, ahol elsősorban természetvédelmi okok miatt több (egyes
vélemyének szerint öt egy-két kilométeres) szakaszon alagutban zajlana
forgalom. Mások nem ennyire biztosak benne.
Rakpart
Konkrét elképzelések soha sem születtek, de - leginkább Fintához
köthetően - tervek voltak arra, hogy valahogy csak le kellene engedni a
budai polgárokat a Dunához. Ennek egyik módja az alsó rakpart lefedése
lehetne.
BAH-csomóponttól a Flórián térig
Állítólag a rendszerváltás után volt egy ilyen terv is. Még csak híres sem lett.
DUNA
Alagút a Duna alatt - keresztben
Általában a Lánchíd gyalogos híddá tételével párhuzamosan szokták
emlegetni időről időre, hogy a forgalmat egy Duna-alagút váltaná ki,
mely mondjuk a Csalogány utca és Parlament között futna. Állítólag ez már az 1960-as években felmerült, hogy politikusok hamarabb hazaérjenek a Rózsadombra.
Alagút a Duna alatt - hosszában
A 2006-os választási kampányban a fővárosi MSZP által felvetett
elképzelés szerint alagútba vezetnék a rakpartok forgalmát a
Margit-sziget és a Lágymányosi híd között. A Dunagút névre keresztelt
beruházás tíz év alatt épült volna meg: nyolc kilométer, kétszer két-,
helyenként kétszer háromsávos alagút, süllyesztéses technológiával, a
metróalagutak felett. Utóbbi időben erről sem hallani.
A budai hegyvidék összekötése a belvárossal és a városligettel
Számomra ez hangzik a legmerdekebbnek. Főleg azért mert nem egy polgárpukkasztó blogger, hanem Vörös
Attila egyetemi docens, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi
Egyetem Út- és Vasútépítési Tanszékének tudományos főmunkatársa mondta,
hogy: "Véleményem szerint az M7-es autópályán feleslegesen épülő
Kőröshegyi völgyhíd árából kb. 5 km alagutat meg lehetne építeni a
fővárosban, megteremtve a közvetlen közúti kapcsolatot a hegyvidék és
Zugló között a Belvároson át, mely szintén a belvárosi úthálózat és
lakóterületek tehermentesítését jelentené."
Rákóczi úttól Budaörsi útig
Bojár Ivánnak van az Octogon honlapján egy izgalmas, viszont bazinagy, lefagyós PDF-fájlja,
amelyikben azt írja, hogy a finn "Saarinen alapvető és logikus
következtetései alapján egyszer talán megvalósul a Duna és a
Gellérthegy alatt húzódó Rákóczi út–Budaörsi út közúti alagút". Amen.
Belátjuk, hogy elég kevés szabad felület maradt a Budapest térképen (illetve alatta), de ha van ötletük, hogy a város mely két pontját lehetne még összekötni autóalagúttal, szívesen várjuk az elképzeléseket!
(forrás: urbanista.blog.hu)
|
|
M Imre 10 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 19 órája a(z) Aquincumi- Galvani- Albertfalvai híd képhez:
Ne feledjétek, ma még tehettek a Kiserdő jövőjéért! Ma jár le a ...
M Imre írta 2 napja a(z) Újragondolják a zebrák csíkozását a németországi Erfurt városában képhez:
A fehér csíkoknak nem az útra párhuzamosan, hanem azon ...
M Imre írta 2 napja a(z) Állásinterjú a MÁV-nál... képhez:
Donat Gyenes: Ő itt Józsi. Hétfő reggel, Budapest belvárosa. ...
M Imre 3 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 1 hete a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Pákó tudásalapú vetélkedőn, linguisztika... https://www....
M Imre írta 1 hete a(z) Vita a Városligetről a Tilos Rádióban (ma) - sorozat blogbejegyzéshez:
Az Oszakai Világkiállításon mutatták be az Új Nemzeti ...
M Imre írta 1 hete a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
MEGÁLL AZ ÉSZ - Közlekedésbiztonság a ...
M Imre írta 1 hete a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Elon Musk tényleg csak egy SZÉLHÁMOS? Valamint ehhez...
M Imre írta 1 hete a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:
A maté tea fő hatóanyagai: Koffein (matein): Stimuláns, ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Szmogriadó: füstbe ment terv - korlátozások csütörtök reggeltől
A Főváros sürgeti a V0 megvalósulását és a Déli Körvasút felülvizsgálatát
Vakok és gyengénlátók közlekedését segítő ötletpályázat a DANOVA-projekt részeként
Budapest és környéke Volánbuszos tömegközlekedése - a jelen; 2016. december (Fót, ... )