Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A jövőben megszűnik a mikuláscsomag, a parkolásért nem fizető autósokat a pótdíjról tértivevényes levélben kell értesíteni. Az egyórányi tarifa pedig legfeljebb egy liter 95-ös benzin árának a kétszerese lehet – ha az új parlament szentesíti a leköszönő kormány által benyújtott törvénytervezetet. A tervezet alapján ezentúl lehetetlen lenne, hogy egy magántársaság, például a Centrum Parkoló Kft. tegye zsebre az önkormányzatokat illető bevétel nagyobb hányadát, akár 80 százalékát.
2010 május 13.
A pótdíjról tértivevényes levélben jön az értesítés
Rendkívüli módon „megnye -si” az önkormányzatok, így a főváros fizetőparkolással kapcsolatos jogosítványait az Országgyűlésnek március 11-én benyújtott törvény-javaslat. Ha a Bajnai kormány által jegyzett tervezetet az új parlament napirendjére veszi és szentesíti, akkor július elsejétől életbe léphetnek az új szabályok. Mint ismeretes, az Alkotmány-bíróság (AB) tavaly novemberi döntése értelmében idén június 30-tól hatályát veszti a fizetőparkolással kapcsolatos fővárosi önkormányzati rendelet. A taláros testület számos kifogást fogalmazott meg, határozata lényegében minden önkormányzatra vonatkozik. A fizetőparkolás általános kereteit törvényben kell szabályozni, a főváros csak ez után alkothat új rendeletet. Ha a megadott határidőig nem születnek meg e jogszabályok, országszerte ingyenessé válhat a parkolás. A közlekedési minisztérium tájékoztatása szerint az igazságügyi tárcával együttműködve időben elkészítették a közúti közlekedésről és a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló törvények módosításait.
A javaslat a parkolási díjak meghatározásának kereteit országosan egységes módon rendezi. Mivel a díjfizetési kötelezettség kizárólag olyan – négy övezetbe sorolt – várakozási területre és időszakra rendelhető el, amelyen az adott időszakban a parkolásra alkalmas helyek átlagos foglaltsága legalább 70 százalék, kizárt, hogy például Budapesten akár egységesen mindenütt a legnagyobb tarifát kelljen fizetni. A parkolási alapdíjat egy liter 95-ös ólmozatlan benzin árához igazítják. A várakozási területeken az alapdíj legalább felét, de legfeljebb kétszeresét fizethetik az autósok.
A maximalizált összegű pótdíjazásban az eddigihez képest könnyítés, hogy a javaslat szerint 15 nap áll rendelkezésre a befizetésre. Ráadásul ezentúl nem elég a mikuláscsomag, a büntetésről az autóst 60 napos jogvesztő határidőn belül tértivevényes levélben kell értesíteni. A pótdíj az értesítés kézbesítését követő 15 napig az adott napon belül díjköteles időszakra és további kétórai várakozásra számított tarifának megfelelő összeg. A 15 napon túli befizetés esetén marad a hatalmas, negyvenszeres mértékű szankció. Ugyanakkor befizetésnek minősül a fizetési művelet elindítása is, magyarán: nem a pénz beérkezése, hanem a csekkes befizetés időpontja a döntő, utólag tehát nem lehet technikai késedelem miatt a magasabb pótdíjat felszámítani: a 15. napon elindított fizetési művelettel még az alacsonyabb pótdíjat fizetheti az autós. A várakozásidíj- és pótdíjfizetési követelés egy év alatt elévül, s utánuk késedelmi kamat a jövőben nem követelhető.
Vajon ezentúl jó felé haladnak majd a pénzek, visszajut-e az útfelújításba a befolyt pénz? Üdvözlendő, hogy nem lehet ezentúl a mikuláscsomagot lecsórni a szélvédőről ... akit megbüntetnek, az meg is tudja majd ezentúl időben.
---------------------------------------
A helyi önkormányzatokról szóló javaslat rögzíti, hogy a közutakon, a helyi önkormányzat tulajdonában álló közforgalom elől el nem zárt magánutakon, tereken, parkokban és egyéb közterületen a lakosság számára közúti járművel történő várakozás biztosítása a helyi önkormányzatok által kötelezően ellátandó közszolgáltatási feladat. Rendelkeznek arról is, hogy a parkolási közszolgáltatást szolgáltatóként csak költségvetési szerv, az önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló, jogi személyiséggel rendelkező gazdasági társaság láthat el.
Egy elfogadott módosító indítvány alapján parkolási közszolgáltatást a kizárólagos önkormányzati tulajdonban álló, jogi személyiséggel rendelkező gazdasági társaság mellett ennek a száz százalékos tulajdonában álló jogi személyiséggel rendelkező gazdasági társaság, illetve önkormányzati társulás is elláthat.
A módosítás a forgalomképtelen törzsvagyon körében helyezi el a parkolási közszolgáltatást végző gazdasági társaságokban fennálló száz százalékos önkormányzati tulajdonrészt.
---------------------------------------
A Levegő Munkacsoport levélben hívta fel a képviselők figyelmét, hogy a törvényjavaslatokon lehet még javítani. A civil szervezet különösen azt kifogásolja, hogy a parkolási díjak alapját a benzinárhoz kötnék. Így olyan külső események (például a közel-keleti események, a devizaárfolyam alakulása, természeti csapások, új olajmezők feltárása) befolyásolhatják a parkolási díjat, amelyeknek a parkolási szabályozás indokaihoz semmi közük, viszont az elérendő céllal ellentétes hatást váltanak ki.
Egy esetleges benzinár-csökkenés esetén ugyanis nőne a kereslet parkolóhelyekre, amely éppen azt tenné indokolttá, hogy a parkolási díjak növekedjenek, azonban ezzel éppen ellentétes folyamat indulna be, és a parkolási díjak csökkennének. A díjmeghatározás alapjának egyetlen helyes módja a piaci ármeghatározás, azaz a kereslet-kínálat egyensúlyának árral való beállítása.
Az Európai Parkolási Szövetség ajánlásának megfelelően azt kell elérni, hogy minden várakozóhelyen a helyek legalább 15 százaléka üres legyen, így ennek megfelelően kell az árat kialakítani. Lényeges indok, hogy a környezetvédelmi célt is ez az ármegállapítási módszer támogatja a leghatékonyabban. Annak érdekében pedig, hogy a díjakat ne lehessen túlzott mértékben emelni, csak olyan mértékben növelhessék a díjakat az önkormányzatok, hogy legalább 70 százalékos legyen az adott terület foglaltsága.
A Levegő Munkacsoport módosító javaslata itt olvasható.
vagy itt:
Módosító javaslatok a közterületi parkolással kapcsolatos törvényjavaslatokhoz(Levegő Munkacsoport)
A T/24. és T/27. számú törvényjavaslat elfogadása elősegíti a környezet állapotának javítását, az életkörülmények jobbá tételét, ezért a Levegő Munkacsoport sürgeti mielőbbi megszavazásukat és hatályba lépésüket. Ugyanakkor úgy véljük, hogy az említett célokat még hatékonyabban lehetne elérni a törvényjavaslat egyes helyeinek módosításával. Ennek érdekében az alábbi javaslatokat tesszük.
I.
T/24. számú törvényjavaslat a közterületi parkolás jogi feltételeinek megteremtése érdekében a helyi önkormányzatokról szóló 1990 . LXV. törvény módosításáról
1. Javasoljuk az 1. § módosítását:
„1. §
A helyi önkormányzatokról szóló 1990 . LXV. törvény (a továbbiakban : Ötv.) 8 . § (1 )
bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép :
„(1) A települési önkormányzat feladata a helyi közszolgáltatások körében különösen : a településfejlesztés, a településrendezés, az épített és természeti környezet védelme, a lakásgazdálkodás, a vízrendezés és vízelvezetés, csatornázás, köztemető fenntartása, a helyi közutak és közterületek fenntartása, a helyi közutakon, a helyi önkormányzat tulajdonában álló közforgalom elöl elzárt magánutakon, valamint tereken, parkokban és egyéb közterületeken közúti járművel történő várakozással történő gazdálkodás (a továbbiakban: parkolásgazdálkodás) [biztosítása], helyi tömegközlekedés, a köztisztaság és településtisztaság biztosítása ; gondoskodás a helyi tűzvédelemről, közbiztonság helyi feladatairól; közreműködés a helyi energiaszolgáltatásban, a foglalkoztatás megoldásában ; az óvodáról, az alapfokú nevelésről, oktatásról, az egészségügyi, a szociális ellátásáról, valamint a gyermek és ifjúsági feladatokról való gondoskodás ; a közösségi tér biztosítása; közművelődési, tudományos, művészeti tevékenység, sport támogatása; a nemzeti és etnikai kisebbségek jogai érvényesítésének biztosítása; az egészséges életmód közösségi feltételeinek elősegítése.”
Indokolás: Az eredeti megfogalmazás úgy is értelmezhető, hogy az önkormányzat köteles mindenhol biztosítani minden gépjármű számára a parkolás lehetőségét. Annak megelőzése érdekében, hogy ilyen indokolatlan, az önkormányzatokat rendkívül megterhelő követelések lépjenek fel, javasoljuk a „biztosítás” szót „gazdálkodás”-ra módosítani, ami az önkormányzatok valós feladatát fejezi ki ezen a téren. Értelemszerűen módosítani kell a törvényjavaslat indokolását is.
(forrás: nol.hu, levego.hu, penzcentrum.hu)
|
|
M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Össze kell kapcsolni a lakcím,- és a gépjármű-nyilvántartást (Szabó Máté, ombudsman)
A mozgáskorlátozottak parkolásáról - figyelmeztet az ombudsman (jelentés)
10 tudnivaló a 2009 június 2-án életbe lépett új fővárosi parkolási rendről
Budapesti parkolási röhej: Behavazott észjárás (keddtől mégis)