Közlekedés: Az M3-as metróvonal szerelvényeinek független szakértői vizsgálata

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 2 éve

Megtalálta a megoldást az orosz metrógyártó és a BKV az uniós szankciók elkerülésére

Az alkatrészek garanciális teljesítésként érkeznek, azonban a rozsda előtt szabad az út.

A BKV nem mond le az M3-as metróvonalra szerelvényeket szállító orosz Metrowagonmash-sal (MWM) szemben támasztott, jelenleg éppen 10 milliárdos kárigényéről sem. A háború miatt akadozó alkatrész utánpótlásról most azt mondta a Népszavának a cégvezetés, hogy jobban állnak, mint gondolták:

-- az év vége helyett jövő nyárig biztosított az utánpótlás.

A kijelentés meglepő annak fényében, hogy az MWM felújítás helyett leszállított új kocsijai csapnivaló minőségben készültek el. A beszerzést vizsgáló jelentés 18 sorozathibát tárt fel, köztük a jelentős rozsdásodást és az esetenként nagyon gyorsan kopó alkatrészeket. A BKV és az MWM azonban megtalálta a jogi kiskaput arra, hogy az orosz termékekre kivetett szankciókat megkerülhessék.

-- Az orosz cég garanciateljesítés keretében szállítja az alkatrészek egy részét. Erre az esetre ugyanis nem érvényesek az embargó szabályok

– válaszolta a Népszava kérdésére Környei Éva, a BKV jogi igazgatója.

„Érkeznek alkatrészek, de lényegesen kisebb mennyiségben” – ismerte el a Népszava kérdésére Héri József metróüzem-igazgató, ám ez szerinte azért nem okozhat leállást, mert jóval kevesebb a meghibásodás, mint korábban, illetve a visszatérő hibák javításához az orosz partner adott át alkatrészeket. A rozsdásodás garanciális javítása viszont a háború kezdete óta szünetel – tette hozzá. A fentebb említett jelentés szerint az első három szerelvény padlólemezei már három év alatt teljesen átlyukadtak. Sőt, az azóta javított kocsikon újra megjelentek a rozsdafoltok. A később gyártott kocsikon enyhébbek a tünetek, de a szakértők úgy vélték, csak idő kérdése, mikor indul meg azokban is a kiterjedt korrózió. Héri József szerint ez nem gond,

-- mert „tíz év, mire egy megjelenő rozsdafolt problémát okoz az üzemeltetésben”.

Három lépést várnak

Meglehetősen optimistának nevezte a BKV menedzsmentjének tájékoztatóját Tüttő Kata városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes. Közlése szerint a városvezetés három ponton kérte a kormány beavatkozását. Egyrészt azt szeretnék, ha a paksi atomerőmű által megtermelt és az állami energiakereskedő MVM-nek 12 forint/kWh áron átadott áramot a lakossági hatósági áron, 70 forintért vehetnék meg a közszolgáltatások fenntartására és nem 462 forintért, mint amennyiről az MVM ajánlata szól. Szintén hatósági áras üzemanyagot szeretnének a buszokba, és jónak tartanák, ha az Orbán-kormány hozzájárulna a főváros beruházási hitelfelvételéhez. Tüttő Kata nem tartja kizártnak, hogy a kormány azért nem segíti ki a településeket olcsó árammal és üzemanyaggal, mert így szeretnék bevégezni az önkormányzatok korábban megkezdett államosítását.
https://nepszava.hu/3169806_bkv-3-as-metro-oroszorszag-szankciok-europai-unio-energiavalsag

Válasz

M Imre üzente 2 éve

Az oroszok nem hajlandóak átvenni a periratokat sem. A BKV idén tavasszal 35 millió euróra rúgó, 400 forintos árfolyamon 14 milliárd forintos követelése gyakorlatilag behajthatatlan, holott ez a pénz most nagyon hiányzik a fővárosi közlekedési cég kasszájából. Az Orbán-kormány pedig úgy tesz, mintha semmi köze nem lenne az egészhez. A kézbesítési akadály elhárítása ugyanis a magyar Igazságügyi Minisztérium feladata lenne.
___

Metróper: az oroszok levegőnek nézik a BKV-t, az Orbán-kormány mélyen hallgat

Több mint három éve nem veszi át a periratokat az orosz metrókocsigyártó Metrowagonmash, így az amúgy forráshiánnyal küzdő BKV nem juthat pénzhez a kötbérből. A tét 14 milliárd forint, de a követelést gyakorlatilag lehetetlen behajtani.

A főváros közlekedési cége – az egyre dagadó botrány hatására - 2019 februárjában indított pert a 3-as metróvonalon közlekedő metrókocsik korszerűsítéssel egybekötött felújítására 219,2 millió euróért (akkori áron mintegy 69 milliárd forintért) vállalkozó Metrowagonmash (MWM) ellen. A szerelvényeket végül nem felújító, hanem meglehetősen silány minőségben újragyártó orosz cég azonban a füle botját se mozdítja. A perindítás óta eltelt 3 és fél év alatt még csak a periratokat se vették át.

Az ügy dokumentumait az Igazságügyi Minisztérium Nemzetközi Magánjogi Főosztálya 2019. április 15-én továbbította az illetékes orosz hatóságnak. Azóta se jutottak messzebb. ...

Van, amivel éveket késtek

A BKV a szállítói szerződés egyik kikötése szerint a kötbérek közül csak az egyiket – hibás teljesítés vagy késedelem - kérheti, de ezen felül járműállási kárátalány is jár. Késedelmi kötbér címén a szerződéses összeg maximum 10 százalékát kell megfizetnie az orosz cégnek, míg a kárátalány összege napi 23 ezer euró járművenként, ha a szerelvény javítása két napnál tovább tart. Alig két évvel a szerződés aláírása után már akadt olyan tétel, amelynek szállításával két évet késett az MWM. Az orosz fél azonban a tárgyalásokon hivatalosan semmit nem ismert el.

Labdába sem rúghattak volna

A metrókocsik ügyét kezdetektől magasabb szinten kezelték. Még meg sem hirdették a 3-as metró tenderét, Szijjártó Péter külügyminiszter már Moszkvában tárgyalt a felújításról. A szerződéskötéskor pedig Illés Géza Márton - a Fidesz-közeli háttéremberként nyilvántartott Tombor András akkori ügyvédje - képviselte az orosz céget. Az Metrowagonmash (MWM) európai piacon korszerűtlennek számító járművei amúgy labdába sem rúghattak volna, ha a közbeszerzést új szerelvényekre írják ki, de ezt a kormány megtiltotta az előző, Tarlós István vezette fővárosnak. Ehhez képest az MWM – ahogy azt a Népszava korábban részletesen megírta – nem a kiküldött szerelvényeket újította fel, hanem gyakorlatilag újakat szállított. Csak éppen csapnivaló minőségben. Az immáron Karácsony Gergely vezette új, ellenzéki városvezetés utasítására elkészült jelentés 18 sorozathibát tárt fel.
https://nepszava.hu/3168342_iskolatej-allami-tamogatas-agrarminiszterium-emelkedo-koltsegek-lemondasok
___

A felújított metró elindul a KöKiről (2016.09.29.)
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/a_felujitott_metro_elindul_a_kokirol_20160929

Felújított metrók az M3-as vonalon (hosszabb összeállítás: Panda, 81-717.2K)
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/felujitott_metrok_az_m3as_vonalon_hosszabb_osszeallitas_panda_817172k

Meddig halogatható a 3-as metró felújítása? (Nemes Gábor, EKSz)
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/meddig_halogathato_a_3as_metro_felujitasa_nemes_gabor_eksz

A MEOSZ válasza Tarlós István főpolgármester közleményére az M3 felújításának ügyében
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/a-meosz-valasza-tarlos-istvan-fopolgarmester-kozlemenyere-az-m3-felujitasanak-ugyeben

Szalóczy Pál: "Kérem vigyázzanak, az ajtók záródnak!"
http://autovezetes.network.hu/video/napi_hir/szaloczy_pal_kerem_vigyazzanak_az_ajtok_zarodnak
___

Tarlós István (Budapest, 1948. május 26. –) magyar mélyépítő mérnök, politikus; 1990 és 2006 között Budapest III. kerületének (Óbuda-Békásmegyer) polgármestere, 2010 és 2019 között Budapest főpolgármestere, 2010-ben néhány hónapig országgyűlési képviselő. A 2019-es önkormányzati választás után országos közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízott.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Tarl%C3%B3s_Istv%C3%A1n

Válasz

M Imre üzente 3 éve

Fordulhat a kocka a 3-as metrónál | 2020. 12. 16.

Információink szerint a cégvezetés módosulásával folyamatos egyeztetések vették kezdetüket a BKV menedzsmentjével a konfliktus rendezése érdekében. A folyamathoz a fővárosi cég nagy reményeket fűz, de ezzel párhuzamosan felkészült az új közbeszerzési eljárás meghirdetésére is. Úgy tudjuk, hogy a tárgyalások egy újabb végső határidő mellett zajlanak: ha december 23-ig nem születik meg a 2017 novemberében kötött, idén júliusban lejárt szerződés módosítása, vagy legalább az erre vonatkozó direkt elköteleződés a Swietelsky Vasúttechnika részéről egy szándéknyilatkozat formájában, a BKV azonnal elindítja a középső szakaszra vonatkozó új közbeszerzési eljárás megjelentetését.
Ennek az átfutási ideje – kész dokumentáció esetén – öt-tíz nap, vagyis nem kizárt, hogy az új tendert, ha nem lesz egyezség, még az idén közzétehetik.

A december 23-i nem az első végső dátum, eredetileg a szerződés felmondását november 9-ig helyezték kilátásba, ha addig nem rendeződik az idén februárban hivatalossá vált, mintegy 18 milliárd forintnyi többletkövetelésről szóló vita. Ez azért lett volna fontos, mert november 7-én lezárták az utasforgalmat a 3-as metró középső szakaszán, azóta a belvárosban buszokkal pótolják a metrókat. Az érintett állomások felújítása megkezdődött (ezt egy másik Swietelsky-leány, a Swietelsky Építő végzi), de a pályán azóta sem indult meg a munka.

Ám ennek ellenére a BKV eddig nem lépett ki a szerződésből, csupán arra szólította fel a Swietelsky Vasúttechnikát, hogy vegye át a munkaterületet.

A közlekedési vállalat megkeresésünkre optimistán nyilatkozott: megerősítette, hogy a tárgyalások újraindultak, és úgy kalkulál, hogy terv szerint, januárban elkezdődhet a kivitelezés. Az ügyben kerestük a Főpolgármesteri Hivatalt is, tőlük azonban lapzártánkig nem érkezett reakció.

https://www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes/fordulhat-a-kocka-a-3-as-metronal-3432622/

Válasz

M Imre üzente 3 éve

M3-as metró: Jelentés következmények nélkül | 2020.12.15.

A BKV igazgatóságának és felügyelőbizottságának több tagja sem érti, miért nem keresik tovább a kétes eredményű metrókocsi felújítás felelőseit.

A M3-as metróvonal szerelvényeinek beszerzéséről és állapotáról szóló jelentés nagyon súlyos megállapításokat tartalmaz, így joggal merülhet fel a budapestiekben, hogy a BKV vizsgálatot lezáró felügyelő bizottsága miért nem keresi a felelősöket. Miért elégednek meg azzal, hogy a jelentés elkészült? Hogyan lehet ezt megúszni? - vetette fel Nemes Gábor korábbi BKV-s szakszervezeti vezető, aki ma a Demokratikus Koalíció delegáltjaként a BKV igazgatóságának tagja. Bíró Endrével, az igazgatóság másik független tagjával együtt kezdeményezte a testület rendkívüli ülésének összehívását, miután a Népszavában cikkek jelentek meg az addig titkolt jelentésről.
https://nepszava.hu/3100633_felujitott-metrokocsik-orosz-rulett

Már a jelentés megrendeléséhez is rendkívüli testületi ülést kellett összehívni – jegyzi meg Nemes Gábor. A BKV új Igazgatóságának decemberi ülésén a BKV menedzsmentje ugyan elismerte, hogy az elsőként megérkező kocsik padlójára „zabálni jár a rozsda”, de feleslegesnek tartották független szakértő megbízását. A jelentés megrendelésére végül Karácsony Gergely főpolgármester utasította a BKV felügyelőbizottságát.

A jelentés nyilvánosságra hozataláról is a városvezetés döntött, miután az igazgatóság és a felügyelő bizottság lezárta és leszavazta a büntetőfeljelentésre vonatkozó javaslatot, mondván ez nem a BKV feladata, hanem a városvezetésé. A javaslatot tevő Nemes Gábor és Bíró Endre, valamint a felügyelőbizottságának szintén ezt javasoló Bollók Istvánné (DK) viszont úgy véli, hogy a BKV-nak nagy szüksége lenne az ügy további vizsgálatára, hogy kiderüljön kik hibáztak, illetve milyen események és döntések láncolata vezetett el odáig, hogy a hármas metrón utazók három év alatt jelentősén korrodáló kocsikon kénytelenek utazni, amelyeken hibásak és gyenge minőségűek a hegesztések, a tartókonzolokon konstrukciós hibákat tártak fel. A szabványtól eltérő kivitelezésű és rögzítésű kábelezés megkérdőjelezi a járművek tűzbiztonságát, a forgóváz és a kocsiszekrény kapcsolatát biztosító szférikus gömbtányérokból pedig már hatszáz darabot kellett lecserélni, holott eleve csak 444 darab van belőle. De komoly biztonsági kérdéseket vet fel az akkumulátorok kapacitáshiánya is.

- Már a tenderrel is jelentős gondok voltak. A közbeszerzési eljárások alapkritériuma, hogy minden pályázó egyenlő eséllyel indulhasson, de a hármas metró esetében ez nem teljesült maradéktalanul – állítja Bíró Endre, aki annak idején Tarlós István főpolgármester felkérésére részt vett a tenderdokumentáció összeállításában, de miután több észrevételét sem vették figyelembe, lemondott erről a szerepről. Most a vizsgálatra hivatkozva állítja, hogy az eljárás során eleve olyan teljesítési határidőt írt ki a BKV a prototípus elkészítésére, amit csak az a pályázó tudott teljesíteni, amely kész tervekkel és technológiával rendelkezett. Így csak három társaság maradt versenyben. A későbbi győztes Metrovagonmas (MVM), amely akkor még a Dunakeszi Kft.-vel együtt pályázott, de a szerződéskötéskor a magyar cég már sehol sem volt. Ezenfelül az észt Skinest Rail, amely Kijevben újított fel budapestivel azonos típusú járműveket, ráadásul 9 milliárd forinttal olcsóbb áron korszerűbb járműveket ajánlott, illetve a cseh Skoda Transportation, amely a prágai metró szervényeit újította fel kiváló minőségben. A BKV az észteket kizárta a versenyből, többek között egy áramszedő nem volt megfelelő, amelynek áttervezése alig néhány órás feladat, míg a Škoda a cserélhetőségi előíráson bukott el, amit egyébként az MVM szerelvényei se teljesítenek – magyarázza Bíró Endre.

A most nyilvánosságra hozott jelentésből az is kiderül, hogy a leszállított szerelvények minden elemükben újak, a felújításra kivitt szerelvényekből gyakorlatilag semmit nem használtak fel. Erre egy olyan – már a metrókocsi szerződés aláírása után alkotott – jogszabály ad lehetőséget, amely szerint a felújításkor a cserélendő alkatrészeknek nincs felső limitje, ami a hármas szerint a jog megerőszakolása, ráadásul visszaélésekre ad lehetőséget. Úgy vélik, érdemes lenne azt is megvizsgálni, hogy történt-e vámcsalás, mivel új terméket hoztak be az EU területére.

Megkérdőjelezhetőnek tartják a gazdasági munkarészben szereplő állítás - miszerint gazdasági szempontból jó döntés volt a járműfelújítás - költségvetési alátámasztását is. Itt ugyanis az új kocsik árába beszámítják az új biztosítóberendezés vásárlását is 15,8 milliárd forint értékben, holott ez egyáltalán nem lett volna szükségszerű, hiszen például az Alstom szerelvények több típusa is a vonalon most meglévő berendezéssel működik külföldön. A klímaberendezés árát viszont nem csapják hozzá a felújításhoz, miközben arra mindenképpen szükség lenne és nem kap elég hangsúlyt az a tény sem, miszerint a gyártási hiányosságokból és az újnál sokkal gyakoribb karbantartási és javítási feladatokból fakadó költségek ma modellezhetetlenek.

https://nepszava.hu/3102792_m3-as-metro-jelentes-kovetkezmenyek-nelkul

Válasz

M Imre üzente 3 éve

M3-as metró: a városvezetés gondolkodik a büntetőfeljelentésben

Budapest vezetése a BKV felügyelőbizottságának döntése ellenére fontolóra vette, hogy büntetőfeljelentést tegyen az M3-as metróvonalon futó kocsik felújítása miatt.
Az elmúlt évek legvitatottabb fővárosi ügye az M3-as metróvonalon futó orosz metrókocsik vitatható színvonalú felújítása. A kormány 2014-es döntése, miszerint csak a meglévő kocsik felújítását támogatja, kijelölte az orosz cég tendergyőzelméhez, illetve a jelenlegi szolgáltatási színvonalhoz vezető utat. Ennek eredményeként utazhatnak alacsony kényelmi szinten, klíma nélküli, tűz- és balesetveszélyes szerelvényeken a hármas metró utasai – mondta Kerpel-Fronius Gábor főpolgármester-helyettes mai sajtótájékoztatóján. Egyúttal bejelentette, hogy az átláthatóság és a közpénzek felelős felhasználásának jegyében mindenki számára elérhetővé teszik a hármas metró kocsijainak felújításáról szóló vizsgálati jelentést.

Kerpel-Fronius kiemelte: erős kétség merült fel abban a tekintetben, hogy a visszakapott járművek valóban korszerűnek tekinthetőek-e. A főpolgármester-helyettes szerint ki kell deríteni, kit terhel a felelősség azért, hogy például „szigetelőszalaggal összekötött vezetékek” vannak a felújított metrókocsikon. De az is kérdéses, hogy az előző városvezetés miért nem tiltakozott a kormány döntése ellen? Ezekre a kérdésekre a Fővárosi Közgyűlés által idén felállított vizsgálóbizottság adhat választ. A bizottság elnöke Havasi Gábor a vizsgálandó kérdések között a kormány 2014-es döntését megalapozó adatokat is megemlítette. Havasi ezért meghallgatná Seszták Miklós korábbi fejlesztési minisztert, a BKV vezérigazgatóját, akkori igazgatósági és felügyelőbizottsági elnökét. A pontos listáról a bizottság dönt majd.

A főváros azonban még a vizsgálóbizottsági jelentés elkészülte előtt dönthet arról, hogy büntetőfeljelentést tesznek-e az ügyben. Kerpel-Fronius ugyanakkor nem adott választ a Népszava azon kérdésére, hogy miként értékelik a jelentés nyilvánosságra hozatalának több hónapos halogatását.

Mint arról a Népszava elsőként beszámolt, a jelentést Karácsony Gergely főpolgármester januárban adott utasításának megfelelően a BKV felügyelőbizottsága (fb) rendelte meg. De már a vizsgálat elkészítésének módjáról is vita alakult ki, mint ahogy a feltett kérdések körül is akadt nézeteltérés a felügyelőbizottságon belül. (A BKV ugyanis először saját bejáratott cégétől rendelte volna meg a munkát, de az fb tagjai külsős, független céget akartak. A vizsgálandó kérdések közül pedig egyszerűen kimaradt az a kérdés, miszerint a vonalon jelenleg futó kocsik valóban a kivitt kocsik felújított változatai vagy újonnan gyártottak?)

A jelentés végül a vizsgálatra a főpolgármester által adott két hónapos határidőt jelentősen túllépve augusztusra készült el, de a felügyelőbizottság elnöke még azután hónapokig nem vette napirendre, mondván pontosításra szorul. Az fb végül két ülésen tárgyalta a jelentést és a Demokratikus Koalíció delegáltjának javaslatát elutasítva úgy döntött, hogy nem tesz büntetőfeljelentést az ügyben. Sőt a Magyar Narancs azt írta, hogy szakértők szerint „összességében jó döntés született az orosz szerelvények felújításáról”.

Ehhez képest a szakértői jelentésben meglehetősen nyugtalanító megállapítások szerepelnek. Ahogy azt a titkolt jelentést megszerző
https://nepszava.hu/3100633_felujitott-metrokocsik-orosz-rulett
Népszava korábban megírta, eddig 18 sorozathibára derült fény. A rozsdásodás, a pocsék hegesztés, és az ülések esetenként balesetveszélyes törése a legsúlyosabb problémák közé tartozik. Az első három szerelvény padlólemezei három év alatt teljesen átlyukadtak, de a rozsda már elérte az oldallemezeket, a tartóoszlopokat, és megjelent a tetőn is. Ráadásul az azóta javított kocsikon újra megjelentek a rozsdafoltok.

A gondatlanság egyébként a jelentés szerint visszatérő probléma. „A gyártáskori ellenőrzés során bizonyos elemeket nem lett volna szabad tovább engedni”– olvasható a jelentésben. A szakértők egyenesen kétségbe vonták a hegesztők alkalmasságát és a teljes járműflotta haladéktalan átvizsgálását javasolják a varrathibák feltárása érdekében.

Ráadásul a jelentés szerint az új kocsik vásárlásához képest a korábbi városvezetés által választott orosz – felújításnak beállított – konstrukció „igen szerénynek mondható megtakarítást eredményezett”, különös tekintettel „az üzemeltetés és karbantartás egyelőre nehezen prognosztizálható költségére”. A jelentés szerint a kocsik élettartamának végére akár 36 százalékkal is nőhet az üzemeltetési költség. S akkor még nem beszéltünk az utólagos klimatizálás áráról, illetve arról, hogy a karbantartás költsége irreálisan megemelkedhet, ha az orosz gyártó monopolhelyzetbe kerül az alkatrész utánpótlásban.

Az orosz gyártó, a Metrowagonmash (MWM) által 30 évre felemelt élettartam a szakértők szerint csak akkor teljesíthető, ha a gyártási anomáliák kezeléséhez haladéktalanul nekikezdenek és a javítás megfelelő színvonalon zajlik le. Intő jel, hogy a meghibásodás aránya a teljes járműflottában már most 15 százalékos. Márpedig a normál működéshez a járművek 84 százalékára szükség van.

https://nepszava.hu/3102361_m3-as-metro-a-varosvezetes-gondolkodik-a-buntetofeljelentesben

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu