Közlekedés: Civil javaslat a Római-part árvízvédelmére

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2879 db
  • Videók - 734 db
  • Blogbejegyzések - 903 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 573 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2879 db
  • Videók - 734 db
  • Blogbejegyzések - 903 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 573 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2879 db
  • Videók - 734 db
  • Blogbejegyzések - 903 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 573 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2879 db
  • Videók - 734 db
  • Blogbejegyzések - 903 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 573 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

https://www.levego.hu/hirek/2017/08/civil-javaslat-a-romai-part-arvizvedelmere/
2017.08.29. | Levegő Munkacsoport


Civil összefogással elkészült egy szakértői tanulmány, amely javaslatot tesz a Római-part környezetbarát rendezésére. Tarlós István, Budapest főpolgármestere idén július elején felajánlotta, hogy ha a Római-part megmentéséért küzdő civilek elő tudnak állni egy álláspontjukat alátámasztó tudományos szakvéleménnyel, amelyet az árvízvédelem terén elvitathatatlanul illetékes szerző jegyez, akkor ő azt a Fővárosi Közgyűlés elé terjeszti. Bár az elmaradt társadalmi egyeztetést ez nem pótolja, Lányi András ökológus javaslatára – a Római Fürdő Telepegyesület, a Maradjanak a FÁK a Rómain csoport és a Greenpeace Magyarország támogatásával – elkészült egy ilyen tudományos szakvélemény. A Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmének és a Római-part komplex rendezésének környezetbarát lehetőségeit ismertető tanulmányt (JAVASLAT A CSILLAGHEGYI-ÖBLÖZET ÁRVÍZVÉDELMÉRE ÉS A RÓMAI-PART KOMPLEX RENDEZÉSÉRE: http://www.lanyiromaipart.info/) Dr. Koncsos László professzor, tanszékvezető egyetemi tanár, a vízműszaki témák szakértője, Bardóczi Sándor tájépítész, a Levegő Munkacsoport elnökségi tagja, valamint Tosics Iván és Csanádi Gábor városszociológusok készítették.

Az elkészült tanulmányok – a rendelkezésre álló idő rövidsége dacára – szakmailag megalapozottan kimutatja: a part menti mobilgát nem nyújt megfelelő árvízvédelmi megoldást, és a biztonságos, hatékony, természeti és társadalmi értékeket egyaránt megőrző védmű a jelenlegi Nánási út–Királyok útján lévő gát megerősítésével alakítható ki az alábbi okok miatt:

01. Az árvízvédelmi fő védvonal elsősorban nem jogi, hanem árvízvédelmi fogalom, nem lehet tetszés szerint ide vagy oda helyezni. Ezt a védvonalat elődeink a természetes terepviszonyoknak megfelelően, a Nánási út–Királyok útja mentén alakították ki. A biztonságos és hatékony védekezés számára ma is ez az optimális helyszín. Az általunk javasolt megoldás: az úttesthez csatlakozó betonfal kialakítása jelentené aránylag a legkisebb beavatkozást az épített, illetve a természeti környezetbe.
   
02. A part menti mobilfalas védekezés biztonsági kockázatai vállalhatatlanok! Árvíz idején a megnövekedett szivárgási sebesség következtében a szemcsés talajréteg kimosódása a gát alatt talajtörést okozhat. Ezért a főmeder közvetlen szomszédságában, egy 3,2 km-es nyomvonalon létesített mobilfal olyan emberkísérletnek tekinthető, amelynek 55 ezer érintettjét erről nem kérdezték meg és nem tájékoztatták.

03. A Római-part vonzerejét a főváros lakói számára az itt megőrzött természetközeli állapotok és az egyedülálló társadalmi miliő jelentik. Ezt a jellegét a partszakasz teljes mértékben elveszítené, ha a mobilfal a part mentén épülne meg.

04. A part menti védekezés esetén a nagy ingatlanpiaci nyomás miatt elkerülhetetlen a bevédett terület funkcióváltása – lakóparkszerű beépítés a mai Római-part közpark jellegének rovására –, ami nem társadalmi, csupán egyéni érdekeket szolgálna.

05. A partélre tervezett védmű e hátrányok mellett hatályos jogot is sért: az Európai Unió irányelvei tiltják az árteret szűkítő, a vízi és vízparti élőhelyeket degradáló műszaki beavatkozást, amennyiben lehetséges más megoldás.

06. Számos európai nagyvárosról tudunk, ahol jelentős folyóparti területek maradtak a hullámtérben. Többek között Párizs, Bordeaux, München, Hamburg, Stockholm, Amszterdam és Bécs példája mutatja, hogy ezek fejlesztése vagy rehabilitációja során a rendezett állapotok kialakítása jól összeegyeztethető a természetközeli arculat fenntartásával. Ez a lehetőség ma még a Római-parton is adott, rajtunk múlik, hogy élünk-e vele.

07. Felelős döntés csak úgy születhet, ha az alternatív megoldások azonos igénnyel és mélységben kerülnek kidolgozásra, erre a Római-part esetében nem került sor. A biztonsági, városfejlesztési és ökológiai szempontok összeegyeztetése nem mérnöki feladat. Az értékrendet ehhez a társadalomnak, Budapest közönségének kell megfogalmaznia.

A tanulmányt bemutató, 2017. augusztus 25-i sajtóbeszélgetés:
https://drive.google.com/open?id=0B0o5jlpRWjIkOTA3MnUwV0kxRUE

A Levegő Munkacsoport arra kér mindenkit, hogy segítsen ezt a hírt minél szélesebb körben megosztani, így is elősegítve a Római-part páratlan értékeinek a megmentését.

Címkék: budapest civil összefogás csillaghegyi-ÖblÖzet mobil gát római-part tanulmány tarlós istván védmű árvízvédelem

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Az Uber eltitkolta az adatlopást, és fizettek a tolvajoknak 2017-...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Új eljárásra kötelezte a környezetvédelmi hatóságot a ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Közlekedési Múzeum Újabb érdekességek derülnek ki az ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Kamu, kacsa hír ... Európát romba döntő földrengéssel ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Bár a Tesla november 16-i rendezvénye hivatalosan a...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A Fortepan online képarchívumban található egy ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Megalakult az Egységes Tűzoltó Szakszervezet A törődésre, az ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Bősárkány irányából Csorna felé közlekedett a 86-os számú ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Egy róka ment be péntek délután egy brassói ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Menetrend szerint halad a budapesti Flórián tér...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu