Közlekedés: Bauhaus stílusú villamosok Berlinben.

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3203 db
  • Videók - 2738 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 871 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3203 db
  • Videók - 2738 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 871 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3203 db
  • Videók - 2738 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 871 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3203 db
  • Videók - 2738 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 871 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.



A Berlini Közlekedési Vállalat (BVG) 99 darab új, egyedileg Berlinre szabott Flexity villamost vásárol a Bombardiertől.

A 300 millió euró értékben rendelt a Bauhaus építészeti stílusban kialakított villamosok beszerzésével 2017-re Berlin összes villamosa akadálymentesített lesz, ami nagyban megkönnyíti a közlekedést a mozgáskorlátozott utasok számára. A villamosok fejlesztésekor figyelembe vették az utazóközönség javaslatait is, hogy az új járművet minél praktikusabbá és kényelmesebbé tegyék a berliniek számára.

A BVG és a Bombardier Transportation közösen fejlesztette ki az egyedi kialakítású FLEXITY Berlin villamost. A teljesen akadálymentesített városi tömegközlekedési eszköz lépcsőmentes beszállást biztosít, a belső kialakítást pedig tágas, légkondicionált utastér és többfunkciós fülkék jellemzik. A zajszint minden eddig üzemeltetett villamosénál kedvezőbb. Az alacsony áramfogyasztású jármű az elektromos energiát visszatáplálja a fékrendszerbe. Az új járművek egyrészt megtakarítást hoznak az üzemeltetési költségek terén, másrészt vonzóbbá teszik a villamosközlekedést utasok számára.

A megrendelés – mely 40 hosszú és 24 rövid egyirányú, valamint 35 rövid kétirányú villamosra terjed ki - a 2006-ban kötött, maximum 210 járműre szóló keret-megállapodás alapján jött létre. Az első járművek szállítására 2011 májusában kerül sor, az utolsó darabok pedig várhatóan 2017-ben érkeznek.

A Bauhaus építészeti stílus által inspirált kialakításnak köszönhetően a villamos Berlinre jellemző egyedi külsőt kapott, melyet a BVG céges dizájnelemeivel ötvöztek. Az új külső és belső a BVG, a Bombardier, és a Bombardier által megbízott adlershofi IFS tervezőstúdió együttműködésének eredménye. Az új villamos kialakítása megfelel a funkcionális követelményeknek, emellett időtlenül elegáns, így jól beleillik a BVG járműflotta arculatába.

„A berliniek a jövőben vonzóbb külsejű, kevésbé környezetszennyező, modern, új villamosokon utazhatnak. Az új járműveknek köszönhetően 2017-re az összes villamos akadálymentesített lesz. A BVG nemcsak az ügyfelek igényeit elégíti ki, hanem a városi tömegközlekedést is vonzóbbá teszi. Egy olyan időszakban, amikor a népesség elöregedésének problémájával kell szembenéznünk, az olyan fejlesztések, mint a tömegközlekedési eszközök akadálymentesítése, fontos szerepet játszanak Berlin vonzerejének fokozásában” – jelentette ki Ingeborg Junge-Reyer, városfejlesztési tanácsos.

Az új villamosok a Bombardier németországi gyáraiban készülnek, Bautzenben történik a kocsitest és végső összeszerelés, Hennigsdorfban az üzembe helyezés, Mannheimben az elektronikai szerelés, míg a forgóvázat a Siegenben működő gyár jegyzi.


A négy különféle konstrukció
40 m-es egyirányú jármű:
férőhely: 248
Ülőhely: 84
40 m-es kétirányú jármű:
férőhely: 245
Ülőhely: 72
30,8 m-es egyirányú jármű:
férőhely: 189
Ülőhely: 60
30,8 m-es kétirányú jármű:
férőhely: 184
Ülőhely: 52
Grego Peters, a Bombardier Transportation könnyű vasúti jármű részlegének elnöke elmondta: „A 99 jármű megrendelése újabb mérföldkövet jelent a BVG-vel fennálló hosszútávú, sikeres együttműködésünkben. Nagyon örülünk, hogy a FLEXITY Berlin villamosok próbaüzeme ilyen pozitív fogadtatásra talált a közlekedési vállalat és utasai részéről, melyből egyértelműen kiderült, hogy korszerű járműkonstrukciónk mindenkire jó benyomást tett."

A nem akadálymentesített Tátra villamosokat fokozatosan váltja majd fel az új FLEXITY Berlin villamosok generációja a most megrendelt 99 FLEXITY Berlin villamossal, valamint a 2010-re tervezett megrendelésben szereplő további 33 járművel. A második megrendelésben szereplő villamosok szerkezeti típusáról a berlini közlekedésfejlesztési terv alapján várható majd döntés.

Címkék: bauhaus_stílus berlin energiatakarékos villamos

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 15 éve

Remélem belül tágasabbak, mint a Combino, amely nyeli az áramot is. Utóbbi ugyan akadálymentes, de a magas peron kissé balesetveszélyes, valamint az úton lévő csatornák "illata" is gyakran érezhető.
Demszky-t kéne már elkombinálni Szibériába.

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre 16 perce új videót töltött fel:

M Imre írta 2 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

A kenyai KRESZ 1. szabálya https://www.facebook....

M Imre 2 órája új képet töltött fel:

Skoda_ferat_foto_laszlo_ferenc_17_2196602_8539_s

M Imre 2 órája új képet töltött fel:

Skoda_ferat_foto_laszlo_ferenc_16_2196601_2644_s

M Imre 2 órája új képet töltött fel:

Skoda_ferat_foto_laszlo_ferenc_15_2196600_5397_s

M Imre 2 órája új képet töltött fel:

Skoda_ferat_foto_laszlo_ferenc_14_2196599_4486_s

M Imre 2 órája új képet töltött fel:

Skoda_ferat_foto_laszlo_ferenc_13_2196598_4816_s

M Imre 2 órája új képet töltött fel:

Skoda_ferat_foto_laszlo_ferenc_12_2196597_7870_s

M Imre 2 órája új képet töltött fel:

Skoda_ferat_foto_laszlo_ferenc_11_2196596_3542_s

M Imre 2 órája új képet töltött fel:

Skoda_ferat_foto_laszlo_ferenc_10_2196595_5330_s

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu