Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Az Orangeways nyerte meg a BKV midibuszokat alkalmazó járatainak üzemeltetésére kiírt tenderét. A versenytársak közül a legkedvezőbb árat kínáló Orangeways a hamarosan megszülető közszolgáltatási szerződés értelmében 8 budapesti buszjárat teljes körű szolgáltatásaival járul hozzá Budapest közösségi közlekedésének korszerűsítéséhez - tájékoztatta lapunkat a busztársaság.
Az új alacsonypadlós, 8 méter hosszúságú, elsőajtós felszállási rendre is alkalmas midibuszok közül tizenöt közlekedik majd a Budai Vár területén, a 16-os, a 16A (a köznyelvben Várbusznak keresztelt) és a 116-os járat vonalain.
A többi jármű a Gellérthegyen (27-es), a Rózsadombon (191-es), az Infoparkban (203-as), Óbudán (237-es), valamint Budafokon (251-es) váltja majd le fokozatosan a jelenleg üzemelő Ikarus 405-ös típusú járműveket. Az Orangeways által kínált flottában a negyven autóbusz szolgálja ki az érintett vonalakon közlekedő utasokat.
A szolgáltató a hamarosan megszülető közszolgáltatási szerződés szerint 8 fővárosi buszjárat üzemeltetését vesz át, és 10 hónap alatt fokozatosan negyven korszerű buszt állít forgalomba az ígéretek szerint.
Az árajánlatok leadását követően létrehoztak egy bizottságot, amely értékeli és ellenőrzi a beérkezett anyagokat, s végül meghozza a döntést. Ebben „igen meghatározó” súlyt képvisel az ár – nyilatkozta a BKV.
A 40 jármű futtatására kiírt pályázatra - amely kilométerpénzt tartalmaz - a korábbi hét közül négy vállalat adott be ajánlatot: a Vértes Volán, a Panoráma Tourist Kft, az Orangeways Zrt. és a VT-Transman.
A 40 buszt forgalomba állító győztes cég, mint külső vállalkozó, évente 1-1,5 milliárd forintot számlázhat a BKV-nak, amely elsősorban a Várban kívánja üzemeltetni a buszokat.
A közszolgáltatási szerződés alapján az OW 40 alacsonypadlós, Webasto S91 típusú - az elsőajtós felszállási rendre is alkalmas - buszt állít forgalomba.
A közlemény szerint a társaság Webasto S91 típusú, Euro 5-ös, alacsonypadlós, légkondicionált buszokat biztosít, amelyek 2011 végéig fokozatosan állnak majd forgalomba, felváltva a jelenleg közlekedő tizenhat éves Ikarus 405 típusú midibuszokat.
Az Orangeways által megajánlott díj a BKV közlése szerint egy év alatt akár több százmillió forintos megtakarítást tehet lehetővé a jelenlegi üzemeltetési költségekhez képest. Az új buszok üzemeltetése kilométerenként 379 forint, míg a 405-ös Ikarusoké 541 forint volt.
A nyertes ajánlattevővel – illetve annak visszalépése esetén a második legkedvezőbb ajánlatot tevő VT Transman Kft.-vel – hatéves szerződést köt a BKV Zrt.
A szerződésben szabályozták, hogy utasforgalomtól függően akár 150 százaléknyi pluszkapacitást is rendelhet a BKV, amelyet midi-, szóló-, vagy csuklós busszal kell megoldani. Ha a járatkimaradások száma meghaladja a három százalékot, a szerződést harminc napon belül felmondhatja a BKV. Jelenleg a midibuszos vonalakon tíz százalék feletti járatkimaradással lehet számolni.
A kiszervezés miatt járművezetői elbocsátást nem tervez a BKV.
Korábban a BKV midibuszaival nagyon sok probléma volt, a Nemzeti Közlekedési Hatóság többször is bevonta több jármű engedélyét a műszaki hiányosságok miatt. A járművek üzemeltetéséről szóló tendert még 2009-ben írták ki, majd többször visszavonták.
A Webasto S91-est, amely Rába alvázra épül, és Magyarországon szerelik össze, a BKV 2008-ban már tesztelte a 10-es vonalon. A jármű először 2009. február 1-jén állt menetrendszerű forgalomba Gyömrőn, és több városban (Miskolcon, Pécsett, Hévízen, Keszthelyen) is tesztelték.
Történet
A pályázat tavaly nyári kiírását –a BKV szerint – az indokolta, hogy a társaság által üzemeltetett IK 405-ös midibuszok jelentős része frekventált útvonalakon, így a budai Várban közlekednek, ám meghibásodási arányuk magas, 40–50 százalékos, üzemeltetésük így gazdaságtalan.
Bár ezek alapján égetőnek tűnt a tender tavalyi kiírása, ennek ellenére igencsak hosszúra nyúlt a lebonyolítása. A tenderrel összefüggő eredményekkel, leadásokkal kapcsolatos időpontokat a közlekedési vállalat többször halasztotta.
Idén késő tavasszal már úgy tűnt, eredménytelennek nyilvánítják a pályázatot.
A nehézkesen haladó folyamatnak egyik oka a kiírás műszaki elvárásaival szemben megfogalmazott kritika volt. A BKV ugyanis szeretné a már működő első ajtós felszállási rendbe bevonni az új vonalakat is, amelyeken a most beszerzendő járművek teljesítenek majd szolgálatot.
Ehhez olyan buszokat kellett volna bemutatni, amelyek első ajtaja az első tengely előtt van, ezt azonban nem minden, az első körben még kandidáló cég – a Volánbusz Zrt., a Vértes Volán, a Körös Volán, az Orangeways, a Panoráma Tourist Kft., a VT-Transman Kft. és az Inter Tan-Ker Zrt. – tudta ígérni. Lapunk kérdésére a BKV-nál viszont most úgy tájékoztattak, hogy ezek a problémák már elhárultak.
Az indulók a győzelem érdekében több fronton is harcoltak egymással. A sajtóban – persze források nélkül – több olyan hír is megjelent, amely egyes pályázókat a BKV-val összefüggésben „összeférhetetlenséggel” vádolt. Az üzlet méretét tekintve mindez korántsem meglepő és véletlen. A első körben ugyanis a 40, jellemzően a várban közlekedő új busz forgalomba állítása évente 1-1,5 milliárdos üzletet jelent. Ez az összeg ráadásul tovább növekedhet, mert a BKV opcióként további 60 járművet is igénybe vehet a nyertestől.
Abban azonban semmi változás nincs, hogy a szakszervezetnél nem nagyon értenek egyet a pályázattal. Nemes Gábor, a (városi) Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetségének alelnöke elmondta, hogy szerintük egyáltalán nem gazdaságos a BKV számára, ha az új járművek közlekedtetését külső vállalkozóknak adják ki. Véleményük szerint olcsóbb lenne, ha maga a közlekedési vállalat lízingelne ilyen járműveket és saját munkatársaikkal végeznék a munkát.
Videó Nemes Gáborral a BKV járművek állapotáról a szrájk miértekről az ATV-n a januári kollektív szerződés egyeztetések idején itt
Már csak azért is, mert ismereteik szerint a pályázók közül egynek sincs „raktáron” a tender tárgyát jelentő, megfelelő menynyiségű midibusza. – Ezt meg kell vásárolják, vagy lízingelniük kell, ami gyakorlatilag annyiba kerülhet, mint a BKV-nak, ám nyilván nyereségesen szeretnének dolgozni, vagyis ez már drágítja a szolgáltatást a közlekedési vállalat számára – mondja az alelnök. Határozott véleményük szerint a társaság saját házon belül olcsóbban ki tudná hozni a szolgáltatást.
– Nem lenne szabad figyelmen kívül hagyni a vonalon dolgozó, mintegy 60 alkalmazott helyzetét sem –jegyezte meg Nemes Gábor. Nem szeretnék azt, hogy a munkavállalók úgymond „kölcsönbe” menjenek a pályázaton győztes vállalkozáshoz. A BKV szerint éppen ezért kellett a pályázóknak kétféle árat – sofőrrel és sofőr nélkül – megadniuk, ami pedig állításuk szerint a vállalat számára lehetőséget ad, hogy az érdekképviseletek véleményét is figyelembe véve, a leghatékonyabb üzemeltetési konstrukciót válasszák ki. Akárhogy is, a szakszervezet nemes egyszerűséggel „pénzpocsékolásnak” tartja a működés kiszervezését.
A Webasto weboldala
A Molitus Tervező és Kereskedelmi Kft. weboldala
molitusbus S91
Az S91 midi autóbusz kifejlesztésére a Webastó Hungária Kft.-től kapta az iroda a megbízást. A Molitus Kft. elkészítette a teljes körű gyártási dokumentációt, felkutatta és felvette a kapcsolatot a beszállítókkal, előkészítette az anyagrendeléseket, megkereste a gyártáshoz a lehetséges alvállalkozókat, levezényelte a szerszámozást és a szakembereink elvégezték a kiszerelést.
A jármű magyar Típusbizonyítvánnyal és nemzetközi Jóváhagyásokkal rendelkezik.
Az alváz rendszere: Felépítmény: Burkolatrendszer: Üvegezés: Utasajtók: Utaskapacitás: Belsõ kialakítás: |
Ülések: Külsõ világítás: Hûtés, fûtés, szellõzés: Elektromos rendszer, mûszerek: Alváz: |
Motor: Sebességváltó: Futómû: Rugózás: Kerekek: Kormányzás: Fékek: Üzemanyagtartály: |
(forrás: penzcentrum.hu, mfor.hu, nepszava.hu, propeller.hu, nol.hu, atv.hu, totalcar.hu)
|
|
M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Nyílt Levél a BKV Vezérigazgatójához - EKSZ (2016.01.30.)
Megkezdődött a FUTÁR közterületi kijelzőinek kihelyezése
Indulhat a villamos és trolibusz járműbeszerzési projekt (I. ütem)
A kormányra várnak a magyar buszgyárak