Közlekedés: Dubai luxus buszmegálló és pár többi

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3273 db
  • Videók - 3088 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 892 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3273 db
  • Videók - 3088 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 892 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3273 db
  • Videók - 3088 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 892 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3273 db
  • Videók - 3088 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 892 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A világ jelenlegi legmagasabb (321 méteres) és leghíresebb luxusszállodája, a Burj Al Arab előtti buszmegálló miért is ne lenne különleges.

 

Dubaj, ez az apró arab államocska a luxusturizmusba fekteti kőolajból származó bevételei jelentős részét, így készülve a fekete arany utáni életre. Éppen ezért grandiózus építkezésekből, luxus szállodákból és fényűző bárokból itt nincs hiány. Írtunk már a 321 méter magas, széltől duzzadó vitorlát formázó Burj Al Arab szállodáról, ahol több mint 700 ezer forintért is találni szobát egyetlen éjszakára. A hotel előtt kapta lencsevégre - és tette fel a Neorama blogra - egy utazó ezt a légkondicionált buszmegállót. Más kérdés, hogy ez a luxus vajon kiknek szól, hiszen aki 700 ezer forintot tud költeni egy éjszakára, az aligha busszal közlekedik.

Egy olvasónk megjegyezte, hogy az első képen látható buszmegálló nem a Burj Al Arab mellett van, Utánanéztünk, az valóban egy másik luxus megálló Dubaiban. Egy blogon azonban megtaláltuk az igazi Burj Al Arab megállót, ami az első váró nagyobb méretű mása. Ugyanezen a blogon a világ számos országából gyűjtöttek még össze érdekes buszmegállókról készült fotókat.

 

Bus-Stop in Dubai (légkondicionált !!! buszmegálló a szálloda előtt)


(Image credits:elvis_payne)

Probably the most advanced bus-stop on this list – fully enclosed with air conditioning. It stands near Burj al Arab and Wild Wadi (water theme park).

Classic Car and bus stop in Havana


(Image credits:projectkevp)

I like those old massive works like this bus-stop. Taken from cab window : 50’s car with original 1930’s bus-stop behind.

Bus-Stop in Brisbane, Australia


(Image credits:Bandido of Oz)

A lounge room made of a bus stop. Looks like some grandma decorated it.

Bus-Stop in Curitiba, Brasil


(Image credits:elvis_payne)

Such tubes are all over Curitiba, and the only way to get on and off buses is from inside these tubes.

Bus-Stop near Corinth Canal, Greece


(Image credits:CorinthianGulf)

Very poor bus-stop in Greece, someone even brought some chairs.

Bus-Stop in Stovring, Denmark


(Image credits:Matt Carman)

This one looks spacey and cosmic. It stands in Stovring, Denmark.

Bus-Stop in Scottsdale’s, Arizona, USA


(Image credits:phoenixdailyphoto)

It looks pretty neat. This is a new look of Scottsdale’s bus-stops, made of metal.

Bus-Stop in Changzhou, China


(Image credits:Augapfel)

The best one, just a sign put in a pile of straw. No wonder why – it stands near a village, and creative villagers must have built it. If you zoom in, you see that it’s a “Coach Station”.

Bus-Stop in Yemin Orde, Israel


(Image credits:Nitzan Brumer)

This one looks like from Flinstones. Only 2 seats :(

Bus-Stop in Australia, near Indian restaurant


(Image credits:Thaddeus Maximus)

I wonder if all the Bus-stops look like this one in India.

Bus-Stop in Kapan, Armenia


(Image credits:elmada)

Strange bus-stop from the Soviet Era, pretty cool.

Bus-Stop in, Seattle, USA


(Image credits:Tracy O)

This one has a really interesting mosaic, gives a cozy, happy feeling.

Bus-Stop in Salinas, Puerto Rico


(Image credits:guenno)

I like it.

Bus-Stop in California, USA


(Image credits:…-intherough-…)


(Image credits:…-intherough-…)

A prize for the best bus-stop design goes to this one. “Created in 2002 by award-winning artist Dennis Oppenheim, the twisting and arching perforated steel structure depicts the metamorphosis of a bus becoming a house. Fans adore its whimsy and its one-of-a-kind appeal.”

Bus-Stop in Volgograd, Russia


(Image credits:musatych)

A heritage from Soviet Era again, looks like a hat to me.

Bus-Stop in Wellington, New Zealand


(Image credits:*TreMichLan*)

A childish bus-stop with zoo animals. A good idea how to transform a boring bus-stop into something colorful and interesting.

Bus-Stop in Athens, Ga

(Image credits: SleepingBear)

Interesting one, made from a school bus?

Ismersz hasonló iskolabusz megállót?

 

A "megálló 321 méter magas szállodájának" üdvözlő szövege:

"Üdvözöljük a Burj Al Arab szállodában

Érkezésed ámulatba ejt, itt önmagad lehetsz.

Viszonylag rövid hivatali ideje alatt a dubai tengerpartnak ez a legendás és szimbolikus szállodája kiváltotta a nemzetközi közösség figyelmét és tiszteletét, biztosítva a rangját, mint az egyik legtöbbet fényképezett ilyen építmény a világon. Úgy tervezték, hogy egy gomolygó vitorlára hasonlítson, Burj Al Arab soars magasságban, 321 méter magasan, a Dubai uralkodó látképébe. Éjszakai világítás által koreografált a víz és a tűz - Burj Al Arab egyszerűen egyedi, ötletes, lenyűgöző.

Ez az "all-suite" hotel tükrözi a legfinomabb izlést, hogy élj e világ által kínált lehetőségekkel. Miköz ben magánsofőrrel hajt Rolls Royce-al, a diszkrét "suite check-in", magán recepcióval minden emeleten, egy-egyy felső szinte képzett inassal, biztos lehet benne, hogy határtalanul és legfőképpen személyre szóló üdülést biztosítunk."

 

Fotója:

network.hu


(forrás: villageofjoy.com, ingatlanmenedzser.hu)

Címkék: buszmegálló ország szokás tömegközlekedés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 3 hete

Rákosrendezőről is ismerős cég áll minden idők egyik legnagyobb játékipari felvásárlása mögött | 2025. 9. 30.

Röviden: a Public Investment Fund, a Silver Lake és az Affinity Partners befektetői csoport. Habár a nevek első körben lehet, hogy nem hangzanak ismerősen, a háromból két kérő tevékenysége különösen érdekes. A PIF a szaúd-arábiai Public Investment Fund rövidítése, amelyről több ízben írtunk már a Forbes.hu oldalán.

A PIF lényegében Szaúd-Arábia állami vagyonkezelője, felfoghatatlan összegeiket maga Mohamed bin Szalmán, az ország two-in-one koronaherceg-miniszterelnöke kezeli. A Public Investment Fund annyiban kakukktojás az ügyben, hogy korábban is rendelkezett egy alig 10 százalékos kisebbségi részesedéssel az Electronic Artsban, de az akvizícióval jócskán növekedhet a közel-keleti ország valódi befolyása a videójátékgyár felett.

-- A Public Investment Fund nem rest a sportswashing eszközéhez nyúlni – vagyis az emberi jogi aggályokat a szőnyeg alá söpörve, sportágakon keresztül próbál javítani hírnevén.

A PIF többek között európai sztárjátékosokkal, köztük Cristiano Ronaldoval futtatta fel labdarúgó-bajnokságát, de vásárolt magának Premier League klubot is a Newcastle Uniteddal (80 százalékos a tulajdonrészük), valamint az e-sport és videójátékok világában is egyre nagyobb szeletet hasít ki magának. Activision, Blizzard, Nintendo – a szaúdiaknak már szinte minden nagyobb gyártóban van már részesedésük.

A Silver Lake az új tulajdonosi kör legkevésbé ismert komponense. Az amerikai magántőke-befektető főleg a techvilágra koncentrál, weboldaluk szerint több mint 110 milliárd dollárnyi kezelt és lekötött tőkével rendelkeznek. A Silver Lake egy időben az idén májusban végleg megszűnő Skype többségi tulajdonosa volt, mielőtt a Microsoft megvásárolta volna azt. Jelenleg a Dell Technologies Inc. techvállalatban és a Unity Technologies szoftverfejlesztőben van jelentősebb érdekeltségük.

Trump veje és Rákosrendező

Az Affinity Partners több szempontból is a legérdekesebb vevő. A 2021-ben létrehozott, kaliforniai befektetési cég tulajdonosa nem más, mint Donald Trump veje, Jared Kushner. Kushner más nevezetes vejekkel ellentétben nem zárkózik el a politikától: Trump első ciklusában az elnök tanácsadójaként dolgozott. Jó kapcsolatát a dúsgazdag közel-keleti vezetőkkel sosem rejtette véka alá: az első Trump-adminisztráció alatt gyakran lehetett hallani a gyümölcsöző viszonyról.

Mi lesz veled, EA?

A felvásárlás a cég operatív működésében nem hoz változásokat, az EA székhelye továbbra is a kaliforniai Redwood City lesz, Andrew Wilson vezérigazgató pedig megtartja pozícióját. Wilson az akvizíció kapcsán úgy fogalmazott: „a mostani fejlemény az elmúlt évtizedek kemény munkájának elismerése.”

A videójáték-ipar berkeiben egyre szélesebb körben terjedő vélemény, hogy a felvásárlás javíthat a felhasználói élményen...

https://forbes.hu/uzlet/electronic-arts-felvasarlas-szaudi-rakosrendezo/
___

Rekordösszegért kerül szaúdi kézbe az Electronic Arts | magánkézbe megy a játékipari óriás. # 2025-10-01

A videójáték ipar történetének legnagyobb tőkeáttételes felvásárlását jelentette be az EA. A 35 éve tőzsdén szereplő Electronic Arts Inc. az üzletkötés 2027-es esztendő elejére várható lezárulásával egy konzorcium kezébe, azaz magánkézbe kerül, amelynek élén a Szaúd-Arábiai Közös Befektetési Alap (PIF) lesz a Silver Lake és az Affinity Partners részvételével. Ezzel jelentős tőke áramlik a játékpiaci nehézségekkel küzdő EA-be stabilitást, hosszú távú tervezést és globális terjeszkedést lehetővé téve.

„Az EA kreatív és szenvedélyes csapatai rendkívüli élményeket nyújtottak több százmillió rajongónak, megalkották a világ egyik legikonikusabb szellemi tulajdonát és jelentős értéket teremtettek vállalatunknak” – mondta Andrew Wilson, az EA vezérigazgatója a nyilatkozatban. ”Ez a pillanat hatalmas elismerése kiemelkedő munkájuknak.”

Az Engadget megjegyzi: az Electronic Arts sem maradt ki az iparágat megrengető gazdasági fordulatokból. Az EA csak tavaly 650 munkatársától vált be átszervezés címszó alatt, elkaszált egy készülő Black Panther játékot, bezárta a mögötte álló stúdiót, és állítólag parkolópályára tette a népszerű Need For Speed sorozatot.

Az Electronic Arts listázása a NASDAQ-on a tervek szerint 2027-es esztendő első negyedévében szűnik meg, és egyelőre biztosan marad Andrew Wilson a vállalat élén, amelynek a kaliforniai központja (Redwood City) sem változik. Az viszont még a jövő zenéje, hogy az új konzorcium a felvásárlásért cserébe milyen irányba kívánja terelni az EA és ezzel tulajdonképpen a játékipar jövőjét. A bejelentés után a részvények értéke 20%-kal nőtt, az Elecronics Arts piaci kapitalizációja így jelenleg 50 milliárd dollár.

https://prohardver.hu/hir/rekordosszeg_szaudi_kezben_electronic_arts.html

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Rákosrendező jövője: 365 autómentes nap
2025. szeptember 15. | Legát Tibor

„Az új városrészt azoknak a reménybeli lakosoknak szánjuk, akik nem ragaszkodnak a mindennapos autóhasználathoz" – hangzott el a csütörtöki Rákosrendező projekt konferencián.

A jelenlegi elképzelések szerint a jövő Rákosrendezője 15 perces városrész lesz – ami annyit tesz, hogy az összes fontos kereskedelmi létesítmény és közintézmény negyedórán belül elérhető –, de ehhez nem lenne szükség autóra. Ez nem azt jelenti, hogy az autóval közlekedők ne is költözzenek oda, hanem azt, hogy ne legyen szükség autókra, vagyis teremtsék meg az ehhez ideális körülményeket. Dományi Bálint elmondta, hogy a rákosrendezői beruházás egyik végső célja tízezer lakás felépítése, ám a tervpályázatban rögzítették azt is, hogy a sajátautó-szám négy lakásonként egy lehet, és ezek az autók sem a lakóházak előtt parkolnának, hanem a városrész szélein épülő parkolóházakban.

A címben szereplő 365 autómentes nap másik „apróbetűs része” az, hogy az autóforgalmat nem zárnák ki Rákosrendezőről. Az áruszállítók, teherszállítók stb. meg is állhatnának a területen, már csak ezért is két hossz- és két keresztirányú is ún. gyűjtőutat kell majd kialakítani. Az előbbieket a vasút közelébe, hogy a zajosabb, ámde nélkülözhetetlen területek egy helyre koncentrálódjanak, az utóbbiak esetében pedig a kulcsfontosságú Szegedi úti felüljáró mellett a terület északi részén képzelnének még el egy ilyen forgalmasabb utat.

Van remény

Dományi Bálint előadásában három állami fejlesztést említett mint a a jövő zálogát, de a Rákosrendezőre tervezett munkálatok eredőjét. A Szegedi úti felüljáróét, amelynek révén nemcsak a cikk elején említett sorompó áthidalása válna lehetővé, de a zuglói villamosok, a 3-as és a 69-es is átmehetne Angyalföldre; a kisföldalatti meghosszabbítását a rákosrendezői vasútállomásig, amely „térképen” nem tűnik annyira nagy kihívásnak, ám mindjárt más a helyzet annak fényében, hogy ezt a MillFAV teljes vonalfelújításának és járműparkjának cseréje kell, hogy a megelőzze. A harmadik pedig a váci és esztergomi vasútvonal közös rákosrendezői szakaszának teljes felújítása: Rákosrendező vasútállomás átépül a Szegedi úti felüljáróhoz és az M1 metróhoz csatlakozva.

https://enbudapestem.hu/2025/09/15/rakosrendezo-365-automentes-nap

Mindez persze még nagyon sok mindenen múlik. A szeptember 11-i konferencia kulcsa ugyanis az, hogy a projekt megvalósulásának három szereplője, az állam, a főváros és a magántőke egyformán komolyan vegye a szerepét. Többször is elhangzott: állami infrastrukturális beruházások nélkül Rákosrendezőnek nincs jövője, főváros önmagában ezt még akkor sem tudná finanszírozni, ha az állammal felhőtlen lenne a viszonya.

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

„Budapest dönti el, hogy mi épül, a piaci verseny dönti majd el, hogy ki építi”
Karácsony Gergely | 2025. szept. 11.

A Fővárosi Önkormányzat szakmai konferenciát szervezett, ahol az előadások a közelgő nemzetközi urbanisztikai tervpályázat hátterét, a városrész jövőképét, hasonló nagyberuházások tapasztalatait, valamint Budapest jövőbeni kihívásait jártuk körül.

Rákosrendező egykori vasúti területét megújítva, zöld parkvárossá alakítva integráljuk Budapest vérkeringésébe. A Főváros munkájának köszönhetően fenntartható környezetben épülhetnek megfizethető lakások az új városnegyedben.

Rákosrendezőn a jövő városát építjük!

https://www.youtube.com/watch?v=si8JSjJfHYg

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Karácsony Gergely: Rákosrendezőt Budapest jövőjének szolgálatába állítjuk, ezt pedig a nyílt és átlátható tervezői és beruházói pályázatok szolgálják.

Kérésére ma udvariassági találkozón fogadtam Dr. Thani bin Ahmed Al Zeyoudit, az Egyesült Arab Emírségek külkereskedelmi miniszterét.
A konstruktív megbeszélésen szóba került a Rákosrendező projekt is. Tájékoztattam a minisztert, hogy a fejlesztési koncepcióra vonatkozó nemzetközi urbanisztikai tervpályázat már folyamatban van, és a kormánnyal is megkötöttük az állami infrastrukturális fejlesztésekre vonatkozó megállapodást.

A miniszter kifejezte elismerését a város átlátható és jövőorientált megközelítése iránt, és jelezte az Egyesült Arab Emírségek szándékát, hogy hosszú távon partnerként működjön együtt Budapesttel — nemcsak a Rákosrendező projektben, hanem más, a város lakóit szolgáló lehetőségekben is.

Rákosrendezőn az, és úgy épül, ami a város hosszú távú érdekeit szolgálja.
A nyílt pályázat során kialakuló tervek kivitelezésére ugyancsak nyílt és átlátható pályázaton olyan partnereket várunk, akik készek velünk együtt építeni a város jövőjét.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1366546048167396

zene hozzá:

https://www.youtube.com/watch?v=7ydaWvfWUUk

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Aláírtuk a megállapodást a kormánnyal a rákosrendezői fejlesztési területhez kapcsolódó infrastrukturális beruházásokról.

A megállapodás tartalmazza a rákosrendezői terület vasúti, közúti és zöldfelületi fejlesztéseit, kiemelten a Szegedi úti felüljáró és az azon átvezető villamosvonal megépítését, valamint a millenniumi kisföldalatti meghosszabbítását is.

Az aláírt megállapodás megerősíti, hogy Budapest ugyanúgy jogosult Rákosrendező kapcsán a legalább 800 millió euró értékű állami infrastruktúra-fejlesztésre, mint ahogy az arab befektető jogosult lett volna.

Rákosrendezőn a jövő városát építjük! Ahhoz hogy 20 év múlva kész legyen, ahhoz már most meg kell tenni fontos lépéseket. Nem mondok le róla, hogy Budapestnek legyenek 20 évre szóló tervei!

https://www.facebook.com/photo?fbid=1364087135079954

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Hétfőn döntünk a rákosrendezői nemzetközi várostervezési tervpályázat kiírásáról!

A főpolgármesterrel közösen tettünk javaslatot a szakbizottságnak a tervpályázat megindítására, ezzel az egyik legfontosabb mérföldkőhöz érkezik a rákosrendezői projekt hétfőn. Ha a döntés megszületik, elindulhat az a folyamat, mely során egy nyílt nemzetközi pályázat keretében kiválasztjuk azt a tervet, amely meghatározza a teljes terület ütemezett fejlesztésének településszerkezetét, beépítési sűrűségét, alapvető építészeti karakterét, elhelyezhető funkcióit, zöldfelületi és közlekedési rendszerét, közműhálózatát és közintézményi infrastruktúráját.

Ez a lépés már önmagában jelzi, hogy a főváros tulajdonába került területen egy eddig Budapesten alig vagy csak nyolcvan éve alkalmazott logika mentén indulhat el egy egész városrész fejlesztése. Ennek lényege, hogy a közérdeket a magánérdek elé helyezzük: először pontosan meghatározzuk, hogy mi és hogyan épülhet meg, és csak ezt követően, az egységes terv megléte után vonjuk be a magántőkét.

A pályázat első, nyílt szakasza november 18-ig tart, amelyre bármely tervezőiroda jelentkezhet. Ezt követően a referenciák értékelése alapján a második körben a legjobb 12 pályázó kap meghívást, hogy a Főváros által készített tervezési program alapján dolgozza ki konkrét tervét. A végső győztest pedig a 19 fős, részben külföldi szaktekintélyekből álló bírálóbizottság választja ki.
Rákosrendező önmagában is az elmúlt évtizedek legjelentősebb budapesti projektje: a több mint száz hektáron felépülő, tízezer új lakást magában foglaló városrészben majdnem annyian fognak élni, mint ma a legkisebb megyei jogú városokban. Joggal mondhatjuk tehát, hogy a semmiből építünk fel egy új várost.

De ennél is fontosabb, hogy a projekt során egy olyan új szemléletet próbálunk meghonosítani, amely ideális esetben társadalmi szinten is átalakíthatja azt, ahogyan ma a városfejlesztésről és a lakhatásról gondolkodunk. Budapest azért a világ egyik leggyönyörűbb városa, mert Podmaniczky korában pontosan így tervezték és fejlesztették – ehhez a logikához szeretnénk most visszatérni, mert sajnos az elmúlt évtizedekben nagyon is letértünk erről az útról.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1318645756284112

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Felgyújtották az ország ikonikus buszmegállóját | 2025. 08. 11.

A téglából készült várakozóhelyet az önkormányzat a település lakóinak segítségével pihenőhellyé is berendezte.

Vasárnap nem sokkal este negyed tíz után érkezett bejelentés arról, hogy a Tolna vármegyei Mórágyon felgyújtottak egy buszmegállót. A bonyhádi egyenruhások rövid időn belül a helyszínre értek, ahol a tűzoltók már megkezdték a munkát. A téglából épült buszmegálló berendezése teljesen megsemmisült a tűzben, közölte a Tolna vármegyei rendőrség .

https://www.facebook.com/tmrfkprevencio/posts/pfbid031XrtjGZya9qrMqNotsazX5eZ3GWZfoLvoNdFqpVCta6J1rWcAcqNHMBRUH1ZpGF1l?locale=hu_HU

A mórágyi buszmegálló az ország ikonikus megállója, ugyanis a téglából készült várakozóhelyet az önkormányzat a település lakóinak segítségével pihenőhellyé is berendezte. A megállóban székek, fotelek, asztalok és több száz könyv is volt.

A helyszínen összegyűjtött adatokból kiderült, hogy augusztus 10-én este egy férfi minden előzmény nélkül dühöngeni kezdett a megállóban, ahol előbb a könyveket és a bútorokat dobálta szét, majd egy öngyújtóval felgyújtotta azokat. A 33 éves dunaszekcsői, de Mórágyon tartózkodó férfiról kiderült, hogy részeg volt, és feltehetően kábítószer hatása alatt is állt a gyújtogatás idején. A gyorsteszt ugyanis többféle kábítószerre is pozitív jelzést mutatott.

A helyszíni szemle során észlelték a rendőrök, hogy a megálló közelében parkoló busz szélvédőjét is betörte valaki.

A tűzoltás és a rendőri intézkedés közben is őrjöngő, öntudatán kívül levő férfit végül kórházba szállították. A gyújtogatás és a busz megrongálása miatt is büntetőeljárást indítottak a Bonyhádi Rendőrkapitányságon.

A képeken látható, hogy milyen volt, és a gyújtogatás után milyen lett a település lakói által annyira óvott buszmegálló.

https://sokszinuvidek.24.hu/viragzo-videkunk/2025/08/11/felgyujtott-buszmegallo-ikonikus-buszmegallo-moragy/

Gyönyörű buszmegállókban bővelkedik az ország.

https://sokszinuvidek.24.hu/viragzo-videkunk/2024/10/01/busz-buszmegallo-buszvaro-veszprem-varmegye-nagyteven-tomegkozlekedes/

A nagyteveli buszmegálló várakozóját rusztikus nappalivá változtatták,

https://sokszinuvidek.24.hu/viragzo-videkunk/2024/10/01/busz-buszmegallo-buszvaro-veszprem-varmegye-nagyteven-tomegkozlekedes/

de összefogott Tiszakürt is, ahol csodás buszmegállót építettek.

https://sokszinuvidek.24.hu/viragzo-videkunk/2018/05/08/viragdiszbe-oltoztettek-az-uj-buszmegallot-tiszakurton/

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Körülhatárolták a tüzet a MÁV rákosrendezői ipartelepénél, már a kigyulladt szemétkupacokat oltják | 2025. április 13.

A Katasztrófavédelem közlése szerint több száz négyzetméteren ég az összehordott hulladék Budapest XIII. kerületében, a Tatai utcában. Az esethez nagy erőkkel vonultak a fővárosi hivatásos tűzoltók.
https://www.katasztrofavedelem.hu/modules/vesz/esemeny/77422?back=https%3A%2F%2Fwww.katasztrofavedelem.hu%2Fmodules%2Fvesz%2Fesemenyterkep

Kiss Ádám, a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivő-helyettese a Telexnek azt nyilatkozta, hat vízsugárral oltják a tűzoltók a tüzet, este kilenc előtt nem sokkal sikerült körülhatárolniuk, azaz meg tudták akadályozni a lángok továbbterjedését. A szóvivő este tízkor már arról tájékoztatott, hogy húsz perce érkezett meg a helyszínre az a munkagép, amivel megkezdték a két szemétkupac átforgatását, a korábban már körül határolt tűz végleges oltását. A tűz már nem ég olyan látványos nagy lángokkal, mint olvasóink felvételein, de a parázs még fel-fel lángol.

A lángok fellobbanása után nem sokkal a Telex újságírója is a helyszínre érkezett, őt arról tájékoztatta egy, az oltásban részt vevő tűzoltó, hogy valóban nagy területen ég a szemét, ő is plusz segítségként érkezett ki az egységével. Elmondása szerint „nagyon sok vízre lesz szükség”. A Tatai utcában nagyon hosszan csak a füstöt lehet látni az égen. A MÁV Tahi utcai ipartelepére kilenc óra környékén is érkeztek még tűzoltóautók, ezen a környéken a legerősebb a füstszag is, innen egészen a Tatai utcáig ellepi a környéket a füst.

Az elmúlt egy évben ez már a sokadik alkalom, hogy tűz üt ki a környéken, tavaly áprilisban és októberben is vasúti talpfák gyulladtak ki Rákosrendezőn.
https://telex.hu/belfold/2024/04/08/tuz-rakosrendezo
https://telex.hu/belfold/2024/10/30/tuz-rakosrendezo-talpfa-vasut

Áprilisban egy 100 méter hosszú, 5 méter magas talpfarakás egy része gyulladt meg, míg fél évvel később körülbelül százötven köbméternyi vasúti talpfa égett.

https://telex.hu/belfold/2025/04/13/tuz-van-szemet-langol-13-kerulet
___

Karácsony Gergely: Hajnalra sikerült megfékezni a rákosrendezői tüzet, félelmetes látvány volt, köszönet a tűzoltóknak az áldozatos munkáért.

A területen jelenleg még a MÁV van birtokon belül, de ez már nem sokáig marad így: hogy mi történik Rákosrendezőn, az immár a budapestiek ügye. És hát az történik, hogy egy éven belül ez már a harmadik nagyobb tűzeset a területen. Olyan információk jutottak el hozzám, hogy az illetékesek ismét gyújtogatásra gyanakszanak.

Én igazán kerülném az összeesküvés-elméleteket, azoknak úgyis nagy szezonjuk van a magyar közéletben, de egy év alatt három tűzeset több mint gyanús, pláne ha mindannyiszor a gyújtogatás gyanúja is felvetődik. A területen ugyebár az állam által odahordott és az állam által otthagyott hulladék van, ennek elszállítása egyértelműen és a törvény szerint az állam dolga, ami bizony költséges dolog … És akkor nem folytatom, mindenki fantáziája szerint folytathatja a logikai sort, ami elvezethet a gyújtogatásig akár.

A hatóságok ilyenkor teszik a dolgukat, vizsgálják a tűzeset körülményeit, lehet, nem ártana utánajárni, van-e kapcsolat az egymást követő tűzesetek között. Jogászaink vizsgálják, mit tudunk tenni egy alapos vizsgálat érdekében még azelőtt, hogy a területet teljes egészében birtokba vettük.

Mindeközben: immár 56. napja várjuk a választ Lázár minisztertől a tárgyalási kezdeményezésre, ami neki kötelessége (lenne).

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1255150089306993

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

Karácsony Gergely: 44 nap sem volt elég Lázár János miniszternek, hogy válaszoljon egy rövidke levélre, kénytelen vagyok hát így, nyílt levél formájában megismételni: kezdődjenek meg a tárgyalások Rákosrendezőről a kormány és Budapest között.

Február 17-én (!) kezdeményeztem a tárgyalások haladéktalan megkezdését. Azóta immár hivatalosan is Budapest Rákosrendező tulajdonosa, Lázár miniszter pedig a kormányfő által kijelölt tárgyaló. Akkor? Mire várunk? Lehet, hogy egy arab milliárdos jobban érdekelné a kormányt, de ez a nemzet fővárosa.

A hat héttel ezelőtti levelem rögzíti a tárgyalás alapelveit:

1. A magyar államnak évtizedes adóssága, hogy Rákosrendező olyan állapotba került, amilyenben most leledzik; ennek orvoslása, a területnek a budapestiek érdekeit szolgáló fejlesztése minden magyar ember közös ügye.

2. A terület fejlesztése során a budapestiek érdeke az első, az megelőz mindenfajta befektetői érdeket. Olyan városfejlesztésre van szükség, amely választ ad a közös jövőnket érintő legfontosabb kihívásokra.

3. A magyar állam a budapestieknek mindazzal tartozik, amit az arab befektetővel szemben vállalt.

4. A vevő az eladó által vele közölt adásvételi szerződésben szereplő minden vevői kötelezettséget vállal. Olyat viszont ne kérjen számon rajtunk az állam, amit az arab befektetőtől sem várt el a szerződésben.

5. A területre vonatkozó korábbi, széleskörű szakmai konszenzussal övezett stratégiai dokumentumok (Rákosrendező térségének fejlesztési tanulmányterve, a Rákosrendező fölötti híd és kapcsolódó úthálózatát tartalmazó tanulmánytervek, vasútfejlesztési stratégia és tervek alapján kell a városfejlesztési mestertervet elkészíteni. A területen 90 méternél magasabb toronyház nem épülhet.

6. A területet az ott elhelyezett hulladéktól mielőbb meg kell szabadítani, ennek költségét annak kell viselnie, aki a hulladékot ott letette. A be nem azonosítható szennyezőtől származó, kommunális hulladékot mi önkéntesen vállaljuk elszállítani.

A tárgyalások vezérfonalát egyebekben az adásvételi szerződés kijelöli.

Meg kell állapodni az osztatlan közös tulajdonú telkek használatáról. A használati megállapodás megkötése után történik a terület birtokbaadása, amely a hulladékok elszállítása megkezdésének is az alapja.

Meg kell állapodni a terület kármentesítéséről és annak (különösen az állami hulladék elszállításának) költségei viseléséről olyan módon, hogy a hulladék elszállítása a birtokbaadást követően haladéktalanul megkezdődhessen.

Meg kell állapodni a Rákosrendezőre vonatkozó jogalkotási és más kormányzati intézkedések tartalmáról.

Meg kell állapodni az állami infrastrukturális fejlesztések tartalmáról.

Van hát dolog elég, mindez egy világos alapelv alapján: ami az arab milliárdosnak járt volna, az a budapestieknek is jár.

Várom Lázár Jánost a tárgyalásra.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1245774673577868

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

Rákosrendező területének 85 hektáros része ma (2025.03.24.) a fővárosi önkormányzat tulajdonába került

-- Karácsony Gergely főpolgármester közölte: megtörtént az első vételárrészlet kifizetése, 12,7 milliárd forintot utalt át az MNV Zrt-nek ma a főváros. Ezzel Budapest valóban tulajdonosa lett Rákosrendezőnek.

-- 60 nap van arra, hogy megállapodást kössenek a MÁV-val a terület megosztásáról, a vasútüzemhez szükséges részek leválasztásáról, ezután következhet csak a tényleges birtokbaadás, ami szintén hosszabb folyamat (pl. közművek átadása, jogcímes vagy jogcím nélküli használók kiköltözése stb.). Legkorábban nyáron kezdődhet meg tehát a rengeteg szemét elszállítása.

-- A második vételárrészletet csak akkor kell kifizetni, ha sikerült a kormánnyal megállapodni az építési jogszabályok módosításáról, illetve minden egyéb peres eljárás lezárult és megtörtént a telekalakítás. Erre nincs konkrét határidő kikötve, arra viszont igen, hogy 6 hónapon belül meg kellene állapodni az állammal a kormány által vállalt fejlesztésekről.

-- Máig nem tudjuk, mi történt a színfalak mögött. Az arab vevő lépett vissza? Az ügy vált politikailag terhessé egy olyan időszakban, amikor a kormánypártnak egyébként is gondokat okoz, hogy egy új kihívóval szemben uralja a közbeszéd témáit? Túl nyilvánvaló volt a kontraszt a szavakban vívott szuverenitásharc és a tettek között? Vagy esetleg a NER-en belüli törés sodorta el a projektet? Ez utóbbi teória szerint a belvárosi luxusprojektekben érintett kör, vagyis mindenekelőtt Tiborcz István nézte rossz szemmel, hogy egy másik területen teremtene neki konkurenciát a Habony-Lázár duó. Nem tudjuk.

-- Ami biztos: nem lesz felhőkarcoló a Hősök tere mögött, Budapest ikonikus látképe megmenekült.

-- A főváros nagy értékű rozsdaövezeti fejlesztési területtel gyarapodott. Kár, hogy ezt konkrétan meg kellett vennie, még ha elég kedvező áron is. Ahogy azt bécsi példákon bemutattuk, egy olyan országban, amelynek a nemzeti vasúttársasága partner az ottani főváros által kezdeményezett rehabilitációban, ezeket a projekteket közösen hozzák tető alá. Már ez a 12 milliárd is, amit most elnyel a feneketlen hiánnyal küzdő államkassza, mehetett volna a terület rehabilitációjára. Csodákat lehetett volna művelni belőle.

# Zsuppán András

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1334834297625996

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Ákos (és Ákos) https://www. facebook.com/watch/?...

M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Hogyan kell használni a fülhallgatót (tipp): https://www....

M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Gabi (és Máté) https://www. facebook.com/watch/?...

M Imre írta 1 napja a(z) HódTérkép program (fotó: Vincze Bálint) képhez:

Hodterkep_program_foto_vincze_balint_2200170_7331_s

Nem hódmindegy: így kell túljárni a hódok eszén, hogy ...

M Imre 1 napja új képet töltött fel:

Hodterkep_program_foto_vincze_balint_2200170_7331_s

M Imre írta 1 napja a(z) Morcheeba - Blood Like Lemonade (100,1 FM, 2015.) videóhoz:

Október 22-én, azaz tegnap Budapesten, a Barba...

M Imre írta 1 napja a(z) Mayberian Sanskülotts - Unreal videóhoz:

Nem álmodni semmiről: itt a Mayberian Sanskülotts új ...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Kocsi probléma - Trolley problem képhez:

Kocsi_problema__trolley_problem_2168761_2039_s

Ötrészes kurzus kezdőknek | A mesterséges intelligenciáról ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu