Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
8 éve | M Imre | 0 hozzászólás
http://greenfo.hu/hirek/2016/02/19/3-as-metro-felujitas-20-bol-7-liftmentes-megallo
írja a greenfo.hu, a cikkben részletezett más források alapján
3-as metró felújítás: 20 ból 7 liftmentes megálló
Várhatóan november végén kezdődik 3-as metró felújítása, de előkészítő munkálatok már ősztől lesznek. A Lehel tértől északra eső résszel kezdenek. Lift hét megállóban nem lesz, pl. a forgalmas belvárosi Ferenciek terén és a Kálvin téren. Lesz, ahol az akadálymentesítést olyan mozgólépcsővel oldják meg, amelyet mozgáskorlátozottak is használhatnak.
Az InfoRádió úgy értesült, a tervek szerint november-decemberben kezdődik az 3-as metróvonal felújítása. A BKV sajtóosztálya azt közölte, hogy a rekonstrukció idején az utasforgalmat buszok biztosítják majd. A járművek számára ideiglenes megállóhelyeket létesítenek. A szükséges előkészítő munkálatok a felújításhoz ütemezve és igazodva, várhatóan augusztus végén kezdődnek. A korábbi információk szerint a felújítás három szakaszban valósulhat meg. Az elsőben a Lehel tértől északra, majd a Nagyvárad tértől délre lévő részt építenék át teljes vágányzár mellett, majd ezt követné a vonal közepének lezárása.
Tarlós István főpolgármester korábban megerősítette, hogy elkészült a metró infrastrukturális felújításának ütemterve, amely szerint a végső átadási határidő 2019. szeptember 30. A BKV hangsúlyozta, hogy a felújítás fontos része az akadálymentesítés: több állomáson épül a mozgáskorlátozottak által is használható mozgólépcső, 13 megállóban pedig lift, de csak ott, ahol ez műszakilag megoldható.
A Dózsa György út, az Arany János utca, a Ferenciek tere, a Kálvin tér, a Klinikák, az Ecseri út, és a Pöttyös utca állomásain nem épülnek liftek.
A közlekedési társaság kiemelte, hogy az észak-déli metróvonal teljes akadálymentesítése a jelenlegi tervek szerint nem valósulhat meg, de törekszenek arra, hogy a lehető legnagyobb mértékben megkönnyítsék a mozgáskorlátozott utasok közlekedését. A BKV szerint az Európai Uniós finanszírozásnak nem feltétele a teljes akadálymentesítés.
A metrókocsik felújításával kapcsolatban jelenleg - az ütemezésnek megfelelően - az átalakítási engedély megszerzéséhez szükséges műszaki dokumentációt készíti az orosz Metrowagonmash.
A közlekedési társaság azt az információt is megerősítette, hogy módosul a metrókocsik rekonstrukciójára kötött szerződés. A változás a jármű hajtásrendszerének, hajtásvezérlő elemeinek kialakítását érinti, amelynek segítségével költséghatékonyabb, környezetkímélőbb üzemeltetés érhető el. A BKV közölte, hogy a szerelvények felújításakor törekszenek arra is, hogy a mozgáskorlátozott utasok zavartalan közlekedését is biztosítsák.
A Fővárosi Közgyűlés szerdán vállalt kötelezettséget a 3-as metróvonal infrastruktúra-rekonstrukciójának előkészítéséhez szükséges - kétmilliárd forintos - forrás biztosítására, valamint jóváhagyhatja a kiviteli tervek elkészítéséhez kapcsolódó fejlesztési megállapodást.
A főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában tegnap este emlékeztetett, hogy a Fővárosi Közgyűlés szerdán 2 milliárd forintot fogadott el a felújítás kiviteli tervezésére. Arra a kérdésre, hogy a 3-as metró pótlásához szükséges buszok beszerzéséről szóló javaslatot miért vonta vissza az előterjesztő, azt válaszolta: ennek az volt az oka, hogy végeznek még egy számítást "a pótlóbusz versus szolgáltatásvásárlás kérdésben".
Ekkor kezdődhet a 3-as metró felújítása
http://inforadio.hu/hirek/belfold/ekkor-kezdodhet-a-3-as-metro-felujitasa-799266
2016. február 18. | InfoRádió
Várhatóan november végén kezdődhet a 3-as metró felújítása. Az InfoRádió úgy tudja, az előkészítő munkálatok nyár végén kezdőnek és a vonal nem lesz teljesen akadálymentes.
Az InfoRádió úgy értesült, a tervek szerint november-decemberben kezdődik az 3-as metróvonal felújítása. A BKV sajtóosztálya azt közölte, hogy a rekonstrukció idején az utasforgalmat buszok biztosítják majd. A járművek számára ideiglenes megállóhelyeket létesítenek. A szükséges előkészítő munkálatok a felújításhoz ütemezve és igazodva, várhatóan augusztus végén kezdődnek.
A korábbi információk szerint a felújítás három szakaszban valósulhat meg. Az elsőben a Lehel tértől északra, majd a Nagyvárad tértől délre lévő részt építenék át teljes vágányzár mellett, majd ezt követné a vonal közepének lezárása.
Tarlós István főpolgármester korábban megerősítette, hogy elkészült a metró infrastrukturális felújításának ütemterve, amely szerint a végső átadási határidő 2019. szeptember 30..
A BKV hangsúlyozta, hogy a felújítás fontos része az akadálymentesítés: több állomáson épül a mozgáskorlátozottak által is használható mozgólépcső, 13 megállóban pedig lift, de csak ott, ahol ez műszakilag megoldható. A Dózsa György út, az Arany János utca, a Ferenciek tere, a Kálvin tér, a Klinikák, az Ecseri út, és a Pöttyös utca állomásain nem épülnek liftek.
A közlekedési társaság kiemelte, hogy az észak-déli metróvonal teljes akadálymentesítése a jelenlegi tervek szerint nem valósulhat meg, de törekszenek arra, hogy a lehető legnagyobb mértékben megkönnyítsék a mozgáskorlátozott utasok közlekedését. A BKV szerint az Európai Uniós finanszírozásnak nem feltétele a teljes akadálymentesítés.
A metrókocsik felújításával kapcsolatban jelenleg - az ütemezésnek megfelelően - az átalakítási engedély megszerzéséhez szükséges műszaki dokumentációt készíti az orosz Metrowagonmash.
A közlekedési társaság azt az információt is megerősítette, hogy módosul a metrókocsik rekonstrukciójára kötött szerződés. A változás a jármű hajtásrendszerének, hajtásvezérlő elemeinek kialakítását érinti, amelynek segítségével költséghatékonyabb, környezetkímélőbb üzemeltetés érhető el. A BKV közölte, hogy a szerelvények felújításakor törekszenek arra is, hogy a mozgáskorlátozott utasok zavartalan közlekedését is biztosítsák.
A Fővárosi Közgyűlés szerdán vállalt kötelezettséget a 3-as metróvonal infrastruktúra-rekonstrukciójának előkészítéséhez szükséges - kétmilliárd forintos - forrás biztosítására, valamint jóváhagyhatja a kiviteli tervek elkészítéséhez kapcsolódó fejlesztési megállapodást. Azt az előterjesztést azonban levették a napirendről, amely szerint a főváros 150 pótlóbusz vásárlásáról döntött volna.
Hanganyag: Szabó S. Gergő
http://inforadio.hu/audio/00059/00059709a.mp3
3-as metró: 13 állomáson lehet lift a felújítás után
http://hvg.hu/itthon/20160202_3as_metro_akadalymentesites
2016. február 02. | hvg.hu
A mostani tervek szerint nem építenek be liftet a 3-as metró összes állomására az idén induló felújításkor. Tíz megállónál akarnak felvonót kialakítani, Újpest-Városkapu állomást egy másik beruházásban akadálymentesítik, így a meglévőkkel együtt összesen tizenhárom állomáson lenne lift. A többinél máshogy tennék könnyebbé a rászorulók közlekedését – derül ki a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkárának írásbeli válaszából.
Fónagy Jánostól az MSZP-s Tóth Bertalan kérdezte egyebek mellett azt,
www.parlament.hu/irom40/08493/08493.pdf
mekkora összeget biztosítanak a 3-as metró felújítására, lesz-e teljes akadálymentesítés a vonalon, illetve állami tulajdonba kerül-e a BKV.
Az államtitkár válaszából kiderül,
www.parlament.hu/irom40/08493/08493-0001.pdf
hogy 125 milliárd forintos támogatási összeg szerepel a 3-as metró infrastruktúrájának felújítását is érintő kormányhatározatban, a Közlekedésfejlesztési Operatív Programban valósítanák meg a rekonstrukciót, uniós forrásból. Az infrastruktúra felújítására vonatkozó támogatási kérelmet a BKV benyújtotta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium részére, a kérelem elbírálása folyamatban van.
Ebből az összegből Kőbánya-Kispest és Újpest központ között felújítják a vágányfelépítményt, az alagutat, az áramellátást, a mozgólépcsőket, a távközlést, a felügyeleti rendszereket, az állomásokat és a Kőér utcai járműtelepet.
Az állomásoknak csak egy részét akadálymentesítik a mostani tervek szerint. Összesen tíz megállóban építenének be liftet, Újpest-Városkapu állomást egy másik projektben akadálymentesítik, így a meglévőkkel együtt összesen tizenhárom állomáson lesz majd lift a felújítás után. A 3-as vonalon összesen húsz állomás van. Egyes megállókban a meglévő fix lépcsők mellé mozgólépcsőt telepítenének. Az nem derül ki az államtitkár válaszából, hogy hol, melyik megoldást választanák.
Ahol nem lesz teljes körű akadálymentesítést, oda lehet, hogy akadálymentes buszokat indítanak majd a felszínen. Emellett a Belügyminisztérium felkérésére a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem egy olyan megoldáson dolgozik, amely a mozgáskorlátozottak, kerekes székkel utazók biztonságos közlekedését segítené a mozgólépcsők használatakor – erről sem derültek ki részletek.
A fizikai akadálymentesítés mellett vizuális és akusztikus eszközökkel is segítenék a rászorulók közlekedését.
Fónagy János emlékeztetett, hogy a 3-as metró elöregedett kocsijainak felújítása egy külön beruházás. Ezt nem uniós forrásból oldják meg. A BKV és az orosz Metrowagonmash 2015. augusztus 7-én írta alá a járműfelújításról szóló szerződést. Erre 60 milliárdot fordítanak, hitelből.
A BKV állami tulajdonba vételére vonatkozó kormányzati döntés nincs. Jelenleg a fővárosi agglomerációs közösségi közlekedés ellátásával kapcsolatos megrendelői, tulajdonosi és finanszírozási kérdések rendezése van napirenden – olvasható még az államtitkári válaszban.
Tarlós István: így startol a 3-as metróvonal felújítása
http://inforadio.hu/hir/belfold/budapest/tarlos-istvan-igy-startol-a-3-as-metrovonal-felujitasa-799341
2016. február 18. | InfoRádió
"Ez év végén valószínűleg meg tud indulni a kivitelezési munka" - ezt válaszolta Tarlós István az Inforádió Aréna című műsorában a 3-as metróvonal felújítására vonatkozó kérdésre. A felújítás várhatóan három szakaszban valósul meg - jegyezte meg. Az InfoRádió korábban úgy értesült, hogy várhatóan november végén kezdődhet a 3-as metró felújítása, és az előkészítő munkálatok nyár végén kezdőnek.
Csak fejlesztési hiánya van Budapestnek, működési hiánya nincs - erősítette meg a főpolgármester. Tarlós István az InfoRádió Aréna című műsorában arról is beszélt: az év végén megkezdődhet a kivitelezési munka a 3-as metró vonalán.
A városvezető emlékeztetett arra, hogy a felújítás három szakaszban valósulhat meg és elkészült a metró infrastrukturális felújításának ütemterve. Szólt arról is, hogy a BKV-nak nincs működési hitele.
Tarlós István úgy fogalmazott, hogy a Fővárosi Közgyűlés szerdán 2 milliárd forintot fogadott el a felújítás kiviteli tervezésére.
Arra a kérdésre, hogy a 3-as metró pótlásához szükséges buszok beszerzéséről szóló javaslatot miért vonta vissza az előterjesztő, azt válaszolta: ennek az volt az oka, hogy végeznek még egy számítást "a pótlóbusz versus szolgáltatásvásárlás kérdésben".
Hangsúlyozta: a fővárosnak eddig nem látott mértékű fejlesztési projektjei vannak ezért hitelek felvételére lesz szükség.
|
|
M Imre írta 11 órája a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:
Túl nagyot álmodott a szaúdi trónörökös, akadozik az ...
M Imre írta 12 órája a(z) A parkolási díjak emelésével az élhető Budapestért videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre írta 12 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre 12 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 12 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Kovács Gergely: A felénél is kevesebbe kerül a Hegyvidéki ...
M Imre írta 12 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
A hajnali hóesésben, az M1-es leállósávjában cserélte le egy ...
M Imre írta 12 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:
Országos havazás a következő napokban már nem várható,...
M Imre 14 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 16 órája a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:
A fényképen szereplő "úriember", aki...
M Imre 18 órája új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Lehet-e nyereséges a BKV? - Új buszüzemeltetési modell (BKK)
Szigorúbb kontrollt gyakorolna a kormány a 4-es metró beruházása fölött
Fővárosi Közgyűlés: több mint száz napirendi pont az augusztus 31-i ülésen
Mosható textilmaszkokat oszt ki az utasoknak a BKK és a főváros