Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A projekt leírása
A projekt célja, hogy az M2-es metró és a H8-as HÉV Örs vezér tere végállomáson történő összekötésének – és ezzel egy új, Rákosfalva–Rákoskeresztúr központ közötti szárnyvonalnak – a lehetőségét előkészítse. A Fővárosi Közgyűlés 846/2015. (VI. 23.) számú határozata alapján Budapest Főváros Önkormányzata a BKK-t, mint a főváros jogszabályban felhatalmazott közlekedésszervezőjét és stratégiai közútkezelőjét jelölte ki a „2-es metróvonal és a gödöllői HÉV összekötése és a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakítása” projekt előkészítésére a projektre vonatkozó fejlesztési megállapodás alapján.
A BKK a korábbi, 2013-2015 között elkészült munkarészeket (a döntéselőkészítő tanulmányt; a tanulmánytervet és a részletes megvalósíthatósági tanulmányt) vizsgálta, vizsgálja felül. A revízió kiemelt célja a műszaki, gazdasági szempontú racionalizálás, valamint a megvalósítás ütemezhetőségének vizsgálata, azaz, hogy miként lehet többlépcsőssé tenni egy ekkora volumenű projektet. Ennek eredményeként a BKK a fejlesztést öt fő ütemben javasolja elvégezni:
A projekt által érintett terület
A projekt közvetlenül az M2-es metróvonal, a H8-as és a H9-es HÉV-vonal, valamint a XVII. kerület területét érinti. Ezt, valamint a közvetetten érintett területet az alábbi térképes ábra mutatja be:
Miért van szükség a fejlesztésekre?
A fejlesztéssel érintett agglomerációs települések (Gödöllő, Csömör, Kerepes, Kistarcsa, Mogyoród és Nagytarcsa) lakosainak száma az elmúlt 15 évben 30-60 százalékkal nőtt. Ezt a tendenciát az elmúlt évek gazdasági folyamatai csak némiképp lassították. Az érintett települések lakosainak tulajdonában lévő gépjárművek száma 2015-re a 2000-es adatokhoz képest 68 százalékkal, 2009-es adatokhoz képest 15 százalékkal növekedett. Ez az autóforgalom a főváros számára egyre nagyobb környezeti terhet jelent.
A fejlesztendő terület az északkelet-budapesti közlekedési folyosóban helyezkedik el, ami a főváros második legforgalmasabb elővárosi tengelye: az összes napi utazás száma egy irányban körülbelül 110 ezer fő, ami a teljes budapesti agglomerációs forgalom 15 százalékát teszi ki. A fejlesztés által érintett terület 230.000 fő budapesti, valamint 80 ezer fő agglomerációban élő lakost ölel fel.
A H8-as és a H9-es HÉV nyomvonala nagyon kedvező, számos települést és külső kerületet (X., XIV. és XVI.) ér el. A benne rejlő lehetőség azonban jelenleg kihasználatlan, ami a szolgáltatási szint fejlesztését teszi szükségessé
A fejlesztés célja
Tervezett fejlesztések a HÉV-vonalon
Több állomás – például Nagyicce, Sashalom és Mátyásföld, repülőtér – elhelyezkedése is a múltbéli igényeknek felel meg. Ezen állomások gyorsabb, kedvezőbb elérése érdekében szükséges a budapesti megállóhelyek újraosztása, mely együtt jár a felszíni ráhordó autóbusz- és trolibuszhálózat átszervezésével is.
A tervek szerint a következő fejlesztésekre kerülne sor:
Hogyan történne a tervek szerint a metró és a HÉV összekötése?
Az M2-es metró és a H8-as, H9-es HÉV-vonala az Örs vezér terén találkozna. A vasúti pálya a Pillangó utca állomás után, a Fehér úti járműtelep északi végénél emelkedik, felüljárón keresztezi az Örs vezér terét, majd a Gyakorló köznél süllyed ismét a felszínre. A tervezett új Örs vezér tere állomást a Kerepesi út nyugati oldalán, a Sugár és az Árkád bevásárlóközpont között alakítják ki, az első szinten. Az új állomásról előreláthatólag lehetőség lesz közvetlen gyalogos kapcsolat kialakítására a két nagy bevásárlóközpont, illetve a Kerepesi út és a Gyakorló köz lakótelepei felé. Az állomást mozgólépcsőn és lifttel is meg lehet majd közelíteni.
A metró üzemhatára a közeljövőben Rákosfalván lesz, a szerelvények eddig a pontig közlekednek. A jelenlegi HÉV-szakaszon a felsővezetékes rendszerű közlekedés marad fenn, azonban mind alsó, mind felsővezetékes üzemmódra képes járművek közlekednek majd a vonalon.
Milyen előnyökkel járna az összekötés?
Milyen járművek közlekednek jelenleg az érintett vonalakon és a tervek szerint milyenek lennének az új járművek?
A H8-as HÉV vonalán jelenleg közlekedő szerelvények életkora elérte a 40 évet, tervezett élettartamuk lejárt; műszakilag elavultak és nem alkalmasak arra, hogy az M2-es metróvonal alagútjában közlekedjenek. A járműpark felújítása helyett gazdaságilag célszerűbb a járművek cseréjének megvalósítása.
Az M2-es metró szerelvényei 2012 szeptembere és 2013 májusa között álltak forgalomba, modern, és a kor követelményeinek megfelelő járművek: utasterük légkondicionált, hangos és digitális utastájékoztató berendezésekkel ellátottak, egyterűek, és kocsinként, oldalanként négy-négy ajtó segíti a gyors ki- és beszállást.
Az új járművek műszaki kialakítása egyszerre illeszkedne majd az elővárosi vasút utasforgalmi igényeihez (több ülőhely), illetve a metróval utazók utazási szokásaihoz (gyors ki- és beszállás), ezért az új szerelvényeken az utazás mindenkinek kényelmes lenne. Az új szerelvények a tervek szerint
Mely közúti átjárók átalakítása várható?
A sűrűbb HÉV-közlekedés miatt a közúti-vasúti átjárók fejlesztése is elkerülhetetlen. A projektben a tervek szerint következő közúti átjárók jelentős mértékű fejlesztése valósul meg:
Útátjáró helyszíne |
Település |
Meglévő állapot |
Tervezett állapot |
Kerepesi út–Keresztúri út–Szentmihályi út |
Budapest |
szintbeli átjáró |
különszintű átjáró |
Lándzsa utca–Thököly út–Veres Péter út |
Budapest |
szintbeli átjáró |
különszintű átjáró |
Batsányi János utca–Veres Péter út |
Budapest |
szintbeli átjáró |
különszintű átjáró |
Baross Gábor utca–Veres Péter út |
Budapest |
szintbeli átjáró |
különszintű átjáró |
Ostoros út–Szabadföld út–Vidám vásár utca |
Budapest |
szintbeli átjáró |
különszintű átjáró |
Gazdaság út–Magtár utca–Szabadföld út |
Budapest |
különszintű aluljáró |
aluljáró szélesítése |
Szabadság út–Széchenyi utca |
Kistarcsa |
különszintű aluljáró |
aluljáró szélesítése |
Szabadság út–Széphegyi út |
Kerepes |
különszintű aluljáró |
aluljáró szélesítése |
Szabadság út–Táncsics Mihály út |
Gödöllő |
szintbeli átjáró |
átjáró átépítése, vasúti kereszteződés megszüntetése |
Szabadság út–Vasút sor |
Csömör |
különszintű aluljáró |
aluljáró szélesítése |
Miért szükségesek a megvalósíthatósági tanulmányok?
A Fővárosi Önkormányzat és a BKK megkezdte a felkészülést a 2021–2027 közötti európai uniós pénzügyi ciklusra. Erre azért volt szükség, hogy amint a finanszírozási időszak pénzügyi forrásai megnyílnak, az elérhető fejlesztési forrásokra már jól előkészített, megalapozott közlekedésfejlesztési projektekkel lehessen pályázni. A fejlesztések célja nemcsak a járművek cseréje, a pálya átépítése, hanem a kapcsolódó közterületek vonzóbbá tételével az érintett városrészek értékének növelése. A megújuló, megszépülő közterületeken a mozgásukban korlátozottak, illetve a gyalogosok és a kerékpárosok is könnyebben közlekedhetnek. Az ehhez szükséges stratégiai tervezési feladatokat fővárosi források felhasználásával a BKK – nyílt közbeszerzési pályázaton kiválasztott hazai tervezőirodák bevonásával – végezte el.
Milyen szempontokat vettek figyelembe a tervezésnél?
A tervek elkészítését a forgalomszámláláson és a különféle statisztikai és városrendezési adatok feldolgozásán kívül a várható forgalom modellezése, valamint széles körű szakmai egyeztetés előzte meg. Végül a szakemberek azokat a terveket választották ki, amelyek várhatóan a leghasznosabbak lesznek a főváros, valamint az agglomeráció lakói számára, és amelyeknek legjobbak a költséghatékonysági mutatói.
Forrás: BKK
|
|
M Imre írta 2 órája a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:
Elvesznek egy kedvezményt a 25 év feletti frissjogsisoktól | ...
M Imre írta 2 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Olyan üzemanyag jön a magyar sztrádákra, mint soha Az...
M Imre 2 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 2 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Miközben a Fővárosi Közgyűlés Budapest szuverenitásáról, a ...
M Imre írta 11 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
A miniszterelnök ágaskodó ambícióiról, azaz a mini-maxi ...
M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: MOTORKIÁLLíTÁS 2025 – MÁRKÁK HÉTVÉGÉJE | 2025 02.28.-03.02., Millenáris, Budapest 2025.02.28.
M Imre írta 2 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Rákosdubaj: megérkezett a fővároshoz az állami felhívás...
M Imre írta 3 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Elveszítette a fonalat a Mini- Dubaj ügyben? Most mindent ...
M Imre írta 3 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:
Van-e bármi értelme a metrókra szerelt ajtónyitó gomboknak? | ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Várhatóan november végén kezdődik 3-as metró felújítása, de előkészítő munkálatok már ősztől lesznek ...
Megáll-e a vád, megáll-e a metró? | Pillangó utcai metró-ütközés
Indulhat a villamos és trolibusz járműbeszerzési projekt (I. ütem)
Lehet-e nyereséges a BKV? - Új buszüzemeltetési modell (BKK)