Közlekedés: Dubai luxus buszmegálló és pár többi

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2673 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2673 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2673 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2673 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A világ jelenlegi legmagasabb (321 méteres) és leghíresebb luxusszállodája, a Burj Al Arab előtti buszmegálló miért is ne lenne különleges.

 

Dubaj, ez az apró arab államocska a luxusturizmusba fekteti kőolajból származó bevételei jelentős részét, így készülve a fekete arany utáni életre. Éppen ezért grandiózus építkezésekből, luxus szállodákból és fényűző bárokból itt nincs hiány. Írtunk már a 321 méter magas, széltől duzzadó vitorlát formázó Burj Al Arab szállodáról, ahol több mint 700 ezer forintért is találni szobát egyetlen éjszakára. A hotel előtt kapta lencsevégre - és tette fel a Neorama blogra - egy utazó ezt a légkondicionált buszmegállót. Más kérdés, hogy ez a luxus vajon kiknek szól, hiszen aki 700 ezer forintot tud költeni egy éjszakára, az aligha busszal közlekedik.

Egy olvasónk megjegyezte, hogy az első képen látható buszmegálló nem a Burj Al Arab mellett van, Utánanéztünk, az valóban egy másik luxus megálló Dubaiban. Egy blogon azonban megtaláltuk az igazi Burj Al Arab megállót, ami az első váró nagyobb méretű mása. Ugyanezen a blogon a világ számos országából gyűjtöttek még össze érdekes buszmegállókról készült fotókat.

 

Bus-Stop in Dubai (légkondicionált !!! buszmegálló a szálloda előtt)


(Image credits:elvis_payne)

Probably the most advanced bus-stop on this list – fully enclosed with air conditioning. It stands near Burj al Arab and Wild Wadi (water theme park).

Classic Car and bus stop in Havana


(Image credits:projectkevp)

I like those old massive works like this bus-stop. Taken from cab window : 50’s car with original 1930’s bus-stop behind.

Bus-Stop in Brisbane, Australia


(Image credits:Bandido of Oz)

A lounge room made of a bus stop. Looks like some grandma decorated it.

Bus-Stop in Curitiba, Brasil


(Image credits:elvis_payne)

Such tubes are all over Curitiba, and the only way to get on and off buses is from inside these tubes.

Bus-Stop near Corinth Canal, Greece


(Image credits:CorinthianGulf)

Very poor bus-stop in Greece, someone even brought some chairs.

Bus-Stop in Stovring, Denmark


(Image credits:Matt Carman)

This one looks spacey and cosmic. It stands in Stovring, Denmark.

Bus-Stop in Scottsdale’s, Arizona, USA


(Image credits:phoenixdailyphoto)

It looks pretty neat. This is a new look of Scottsdale’s bus-stops, made of metal.

Bus-Stop in Changzhou, China


(Image credits:Augapfel)

The best one, just a sign put in a pile of straw. No wonder why – it stands near a village, and creative villagers must have built it. If you zoom in, you see that it’s a “Coach Station”.

Bus-Stop in Yemin Orde, Israel


(Image credits:Nitzan Brumer)

This one looks like from Flinstones. Only 2 seats :(

Bus-Stop in Australia, near Indian restaurant


(Image credits:Thaddeus Maximus)

I wonder if all the Bus-stops look like this one in India.

Bus-Stop in Kapan, Armenia


(Image credits:elmada)

Strange bus-stop from the Soviet Era, pretty cool.

Bus-Stop in, Seattle, USA


(Image credits:Tracy O)

This one has a really interesting mosaic, gives a cozy, happy feeling.

Bus-Stop in Salinas, Puerto Rico


(Image credits:guenno)

I like it.

Bus-Stop in California, USA


(Image credits:…-intherough-…)


(Image credits:…-intherough-…)

A prize for the best bus-stop design goes to this one. “Created in 2002 by award-winning artist Dennis Oppenheim, the twisting and arching perforated steel structure depicts the metamorphosis of a bus becoming a house. Fans adore its whimsy and its one-of-a-kind appeal.”

Bus-Stop in Volgograd, Russia


(Image credits:musatych)

A heritage from Soviet Era again, looks like a hat to me.

Bus-Stop in Wellington, New Zealand


(Image credits:*TreMichLan*)

A childish bus-stop with zoo animals. A good idea how to transform a boring bus-stop into something colorful and interesting.

Bus-Stop in Athens, Ga

(Image credits: SleepingBear)

Interesting one, made from a school bus?

Ismersz hasonló iskolabusz megállót?

 

A "megálló 321 méter magas szállodájának" üdvözlő szövege:

"Üdvözöljük a Burj Al Arab szállodában

Érkezésed ámulatba ejt, itt önmagad lehetsz.

Viszonylag rövid hivatali ideje alatt a dubai tengerpartnak ez a legendás és szimbolikus szállodája kiváltotta a nemzetközi közösség figyelmét és tiszteletét, biztosítva a rangját, mint az egyik legtöbbet fényképezett ilyen építmény a világon. Úgy tervezték, hogy egy gomolygó vitorlára hasonlítson, Burj Al Arab soars magasságban, 321 méter magasan, a Dubai uralkodó látképébe. Éjszakai világítás által koreografált a víz és a tűz - Burj Al Arab egyszerűen egyedi, ötletes, lenyűgöző.

Ez az "all-suite" hotel tükrözi a legfinomabb izlést, hogy élj e világ által kínált lehetőségekkel. Miköz ben magánsofőrrel hajt Rolls Royce-al, a diszkrét "suite check-in", magán recepcióval minden emeleten, egy-egyy felső szinte képzett inassal, biztos lehet benne, hogy határtalanul és legfőképpen személyre szóló üdülést biztosítunk."

 

Fotója:

network.hu


(forrás: villageofjoy.com, ingatlanmenedzser.hu)

Címkék: buszmegálló ország szokás tömegközlekedés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 3 hónapja

Tologatják a mini-Dubaj előkészületeit, még nem találtak vállalkozót a terület megtisztítására | 2024. augusztus 28.

Két közbeszerzést írt ki júniusban, de egyikre sem talált még vállalkozót az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) Rákosrendező területének megtisztítására, írja a Népszava. Két héttel hosszabbították meg a tenderek határidejét, amelyeket a MÁV írt ki, de az ÉKM felelős a projektért. Júniusban Szíjjártó Péter külügyminiszter még arról számolt, hogy szeptemberben át is adják a területet az arab fejlesztőknek, most úgy tűnik, ez is késni fog.

Ennek ellenére már most irtják a növényzetet, amely rengeteg ott élő állat pusztulásával is járhat. Garay Klára, a Budapesti Városvédő Egyesület elnökségi tagja arról beszélt a lapnak, hogy a területen már halmokban állnak a kivágott fák, ezzel már most sivataggá alakítják a tájat, pedig még évek fognak eltelni az építkezés megkezdéséig. Mielőtt a területet átadják a befektetőknek, két feladatot akarnak elvégeztetni:

-- Kármentesítés, fák és növényzet irtása, meglévő épületek, vágányok, vezetékek bontása – mindez nettó 14 milliárd forintért. Ennek a kiírását már háromszor kellett módosítani, egyelőre nem zárult le a pályázat.

-- Felszín alatti szennyeződések feltárása, és stratégiai környezetvédelmi vizsgálat – nettó 5,9 milliárd forintért

A MÁV áprilisban kezdte el a növényzet eltávolítását a területen, júliusban pedig az itt található mintegy 100 épület elbontásához is nekiláttak. ...
https://telex.hu/belfold/2024/08/28/ekm-mav-mini-dubaj-epitkezes-keses

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

Kifogásolható a mini-Dubaj előkészítésére kiírt tender, akárcsak a Városliget Zrt. felhívása | 2024. július 4.

Kiírták a mini-Dubaj projekt területrendezéséről szóló közbeszerzési eljárásokat. Bár mindkét tender nyílt, tehát bárki jelentkezhetne rájuk, a MÁV olyan részfeladatokat vont össze, amelyeket valószínűleg csak kevés cég tud majd együttesen elvállalni. Ennél is problémásabb azonban a Városliget Ingatlanfejlesztő Zrt. felhívása, amely nemcsak azt kéri az ajánlattevőktől, hogy költöztessék el a múzeumi műtárgyakat, de azt is, hogy ha már ott vannak, restaurálják a Millenniumi Emlékművet.

A Közbeszerzési Hatóság (KH) összetett és egyre szigorúbb ellenőrzésekkel biztosítja a magyarországi közbeszerzések törvényességét, melynek első állomása a hirdetmény-ellenőrzés.” (…) A Hatóság tavaly 28 441 olyan hiánypótlási felhívást küldött ki az ajánlatkérőknek, amelyben az eljárásokkal kapcsolatos hibák kijavítását kérte. „Mivel az ajánlatkérők a hiánypótlási felhívásban jelzett problémákat rendszerint orvosolják, az előzetes kontroll számos jogsértést, illetőleg a közbeszerzési eljárás lefolytatására alkalmatlan hirdetmény közzétételét akadályozza meg” – írta közleményében a hatóság június elején.

https://www.kozbeszerzes.hu/hirek/szigoru-ellenorzesek-111-jogorvoslati-eljarast-kezdemenyezett-tavaly-a-kozbeszerzesi-hatosag/

Az általunk bemutatott 3 tender átcsúszott a KH ellenőrzésén.

Tilos lenne, mégis összevonnak eltérő feladatokat

Ezek a tenderek annak ellenére nem akadtak fenn a KH szűrőjén, hogy a Hatóság februárban egy közleményt adott ki arról, hogy a megindított közbeszerzések ellenőrzése során (a Nemzeti Korrupcióellenes Stratégia végrehajtásával összefüggésben) különös figyelmet fordítanak annak ellenőrzésére, hogy az állami szervezetek megfelelően biztosítják-e a közbeszerzési feladatok részekre bontását.

https://kozbeszerzes.hu/hirek/a-kozbeszerzesi-hatosag-elnokenek-kozlemenye-a-hirdetmeny-ellenorzesi-tevekenyseg-fokozasarol-a-nemzeti-korrupcioellenes-strategia-vegrehajtasaval-osszefuggesben/

-- Különálló feladatokra ugyanis sokkal nagyobb eséllyel tudnak jelentkezni kisebb cégek is, nem csak a nagy – gyakran politikai hátszéllel bíró – társaságok.

Ha azonban a kiíró nagyon eltérő feladatokat rak össze egy csomagba, az alkalmas lehet arra, hogy jelentősen korlátozza a versenyt. Pedig a közbeszerzések célja az egészséges szintű verseny biztosítása annak érdekében, hogy az állami szervezetek a lehető legkedvezőbb feltételekkel tudjanak szerződni a piac szereplőivel.

-- A bemutatott jelenséget a Közbeszerzési Hatóság is ismeri, erre vonatkozik a beszerzési igények mesterséges egyesítésének tilalma.

https://kozbeszerzes.hu/media/documents/utmutato_a_reszekre_bontas_tilalmaval_kapcsolatban.pdf

A módszer lényege röviden: a kiíró két vagy több olyan feladatot rendel meg egyszerre, amelyeket a piaci szereplők jellemzően nem tudnak önmagukban elvégezni. Ezért az ajánlattevők vagy mamutcégek lesznek, vagy olyan cégek kényszerülnek konzorciumokat alkotva együtt indulni, amelyek egyébként az alaptevékenységükből fakadóan nem állnak kapcsolatban egymással. Ezt a problematikát a közbeszerzési szabályozás úgy kezeli, hogy kötelezővé teszi a kiírók számára annak vizsgálatát, hogy a beszerzésük szétosztható-e olyan részfeladatokra, amelyekre tipikusan egy adott pályázói kör szokott jelentkezni. Ha ez megerősítést nyer, akkor az ajánlatkérőnek muszáj részekre bontania a felhívást.

Korábbi cikkeinkben részletesen foglalkoztunk azokkal a korlátozó feltételekkel, amelyeket bizonyos kiírók írnak elő annak érdekében, hogy a potenciális pályázók egy része ne tudjon elindulni az adott tenderen – vagy csak egy adott cég tudjon elindulni.

https://atlatszo.hu/kozpenz/2024/07/04/kifogasolhato-a-mini-dubaj-elokeszitesere-kiirt-tender-akarcsak-a-varosliget-zrt-felhivasa/

Ilyen volt az autóbeszerzések esetében az aránytalan pontszámítás

https://atlatszo.hu/kozpenz/2023/03/20/extra-rovid-hataridokkel-veri-a-nagyagyukat-meszarosek-autos-cege-a-kozbeszerzeseken/

vagy a végletekig specifikált referenciák alkalmazása.

https://atlatszo.hu/kozpenz/2024/03/26/a-ner-kedvenc-takaritocege-106-milliard-forint-erteku-megbizast-kapott-par-het-alatt/

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

Belgrádban lassan elkészül az ottani mini-Dubaj – ez várhat Budapestre |
2024. június 12. # videó
Karácsony Gergely főpolgármester szerint ha a budapestiek nem akarják, nem építhet felhőkarcolót Rákosrendezőn az Eagle Hills nevű, emirátusokbeli cég, amelynek szerbiai projektje hamarosan elkészül. Megnéztük, mi épült Belgrádban, és mi várhat Budapestre.
https://www.szabadeuropa.hu/a/belgradban-lassan-elkeszul-az-ottani-mini-dubaj-ez-varhat-budapestre/32977257.html

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Újra a régi fényében pompázik a Kútvölgyi úti LEGO-buszmegállónk. Köszönjük mindenkinek, aki részt vett a több körös felújításában! (kép)
MKKP BP XII. kerület, Kovács Gergely
https://www.facebook.com/photo/?fbid=845821434245251&set=a.250396543787746

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Miként épüljön meg a budapesti Dubaj? | 2024.01.11.

Sehogy ne épüljön meg a Rákosrendező területére tervezett nagyberuházás, sőt már semmi ne épüljön az országban, ami nem létfontosságú. Minden építkezést, amit csak lehet, haladéktalanul le kell állítani.

Rendszeresen olvashatunk arról, hogy kiszakadt a korlát, leszakadt az erkély, leomlott a homlokzat, rázuhant valakire a vakolat, lerogyott a tetőszerkezet. Ezek csak a „látványos” részei az épületeink leromlásának, hiszen kívülről nem látszik az, hogy cserére szorulnak a villany-, víz- és gázvezetékek, tetőszerkezetek és a házak egyéb elemei. Mivel a lakóknak nincs pénzük a felújításra (vagy inkább másra költik a pénzüket), az állami vagy önkormányzati támogatás pedig általában elérhetetlen számukra, a leromlás folyamata megállíthatatlan. Így egyebek mellett a majdani javítások, felújítások költsége is rohamosan növekszik. Ugyanakkor még a veszélyhelyzetek azonosítására sincs pénz és szakember, nemhogy a veszélyek megelőzésére.

Nem „csupán” az a baj, hogy épületeink egyre baleset veszélyesebbé válnak. Az éghajlatváltozás miatt az egyre szélsőségesebbé váló időjárás még inkább fenyegeti a lakókat. Már 2018-ban megállapította az Országgyűlés által egyhangúan elfogadott Nemzeti Alkalmazkodási Stratégia: „Az épített környezetre és a települési infrastruktúrára a legjelentősebb fizikai veszélyt a hőhullámok, a viharokat kísérő özönvízszerű esőzések, a megnövekedett szélsebesség jelentik.” Az újabb kutatások eredményei pedig egyre szomorúbb jövőt vetítenek előre. Többek között megállapították: már ebben az évtizedben leállhat az észak-atlanti óceáni bukóáramlás, aminek következtében hazánkban (is) nyáron gyakorivá válik a 40 Celsius fokot meghaladó hőség, télen a mínusz 30 foknál hidegebb napok sorozata, és a szélsőségesen száraz időszakok özönvízszerű esőkkel váltakozhatnak. Márpedig a hőség 27-féle módon támadja az emberi szervezetet, akár annak összeomlását is előidézve, a rendkívüli hideg szervezetünkre gyakorolt hatását pedig aligha kell részletezni.

Mindennek tetejébe az elmúlt időszak arra is megtaníthatott (volna) bennünket, hogy energiaellátásunk igen bizonytalan lábakon áll. Még ha nem fenyegetne az a veszély, hogy megszakad a gáz- vagy áramimportunk, akkor is kérdéses, hogy miként lesz elegendő energiánk, ha egész Európát egyidejűleg sújtja tartósan a rendkívüli hőség vagy fagy. Azonban még a hazai energiarendszerek megbízhatósága is leromlik, amint azt a Nemzeti Alkalmazkodási Stratégia is megállapítja: „Az energiaszállítási rendszerek, közüzemi szolgáltatások körében is növekvő kockázatok azonosíthatók” a klímaválság következtében. (Ezt már meg is tapasztalhattuk, amikor a Paksi Atomerőmű teljesítményét vissza kellett fogni a Duna vizének megemelkedett hőmérséklete miatt, vagy amikor a Dunántúlon vihar miatt több tízezer háztartás maradt áram nélkül.)

Mindez különösen riasztó annak fényében, hogy a hazai épületállomány energiahatékonysága rendkívül rossz.

Tehát a meglévő épületállomány felújítása, korszerűsítése abszolút elsőbbséget kell élvezzen, minden lehetséges forrást, szakembert át kell csoportosítani erre a feladatra. Ez azt is jelenti, hogy fel kell számolni az épületfelújítások egyik legnagyobb akadályát: azt, hogy az új beruházások elszívják a felújításoktól a pénzt és a szakembereket is. Még akinek lenne pénze és hajlandósága befektetni háza, lakása energetikai korszerűsítésébe, az is nehezen talál megfelelő szakembert a kivitelezéshez, és nagy a kockázata annak, hogy végül kontárok végzik a munkát.

Van még egy életbevágó indoka annak, hogy miért kell azonnal abbahagyni az újabb épületek, utak és egyéb létesítmények építését. Minden ilyen beruházás rengeteg építőanyagot és energiát igényel, valamint hatalmas mennyiségű hulladékkal jár. Például a cement és az acél előállítása a legenergiaintenzívebb gazdasági tevékenységek közé tartozik. Az építőanyagok bányászata pedig az egyik leginkább környezetromboló tevékenység. Pest megye délkeleti térségének nagy részét már most is ökológia katasztrófa sújtotta területnek kellene nyilvánítani az ott folyó kavicsbányászat miatt: nagy területeken távolították el a termőföldet, értékes természeti területeket számoltak fel, a kavicsbányák területén kialakult tavak vize pedig intenzíven párolog, aminek következtében vészesen csökkent a talajvízszint.

Miközben a klímaválság miatt is létfontosságú a termőföld, illetve a természeti területek megóvása, az új létesítmények egyre több területet foglalnak el: 1990 és 2019 között a művelésből kivont területek nagysága megkétszereződött, és hazánk teljes területének immár 21 százalékát foglalták el (2020 óta a KSH már nem is meri közzétenni a frissebb adatokat). Ráadásul Magyarország ma már 2,4-szer nagyobb mértékben használja fel a biokapacitását, mint amennyit szabad lenne, ha az elkövetkező évtizedekben is szeretnénk életben maradni. (A biokapacitás a természeti környezet azon képessége, hogy előállítsa az ember által felhasznált biológiai anyagokat, valamint feldolgozza az ember által termelt hulladékot.)

Minden egyes ember sokat tehet azért, hogy megfékezzük a mindannyiunk pusztulását előrevetítő folyamatokat. Tájékozódjunk és tájékoztassunk (például úgy, hogy a lehető legszélesebb körben megosztjuk ezt a cikket és a hasonló jellegű anyagokat), valamint támogassuk azokat a mozgalmakat, szerveződéseket, amelyek azért dolgoznak, hogy megóvják a létfeltételeinket biztosító természeti javakat!

A szerző a Levegő Munkacsoport elnöke
https://nepszava.hu/3221316_mikent-epuljon-meg-a-budapesti-dubaj

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

A második Budapesti Lakógyűlésen a budapestiek ismét elmondták véleményüket négy fontos kérdésben. A szavazás április 28-án véget ért, ismerd meg az eredményeket!
https://lakogyules.budapest.hu/

A főváros tervei a lentebb linkelt oldalakon vannak részletezve.

*** Mini-Dubaj helyett Parkvárost Rákosrendezőre!

Rákosrendező Budapest egyik legértékesebb fejlesztési területe, ahol a kormány egy új, luxuslakásokból és felhőkarcolókból álló városrészt szeretne létrehozni: ez a mini-Dubaj. Ezzel szemben a Fővárosi Önkormányzat Parkváros terve szerint a budapestieknek épülnének új, megfizethető lakások és parkok. 

A Lakógyűlésen a válaszadók 94%-a egyetértett azzal, hogy a budapestiek számára is megfizethető lakásokból és zöldfelületekből álló Parkváros épüljön Rákosrendezőn.
https://lakogyules.budapest.hu/1-parkvaros-vagy-mini-dubaj
___

*** Nyílt versenyeztetést a rákosrendezői beruházó kiválasztásához!

A kormány versenyeztetés nélkül, államközi szerződésben kívánja átadni a Rákosrendező területét egy egyesült arab emírségekbeli befektetőnek. Miközben a befektető nyílt versenyben történő kiválasztásával jobban járhatna az állam és Budapest is. 

A Lakógyűlésen a válaszadók 95%-a egyetértett azzal, hogy az állam nyílt eljárásban, a koncepció kialakítását követően versenyeztesse a lehetséges befektetőket.
https://lakogyules.budapest.hu/2-nyilt-versenyeztetes-vagy-allamkozi-szerzodes
___

*** Ne épüljenek felhőkarcolók Rákosrendezőre!

A beruházó egy 300 méternél magasabb felhőkarcoló építését tervezi Rákosrendezőn, ami több, mint kétszerese a lágymányosi MOL-torony magasságának. Ez alapjaiban alakítaná át egész Budapest és különösen a Hősök tere világörökségi látványát. A jelenlegi szabályozás szerint maximum 90 méter magas épület épülhet Budapesten.

A Lakógyűlésen a válaszadók 92%-a szerint csak olyan épületek épüljenek Rákosrendezőre, amelyek nem érintik az Andrássy út és a Hősök tere világörökségi látványát.
https://lakogyules.budapest.hu/3-epuljenek-e-felhokarcolok-rakosrendezore
___

*** Maradjanak önkormányzati fenntartásban az egészségügyi szakrendelők!

Az egészségügyi szakrendelők szinte minden kerületben a kerületi önkormányzat fenntartásában működnek. Ezeket a kerületi önkormányzatok a Fővárosi Önkormányzattal közösen fejlesztették az elmúlt években az Egészséges Budapest Program keretében. A kormány a kórházakhoz és az iskolákhoz hasonlóan szeretné a kerületi szakrendelőket is államosítani.

A Lakógyűlésen a válaszadók 91%-a szerint az egészségügyi szakrendelők fejlesztésére az a garancia, ha a szakrendelők továbbra is a kerületi önkormányzatok fenntartásában maradnak.
https://lakogyules.budapest.hu/4-szakrendelok-allamositas-vagy-onkormanyzati-fenntartas

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

-- Úgy adja verseny nélkül arab befektetőknek a 130 hektáros, félkerületnyi területet az Országgyűlés, hogy semmit nem ír elő, semmit nem vár el, semmit nem rögzít arról, milyen funkciójú, milyen magasságú városrész épülne oda. Pedig Budapestnek nem újabb bevásárlóközpontra és luxusnegyedekre van szüksége, hanem megfizethető új lakásokra és minőségi zöldfelületekre.

-- Minden létező építési előírás alól kiemelik a beruházást, így sem az épületek magasságára, sem a tömbök méretére és funkciójára vonatkozóan nem marad befolyásuk a kerületi és fővárosi önkormányzatoknak.

-- A szükséges közlekedési beruházásokra nincsenek garanciák: nem szerepel a szerződésben a 3-as villamos átvezetése az új Szegedi úti felüljárón, a kisföldalatti szükséges felújítása és járműcseréje, és nincs benne a Nyugati pályaudvar–Rákospalota–Újpest kiemelten forgalmas, itt átvezető vasútvonal fejlesztése, az új állomás megépítése sem. Ráadásul, ami benne van, azt sem az arab befektetők, hanem a magyar adófizetők fizetnék.

-- A repülőtéri vasutat, amely kapcsán az elmúlt napokban felmerült, hogy kínai luxusvonatként épülne meg, a megállapodás szerint Budapest belvárosa helyett Rákosrendezőre vinnék – eszerint az arab és kínai szereplők érdeke fontosabb, mint az összes budapestié. Ennek semmi értelme.

-- Minden korábbi terv egy új, városi jelentőségű, legalább 25 hektáros, Zuglót, Rákospalotát, Angyalföldet kiszolgáló közpark létesítésével számolt itt, a Vasúttörténeti Park mellett. Ennek nyoma sincs a dokumentumokban, ez is beépíthető területté válna a szerződés szerint.

https://hvg.hu/ingatlan/20240430_karacsony-es-vitezy-is-kiakadt-a-mini-dubaj-torvenytol

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

Elfogadták a rákosrendezői mini-Dubajról szóló törvényt

Felépülhet Európa legmagasabb felhőkarcolója. (is)

134 igen szavazattal 43 nem és 6 tartózkodás ellenében az Országgyűlés kedden elfogadta azt a törvényt, amely zöld jelzést ad a budapesti mini-Dubaj, vagyis az új rákosrendezői városközpont megépítése előtt. | 2024.04.30.

Az erről szóló törvényjavaslatot Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes nyújtotta. Értelmében az Orbán-kormány mindenfajta közbeszerzés és pályáztatás nélkül eladja a területet, az Egyesült Arab Emírségekből érkező beruházónak, a terület magánkézbe kerül.

A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházáshoz a szükséges infrastrukturális fejlesztéseket Magyarország biztosítja legalább 800 millió euró (304 milliárd forint) értékben.
https://nepszava.hu/3233795_rakosrendezo-mini-dubaj-torveny-orszaggyules
___

Se Karácsony, se Vitézy nem ért egyet a „fejlesztés” fenti irányaival. A többi (saccperkábé) 14 főpolgármester jelölt nem nyilatkozott... . De nézzük, mi a véleménye éppen 10 nappal ezelőtt az egészről, egy akárhanyadik jelöltnek:
https://www.youtube.com/watch?v=ImbiS4Z-XTg
Tehát, 10 napja nem tudtunk semmit. Vagyis, ő nem tudott semmit. :)

Válasz

M Imre üzente 8 hónapja

Vasúti talpfák égnek Rákosrendezőn | 2024. április 8.

Ennek köszönhetően jelentek meg a jókora füstcsóvák kameráinkon.

Ahogyan nekünk, úgy talán másoknak is feltűnt, hogy webkameráink közül kettőn is hatalmas füstcsóva jelent meg, miután Rákosrendezőn valami kigyulladt. Időközben a Katasztrófavédelem tájékoztatásából az is kiderült, mi történt.
https://www.katasztrofavedelem.hu/modules/vesz/esemeny/66986

Vasúti talpfák égnek Budapest XIV. kerületében, Rákosrendező állomás Teleki Blanka utca felőli oldalán. Egy 100 méter hosszú, 5 méter magas talpfarakás egy része gyulladt meg. A nagy erőkkel kivonuló fővárosi hivatásos tűzoltók két vízsugárral megkezdték az oltást - írja a Katasztrófavédelem a honlapján.
https://www.idokep.hu/hirek/vasuti-talpfak-egnek-rakosrendezon
___

A Telex helyszíni tudósítója arról számolt be, hogy a tűz nagyjából 22:40 körül keletkezhetett. A felsővezeték leszakadásának veszélye miatt kiürítették a Rákosrendező állomást.

-- A területet robbanásveszélyesnek minősítették, az állomás környékét lezárták,

autóval nem lehet átmenni a közeli vasúti átjárón. Újabb és újabb rendőr- és tűzoltóautók érkeztek a helyszínre. A talpfák mellett bokrok és fák is meggyulladtak. A tűz egy részét éjfél utánra sikerült eloltani.

A Mávinform azt közölte, hogy Rákosrendező állomáson nem közlekedhetnek a vonatok, mert a katasztrófavédelem leállította a vonatforgalmat a megszűnt vágányok területén keletkezett tűz miatt.
https://telex.hu/belfold/2024/04/08/tuz-rakosrendezo

Válasz

M Imre üzente 8 hónapja

Védjük meg Budapestet! Szavazz a Budapesti Lakógyűlésen április 2-28. között!

A beleszólás jogát, lehetőségét és eszközét adjuk a budapestieknek

Életre hívtuk a második Budapesti Lakógyűlést, amelyen keresztül minden budapestinek lehetősége van kiállni a városért, lehetősége van érdemben formálni Budapest jövőjét.

A Budapesti Lakógyűlés célja, hogy megvédjük Budapest egyik legértékesebb fejlesztési területét, a Rákosrendezőt, és hogy megóvjuk azokat az egészségügyi szakrendelőket, amelyek a budapestiek egészségét szolgálják.
https://lakogyules.budapest.hu/

Szavazni április 28-ig: döntsünk együtt és védjük meg Budapestet!
https://lakogyules.budapest.hu/urlapok/lakogyules-2024

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) LGT - Egy elfelejtett szó videóhoz:

"Néha jutalomjáték az élet Presser Gábor interjú (2024 ...

M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Hat éve építették újra azt a szakaszt, amely miatt most fél ...

M Imre írta 2 napja a(z) RoadPol faliújság 2022. képhez:

Roadpol_faliujsag_2022_2171375_1372_s

ROADPOL „ALKOHOL ÉS DROG” — ITTAS ÉS...

M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Ajánló HOLNAPRA, azaz 2024. december 15-re: » a Fényszili ...

M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Tegnap, azaz 2024. december 12-én este, 22 óra körül a ...

M Imre írta 2 napja a(z) Essemm - Kóbor kutyák videóhoz:

Sintérbiznisz: patkányok rágják az éhező kutyákat egy...

M Imre írta 2 napja a(z) Az M3-as metró felújítása (vizsgálóbizottság) blogbejegyzéshez:

Ezért rángatózhat a 225 milliárdért felújított 3-as metró |...

M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

A MÁV-val fizettette ki Lázár tárcája Horthy Miklós vasúti ...

M Imre írta 2 napja a(z) Panta Rhei - Román Táncok (Bartók Béla | 2017.) videóhoz:

Panta Rhei 50, Djabe 30 jubileumi koncert 2025. április ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu