Közlekedés: Budapesti parkolási rendszer | 2022.

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3234 db
  • Videók - 2903 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3234 db
  • Videók - 2903 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3234 db
  • Videók - 2903 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3234 db
  • Videók - 2903 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Négy zóna lesz, a legdrágábban 600 forint lesz az óradíj.

network.hu


A kép forrása: Wikipédia


Egységesítené a budapesti városvezetés a fővárosi parkolási rendszert – mondta Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes egy csütörtöki háttérbeszélgetésen. Az új rendszer – ha az erről szóló előterjesztést a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésén elfogadják a képviselők – szeptember első hetében lép életbe.
Kiss Ambrus azt mondta, hogy az új parkolási rendszerben négy zónára fogják felosztani a fővárost, egyelőre azt azonban nem tudta megmondani, hogy a körzetek határai pontosan hol fognak húzódni. Az azonban biztos, hogy a négy körzetben négy eltérő tarifával számolnak majd:

 

  • A zóna: 600 forint, 8.00-22.00, max 3 óra
  • B zóna: 450 forint, 8.00-20.00, max 3 óra
  • C zóna: 300 forint, 8.00-18.00, max 3 óra
  • D zóna: 200 forint, 8.00-18.00, időtartam-korlátozás nélkül

 

A jelenlegi parkolási díjak 175 és 525 forint között mozognak, azonban az új rendszer célja, hogy „átlátható és világos” legyen – jelentette ki Kiss Ambrus. Az általános főpolgármester-helyettes hozzátette: 2020. óta folyamatosan egyeztetnek a kerületekkel az új parkolási rendszer bevezetéséről, ám a koronavírus miatt megakadt a munka. A járvány végeztével viszont minden akadály elhárult az új parkolási rendszer elől.


A mai budapesti parkolási rendszer átláthatatlan és nehezen követhető, ami komoly hátrány az autóval közlekedők számára. A különböző parkolási díjak, üzemidők és időtartam-korlátozások, valamint egyéb kiegészítő szabályok alapján 27 különböző zónatípus létezik, ami követhetetlen és nehezen értelmezhető. Az utcákon található parkolási tájékoztató táblák sem egységesek, ezek kialakítása és információs tartalma is kerületről kerületre változik. A jelenlegi szabályozás nem ösztönzi kellően a közterületi parkolóhelyeken az autók gyorsabb cserélődését, így nehezebb parkolóhelyet találni az utcákon, miközben a városban elérhető mélygarázsok kapacitása sokszor kihasználatlan.

network.hu


Az új, egységes parkolási rendszer a Fővárosi Közgyűlés támogató döntése esetén 2022. szeptember 5-én lép életbe.

Forrás:
https://hvg.hu/itthon/20220623_budapest_uj_parkolasi_rendszer#rss

https://budapest.hu/Lapok/2022/egyseges-parkolasi-rendszert-vezet-be-a-fovarosi-onkormanyzat.aspx

Címkék: budapest főváros négy körzet négy zóna parkolási rendszer

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 3 órája

Fergeteges sikernek bizonyult a behajtási díj bevezetése New Yorkban | 2025.06.21.

Hosszú vajúdás után idén év elején más nagyvárosok után New Yorkban is bevezették a behajtási díjat, amit azoknak az autósoknak kell megfizetniük, akik Manhattannek a Central Parktól délre eső, mintegy 21 négyzetkilométeres kiterjedésű részére szeretnének bejutni. A hétvégén is fizetendő díj személyautóknak reggel 5-től este 9-ig 9, éjjel 2,25 dollár, motoroknak feleannyi, teherautóknak és buszoknak több mint duplája (21,6 dollár). A díjat naponta csak egyszer kell megfizetni, akkor is, ha valaki többször hajt be a zónába. A mozgássérültek ingyen hajthatnak be, az alacsony jövedelműek (évi 50 ezer dolláros jövedelem alatt) pedig havi 10 behajtás után 50 százalékos kedvezményt kapnak. Érdemes tudni, hogy a Manhattanbe érkező járművek több mint negyede idáig is 14-16 dollárba kerülő fizetős alagutakon, illetve hídon át érkezett a zónába, és mivel ők kedvezményt is kapnak a behajtási díjból, nekik a behajtási díj tulajdonképpen csak 40-50 százalékos díjemelést jelentett. Eredetileg amúgy 15 dollár lett volna az autókra vonatkozó díj, de az emelést a politikai alkuk nyomán 2031-re halasztották.

Már néhány nappal a bevezetés után arról szóltak a hírek, hogy az autóforgalom csökkent, a forgalom sebessége és a közösségi közlekedést használók száma nőtt, de ekkor még nem lehetett biztosan tudni, hogy a változás csak a díj kiváltotta átmeneti sokk, vagy tartós fordulatról van szó. A New York Times májusi összefoglalója alapján viszont már egyértelmű, hogy a behajtási díj pozitív változásokat eredményezett.

A fontosabb változásokat az alábbi ábra foglalja össze:

https://assets.4cdn.hu/kraken/8Cx2PIBjYY0l1Kf1Kfs.jpeg

Ezek közül is a legfontosabb, hogy a behajtási díj miatt jelentősen csökkent a forgalom: áprilisban például 12 százalékkal kevesebb jármű (átlagosan napi 568 ezer) hajtott be a zónába, mint korábban. Ez számos kedvező hatással járt. A Yale és a Stanford egyetemek vizsgálata szerint az átlagsebesség csúcsidőben 7,5 százalékkal, csúcsidőn kívül 5,7 százalékkal nőtt. Ráadásul a járművek átlagsebessége még a zónán kívül is nőtt 1-3 százalékkal, így nem vált valóra az a félelem, hogy a behajtási díj miatt a zóna közelében nagyobb lesz a torlódás. A taxiknak a koronavírus-járvány óta folyamatosan csökkenő átlagsebessége ismét emelkedni kezdett, mintegy 6 százalékkal. A buszok automatikusan rögzített sebessége is nőtt, a zónán belül 3,2 százalékkal, a zónán kívül 1,9 százalékkal, a későn érkező buszok aránya pedig 21-ről 17 százalékra csökkent.

Az autóforgalommal ellentétben a közösségi közlekedés utasforgalma nőtt, a New York-i metróé mintegy 8 százalékkal, a buszhálózaté 13 százalékkal, a különböző agglomerációs vasútvonalaké 4-11 százalékkal. A taxik forgalma mintegy 14 százalékkal emelkedett, pedig sokan attól tartottak, hogy a taxival megtett utazásra vonatkozó behajtási díj vissza fogja vetni a forgalmukat (a taxik a napi díj helyett utazásonként 0,75 cent, az Uber és társaik 1,5 dollár behajtási díjat fizetnek).

A pozitív hatások közé tartozik, hogy a metrón elkövetett bűnesetek száma 18 százalékkal csökkent – feltehetően azért, mert a megnövekedett forgalom miatt nagyobb figyelem irányult a metróra, ami csökkentette a bűnelkövetési lehetőségeket. A behajtási díj az autóforgalom – illetve feltehetően az autóvezetés okozta stressz – csökkentésével is hozzájárult a nagyobb biztonsághoz. A sérüléssel járó autóbalesetek száma 14 százalékkal, a sérültek száma 15 százalékkal, a tűzoltók kiérkezési ideje közel 3 százalékkal csökkent (a mentők kiérkezési ideje viszont kis mértékben nőtt). A zónán belül a rendőrségnek a tilosban parkolással is kevesebb dolga akadt: az esetek száma 4 százalékkal csökkent, bár ezt némileg ellensúlyozta a zónán kívüli esetek számának 2,4 százalékos emelkedése.

A fentieken kívül a zajjal kapcsolatos panaszok száma a zónán belül 45 százalékkal, a zónán kívül 27 százalékkal, a későn érkező iskolabuszok száma 24-ről 16 százalékra csökkent.

A gazdaság visszaesésével kapcsolatos félelmek ellenére a zóna területét közel 2 százalékkal többen keresték fel, az éttermi foglalások száma pedig 7 százalékkal nőtt (a zónán kívül is volt növekedés). A Time Square gyalogosforgalma és a Broadway-en található színházak látogatottsága sem csökkent.

A szállópor-szennyezés csökkent ugyan valamelyest, de túl korai lenne kijelenteni, hogy ez egyértelműen a behajtási díj miatt van.

A behajtási díjakból származó bevételek is megfelelnek az elvárásoknak:, a márciusi 45 millió dolláros bevétel alapján meglesz a tervezett évi 500 millió dolláros (forintban közel 200 milliárdos) bevétel, amit a közösségi közlekedés fejlesztésére terveznek fordítani.

A kedvező tapasztalatok megtették hatásukat: míg tavaly decemberben a New York-iak 33 százaléka támogatta a behajtási díjat, idén tavasszal már két mérés szerint is 42 százalékuk szeretné, ha maradna a díj. Nem lenne példa nélküli, ha a támogatottság hamarosan elérné az 50 százalékot, hiszen a behajtási díj támogatottságának máshol is jót tettek a közvetlen tapasztalatok.

Nem mindenhol vált be

Az eddigi tapasztalatok alapján kijelenthető, hogy azokban a nagyvárosokban, ahol az elmúlt évtizedek során bevezették a behajtási díjat, mindenhol pozitív változásokkal járt a díj bevezetése. A sorban Szingapúr volt az első még 1975-ben; ott a bevezetés után 76 százalékkal csökken a zónába behajtó autók száma, a közösségi közlekedéssel munkába járók aránya pedig 33-ról 70 százalékra nőtt. A később jelentősen kiterjesztett fizetős zónában már kisebb a hatás, a becslések szerint a díj ma 13 százalékkal csökkenti a forgalmat.

... érdemes megjegyezni, hogy a Budapesten rendszeresen autózók körében már 2021-ben 44 százalékos volt egy 500 Ft-os útdíj támogatottsága. Bár ahhoz, hogy itt is bevezethessék a dugódíjat, törvénymódosításokra lenne szükség, rövid időn belül jelentős eredményt lehetne elérni azzal is, ha a parkolási díjakat jelentősen emelnék.

https://qubit.hu/2025/06/21/fergeteges-sikernek-bizonyult-a-behajtasi-dij-bevezetese-new-yorkban

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Veszélyes módszerrel próbáltak pénzt és adatokat kicsalni a gyanútlan autósoktól Siófokon | 2025. 05. 16.

... parkolóautomatákon hamis QR-kódokat ragasztottak az eredetiek helyére – írja a Promotions. A trükk első pillantásra nehezen észlelhető – a hamis kód egy megtévesztő weboldalra vezet, ahol a rendszer bankkártyaadatokat kér, ezzel pedig az adathalász csalók könnyen visszaélhetnek.

A város önkormányzata közölte: eddig kilenc automatán találtak ilyen manipulált kódot. A csalás lényege, hogy az eredeti fizetési QR-matricát lefedik egy hasonló megjelenésű, de más weboldalra mutató változattal. Mivel az autósok egyre gyakrabban fizetnek telefonról, sokan gondolkodás nélkül beolvassák a kódot, és nem veszik észre, hogy valójában egy adathalász oldalra kerültek. A következmény: nemcsak a parkolási díjat nem rendezik, de pénzügyi adataik is illetéktelen kezekbe kerülhetnek.

Az esetet követően a Siófoki Városőrség munkatársai megkezdték az automaták átvizsgálását és a hamis QR-kódok eltávolítását...

https://sokszinuvidek.24.hu/mozaik/2025/05/16/siofok-parkolas-csalas-atveres-qr-kod-parkoloautomata/

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

A dugódíj működik - ezt mutatja New York példája.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1138032001295501
___

Fokozottan ellenőrzik a teherautókat Budapesten a díjköteles zónákban - Az érintettek egyötöde sem váltja ki a behajtási hozzájárulást

http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/fokozottan-ellenorzik-a-teherautokat-budapesten-a-dijkoteles-zonakban-az-erintettek-egyotode-sem-valtja-ki-a-behajtasi-hozzajarulast

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

A párizsi levegő minősége drámain javult az elmúlt 17 évben. Ennek érdekében semmi olyat nem tettek, amihez hasonlókat bármelyik más város ne tudna megcsinálni:
- Megszüntettek 70 000 közterületi parkolóhelyet.
- 1400 kilométernyi védett kerékpársávot és számos további kerékpáros infrastruktúrát hoztak létre.
- Alacsony kibocsátási zónákat létesítettek.
- A folyóparti autóutakat gyalogos sétányokká alakították át.
Elkezdték megvalósítani a 15 perces várost, vagyis azt, hogy a mindennapi úticélokat gyalog, kerékpárral vagy tömegközlekedéssel el lehessen érni.
- Betiltották az átmenő forgalmat a városközpontban.
- Betiltották a régi dízelautók közlekedését.
- A nehéz személyautók parkolási díját megemelték 200%-kal.

https://www.facebook.com/photo?fbid=983448297142011

Válasz

M Imre üzente 8 hónapja

Civilek a budapesti parkolás jelentős drágítását kérik | 2024. 10. 12.

Alapjaiban írná át a fővárosi parkolás szabályozását hét civil szervezet, amelynek nyomán akár duplájára is emelkedhetne a parkolási díj Budapest egyes részein – írja szombati cikkében az Index.

A portál felidézi, hogy a fővárosi közgyűlés október 4-i ülésére összeállítottak, és a fővárosi képviselőknek kiosztottak egy 15 pontból álló javaslatcsomagot, amelytől azt remélik, hogy jelentősen csökkenhetnek a közlekedési dugók, könnyebben lehet szabad parkolóhelyet találni, miközben több hely jutna a gyaloglásra meg a biciklizésre.

A parkolásszabályozás átalakítását célzó javaslatot

-- a Levegő Munkacsoport,
-- A Járda Gyalogosoké,
-- a Járókelő Közhasznú Egyesület,
-- a Közlekedő Tömeg Egyesület,
-- a Magyar Közlekedési Klub,
-- a Miutcánk
-- és a Város és Mobilitás Intézet írta alá.

A dokumentum a koncepció megalapozására több tényt is rögzít.

https://www.levego.hu/sites/default/files/parkolasi_level_fovarosi_kepviseloknek_%202024-10-04_honlapra.pdf

Például azt, hogy az álló járművek megnehezítik a kerékpározást, sok esetben teljesen ellehetetlenítik, pedig a kerékpár-használat előnyben részesítendő a gépjármű-használattal szemben. Mint írják, a parkolás díja a töredékét sem fedezi a járművek által elfoglalt közterület értékének. A civilek szerint diszkriminatív, hogy a gépjárműtulajdonnal nem rendelkező, valamint a gépjárműtulajdonnal rendelkező, de annak tárolását közterületen kívül megoldó lakók hátrányára mond le az önkormányzat a közterületen tárolt gépjárművek okozta elmaradt bevételekről. Továbbá az ingyenesség, illetve az alacsony parkolási díj nagy mértékben ösztönzi a gépjárműforgalmat.

Úgy látják, hogy

-- nem állampolgári jog a magántulajdonú gépjárművek ingyenes közterületi tárolása.

A javaslatcsomag aláírói szerint eljárási díj helyett parkolási megváltási díj megfizetéséhez kellene kötni az engedély megadását, és erőteljesebben differenciálnák a háztartásonkénti első és második autó lakossági kedvezményét, az esetleg még meglévő további kedvezményeket pedig megszüntetnék.

Bár számszerű javaslatot még nem tettek a nem helyi lakosok parkolási díjára, azonban a Levegő Munkacsoport véleménye szerint azt a jelenlegi kétszeresére kellene emelni.

https://24.hu/belfold/2024/10/12/budapest-parkolas-aremeles-civil-szervezetek/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Újabb helyeken drágul a budapesti parkolás

A fővárosi közgyűlés a kerületek javaslatai alapján valószínűleg több kerületben is szigorítja a parkolási rendet.

A fővárosi közgyűlés november 29-i ülésén szavaz a közlekedési tárgyú kérdésekről, amelyek érintik a parkolási zónákat is. Egyes kerületek javaslatai szerint szigorodhat a rendszer, amennyiben a közgyűlés is rábólint azokra. A „D” övezetben korlátlan ideig parkolhatunk óránként 200 forintért. A többi zónában a várakozási idő legfeljebb három óra lehet, mindez a „C” övezetben 300, a „B” zónában 450 és az „A” övezetben 600 forintba kerül óránként.

-- A IX. kerületben a „C” várakozási övezetbe tartozik majd a Vágóhíd utca – Üllői út Könyves Kálmán Körút – Soroksári út által határolt terület.

-- A XI. kerületben az Őrmezői térség „D” várakozási övezetből „C” övezetbe kerül annak érdekében, hogy három órán túl ne nagyon várakozzanak ott az autók. Szintén a kerületben kerül az eddig ingyenes zónából a „C” övezetbe a Hegyalja út- Budaörsi út – Zólyom köz – Zólyomi út – Radvány utca – Breznó köz által határolt terület – beleértve a határoló utakat is, emellett ide kerül a Nedecvár utca, Breznó köz és a Muskotály utca teljes hossza is.

-- A XII. kerületi 9814/9 hrsz.-ú ingatlan (Istenhegyi út – Németvölgyi út találkozásánál) átkerül „B” várakozási övezetből „A” övezetbe.

-- A XIV. kerületben a „C” várakozási övezetet bővítik a Csömöri út – Rákospatak u.– Vezér u.– Egressy út – Lőcsei út – Szugló u. – Fűrész u. – Bosnyák u. – Lőcsei út – Csömöri út által határolt területtel, valamint az Örs vezér tér 11-20. mögötti terület is fizető lesz.
https://magyarnarancs.hu/gazdasag/ujabb-helyeken-dragul-a-budapesti-parkolas-263698

Válasz

M Imre üzente 2 éve

Elindult az új, egységes parkolási rendszer Budapesten

Az eddigi 27 (!) féle parkolási zóna helyett átlátható, 4 zónatípusból álló egységes parkolási rendszert vezettünk be. Az új zónarendszer bevezetéséről júniusban döntöttek a kerületek vezetői a Fővárosi Közgyűlés ülésén és szeptember 5-vel lépett életbe.

Az egységes rendszer célja, hogy az autóval közlekedők könnyen értelmezhető zónarendszert használhassanak. Az új rendszerhez illeszkedő díjazás a közterületi parkolóhelyek esetében az autók gyorsabb cserélődését, így a parkolóhelyek jobb kihasználását célozza, a kerületekben csökkenti az átmenő forgalmat, így kedvezve a helyi lakosságnak.

Az új parkolási övezetekkel kapcsolatos minden hasznos tudnivaló elérhető a BKK - Budapesti Közlekedési Központ oldalán:
https://bkk.hu/utazasi-informaciok/auto-teherforgalom/parkolas/parkolas-autoval-es-3-5-tonnanal-kisebb-teherautoval/

Válasz

M Imre üzente 2 éve

A fővárosi parkolási rendelet sürgős kiegészítésre szorul
2022. július 1. | Sajtóközlemény

A fővárosi parkolásról két napja elfogadott önkormányzati rendelet egy lépés a helyes irányba, azonban messze nem elegendő a mindannyiunkat fenyegető súlyos veszélyek elhárítására. Ugyanakkor a parkolásszabályozás a leghatékonyabb olyan eszköz, amely a Fővárosi Önkormányzat és a kerületi önkormányzatok rendelkezésére áll Budapest közlekedési és környezeti problémáinak gyors és hatékony enyhítésére.

Ezt írta a Fővárosi Közgyűlés tagjainak a Levegő Munkacsoport az előzőleg eljuttatott levelében, amelyben egyúttal konkrét javaslatokat is tett egy hatásosabb parkolásszabályozásra.
https://www.levego.hu/site/assets/files/6563/fovarosi_parkolasi_rendelet_modositas_2022jun28.pdf

A szükséges intézkedések immár halaszthatatlanok, hiszen 2021-ben Budapest a világ 1000 nagyvárosa között a 15. legrosszabb helyen állt a forgalmi torlódások tekintetében. A levegőszennyezés (amelynek a fűtési időszakon kívül a legnagyobb forrása a gépjármű közlekedés) – az Európai Népegészségügyi Szövetség (EPHA) számításai szerint – évente mintegy 3300 millió eurós veszteséget okoz Ez a Budapesten megtermelt GDP 6,2 százalékának megfelelő összeg. Az egy lakosra jutó veszteség súlyossága tekintetében a vizsgált 432 európai város között Budapest a 22. helyen áll évi 1860 euróval (744.000 forint). Évről évre növekszik az asztmások és különösen az asztmás gyermekek száma.

A helyzetet súlyosbítja a klímaválság, amely miatt egyre növekszik a hőségnapok száma. Ezeken a napokon a halálozások száma eddig átlagosan 15-18 százalékkal, egyes években pedig 30 százalékkal emelkedett. A hőség és a légszennyezés együttesen pedig különösen megterhelő az emberi szervezetre, különösen a gyermekek, az idősek és bizonyos betegségekben szenvedők részére.

A Levegő Munkacsoport javaslata szerint a parkolási díjfizetést Budapest egész területére be kell vezetni, hiszen a parkolási gondok az egész fővárost jellemzik, így többek között számos külvárosi lakótelepet, amelyeket sokan „P+R” parkolóként használnak. Ezt a helyzetet a belső kerületek parkolási díjának mostani emelése és kiterjesztése tovább fogja rontani.

Fokozatosan ki kell vezetni a lakossági parkolási kedvezményt a környezetvédelmi szempontból elavult gépkocsik után, hiszen jelenleg olyan szennyező autókra is lehet lakossági várakozási engedélyt kapni, amelyeket előbb-utóbb kiszorítani terveznek Budapestről, és amelyek kitiltása kétharmados lakossági támogatást élvez.

-- A helyi lakosok továbbra is kedvezményesen parkolhassanak, azonban ne ingyenesen. Az ingyenes lakossági parkolás ugyanis ellentétes a gazdasági észszerűséggel és társadalmi igazságossággal. Ez a támogatás ráadásul a gépjárművek és a közterületek fokozott használatára ösztönzi a lakosokat, és rendkívül igazságtalan azokkal szemben, akik nem rendelkeznek gépjárművel.

Teljes egészében fel kell számolni a céges autók parkolási kedvezményét. Ezek az autók ugyanis a cégek üzleti tevékenységét szolgálják, és sérti a versenysemlegesség elvét, ha egyes cégek üzleti tevékenysége kedvezményt kap. Továbbá nem célszerű a jelentős légszennyezéssel és széndioxid-kibocsátással járó üzleti tevékenységek kedvezményben való részesítése. A felmérése szerint a céges autók jelenlegi kedvezményével a lakosság 90 százaléka nem ért egyet. A cégautóadó kétszeresére emelése is azt jelzi, hogy a vállalati autók közpénzből történő támogatásának csökkentése elfogadható a lakosság számára.

-- Azt is javasolja a Levegő Munkacsoport, hogy a parkolási kedvezmény csökkentéséből eredő többletbevételt az érintett önkormányzat teljes egészében pénzben juttassa vissza közösségi közlekedési, közösségi autóhasználati vagy kerékpárhasználati támogatásként azon terület lakosságának, amely területen a többletbevétel keletkezik. Ez a segíti a kedvezmények csökkentésének társadalmi elfogadását és társadalmilag is igazságos.

Szükséges a hibrid autók ingyenes parkolásának megszüntetése is, hiszen ezek a járművek szintén jelentős mennyiségű szén-dioxidot bocsátanak ki, továbbá a jellemzően drága gépjárművek tulajdonosainak támogatása sem szakmai, sem szociális szempontból nem indokolható, és sok milliós bevételtől fosztja meg az önkormányzatokat.

Célszerű az autómegosztási szolgáltatások autói (a közautók) részére kizárólagos parkolóhelyeket biztosítani, mivel közautó-használat elterjedésének egyik jelentős akadálya, hogy sok esetben az úticél környékén rendkívül nehéz parkolóhelyet találni.

„A parkolásszabályozás általunk javasolt átalakításával jelentősen lehetne csökkenteni a dugókat, érdemben javulna Budapest közlekedési és környezeti állapota, és egy ilyen átalakítás megfelel a szociális igazságosság és a gazdasági észszerűség elveinek is” – állapította meg Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke.
https://greenfo.hu/hir/a-fovarosi-parkolasi-rendelet-surgos-kiegeszitesre-szorul/
és
https://www.levego.hu/hirek/2022/06/a-fovarosi-parkolasi-rendelet-surgos-kiegeszitesre-szorul

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 2 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Három évtized a Magyar Bányászatért emlékérmet...

M Imre írta 2 órája a(z) Metróbusz Káposztásmegyer (BKK) képhez:

Metrobusz_kaposztasmegyer_bkk_2196581_6647_s

Nem kell tovább várni a metróbuszokra, mert nem ...

M Imre írta 2 órája a(z) Nem fűmaggal lesz beszórva...: a pesti alsó rakpart sétánnyá alakítása képhez:

Nem_fumaggal_lesz_beszorva_a_pesti_also_rakpart_setannya_alakitasa_2168632_5566_s

Hétvégétől csaknem két hónapra teljes szélességében...

M Imre írta 2 órája a(z) JaMese - Tisztítótűz videóhoz:

Képzeld a legfrissebb animációs klipünk, a...

M Imre írta 3 órája a(z) Túr de Rákosrendező - Tekerj velünk egy bringaútért (2015. május 9., szombat, 15:00) videóhoz:

2025. június 21-től július 27-ig Rákosrendező állomást teljes ...

M Imre írta 3 órája a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Locsolólakoma – Nehru Parti Party | 2025.06.22., ...

M Imre írta 3 órája a(z) Budapesti parkolási rendszer | 2022. blogbejegyzéshez:

Fergeteges sikernek bizonyult a behajtási díj bevezetése New ...

M Imre írta 3 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Negyedszerre is elhalasztották Kapu Tibor kilövését. ...

M Imre írta 5 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

A kormány privatizálta a MÁV műhelyeit, az eredmény ...

M Imre írta 5 órája a(z) Sheryl Crow - Steve McQueen videóhoz:

Kanadai Dodge Charger rendőrautóval jár munkába egy...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu