Közlekedés: Budapesti parkolási rendszer | 2022.

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2673 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2673 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2673 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2673 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Négy zóna lesz, a legdrágábban 600 forint lesz az óradíj.

network.hu


A kép forrása: Wikipédia


Egységesítené a budapesti városvezetés a fővárosi parkolási rendszert – mondta Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes egy csütörtöki háttérbeszélgetésen. Az új rendszer – ha az erről szóló előterjesztést a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésén elfogadják a képviselők – szeptember első hetében lép életbe.
Kiss Ambrus azt mondta, hogy az új parkolási rendszerben négy zónára fogják felosztani a fővárost, egyelőre azt azonban nem tudta megmondani, hogy a körzetek határai pontosan hol fognak húzódni. Az azonban biztos, hogy a négy körzetben négy eltérő tarifával számolnak majd:

 

  • A zóna: 600 forint, 8.00-22.00, max 3 óra
  • B zóna: 450 forint, 8.00-20.00, max 3 óra
  • C zóna: 300 forint, 8.00-18.00, max 3 óra
  • D zóna: 200 forint, 8.00-18.00, időtartam-korlátozás nélkül

 

A jelenlegi parkolási díjak 175 és 525 forint között mozognak, azonban az új rendszer célja, hogy „átlátható és világos” legyen – jelentette ki Kiss Ambrus. Az általános főpolgármester-helyettes hozzátette: 2020. óta folyamatosan egyeztetnek a kerületekkel az új parkolási rendszer bevezetéséről, ám a koronavírus miatt megakadt a munka. A járvány végeztével viszont minden akadály elhárult az új parkolási rendszer elől.


A mai budapesti parkolási rendszer átláthatatlan és nehezen követhető, ami komoly hátrány az autóval közlekedők számára. A különböző parkolási díjak, üzemidők és időtartam-korlátozások, valamint egyéb kiegészítő szabályok alapján 27 különböző zónatípus létezik, ami követhetetlen és nehezen értelmezhető. Az utcákon található parkolási tájékoztató táblák sem egységesek, ezek kialakítása és információs tartalma is kerületről kerületre változik. A jelenlegi szabályozás nem ösztönzi kellően a közterületi parkolóhelyeken az autók gyorsabb cserélődését, így nehezebb parkolóhelyet találni az utcákon, miközben a városban elérhető mélygarázsok kapacitása sokszor kihasználatlan.

network.hu


Az új, egységes parkolási rendszer a Fővárosi Közgyűlés támogató döntése esetén 2022. szeptember 5-én lép életbe.

Forrás:
https://hvg.hu/itthon/20220623_budapest_uj_parkolasi_rendszer#rss

https://budapest.hu/Lapok/2022/egyseges-parkolasi-rendszert-vezet-be-a-fovarosi-onkormanyzat.aspx

Címkék: budapest főváros négy körzet négy zóna parkolási rendszer

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 2 hónapja

Civilek a budapesti parkolás jelentős drágítását kérik | 2024. 10. 12.

Alapjaiban írná át a fővárosi parkolás szabályozását hét civil szervezet, amelynek nyomán akár duplájára is emelkedhetne a parkolási díj Budapest egyes részein – írja szombati cikkében az Index.

A portál felidézi, hogy a fővárosi közgyűlés október 4-i ülésére összeállítottak, és a fővárosi képviselőknek kiosztottak egy 15 pontból álló javaslatcsomagot, amelytől azt remélik, hogy jelentősen csökkenhetnek a közlekedési dugók, könnyebben lehet szabad parkolóhelyet találni, miközben több hely jutna a gyaloglásra meg a biciklizésre.

A parkolásszabályozás átalakítását célzó javaslatot

-- a Levegő Munkacsoport,
-- A Járda Gyalogosoké,
-- a Járókelő Közhasznú Egyesület,
-- a Közlekedő Tömeg Egyesület,
-- a Magyar Közlekedési Klub,
-- a Miutcánk
-- és a Város és Mobilitás Intézet írta alá.

A dokumentum a koncepció megalapozására több tényt is rögzít.

https://www.levego.hu/sites/default/files/parkolasi_level_fovarosi_kepviseloknek_%202024-10-04_honlapra.pdf

Például azt, hogy az álló járművek megnehezítik a kerékpározást, sok esetben teljesen ellehetetlenítik, pedig a kerékpár-használat előnyben részesítendő a gépjármű-használattal szemben. Mint írják, a parkolás díja a töredékét sem fedezi a járművek által elfoglalt közterület értékének. A civilek szerint diszkriminatív, hogy a gépjárműtulajdonnal nem rendelkező, valamint a gépjárműtulajdonnal rendelkező, de annak tárolását közterületen kívül megoldó lakók hátrányára mond le az önkormányzat a közterületen tárolt gépjárművek okozta elmaradt bevételekről. Továbbá az ingyenesség, illetve az alacsony parkolási díj nagy mértékben ösztönzi a gépjárműforgalmat.

Úgy látják, hogy

-- nem állampolgári jog a magántulajdonú gépjárművek ingyenes közterületi tárolása.

A javaslatcsomag aláírói szerint eljárási díj helyett parkolási megváltási díj megfizetéséhez kellene kötni az engedély megadását, és erőteljesebben differenciálnák a háztartásonkénti első és második autó lakossági kedvezményét, az esetleg még meglévő további kedvezményeket pedig megszüntetnék.

Bár számszerű javaslatot még nem tettek a nem helyi lakosok parkolási díjára, azonban a Levegő Munkacsoport véleménye szerint azt a jelenlegi kétszeresére kellene emelni.

https://24.hu/belfold/2024/10/12/budapest-parkolas-aremeles-civil-szervezetek/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Újabb helyeken drágul a budapesti parkolás

A fővárosi közgyűlés a kerületek javaslatai alapján valószínűleg több kerületben is szigorítja a parkolási rendet.

A fővárosi közgyűlés november 29-i ülésén szavaz a közlekedési tárgyú kérdésekről, amelyek érintik a parkolási zónákat is. Egyes kerületek javaslatai szerint szigorodhat a rendszer, amennyiben a közgyűlés is rábólint azokra. A „D” övezetben korlátlan ideig parkolhatunk óránként 200 forintért. A többi zónában a várakozási idő legfeljebb három óra lehet, mindez a „C” övezetben 300, a „B” zónában 450 és az „A” övezetben 600 forintba kerül óránként.

-- A IX. kerületben a „C” várakozási övezetbe tartozik majd a Vágóhíd utca – Üllői út Könyves Kálmán Körút – Soroksári út által határolt terület.

-- A XI. kerületben az Őrmezői térség „D” várakozási övezetből „C” övezetbe kerül annak érdekében, hogy három órán túl ne nagyon várakozzanak ott az autók. Szintén a kerületben kerül az eddig ingyenes zónából a „C” övezetbe a Hegyalja út- Budaörsi út – Zólyom köz – Zólyomi út – Radvány utca – Breznó köz által határolt terület – beleértve a határoló utakat is, emellett ide kerül a Nedecvár utca, Breznó köz és a Muskotály utca teljes hossza is.

-- A XII. kerületi 9814/9 hrsz.-ú ingatlan (Istenhegyi út – Németvölgyi út találkozásánál) átkerül „B” várakozási övezetből „A” övezetbe.

-- A XIV. kerületben a „C” várakozási övezetet bővítik a Csömöri út – Rákospatak u.– Vezér u.– Egressy út – Lőcsei út – Szugló u. – Fűrész u. – Bosnyák u. – Lőcsei út – Csömöri út által határolt területtel, valamint az Örs vezér tér 11-20. mögötti terület is fizető lesz.
https://magyarnarancs.hu/gazdasag/ujabb-helyeken-dragul-a-budapesti-parkolas-263698

Válasz

M Imre üzente 2 éve

Elindult az új, egységes parkolási rendszer Budapesten

Az eddigi 27 (!) féle parkolási zóna helyett átlátható, 4 zónatípusból álló egységes parkolási rendszert vezettünk be. Az új zónarendszer bevezetéséről júniusban döntöttek a kerületek vezetői a Fővárosi Közgyűlés ülésén és szeptember 5-vel lépett életbe.

Az egységes rendszer célja, hogy az autóval közlekedők könnyen értelmezhető zónarendszert használhassanak. Az új rendszerhez illeszkedő díjazás a közterületi parkolóhelyek esetében az autók gyorsabb cserélődését, így a parkolóhelyek jobb kihasználását célozza, a kerületekben csökkenti az átmenő forgalmat, így kedvezve a helyi lakosságnak.

Az új parkolási övezetekkel kapcsolatos minden hasznos tudnivaló elérhető a BKK - Budapesti Közlekedési Központ oldalán:
https://bkk.hu/utazasi-informaciok/auto-teherforgalom/parkolas/parkolas-autoval-es-3-5-tonnanal-kisebb-teherautoval/

Válasz

M Imre üzente 2 éve

A fővárosi parkolási rendelet sürgős kiegészítésre szorul
2022. július 1. | Sajtóközlemény

A fővárosi parkolásról két napja elfogadott önkormányzati rendelet egy lépés a helyes irányba, azonban messze nem elegendő a mindannyiunkat fenyegető súlyos veszélyek elhárítására. Ugyanakkor a parkolásszabályozás a leghatékonyabb olyan eszköz, amely a Fővárosi Önkormányzat és a kerületi önkormányzatok rendelkezésére áll Budapest közlekedési és környezeti problémáinak gyors és hatékony enyhítésére.

Ezt írta a Fővárosi Közgyűlés tagjainak a Levegő Munkacsoport az előzőleg eljuttatott levelében, amelyben egyúttal konkrét javaslatokat is tett egy hatásosabb parkolásszabályozásra.
https://www.levego.hu/site/assets/files/6563/fovarosi_parkolasi_rendelet_modositas_2022jun28.pdf

A szükséges intézkedések immár halaszthatatlanok, hiszen 2021-ben Budapest a világ 1000 nagyvárosa között a 15. legrosszabb helyen állt a forgalmi torlódások tekintetében. A levegőszennyezés (amelynek a fűtési időszakon kívül a legnagyobb forrása a gépjármű közlekedés) – az Európai Népegészségügyi Szövetség (EPHA) számításai szerint – évente mintegy 3300 millió eurós veszteséget okoz Ez a Budapesten megtermelt GDP 6,2 százalékának megfelelő összeg. Az egy lakosra jutó veszteség súlyossága tekintetében a vizsgált 432 európai város között Budapest a 22. helyen áll évi 1860 euróval (744.000 forint). Évről évre növekszik az asztmások és különösen az asztmás gyermekek száma.

A helyzetet súlyosbítja a klímaválság, amely miatt egyre növekszik a hőségnapok száma. Ezeken a napokon a halálozások száma eddig átlagosan 15-18 százalékkal, egyes években pedig 30 százalékkal emelkedett. A hőség és a légszennyezés együttesen pedig különösen megterhelő az emberi szervezetre, különösen a gyermekek, az idősek és bizonyos betegségekben szenvedők részére.

A Levegő Munkacsoport javaslata szerint a parkolási díjfizetést Budapest egész területére be kell vezetni, hiszen a parkolási gondok az egész fővárost jellemzik, így többek között számos külvárosi lakótelepet, amelyeket sokan „P+R” parkolóként használnak. Ezt a helyzetet a belső kerületek parkolási díjának mostani emelése és kiterjesztése tovább fogja rontani.

Fokozatosan ki kell vezetni a lakossági parkolási kedvezményt a környezetvédelmi szempontból elavult gépkocsik után, hiszen jelenleg olyan szennyező autókra is lehet lakossági várakozási engedélyt kapni, amelyeket előbb-utóbb kiszorítani terveznek Budapestről, és amelyek kitiltása kétharmados lakossági támogatást élvez.

-- A helyi lakosok továbbra is kedvezményesen parkolhassanak, azonban ne ingyenesen. Az ingyenes lakossági parkolás ugyanis ellentétes a gazdasági észszerűséggel és társadalmi igazságossággal. Ez a támogatás ráadásul a gépjárművek és a közterületek fokozott használatára ösztönzi a lakosokat, és rendkívül igazságtalan azokkal szemben, akik nem rendelkeznek gépjárművel.

Teljes egészében fel kell számolni a céges autók parkolási kedvezményét. Ezek az autók ugyanis a cégek üzleti tevékenységét szolgálják, és sérti a versenysemlegesség elvét, ha egyes cégek üzleti tevékenysége kedvezményt kap. Továbbá nem célszerű a jelentős légszennyezéssel és széndioxid-kibocsátással járó üzleti tevékenységek kedvezményben való részesítése. A felmérése szerint a céges autók jelenlegi kedvezményével a lakosság 90 százaléka nem ért egyet. A cégautóadó kétszeresére emelése is azt jelzi, hogy a vállalati autók közpénzből történő támogatásának csökkentése elfogadható a lakosság számára.

-- Azt is javasolja a Levegő Munkacsoport, hogy a parkolási kedvezmény csökkentéséből eredő többletbevételt az érintett önkormányzat teljes egészében pénzben juttassa vissza közösségi közlekedési, közösségi autóhasználati vagy kerékpárhasználati támogatásként azon terület lakosságának, amely területen a többletbevétel keletkezik. Ez a segíti a kedvezmények csökkentésének társadalmi elfogadását és társadalmilag is igazságos.

Szükséges a hibrid autók ingyenes parkolásának megszüntetése is, hiszen ezek a járművek szintén jelentős mennyiségű szén-dioxidot bocsátanak ki, továbbá a jellemzően drága gépjárművek tulajdonosainak támogatása sem szakmai, sem szociális szempontból nem indokolható, és sok milliós bevételtől fosztja meg az önkormányzatokat.

Célszerű az autómegosztási szolgáltatások autói (a közautók) részére kizárólagos parkolóhelyeket biztosítani, mivel közautó-használat elterjedésének egyik jelentős akadálya, hogy sok esetben az úticél környékén rendkívül nehéz parkolóhelyet találni.

„A parkolásszabályozás általunk javasolt átalakításával jelentősen lehetne csökkenteni a dugókat, érdemben javulna Budapest közlekedési és környezeti állapota, és egy ilyen átalakítás megfelel a szociális igazságosság és a gazdasági észszerűség elveinek is” – állapította meg Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke.
https://greenfo.hu/hir/a-fovarosi-parkolasi-rendelet-surgos-kiegeszitesre-szorul/
és
https://www.levego.hu/hirek/2022/06/a-fovarosi-parkolasi-rendelet-surgos-kiegeszitesre-szorul

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) LGT - Egy elfelejtett szó videóhoz:

"Néha jutalomjáték az élet Presser Gábor interjú (2024 ...

M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Hat éve építették újra azt a szakaszt, amely miatt most fél ...

M Imre írta 2 napja a(z) RoadPol faliújság 2022. képhez:

Roadpol_faliujsag_2022_2171375_1372_s

ROADPOL „ALKOHOL ÉS DROG” — ITTAS ÉS...

M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Ajánló HOLNAPRA, azaz 2024. december 15-re: » a Fényszili ...

M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Tegnap, azaz 2024. december 12-én este, 22 óra körül a ...

M Imre írta 2 napja a(z) Essemm - Kóbor kutyák videóhoz:

Sintérbiznisz: patkányok rágják az éhező kutyákat egy...

M Imre írta 2 napja a(z) Az M3-as metró felújítása (vizsgálóbizottság) blogbejegyzéshez:

Ezért rángatózhat a 225 milliárdért felújított 3-as metró |...

M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

A MÁV-val fizettette ki Lázár tárcája Horthy Miklós vasúti ...

M Imre írta 2 napja a(z) Panta Rhei - Román Táncok (Bartók Béla | 2017.) videóhoz:

Panta Rhei 50, Djabe 30 jubileumi koncert 2025. április ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu