Közlekedés: Biztonsági öv ellenőrzések Európában

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2894 db
  • Videók - 758 db
  • Blogbejegyzések - 910 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 587 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2894 db
  • Videók - 758 db
  • Blogbejegyzések - 910 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 587 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2894 db
  • Videók - 758 db
  • Blogbejegyzések - 910 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 587 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2894 db
  • Videók - 758 db
  • Blogbejegyzések - 910 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 587 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=1374

2018-03-11 | ORFK-OBB


A TISPOL „Seatbelt” kampánya keretében hazánkban szombaton és vasárnap, Európában viszont egész héten fokozott biztonsági öv ellenőrzésre számíthatnak a gépjárművezetők és utasaik.


A TISPOL (European Traffic Police Network) idei második nemzetközi akciója a passzív biztonsági eszközök használatának ellenőrzésére irányul. A TISPOL csaknem tizenöt éve szervez hasonló akciókat, így „Seatbelt” kampány tradicionálisnak tekinthető az európai ellenőrzések sorában. A kampányban részt vevő országok magas száma következtében az akció az „öreg kontinens” jelentős részére kiterjed (várhatóan 28 ország vesz részt az akcióban).


A kampány jellegzetessége, hogy a TISPOL-hoz tartozó tagállamok rendőri szervei egy időben, azonos szempontok alapján ellenőrzik a járművek vezetőit. Magyarországon a fokozott ellenőrzésekre 2018. március 17-én és 18-án, azaz szombaton és vasárnap kerül sor. A hétvégén a járművezetők az ország bármely pontján – a fővárosban és vidéken egyaránt - számíthatnak célellenőrzésekre.


Az ellenőrzés tapasztalatait a rendőrség összesíti, majd az eredményeket megküldi a TISPOL Műveleti Csoportja, mely európai szintű értékelést készít. A biztonsági övhasználat fontosságának kihangsúlyozása része az úgynevezett EDWARD Day) program által kiemelt fontosságúnak tartott területeknek. A TISPOL által 2018. szeptember 19-ére meghirdetett program fő célkitűzése, hogy aznap senki ne veszítse életét az európai utakon. (EDWARD = European Day Without A Road Death)


Háttér


A TISPOL ’Seatbelt’ nemzetközi szintű ellenőrzés hátterében az áll, hogy a biztonsági öv, a gyermekbiztonsági rendszer, valamint a motorkerékpáros bukósisak használatának elmulasztása a gyorshajtást és az ittas vezetést követően a közúti tragédiák bekövetkezésének harmadik legfőbb oka Európában.

A biztonsági öv igazoltan életmentő eszköz, még lassú haladási sebességgel bekövetkező ütközések esetén is védi életünket, testi épségünket. Mindezeken túl az öv használata nélkül az olyan más passzív védelmi megoldások, mint például a légzsák sem fejtik ki kedvező hatásukat, sőt, akár súlyos, vagy szélsőséges esetben akár halálos sérüléseket is okozhatnak. (a biztonsági öv használatának elmulasztása egyike a közutak legfőbb gyilkosainak – az Európai Bizottság szóhasználatában!)

A felmérések alapján hazánkban a biztonsági övet egyre több gépjárművezető és utas használja, ugyanakkor ez az arány még korántsem elfogadható, s elmarad a legfejlettebb közlekedésbiztonsággal rendelkező EU tagállamokban tapasztalható állapotoktól. (pl. Svédország, Egyesült Királyság, Hollandia, Németország)

network.hu

 

A három pontos biztonsági övet egyes szakértők egyenesen az emberiség történetének legfontosabb biztonságtechnikai fejlesztésének tartják. A svéd Nils Bohlin által az 50-es években kifejlesztett „V” alakú övnek az eltelt bő fél évszázadban szerény becslések szerint is legalább egymillióan köszönhetik az életüket.

 

Vitathatatlan, hogy a biztonsági öv a mai napig az autók legelterjedtebb és legfontosabb biztonsági, utasvédelmi berendezése, s minden más – jármű belterében alkalmazott – passzív biztonsági megoldás alapja (mint pl. a légzsák, övfeszítő stb.).

 

A biztonsági öv a passzív biztonsági eszközök családjába tartozik, mely jelentősége nem a baleset elkerülhetőségében, hanem a már bekövetkezett baleset következményeinek a csökkentésében jelentkezik.

 

A szakemberek úgy tartják, hogy közúti baleset bekövetkezése esetén általában három, egymástól jól elkülöníthető ütközés valósul meg. Az első akkor következik be, amikor a balesetben érintett jármű egy másik járműnek, ill. szilárd tárgynak ütközik (pl. fának, kerítésnek, egyéb műtárgynak). Ezt követően kerül sor a második ütközésre, amikor a gépjármű utasterében tartózkodó személy(ek) teste hirtelen és nagy erővel előrelendül, s övhasználat hiányában valamely testrészük a műszerfalnak, kormánynak, szélvédőnek, üléstámlának stb. ütődik. A harmadik ütközés során az emberi belső szervek nekiütődnek a bordáknak, egyéb csontoknak, vagy éppen más belső szerveknek.

A fentiek alapján a biztonsági öv – mint passzív védelmi eszköz – a másodikként leírt ütközés hatásaitól védi meg a használóit.


:::::


Rabindranath Tagore - Az öv


Unalmas órák Isten veletek,
Minek is tagadjam, újra szeretek.
Ti vagytok tanúim hulló falombok,
Ti akik álmosan reám hajoltok.
Mióta csak a gyönyört keresem,
Hű útitársam volt a szerelem.
Oh, miért nem szunnyad el az ifjú vér,
Egy szép kaland mindennél többet ér!
Találni nőt, ki mindent félredob,
Ha férfi csókot szűzi ajkára lop,
Ki van idő, mikor elfeled,
Hűséget, esküt, bűnt, szeretetet.
Mikor kihal a női öntudat,
Mikor a földön minden bűn szabad,
Mikor lehunyja tüzes szemeit,
Legszebb a nő, amikor vétkezik.
Így elmerülve a szokott helyen,
Ültem egy hamvas őszi éjjelen,
S mint kivel a démonok játszanak,
Elém áll egy karcsú nő alak.
Szűz ajkain az élet mosolya,
Szebbet a földön nem láttam soha!
Hajlongó fürtjein, dacos fején,
Végigszaladt a komor esti fény.
S ahogy lefut hullámos derekán,
Incselkedőn veti a fényt reám.
Oh boldog ösztön, amely arra vitt,
Szellős lepel takarja vállait.
De itt is, ott is átvillan merészen,
Amit a fátyol nem takar egészen.
A fodrokat egy öv karolja át,
Minőt a földön mindenki lát,
Díszítik ragyogó ékkövek,
Soha nem láttam díszesebb övet,
Soha bájosabb női alakot.
Akiért oly nyugtalan vagyok!
Látom a nőt, de hinni nem merem,
Nem játszik-e káprázat velem?
Nem a szellő csúf játéka ez,
Egy pillanat, aztán vége lesz!?
De nem, - a lombok alján átsuhan,
S oly ismerősen üdvözöl: Uram...
Hiszi, hogy Önnek arcán olvasom,
Mi háborog szívében oly nagyon!?
De nem vagyok kegyetlen tudja meg,
Az öv két részre osztja testemet.
Az egyik részre Önnek joga van,
Amelyik felét Ön akarja Uram!
Ki tudja, Önnek igézőbb lehet,
A karcsú test az öv felett,
De kérhet tőlem olcsóbb vágyakat,
Akarja-e a részt az öv alatt?
Így szól a nő, s ravaszul mosolyog,
A szörnyű tréfa sikerülni fog.
Oh melyiket válasszam, melyiket.
Vigye az ördög mind az öveket!
Eddig sose volt velük bajom,
Mit tudom én melyiket akarom!
Akarjam-e a részt az öv felett,
Játsszam a szentet, amikor nem lehet?
S amikor végre alkalom akad,
S tudom mi rejlik lenn az öv alatt?
Ne legyek ember, amikor élhetek?
Oh nincs miért haboznom.
Választani az alsó részt fogom!
De hát a felső részt elfeledem?
Nem ég-e bennem szűzi szerelem?
Alacsony gyönyörnél egyebet
E durva szív még sosem szeretett?
Fenn csókra nyílik a tüzes női ajk,
Lenn állati csak a szerelem
Fenti, mint az égbolt tiszta, végtelen,
Azok az édes bús sóhajok,
Azok a lágyan ölelő karok,
Az éjbe mártott női szemek,
A csillagoknál szebben fénylenek.
Én egy tiszta nő szívét keresem,
Ma győzni fog a tiszta szerelem.
Szép ismeretlen, válaszom helyett
Fogadja hódolattal a szívemet.
Oh, mért nem súgja Önnek semmi sem,
Mi iszonyú nehéz a küzdelem?
Ha mindkettő egyforma szép:
Az aranyos nap és a holdas éj,
Ki dönti el, mi lehet pirosabb
A hajnal csókja vagy az alkonyat?
Választottam, mint férfi szabadon,
Csupán egy rövid óhaj az egész,
Legyen enyém az öv feletti rész!
Ah, -szól a lány, - alig hihetem
Nem vonja vissza szavát hirtelen?
Ön férfi. És e válasznál marad?
Nem akarja a részt az öv alatt?
E válasszal valóban meglepett!
Van hát a földön szűzi szerelem,
Nem veszett ki hát a dicső férfi nem!?
Férfi, ki még a női szívre ad,
Aki becsüli a tiszta vágyakat,
-Uram, Ön is ilyen férfi lehet,
Minden, -minden az Öné az öv felett.
És kacag a tréfán és irul-pirul,
S leomlik a fátyol a vállairól.
Karcsú derekán az övet lecsatolja.
S reálép mosolyogva.

network.hu

 

Címkék: baleset-megelőzés biztonsági öv ellenőrzés edward european day without a road death european traffic police network európában kmpány kresz közlekedés magyarország seatbelt tispol

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Az első adag, lángvágó általi halálra ítélt EvA metrót múlt ...

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Csökkentette az állam a 4-es metró állami finanszírozását ...

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Búcsú a 134 éves belgrádi főpályaudvartól A vasútépítés ...

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Még a nyár vége előtt lezárná a BKV a milliárdos összegű ...

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Az egyik versenyző velocipéddel hajtott végig a 137 kilométert ......

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Graffiti régen, fekete-fehérben | Fortepan 2018.06.17. ...

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

2011-esnél nincs újabb ... Elkészült az AVIA...

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Elegük lett a BKV-s járművezetőknek a légkondik ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: 411,118 Truman gőzmozdonyon utazás interaktív program: 2018. június 23., szombat, 10:00–16:00, Magyar Vasúttörténeti Park, Tatai út 95., Budapest, 1142 2018.06.23. 10:00

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu