Közlekedés: Az Orangeways nyerte meg a BKV midibuszokat alkalmazó járatainak üzemeltetésére kiírt tenderét

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Az Orangeways nyerte meg a BKV midibuszokat alkalmazó járatainak üzemeltetésére kiírt tenderét. A versenytársak közül a legkedvezőbb árat kínáló Orangeways a hamarosan megszülető közszolgáltatási szerződés értelmében 8 budapesti buszjárat teljes körű szolgáltatásaival járul hozzá Budapest közösségi közlekedésének korszerűsítéséhez - tájékoztatta lapunkat a busztársaság.


Az új alacsonypadlós, 8 méter hosszúságú, elsőajtós felszállási rendre is alkalmas midibuszok közül tizenöt közlekedik majd a Budai Vár területén, a 16-os, a 16A (a köznyelvben Várbusznak keresztelt) és a 116-os járat vonalain.


A többi jármű a Gellérthegyen (27-es), a Rózsadombon (191-es), az Infoparkban (203-as), Óbudán (237-es), valamint Budafokon (251-es) váltja majd le fokozatosan a jelenleg üzemelő Ikarus 405-ös típusú járműveket. Az Orangeways által kínált flottában a negyven autóbusz szolgálja ki az érintett vonalakon közlekedő utasokat.


A szolgáltató a hamarosan megszülető közszolgáltatási szerződés szerint 8 fővárosi buszjárat üzemeltetését vesz át, és 10 hónap alatt fokozatosan negyven korszerű buszt állít forgalomba az ígéretek szerint.


Az árajánlatok leadását követően létrehoztak egy bizottságot, amely értékeli és ellenőrzi a beérkezett anyagokat, s végül meghozza a döntést. Ebben „igen meghatározó” súlyt képvisel az ár – nyilatkozta a BKV.


A 40 jármű futtatására kiírt pályázatra - amely kilométerpénzt tartalmaz - a korábbi hét közül négy vállalat adott be ajánlatot: a Vértes Volán, a Panoráma Tourist Kft, az Orangeways Zrt. és a VT-Transman.


A 40 buszt forgalomba állító győztes cég, mint külső vállalkozó, évente 1-1,5 milliárd forintot számlázhat a BKV-nak, amely elsősorban a Várban kívánja üzemeltetni a buszokat.


A közszolgáltatási szerződés alapján az OW 40 alacsonypadlós, Webasto S91 típusú - az elsőajtós felszállási rendre is alkalmas - buszt állít forgalomba.


A közlemény szerint a társaság Webasto S91 típusú, Euro 5-ös, alacsonypadlós, légkondicionált buszokat biztosít, amelyek 2011 végéig fokozatosan állnak majd forgalomba, felváltva a jelenleg közlekedő tizenhat éves Ikarus 405 típusú midibuszokat.


Az Orangeways által megajánlott díj a BKV közlése szerint egy év alatt akár több százmillió forintos megtakarítást tehet lehetővé a jelenlegi üzemeltetési költségekhez képest. Az új buszok üzemeltetése kilométerenként 379 forint, míg a 405-ös Ikarusoké 541 forint volt.


A nyertes ajánlattevővel – illetve annak visszalépése esetén a második legkedvezőbb ajánlatot tevő VT Transman Kft.-vel – hatéves szerződést köt a BKV Zrt.


A szerződésben szabályozták, hogy utasforgalomtól függően akár 150 százaléknyi pluszkapacitást is rendelhet a BKV, amelyet midi-, szóló-, vagy csuklós busszal kell megoldani. Ha a járatkimaradások száma meghaladja a három százalékot, a szerződést harminc napon belül felmondhatja a BKV. Jelenleg a midibuszos vonalakon tíz százalék feletti járatkimaradással lehet számolni.


A kiszervezés miatt járművezetői elbocsátást nem tervez a BKV.

Korábban a BKV midibuszaival nagyon sok probléma volt, a Nemzeti Közlekedési Hatóság többször is bevonta több jármű engedélyét a műszaki hiányosságok miatt. A járművek üzemeltetéséről szóló tendert még 2009-ben írták ki, majd többször visszavonták.


A Webasto S91-est, amely Rába alvázra épül, és Magyarországon szerelik össze, a BKV 2008-ban már tesztelte a 10-es vonalon. A jármű először 2009. február 1-jén állt menetrendszerű forgalomba Gyömrőn, és több városban (Miskolcon, Pécsett, Hévízen, Keszthelyen) is tesztelték.

 

network.hu network.hu network.hu network.hu network.hu network.hu network.hu network.hu network.hu network.hu network.hu network.hu network.hu network.hu network.hu

 


Történet

A pályázat tavaly nyári kiírását –a BKV szerint – az indokolta, hogy a társaság által üzemeltetett IK 405-ös midibuszok jelentős része frekventált útvonalakon, így a budai Várban közlekednek, ám meghibásodási arányuk magas, 40–50 százalékos, üzemeltetésük így gazdaságtalan.

 

Bár ezek alapján égetőnek tűnt a tender tavalyi kiírása, ennek ellenére igencsak hosszúra nyúlt a lebonyolítása. A tenderrel összefüggő eredményekkel, leadásokkal kapcsolatos időpontokat a közlekedési vállalat többször halasztotta.

 

Idén késő tavasszal már úgy tűnt, eredménytelennek nyilvánítják a pályázatot.

 

A nehézkesen haladó folyamatnak egyik oka a kiírás műszaki elvárásaival szemben megfogalmazott kritika volt. A BKV ugyanis szeretné a már működő első ajtós felszállási rendbe bevonni az új vonalakat is, amelyeken a most beszerzendő járművek teljesítenek majd szolgálatot.

 

Ehhez olyan buszokat kellett volna bemutatni, amelyek első ajtaja az első tengely előtt van, ezt azonban nem minden, az első körben még kandidáló cég – a Volánbusz Zrt., a Vértes Volán, a Körös Volán, az Orangeways, a Panoráma Tourist Kft., a VT-Transman Kft. és az Inter Tan-Ker Zrt. – tudta ígérni. Lapunk kérdésére a BKV-nál viszont most úgy tájékoztattak, hogy ezek a problémák már elhárultak.

 

Az indulók a győzelem érdekében több fronton is harcoltak egymással. A sajtóban – persze források nélkül – több olyan hír is megjelent, amely egyes pályázókat a BKV-val összefüggésben „összeférhetetlenséggel” vádolt. Az üzlet méretét tekintve mindez korántsem meglepő és véletlen. A első körben ugyanis a 40, jellemzően a várban közlekedő új busz forgalomba állítása évente 1-1,5 milliárdos üzletet jelent. Ez az összeg ráadásul tovább növekedhet, mert a BKV opcióként további 60 járművet is igénybe vehet a nyertestől.

 

Abban azonban semmi változás nincs, hogy a szakszervezetnél nem nagyon értenek egyet a pályázattal. Nemes Gábor, a  (városi) Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetségének alelnöke elmondta, hogy szerintük egyáltalán nem gazdaságos a BKV számára, ha az új járművek közlekedtetését külső vállalkozóknak adják ki. Véleményük szerint olcsóbb lenne, ha maga a közlekedési vállalat lízingelne ilyen járműveket és saját munkatársaikkal végeznék a munkát.

 

Videó Nemes Gáborral a BKV járművek állapotáról a szrájk miértekről az ATV-n a januári kollektív szerződés egyeztetések idején itt

 

Már csak azért is, mert ismereteik szerint a pályázók közül egynek sincs „raktáron” a tender tárgyát jelentő, megfelelő menynyiségű midibusza. – Ezt meg kell vásárolják, vagy lízingelniük kell, ami gyakorlatilag annyiba kerülhet, mint a BKV-nak, ám nyilván nyereségesen szeretnének dolgozni, vagyis ez már drágítja a szolgáltatást a közlekedési vállalat számára – mondja az alelnök. Határozott véleményük szerint a társaság saját házon belül olcsóbban ki tudná hozni a szolgáltatást.

 

– Nem lenne szabad figyelmen kívül hagyni a vonalon dolgozó, mintegy 60 alkalmazott helyzetét sem –jegyezte meg Nemes Gábor. Nem szeretnék azt, hogy a munkavállalók úgymond „kölcsönbe” menjenek a pályázaton győztes vállalkozáshoz. A BKV szerint éppen ezért kellett a pályázóknak kétféle árat – sofőrrel és sofőr nélkül – megadniuk, ami pedig állításuk szerint a vállalat számára lehetőséget ad, hogy az érdekképviseletek véleményét is figyelembe véve, a leghatékonyabb üzemeltetési konstrukciót válasszák ki. Akárhogy is, a szakszervezet nemes egyszerűséggel „pénzpocsékolásnak” tartja a működés kiszervezését.

 

A Webasto weboldala

 

A Molitus Tervező és Kereskedelmi Kft. weboldala

 

 

molitusbus S91

 

network.hu

 

Az S91 midi autóbusz kifejlesztésére a Webastó Hungária Kft.-től kapta az iroda a megbízást. A Molitus Kft. elkészítette a teljes körű gyártási dokumentációt, felkutatta és felvette a kapcsolatot a beszállítókkal, előkészítette az anyagrendeléseket, megkereste a gyártáshoz a lehetséges alvállalkozókat, levezényelte a szerszámozást és a szakembereink elvégezték a kiszerelést.

A jármű magyar Típusbizonyítvánnyal és nemzetközi Jóváhagyásokkal rendelkezik.



Az alváz rendszere:
Sajtolt U profilú hossz- és kereszttartók


Felépítmény:
Korrózióálló acélprofilokból hegesztett un. félig-önhordó váz.
A jármû megfelel az ECE 2001/85 Annex VII elõírásnak


Burkolatrendszer:
Kompozit mûanyagból és alumíniumból készült burkolóelemek, ill. formadarabok, ragasztva


Üvegezés:
Vázra ragasztott edzett, szimpla, színezett, sík oldal- és hátfalüvegezés.
Thermopán üvegek az ajtólapokban és peronnál.
Nyitható/ mech.zárható oldalüvegek
VSG szélvédõ a vázra ragasztva.
Színezett thermopan oldalüvegezés. (OPCIÓ)


Utasajtók:
1-2-0 elrendezésû, egy- ill. kétszárnyú un. befelé-lengõ ajtók, utas biztonsági rendszer


Utaskapacitás:
17 ülõutas, 25 állóutas, vagy 17+21+1 kerekesszék
Mechanikus rámpa a középsõ ajtónál.


Belsõ kialakítás:
Karcálló HPL lemez burkolat, a mennyezeten mûanyag formadarabok
Rétegelt, ragasztott csúszásmentes padló.
Síkpadló a B-tengely elõtti kereszttartóig.
Ergonómikus, integrált kapaszkodó-rendszer, rajta leszállás- és vészjelzõkkel.

Ülések:
KIEL LITE TOP típusú félmagas, városi üléstípus, fogantyúkkal, szintetikus szövetburkolás.
ISRI 6800 típusú komplett un. klíma-vezetõûlés, forgatható, integrált mikrofonnal.


Külsõ világítás:
Komplett Hella rendszer kanyarfényszóróval kiegészítve.


Hûtés, fûtés, szellõzés:
Utastér fûtése: Spheros (Webasto) típusú, programozható fûtõkészülék, radiátoros, szabályozható fûtési rendszer.
Klíma-páramentesítõ, mely a központi A/C készülékkel együtt üzemel.
Légkondicionálás: Spheros Aerosphere tip. készülék a tetõ mellsõ részén.
Szellõzés: a légkondicionáló berendezés, ill. a nyitható oldal ablakok segítségével, távvezérelt tetõszellõzõ.


Elektromos rendszer, mûszerek:
24 V egyenáram, 4 NOD-n keresztül üzemelõ, az alvázzal integrált CAN rendszer
Day-Light jellegû világítás, LED-es biztosíték visszajelzõk
Mûszerfal, központi LCD kijelzõvel, programozható mûszer funkciókkal
Utas tájékoztatási rendszer, CD-s rádió a vezetõ részére
Elõkészítés az útvonaljelzõk részére
DOT-LED rendszerû - BUSE tip – útvonalkijelzõk, prog.vezérléssel (OPCIÓ)
Extra generátor a légkondicionáló energiaellátására


Alváz:
Rába B 115. 50-174 önjáró kivitel

Motor:
OM 904 LA E4 DaimlerChrysler
115 kW / 2200 ford/perc
610 Nm / 1200-1600 ford/perc, lökettérfogat: 4,25 liter
SCR rendszer (Szelektív Katalitikus Redukció)
AdBlue folyadék befecskendezõ szivattyús gázkezelés NOx érzékelõvel


Sebességváltó:
ALLISON S 2100 GEN 4 típusú, 5 elõremeneti és 1 hátrameneti fokozattal.
Legnagyobb sebesség: 85 km/h


Futómû:
Rába típusú független mellsõ felfüggesztés, tárcsafékkel
Rába 360 típusú egyfokozatú hátsó híd tárcsafékkel


Rugózás:
Teljes légrúgózás, térdepléssel, WABCO ECAS szintszabályozó rendszer


Kerekek:
225/75 R 17,5 méretû gumiabroncsok


Kormányzás:
Hidraulikus szervokormánymû, állítható kormányoszlop


Fékek:
ENSZ EGB 13 elõírásnak megfelelõ, KNORR fékrendszer.
Négykörös fûthetõ védõszelep, levegõszárító, diagnosztikai csatlakozók, ABS/ASR, megállófék
Tartósfék állandó fojtású motorfék kipufogófékkel, kétfokozatú kézi kapcsolással


Üzemanyagtartály:
150 literes dízel tartály a mellsõ tengely mögött jobboldalon és cc. 27 literes AdBlue tartály a B tengely mögött baloldalon

 

(forrás: penzcentrum.hu, mfor.hu, nepszava.hu, propeller.hu, nol.hu, atv.hu, totalcar.hu)

Címkék: 16-os 16a 191-es 203-as 237-es 251-es 27-es alacsonypadlós bkv első ajtós felszállási rend ik 405-ös midibuszok inter tan-ker zrt körös volán nemes gábor orangeways panoráma tourist kft rába tender tömegközlekedési dolgozók független szakszervezeti szövetsége volánbusz zrt vt-transman kft várbusz vértes volán webasto s91

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu