Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
http://index.hu/belfold/budapest/2017/01/19/2018-ra_csuszott_a_bkk_e-jegy_rendszerenek_indulasa/
írja az index.hu
2005-ös
befejezés helyett 2018-ban induló fokozatos bevezetés: így áll most a
BKK elektronikus jegyrendszere. Két tendert már kiírtak: egyet a régi,
piros, mechanikus lyukasztók javítására, a másikat a még fel se állított
e-jegyrendszer információbiztonsági kontrolljára.
A metró áteresztő kapuit és az elektromos jegyrendszert várhatóan 2005 végén, 2006 elején állítják rendszerbe, írtuk 2004-ben.
http://index.hu/belfold/budapest/1116bkv/
Ebben már akkor sokan kételkedtek, de azt senki sem gondolta volna, hogy 12 év múlva sem lesz semmi az egészből.
A hosszúra nyúlt projekt eddigi állomásai:
-- 2004: bejelentik az Elektra nevű rendszer kiépítését, 2006-os határidővel
http://index.hu/belfold/budapest/1116bkv/
-- 2006: bejelentik, hogy mégsem lesz elektronikus jegyrendszer a BKV-nál
http://index.hu/belfold/budapest/elektrabkv27/
-- 2008: bejelentik, hogy nemzetközi közbeszerzési pályázatot ír ki a BKV az elektronikus jegyrendszer bevezetésére
http://index.hu/belfold/budapest/etike7216/
-- 2011: megvalósíthatósági tanulmány készül az elektronikus jegyrendszer bevezetésének költségéről
http://index.hu/belfold/budapest/2011/04/01/lecsereli_a_papirjegyeket_a_bkv/
--
2015: 27 milliárdos ajánlatával a német Scheidt&Bachmann cég
megnyeri a BKK e-jegy-tenderét, megkezdődik a dolgozói "próbaüzem"
http://index.hu/belfold/budapest/2015/12/18/rigonak_hivjak_az_uj_budapesti_oyster_cardot/
-- 2016: újra kell tervezni az elektronikus jegyrendszert, de az ígéretek szerint elkészül 2017-re
http://index.hu/belfold/2016/08/04/ujra_kell_tervezni_az_elektronikus_jegyrendszert_de_elkeszul_2017-re/
-- 2017: smafu
A
BKK szerint a csúszás most azért van, mert a rendszert jelentősen át
kellett tervezni. Az eredeti szerződés ugyanis nem tartalmazta a 2016
januárjától bevezetett elektronikus személyi igazolvány (eSZIG)
használatát a közösségi közlekedésben, a HÉV-ek és az agglomerációs
autóbuszok állami átadását, valamint a személyszállításról szóló törvény
alapvető módosítását a közlekedési kártyák kibocsátásával
kapcsolatosan. A változások miatt belső átcsoportosításokat végeztek,
amiket át kellett vezetni a vállalkozói szerződésben, és azokat el
kellett fogadtatni a finanszírozó EBRD-vel.
(az
elektronikus személyi igazolvány bevezetésének csúszásában a BKK-nak
igaza lehet, ugyanis az tényleg csúszik, úgymond, a megvalósulásban elég
sok probléma látszik, és ez csak egy dolog, amelytől függ az
elektronikus jegyrendszer bevezetése. # mestervezeto)
Átütemezték
a termékstratégiát is, ehhez igazodva telepítik a metrókapukat,
valamint az állomásokra és a járművekre szerelt érvényesítő
készülékeket. Sőt, a közlekedésszervezési szempontokat, valamint az
építészeti átalakítások integrálását is meg kell oldani. A jelenlegi
helyzet:
-- A rendszer indulása 2018 elejétől fokozatosan várható.
A befejezésre ezúttal jó érzékkel nem adott dátumot a BKK.
De így már nem kérdés az sem, hogy a BKV miért írt ki pályázatot 700 darab özönvíz előtti mechanikus jegylyukasztóra.
A
cég válasza szerint az elektronikus jegyrendszer bevezetése több ütemű.
Először az e-bérleteket, utána a jegyeket vezetik be. Ezzel
párhuzamosan kivezetik a papír alapú termékeket is, de ennek
megszokásához idő kell. Csak a papír alapú jegyek teljes kivezetése után
szerelhetők le a régi típusú jegyérvényesítők.
A villamosok egy
részén jelenleg amúgy is csak a mechanikus jegykezelő készülékek
alkalmazhatók, mert nem alkalmasak az elektronikus jegyrendszerre. Az
átalakítások végéig a csattogó vaslyukasztókat kell használni, és a
javításukat is biztosítani kell, válaszolta a BKV.
|
|
M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Javaslatcsomag a fővárosi helyi és agglomerációs közösségi közlekedés helyzetének rendezésére – járatritkítások helyett
BKK - a pótdíjazás változása (a rendelkezés 2016. május 1-jén lép hatályba)
A Levegő Munkacsoport levele Tarlós István főpolgármesternek: Érdemes-e szétverni a buszsávok hálózatát? (2013. november 12.)
Botos, sánta a bérlet szerint minden nyugdíjas - a piktogramot megváltoztatja a BKK