Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/a_kormany_kiverezteti_a_magyarorszagi_buszgyartokat.533232.html
írja a napi.hu
Forrás ugyan lenne a Volán-buszok cseréjére, de a társaságok átalakítása késlelteti a vásárlást, ezzel viszont a magyar autóbuszgyártók létét veszélyeztetik. A megrendelés hiánya kiéheztette a cégeket.
A Napi Gazdaság pénteki számának cikke
A Volán-társaságoknak egy ideig még várniuk kell arra, hogy új buszokat szerezhessenek be, bár Németh Lászlóné, a fejlesztési tárca vezetője korábban arra tett ígéretet, hogy a nyár végén, de legkésőbb ősszel feloldják a Volán-társaságok buszbeszerzési tilalmát. Ez egyelőre nem történt meg és a fejlesztési tárcától kapott tájékoztatóból az derül ki, hogy arra a Volán-társaságok átalakításáig még várni kell.
A közösségi közlekedés szervezeti átalakításának része a 24 hazai Volán-társaság összevonása − hét regionális társaságba. A járműparkok egységes kezelése a rendelkezésre álló kapacitások jobb kihasználását teszi lehetővé, és pontosabban mutatja majd a valós fejlesztési igényeket. A tárca célja, hogy a regionális társaságok közös beszerzéseiken a jelenleg elérhetőnél kedvezőbb árakon vásároljanak új autóbuszokat. (A miniszter előbbi ígéretekor feltehetően arra számított, hogy a folyamat gyorsabban lezajlik, ezért mondhatta az ősz eleji határidőt).
Miközben Fónagy János, a közösségi közlekedésért felelős kormánybiztos szavai szerint gyors ütemben zajlik a Volán-társaságok átalakítása, a magyarországi autóbuszgyártók már egy jó ideje ennek végére és a beszerzési startra várnak, a megrendelés hiánya pedig kiéheztette a cégeket. Az egyik ilyen járműgyártó, vagyis a mosonmagyaróvári központú Kravtex Kft. például takaréklángon üzemel, de eközben is reménykedik a megrendelésben, s új járművet fejleszt, hasonlóan a NABI-hoz, amely kénytelen visszafogni a termelését.
Beszerzési stop van a Volán-társaságoknál
A probléma gyökere, hogy a Volán-vállalatok 2011 januárjától nem írhatnak ki új autóbuszokra vonatkozó közbeszerzési tendert. Mindezt annak ellenére nem tehetik, hogy a pénzügyi fedezet elméletileg rendelkezésre áll. Azt ugyanis a fejlesztési tárca is hangsúlyozta lapunknak, hogy a kormány tavasszal a korábbi érték kétszeresére, százmilliárd forintra emelte az MFB Zrt.közösségi közlekedésfejlesztés-finanszírozási programja keretösszegét. E forrásból a személyszállítási közszolgáltatást végző vállalkozások fedezhetik egyebek mellett új járművek vásárlását. A közösségi közlekedés átfogó átalakításától elvárt hatékonyságjavulás a nagyságrendek miatt minden néhány százaléknyi előrelépés esetén öt-tíz milliárd forintos fejlesztési lehetőséget teremt. Ezzel megnyílik az út az autóbuszos szolgáltatók elöregedett járműállományának fokozatos cseréjéhez is − jegyzi meg a tárca.
Az egykor virágzó magyar autóbuszgyártás kapacitása még mindig évi több mint ezer jármű előállítását tenné lehetővé. A legkomplexebb gyártó, a Kravtex Kft. évente mintegy 500 jármű előállítására lenne képes, az amerikai tulajdonban lévő és alapvetően az USA piacaira szállító NABI Kft. körülbelül szintén ugyanennyit tudna gyártani, míg az Ikarusokat készítő Magyar Autóbuszgyártó (MA) Kft. évente száz-kétszáz járműre vonatkozó megrendelést teljesíthetne − mondta korábban a Napi Gazdaságnak Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének (MBSZ) elnöke.
Jelenleg körülbelül nyolcezer busz fut a Volánoknál és a BKV-nál, s ebből több mint négyezer átlagos életkora már meghaladta a 13 évet, de akad 22−25 éves busz is.
|
|
M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Leállhat a győri Kravtex buszgyártó
Javaslatcsomag a fővárosi helyi és agglomerációs közösségi közlekedés helyzetének rendezésére – járatritkítások helyett
Lehet-e nyereséges a BKV? - Új buszüzemeltetési modell (BKK)
Zöld javaslat - csomag a BKV-nak