Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Egészen bizonyosan én nem értek a magas politikához és a szakértőséghez, de hogy a mai szmogriadó semmit nem ér, azt alulnézetből van szerencsém tapasztalni.
Idestova 15 éve szinte mindennap kerékpározom a városban. Lakhelyem és jelenlegi munkahelyem között cirka 40 perces bringázással közlekedem alapesetben, Budán és Pesten, eldugott mellékutcán és kétszer három sávos főútvonalon, hídon és hegyen át. Van összehasonlítási alapom, és van véleményem is. Lehet: én tekertem ma reggel is a forgalomban.
Méghozzá abban a forgalomban, ami semmivel nem volt kisebb, mint tegnap vagy a múlt héten. Semmivel nem volt kisebb így, szmogriadó idején a forgalom, és nem egy, nem két piros vagy fekete matricás autót láttam magam körül. Nem a kétütemű Wartburgokról, pöfékelő Trabantokról, öreg Ladákról van szó: régi Suzukik, Puntók, B Corsák színesítették – illegálisan – a sorokat. Nem is beszélve a matrica alapján nyugodtan közlekedő klasszikus brigád Transitokról, sok százezer kilométeres, minden egyes indulásnál harcászati ködösítést végrehajtó Ducatókról, Boxerekről. És ejtsünk néhány szót a BKV-ról is: ma is ugyanúgy tekerhettem a fekete plakettes, irgalmatlanul kormoló Ikarus IK260-as mögött, amelyet a garázsnak sikerült ma működő féklámpa nélkül kiadnia a 137-es vonalra. Értem én, hogy a saját jól felfogott érdekemben tökéletesen karbantartott, katalizátoros, injektoros, kis köbcentis, de már 22 éves E Kadettem plakettszín alapján közellenség, de talán ideje lenne átgondolni, mi is füstöl és mennyit.
Így, ebben a formában ennek az egész hercehurcának semmi értelme nincs. Mint említettem, én nem vagyok szakértő, hanem egyszerű adófizető, kerékpározó munkavállaló, de innen, jelentem, a két kerék perspektívájából úgy látszik, hogy nincs eredmény. Abba kéne ezt hagyni, mert felesleges. Csak arra jó, hogy cikkek szülessenek, hogy internetes fórumokon anyázzák egymást, hogy ismét kapjon egy kellemes témát az örök és jelentős részben mesterséges „autós-bringás” verbálhadakozás.
Érezhető forgalomcsökkenést valószínűleg csak a jól ismert páros-páratlan módszer jelentene. Kérdés persze, hogy a szennyezőanyagok levegőbe jutását ez mekkora mértékben csökkentené: ehhez nem értek. Azt azonban aktív kerékpárosként és tömegközlekedőként tudom, ha a ma gépkocsival közlekedők fele a buszokra, villamosokra, HÉV-ekre zúdulna, sok jó nem sülne ki belőle. A végletekig kizsigerelt BKV-nak úgy hiányozna ez a tömeg, mint ablakos tótnak a hanyattesés. Talán elsőként ezen a területen illene lépni valamit, mielőtt át nem gondolt, propagandisztikus lépésekkel járatjuk le a szmogriadó fogalmát.
Hölgyeim és uraim, a környezetvédelem komoly dolog. Ennél sokkal komolyabb.
Előzmény
Ez már nem a tájékoztatási, hanem a riasztási fokozat: fekete és piros matricával tilos (lenne) autózni! A bírság 100 ezer forint is lehet.
Első alkalommal kellett elrendelni Budapesten a szmogriadó riasztási fokozatához kapcsolódó korlátozó intézkedéseket azóta, hogy a Fővárosi Közgyűlés 2010 júliusában módosította a korábbi rendeletet.
A korábbi páros-páratlan rendszám helyett a tavaly augusztus óta élő jogszabály a négy plakettszínt veszi alapul, vagyis a korszerűtlen, környezetre káros fekete és piros matricás járműveket érinti a közlekedést érintő korlátozás.
A tájékoztatási fokozatban csak kérik az ilyen plakettel ellátott autók használatának a mellőzését, riasztási fokozatban viszont megtiltják a közlekedésüket.
Emellett – ha a meteorológiai helyzet úgy hozza –, 20 kilométer/órával is csökkenthetik a járművek haladási sebességét. Így ahol 50-nel lehet menni, ott 30-ra csökken a megengedett legnagyobb sebesség, ahol viszont eleve 30-cal vagy lassabban lehet közlekedni, ott nincs változás.
A fővárosi rendelet szerint a szmogriadó riasztási fokozatában is közlekedhetnek azok a fekete és piros matricás járművek, amelyek egyebek mellett a helyi, helyközi és távolsági közúti közösségi közlekedés járművei; a taxik; a megkülönböztető fény- és hangjelzéssel jogszerűen felszerelt gépjárművek, valamint az általuk közrefogott járműoszlop; a Magyarországon működő diplomáciai és konzuli képviseletek, valamint a nemzetközi szervezetek DT rendszámú járművei; a betegszállító járművek; az orvosok és orvosi ügyelet gépjárművei; bizonyos feltételekkel a mozgáskorlátozottak, illetve az őket szállító járművek; a közszolgáltató cégek járművei; a Magyar Honvédség, a rendvédelmi szervek, a közterület-felügyeletek járművei; valamint célforgalomban az élelmiszer-áruszállítók és a közszolgálati média gépjárművei.
Azon járművek után, amelyek közlekedése az adott napon tilos, nem kell várakozási díjat fizetni a járművel várakozás rendjének egységes kialakításáról, a várakozás díjáról és az üzemképtelen járművek tárolásának szabályozásáról szóló rendelet értelmében.
Aki közlekedésre nem jogosult járművel közlekedik, szabálysértést követ el, és legfeljebb 100 ezer forintig terjedő bírsággal büntethető.
A szmogriadó tájékoztatási fokozatát akkor rendelik el, amikor a tájékoztatási küszöbértéket meghaladó szálló por rövid idejű hatása veszélyt jelent a lakosság egyes különösen érzékeny csoportjaira, így a gyermekekre, időskorúakra, krónikus betegekre.
Szmogriadó esetén nemcsak a gépjármű-tulajdonosokra vonatkoznak korlátozások: a főpolgármester elrendelheti például az ipari, szolgáltató üzemeltetők helyhez kötött légszennyező forrásainak kibocsátáscsökkentését vagy az üzemeltetés felfüggesztését; valamint felkérheti a kerületi jegyzőket az avar és kerti hulladék égetési tilalmának fokozott ellenőrzésére.
A főpolgármester a szmoghelyzet további romlásának megelőzéséért önkéntes önkorlátozó intézkedésekre kérheti a lakosságot és a légszennyezőket: például az egyéni gépjárműhasználat szüneteltetésére, a szilárd- és olajtüzelésű berendezések használatának mérséklésére, valamint arra, hogy mérsékeljék a járművek alapjárati üzemeltetését.
Budapesten szerdától a szmogriadó riasztási fokozata van érvényben, a korlátozások pedig csütörtök reggel 6 órakor lépnek életbe.
(forrás: Indóház Online)
|
|
M Imre írta 16 órája a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:
Túl nagyot álmodott a szaúdi trónörökös, akadozik az ...
M Imre írta 16 órája a(z) A parkolási díjak emelésével az élhető Budapestért videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre írta 16 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre 17 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 17 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Kovács Gergely: A felénél is kevesebbe kerül a Hegyvidéki ...
M Imre írta 17 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
A hajnali hóesésben, az M1-es leállósávjában cserélte le egy ...
M Imre írta 17 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:
Országos havazás a következő napokban már nem várható,...
M Imre 18 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 20 órája a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:
A fényképen szereplő "úriember", aki...
M Imre 23 órája új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Szmogriadó? Mi az?
Nem tudják a régiautósok, hogy kitilthatják őket a fővárosból
Mindenszentek és Halottak Napja
Tilos a kerékpár a Belvárosban! (Az Est - 17. évf. 78. sz. - 1926. április 8.)