Közlekedés: 2018-ra csúszott a BKK e-jegy rendszerének indulása

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 626 fő
  • Képek - 2902 db
  • Videók - 797 db
  • Blogbejegyzések - 924 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 604 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 626 fő
  • Képek - 2902 db
  • Videók - 797 db
  • Blogbejegyzések - 924 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 604 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 626 fő
  • Képek - 2902 db
  • Videók - 797 db
  • Blogbejegyzések - 924 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 604 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 626 fő
  • Képek - 2902 db
  • Videók - 797 db
  • Blogbejegyzések - 924 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 604 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

http://index.hu/belfold/budapest/2017/01/19/2018-ra_csuszott_a_bkk_e-jegy_rendszerenek_indulasa/
írja az index.hu

2005-ös befejezés helyett 2018-ban induló fokozatos bevezetés: így áll most a BKK elektronikus jegyrendszere. Két tendert már kiírtak: egyet a régi, piros, mechanikus lyukasztók javítására, a másikat a még fel se állított e-jegyrendszer információbiztonsági kontrolljára.

A metró áteresztő kapuit és az elektromos jegyrendszert várhatóan 2005 végén, 2006 elején állítják rendszerbe, írtuk 2004-ben.
http://index.hu/belfold/budapest/1116bkv/

Ebben már akkor sokan kételkedtek, de azt senki sem gondolta volna, hogy 12 év múlva sem lesz semmi az egészből.

A hosszúra nyúlt projekt eddigi állomásai:

-- 2004: bejelentik az Elektra nevű rendszer kiépítését, 2006-os határidővel
http://index.hu/belfold/budapest/1116bkv/

-- 2006: bejelentik, hogy mégsem lesz elektronikus jegyrendszer a BKV-nál
http://index.hu/belfold/budapest/elektrabkv27/

-- 2008: bejelentik, hogy nemzetközi közbeszerzési pályázatot ír ki a BKV az elektronikus jegyrendszer bevezetésére
http://index.hu/belfold/budapest/etike7216/

-- 2011: megvalósíthatósági tanulmány készül az elektronikus jegyrendszer bevezetésének költségéről
http://index.hu/belfold/budapest/2011/04/01/lecsereli_a_papirjegyeket_a_bkv/

-- 2015: 27 milliárdos ajánlatával a német Scheidt&Bachmann cég megnyeri a BKK e-jegy-tenderét, megkezdődik a dolgozói "próbaüzem"
http://index.hu/belfold/budapest/2015/12/18/rigonak_hivjak_az_uj_budapesti_oyster_cardot/

-- 2016: újra kell tervezni az elektronikus jegyrendszert, de az ígéretek szerint elkészül 2017-re
http://index.hu/belfold/2016/08/04/ujra_kell_tervezni_az_elektronikus_jegyrendszert_de_elkeszul_2017-re/

-- 2017: smafu

A BKK szerint a csúszás most azért van, mert a rendszert jelentősen át kellett tervezni. Az eredeti szerződés ugyanis nem tartalmazta a 2016 januárjától bevezetett elektronikus személyi igazolvány (eSZIG) használatát a közösségi közlekedésben, a HÉV-ek és az agglomerációs autóbuszok állami átadását, valamint a személyszállításról szóló törvény alapvető módosítását a közlekedési kártyák kibocsátásával kapcsolatosan. A változások miatt belső átcsoportosításokat végeztek, amiket át kellett vezetni a vállalkozói szerződésben, és azokat el kellett fogadtatni a finanszírozó EBRD-vel.
(az elektronikus személyi igazolvány bevezetésének csúszásában a BKK-nak igaza lehet, ugyanis az tényleg csúszik, úgymond, a megvalósulásban elég sok probléma látszik, és ez csak egy dolog, amelytől függ az elektronikus jegyrendszer bevezetése. # mestervezeto)

Átütemezték a termékstratégiát is, ehhez igazodva telepítik a metrókapukat, valamint az állomásokra és a járművekre szerelt érvényesítő készülékeket. Sőt, a közlekedésszervezési szempontokat, valamint az építészeti átalakítások integrálását is meg kell oldani. A jelenlegi helyzet:

-- A rendszer indulása 2018 elejétől fokozatosan várható.

A befejezésre ezúttal jó érzékkel nem adott dátumot a BKK.

De így már nem kérdés az sem, hogy a BKV miért írt ki pályázatot 700 darab özönvíz előtti mechanikus jegylyukasztóra.

A cég válasza szerint az elektronikus jegyrendszer bevezetése több ütemű. Először az e-bérleteket, utána a jegyeket vezetik be. Ezzel párhuzamosan kivezetik a papír alapú termékeket is, de ennek megszokásához idő kell. Csak a papír alapú jegyek teljes kivezetése után szerelhetők le a régi típusú jegyérvényesítők.

A villamosok egy részén jelenleg amúgy is csak a mechanikus jegykezelő készülékek alkalmazhatók, mert nem alkalmasak az elektronikus jegyrendszerre. Az átalakítások végéig a csattogó vaslyukasztókat kell használni, és a javításukat is biztosítani kell, válaszolta a BKV.

Címkék: bkk bkv e-jegy elektronikus jegyrendszer elektronikus személyi igazolvány tömegközlekedés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 hónapja

Budapesti e-jegyrendszer: a 2021-es indulás is kétséges, szerződésbontás is jöhet
https://www.portfolio.hu/vallalatok/it/budapesti-e-jegyrendszer-a-2021-es-indulas-is-ketseges-szerzodesbontas-is-johet.4.303532.html
https://hvg.hu/itthon/20181107_Elektronikus_jegyrendszer_kozelitunk_a_teljes_kaosz_fele
2018. november 7. | Portfolio

Szerződésbontás is jöhet a beszállító német céggel az e-jegyrendszer ügyében - írja a HVG a BKK vezérigazgatójának, Dabóczy Kálmánnak bizottsági meghallgatásán elhangzottakra hivatkozva.

Szerda reggel a BKK vezérigazgatóját, Dabóczy Kálmánt hallgatta meg a városházi bizottság, az itt elhangzottakból kiderült:

-- elképzelhető, hogy 2021-re úgy fizeti vissza a főváros az EBRD által folyósított 17 milliárdos hitelt, hogy még egyáltalán nem működik a rendszer. A legrosszabb esetben felbonthatják a német beszállító partnerrel, a Scheidt&Bachmann-nal kötött szerződést.

Ennek elkerülése érdekében a főváros tárgyalásokba kezdett a német szállítóval, de az már tény, hogy a Scheidt&Bachmann megszegte a szerződését, bizonyos bankgaranciákat nem újított meg, ezért a BKK most vizsgálja, mit tehet ezzel kapcsolatban.

A szerződést nem egyszerű felbontani, ez évekig is eltartó jogvitát eredményezhet, de a szerződést módosíthatják közösen, bevonatnak új szállítókat. A 2017-re ígért rendszer beüzemelését több tényező is hátráltatta, többek között, hogy milyen kártyával lehet majd használni. Első körben saját kártyákat akartak, később a nemzeti egységes kártyarendszert akarták bevetni, majd később alakult ki a jelen állás, miszerint mobilokkal, e-személyivel és még BKK-s káértyával is használható lesz. Arról Dabóczi Kálmán nem tudott mit mondani, hogy mikor lesz kész a rendszer.

A német cég a "vasat" egyébként leszállította, itt vannak a kapuk, ellenőrzők, olvasók, de a szoftveres hátteret nem. Mint írják, a cég ezt nem is tudná megtenni, mert nincs is ilyen referenciája, és "nem is nagyon lehet erre kötelezni". A meghallgatáson elhangzott, hogy ez egy "elcseszett szerződés", amit egyébként még Vitézy Dávid kötött egy hónappal a leváltása előtt.

A lap emlékeztet: egy 37 milliárdos projektről beszélünk, amihez az EBRD nyújtott 17 milliárdos hitelt, Budapest adott egy 20 százalékos önrészt, és a Belügyminisztérium is beszállt a finanszírozásba.

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

A BKK-vezér kemény: az eredmény az, hogy csúszik az elektronikus jegyrendszer
http://azonnali.hu/cikk/20181107_a-bkk-vezer-kemeny-az-eredmeny-h
2018. november 7. | Azonnali

Bizonytalan ideig még biztos nem lesz elektronikus jegyrendszer a BKV-nál. A projekt azért is késhet, mert Dabóczi Kálmán kemény, és ellenáll az üzleti érdekeknek – mondta saját magáról Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója. Dabóczi szerint a BKK korábban „elcseszett” szerződést kötött.

Vajon mikor lesz elektronikus jegyrendszer Budapesten? Mint szerdán kiderült: nem mostanában készül el a Rigó névre elkeresztelt projekt. Hogy miért? Adjuk át a szót a BKK vezérigazgatójának, Dabóczi Kálmánnak:

„Miért csúszik a projekt? Nagyon egyszerűen tudnék úgy is fogalmazni: egész addig, amíg Dabóczi Kálmán kemény, és beleáll, és nem hajlandó a főváros érdekei ellenére gazdasági és üzleti érdekeket érvényesíteni,

-- addig bizony keményen bele fogunk állni és olyan elemeket fogunk csak beeengedni a szállítói szerződés módosításába, ami jogcím tekintetétben, megalapozottság tekintetétben vállalható minden szereplő számára” – mondta a vezérigazgató saját magáról egyes szám harmadik személyben a főváros városfejlesztési bizottságának rendkívüli ülésén szerdán.

Elmondta: a projekt elhúzódó újratervezése miatt a szállító cég, a Scheidt&Bachmann szerződésszegő állapotba került, bizonyos bankgaranciákat nem újított meg olyan ütemben, ahogy azt kellett volna, és az erre való felszólító levelek ellenére sem teljesítette a kötelezettségét, aminek október vége lett volna a határideje.

„Ez nem a szerződés felbontását jelenti jelen állapotban, hanem azt, hogy ezzel kapcsolatos előkészítő egyeztetéseket, konzultációkat a hitelszerződésben rögzített módon a BKK megkezdi”

– mondta, hozzátéve, hogy ezt a BKK az elkövetkező egy-két hétben megkezdi, és ennek sokféle kimenete lehet. Például akár szerződésbontásra (ami több éves jogvitát eredményezhett) és szállítóváltásra is sor kerülhet, de ezt a BKK szeretné elkerülni, „mert az a projekt eredeti futamában elég komoly törést tudna eredményezni, de a főváros érdekei az elsődlegesek”.

Ki kötötte az „elcseszett” szerződést?

Dabóczitól beszámolója után többek közt megkérdezték, hogy „ezt az elcseszett szerződést ő kötötte-e meg, vagy ezt már megörökölte”.

„Azt a kifejezést nem használtam, bár tartalmilag egyetértek vele, valóban, ez nem egy előnyös szerződésrendszer, ami kialakult” – válaszolta a BKK vezérigazgatója. Példaként említette, hogy a projektet hitelező EBRD (Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank) olyan szerződésmódosításokat szeretne az általa jóváhagyott szerződésben érvényesíteni, amelyeket korábban nem kért. A szerződést egyébként nem ő kötötte, mostanra viszont összeállt egy olyan átfogó módosítójavaslat-csomag, ami az anomáliákat rendezi.

„Én se sikerként élem meg, bevallom, nekem is egy hihetetlen terhes folyamat, hogy egy szállítóval ilyen nehéz egyezkedni”

– mondta további kérdésre.

Azzal folytatta, hogy az a jó híre, hogy az ő kompetenciahiányát a főváros most elkezdte kipótolni, mivel Tarlós István főpolgármester is érzékelte, hogy nyáron eljutottak arra a pontra, ahol Dabóczi már „nem tudja tovább tolni” és nem tudja hatékonyabban egyedül érvényesíteni a főváros érdekeit. Ezért Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes vezetésével létre jött egy öttagú bizottság, ami nagyobb súlyt adva próbálja képviselni a fővárost a szállítókkal szemben. „Én se szeretem a kudarcos történeteket, ezért vért izzadva mindent megpróbálunk megtenni annak érdekében, hogy mentsük legalább ezt a szerződéses állapotot”.

És hogy mikor használhatják a budapestiek az elektronikus jegyrendszert? Arra konkrétumot nem tudott mondani: arról beszélt, a mostani forgatókönyv szerint 2019 feburájára ígérték a BKK-nak szállítói szinten, hogy egy szűkebb kör által használható tesztrendszerrel kész lesznek,

-- és 2019 őszétól lehetne olyan funkciója a rendszernek, ami sokkal tágabb utazóközönségnek is elérhető lenne.

Ám ezeket a határidőket nyilván befolyásolhatja, ha lesz szállítóváltás. Hogy a város mikor tud teljes körű rendszert látni, erre a választ a hármas metró felújítása végén tudják megadni, mert addig nem lehetséges a teljes körű zártkapus rendszer bevezetése. Sőt, például a hármas metró felújítása miatti pótlás azt eredményezi, hogy „nem lehet csak úgy kiszedegetni száz járművet, hogy mi most szerelünk egy nagy futamban”, hanem azt csak nagyon fegyelmezetten lehet megtenni. Ráadásul a járműszereléssel kapcsolatos előírások is megszigorodtak időközben (például a veronai buszbaleset miatt).

De Dabóczi szerint olyan dolgok sem könnyítik meg a projekt kivitelezését, mint hogy a szállító még korábban sosem végzett ilyen komplex fejlesztési projektet, vagy az, hogy olyan nemzetközi partnereket is bevont, például ázsiai partnert,

-- ahol az időeltolódás miatti kommunikációs nehézség sem könnyítette meg a projekt dolgát.

Ugyanakkor elmondta: olyan forgatókönyv nincs, hogy az egészet „kikukázzuk” és újrakezdjük a projektet, annál sokkal több „értékesen hasznosuló rendszerelem” készült el.

Az Azonnali szerette volna Dabóczi Kálmánt kérdezni a bizottsági ülés után, de a BKK vezetője azt mondta, nem nyilatkozhat, csak a BKK kommunikációs osztályán keresztül lehet tőle interjút kérni.

Válasz

M Imre üzente 11 hónapja

Indul az elektronikus jegyrendszerhez tartozó jegykezelők tesztje Budapesten
http://realista.hu/news/details/134077
2018. Január 09. | Realista.hu, MTI forrás alapján

Elkezdte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az elektronikus jegyrendszerhez kapcsoló jegyérvényesítők tesztelését egy buszon a fővárosban.

A közlekedési társaság közleményében kifejtette: az új berendezéssel egyik alvállalkozójuk, a VT-Arriva új MAN buszát szerelték fel, amely az első időszakban a dél-budai buszvonalakon teljesít majd szolgálatot, később viszont a teljes hálózaton szállít majd utasokat. Az eszközökkel az utasoknak egyelőre nincs teendőjük, továbbra is a megszokott módon zajlik majd a jegyek érvényesítése és ellenőrzése. A teszt célja, hogy a BKK üzemi környezetben szerezzen tapasztalatot a gyártó termékéről, hogy tovább tudják javítani azt a sorozatos telepítés előtt.

A BKK emlékeztetett, hogy az elektronikus jegyrendszer eszközeinek telepítése első lépése volt, amikor tavaly augusztusban a Deák Ferenc téri metróállomás Sütő utcai bejáratánál elhelyezték a beléptetőkapukat, szeptemberben pedig a 6-os, ráckevei HÉV Közvágóhíd végállomásánál szerelték fel az első kapukat.

A rendszer részeként mintegy 2500 járműre 10 ezernél is több új érvényesítő készülék kerül. A kapuval nem lezárható metró- és HÉV-állomásokra 530 érvényesítő készüléket telepít a BKK. Valamennyi érintett állomáson és járművön megkezdődnek az eszközök sorozatos kihelyezésének előkészítő munkálatai.

Az elektronikus jegyrendszerben a papírbérleteket és -jegyeket felváltja majd egy műanyag BKK-kártya, amelynek megszemélyesített és anonim formáját is választhatják majd az utasok. A tervek szerint az elektronikus személyi igazolványhoz is lehet majd bérletet társítani, és azt használni az utazáshoz. A papíralapú jegyek az utazási kártya megfelelő elterjedéséig párhuzamosan forgalomban maradnak.

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Digitális bérletet vezet be jövő héten a BKK
http://index.hu/belfold/budapest/2017/07/06/digitalis_berletet_vezet_be_jovo_heten_a_bkk/
2017.07.06. | Index

A vizes vébére időzítve, a július 10-én kezdődő héten tervezi bevezetni a BKK az új online jegyértékesítési rendszerét, tudta meg az Index. A vásárláshoz az interneten kell regisztrálni, a bérlet pedig bemutatható mobiltelefonon.

Információink szerint a BKK a jövő hét közepétől megkezdi a napi- és hetijegyek, valamint a bérletek online értékesítését. Ha valaki a neten regisztrál, és megvásárolja a bérletét, akkor mobiltelefonon tudja bemutatni az ellenőrnek. Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója megerősítette értesülésünket, de hozzátette: most folyik a rendszer utolsó tesztelése, az indulás július 13–14. körül várható.

A jegyek, bérletek internetes vásárlásához az utasoknak regisztrálniuk kell egy honlapon az igazolványukat (lehet személyi vagy diákigazolvány, jogosítvány, útlevél), az értékesítő felület háttérrendszerében pedig ahhoz rendelődik hozzá a megvásárolt jegy vagy bérlet. A megvásárolt jegyeket, bérleteket az utasok később a telefonjukon tudják megjeleníteni az erre szolgáló internetes felületre csatlakozva. Az ellenőrzéskor ezt kell felmutatni.

A jegyek, bérletek az utasok telefonján két képernyőképen jelennek meg. Az alap képernyőképen az utas aktív igazolványához kapcsolódó érvényes jegy vagy bérlet esetében zöld háttérben a cikk nevét és érvényességi idejének végét lehet látni. Ezek alatt látható az utasnak az igazolványán szereplő neve, valamint igazolványának típusa és száma. A képernyőkép alján egy mozgó, színes jármű látható, továbbá az éppen aktuális időpont. Amennyiben az utasnak már nem érvényes jegye vagy bérlete, akkor zöld helyett piros háttér jelenik meg erre utaló szöveggel.

Egy további képernyőn jeleníthetők meg az adott jegyhez vagy bérlethez kapcsolódó részletes adatok: QR-kód; az utas regisztrált okmányán szereplő neve és az okmány típusa, száma; a jegy vagy bérlet rövidítése, sorszáma, érvényességi idejének kezdete és vége, továbbá a vásárlásának időpontja; a képernyőkép alján egy mozgó, színes jármű, továbbá az éppen aktuális időpont. Az ellenőröknek az első képernyőképet kell nézniük: zöld-e a háttér, mozog-e a grafikus jármű, a saját igazolványhoz tartozik-e a bérlet.

A BKK az online jegyértékesítés felfuttatásával próbálja kiváltani – ahogy lehet – a gyakran megrongált jegyautomatákat. Dabóczi arra vonatkozó kérdésünkre, hogy mennyire hamisításbiztos az új rendszer, azt válaszolta: mindent lehet hamisítani, de az biztos, hogy az online értékesítés hamisítás biztosabb, mint a mostani papíralapú rendszer. A cég a vizes vébé idejére külön balatoni vonatjeggyel kombinált napijegyeket is kínál majd az új felületen.

Screenshot az új bérlet?

De vajon ennyivel lesz egyszerűbb a digitális bérlet hamisítása? A mostaniakat is hamisítják, hiába nyomtatják azokat speciális fémszálas pappírra, a digitális bérletet viszont akár képként is le tudnánk menteni a mobilra, akárcsak a repülőtéri beszállókártyákat. Elméletileg elég lenne ezt a képet továbbküldeni az összes ismerősünknek, hogy ingyen utazhassanak. Az ellenőrök valószínűleg pont annyira nézik majd meg a mobilos bérletet, mint most a nyomtatottat, tehát elméletileg tök könnyen megúszhatják az ügyeskedők.

Erre azonban a BKK-nál is gondoltak, és úgy alakították ki a rendszert, hogy megelőzzék a csalásokat. Egyelőre annyit tudunk a digitális jegyekről és bérletekről, hogy a használatukhoz aktív netkapcsolat szükséges. Az ellenőrök és sofőrök által ellenőrizhető felületen az utas nevén, a jegy típusán és érvényességi idején kívül színes animációk is megjelennek, valamint a pontos idő, ami kizárja az előre felvett videók vagy képek alkalmazását.

De mi van akkor, ha az ügyeskedők egy kamu alkalmazást dobnak össze? Ez eleve egy kicsit macerásabb megoldás, mert szakértelmet igényel, és valakinek terjesztenie kell az appot. Nyilván nem lehet ilyesmit feltölteni a Google Play Áruházba, mert azzal garantált a lebukás.

További gond, hogy lesz az online bérleteknek egy második képernyőjük, ahol a vásárlásnál regisztrált személyes okmány adatai mellett egy QR-kód is megjelenik. Még nem tudjuk, hogy mikor lesznek QR-kód-leolvasók az ellenőröknél, mert egyelőre azt írják, hogy a digitális bérletet pont úgy fogják ellenőrizni, mint a nyomtatottat. Talán a bevezetés második fázisában kerül sor a QR-leolvasók beszerzésére. Elképzelhető, hogy ezzel egy időben majd a metróbejáratokat és az elsőajtós felszállásra korlátozott buszokat is fix leolvasókkal szerelik fel.

Az mindenesetre tény, és elriaszthatja a hamisítókat, hogy a leolvasóval pillanatok alatt ellenőrizhető az adatok hitelessége. Ezenkívül, ha mégis nagyon elterjedne a digitális bérlethamisítás, a BKK-nak még sok más lehetősége van arra, hogy mindig egy lépéssel az ügyeskedők előtt járjon. Például apróbb módosításokat rejthet el a digitális jegyek és bérletek felületén, amit nehéz folyamatosan lekövetni. Főleg, ha az app fejlesztője azt sem tudja, hogy mit kell lekövetni. Megjelenhetnek bérleteken online frissülő tokenek, esetleg óránként módosíthatják a háttérszínt vagy más, jól látható grafikus objektumot.

Az biztos, hogy a digitális bérlet óriási előrelépés lesz a mostani, főleg emberi munkára épülő értékesítési és ellenőrzési rendszerhez képest.

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 41 perce a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Bemutatták az Ikarus első elektromos autóbuszát | Vagy ...

M Imre írta 45 perce a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Jönnek az ünnepek, változik a közlekedési rend A várható ...

LEHOCZKI zoltán 1 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A videó itt is megnézhető: http://rtl....

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

https://m.facebook.com/story. php?...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Országos Meteorológiai Szolgálat: Szánkókat elő! A ...

M Imre írta 5 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Magyar Közlekedési Klub: Miután Csépke András, a MÁV-...

M Imre 5 napja új videót töltött fel:

M Imre 5 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu