Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
http://www.bkk.hu/2013/04/megkezdodott-a-futar-kozteruleti-kijelzoinek-kihelyezese-2/
írja a bkk.hu
Az elmúlt napokban városszerte több helyen új, szürke színű tartóoszlopok jelentek meg számos megállóhelyen. Az oszlopok felállítására a Budapesti Közlekedési Központ FUTÁR projektjének keretében kerül sor. Az első néhány oszlopra már felkerültek a tömegközlekedési járatok közlekedéséről megbízható, valós idejű információkat nyújtó kijelzők és hangszórók is.
A FUTÁR (Forgalomirányítási és UtasTÁjékoztatási Rendszer) projekt egy integrált közösségi közlekedési informatikai rendszer, melyet a Budapesti Közlekedési Központ a BKV közreműködésével épít ki. A fejlesztés összköltségvetése 6,7 milliárd forint, ami az Új Széchenyi Terv keretében, európai uniós támogatással valósul meg.
Új fejezet a budapesti utastájékoztatásban
A FUTÁR dinamikus utastájékoztatásának köszönhetően a megállóhelyeken és a járműveken elhelyezett kijelzők a jármű útiránya, indulási ideje mellett valós idejű információkat szolgáltatnak majd nem csak a járatok közlekedéséről, de egy esetleges forgalmi változásról is, megkönnyítve és kiszámíthatóvá téve az utazás tervezését. A rendszer a menetrend és a valós forgalmi helyzet alapján majdnem pontosan képes kiszámítani, melyik járat mikorra ér az útvonalán található megállókba. Mindez 2295 járművön, 263 megállóhelyen és csomópontban, mobil eszközökön, valamint internetes felületeken is elérhetővé válik.
A fejlesztés amellett, hogy segíti majd a budapesti közösségi közlekedést használókat abban, hogy a lehető leggyorsabban érjék el céljukat, jelentős változást hoz a fővárosi közlekedés irányításában is. A FUTÁR műholdas rendszere ugyanis folyamatos, 24 órán át történő forgalmi felügyeletet biztosít a megrendelő BKK részére. A diszpécserek műholdas nyomkövető rendszer segítségével követik majd a járműveket, ezáltal folyamatosan szabályozhatják a felszíni közlekedést, vagy épp sokkal könnyebben és gyorsabban szervezhetnek meg egy villamos- vagy metrópótlást forgalmi zavar esetén. A megbízható kommunikációt új rádiórendszer is segíti. Ezzel tervezhetőbbé válik a közlekedés és pontosabb, megbízhatóbb, költségtakarékosabb menetrendek készülhetnek.
263 darab új utastájékoztató készülék városszerte
A projekt leglátványosabb elemei azok a megállóhelyi, csomóponti utastájékoztató berendezések lesznek, melyekből városszerte 263 darabot telepítünk a következő hetekben. A közterületen elhelyezett kijelzőknek több típusa is létezik, így a metróaluljárókban például falra rögzített monitoros utastájékoztatókkal találkozhatunk majd. A berendezések telepítési munkái ezekben a napokban fordulnak élesbe: gyors ütemben immár 64 helyszínen történt meg az oszlopok állítása. A tartószerkezetek egy részére már a kijelzők is kikerültek. A következő hetekben a továbbiakat is telepítjük.
Az új kijelzők széleskörű tájékoztatást tesznek majd lehetővé:
A telepített berendezések a járatok közlekedéséhez igazodva éjjel-nappal fognak működni. A vakok és gyengén látók számára – távirányítással – hangos információt szolgáltatnak majd a készülékek.
A telepítési helyszínek kiválasztása számos szempont mérlegelésével történt meg. A közterületi utastájékoztató berendezések helyének kijelölésekor a következő általános szempontokat vettük figyelembe:
Budapest, 2013. április 10.
Budapesti Közlekedési Központ
Letölthető dokumentum:
Kapcsolódó anyagok:
|
|
M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Javaslatcsomag a fővárosi helyi és agglomerációs közösségi közlekedés helyzetének rendezésére – járatritkítások helyett
Budapesten elszállítják a közlekedést akadályozó járműveket - 2012. december 1-től
Az ombudsman a vak és gyengén látó emberek egyenlő közlekedési esélyeiért
Lehet-e nyereséges a BKV? - Új buszüzemeltetési modell (BKK)