Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Február közepén a BKV Illetékese még azt mondta az Élőben a városból műsorban, hogy vizsgálják annak lehetőségét, hogy próbapereket indítanak a BKV forgalmát akadályozó járművek tulajdonosai ellen. Az eheti Vasárnapi Hírek már azt írja, hogy a 2-es villamos pályáját 84 percig és a 17-es járat sínjén 34 percen keresztül parkoló autósok lesznek annak a próbapernek az alanyai, amit a BKV indít.
A 2-es villamos pályáját 84 percig és a 17-es járat sínjén 34 percen keresztül parkoló autósok lesznek annak a próbapernek az alanyai, amit a BKV indít. Ma lényegében büntetlenül lehet elállni a tömegközlekedési járművek útját. Igaz, csak Budapesten. Sehol máshol Magyarországon és Európában…
– Amennyiben egy autó elállja a troli vagy a villamos útját, a vezető azonnal beszól a diszpécserközpontba, ahonnan rögtön küldenek egy autóelszállító teherautót és értesítik a rendőrséget. Az esetet dokumentálják, az autót elszállítják a tulajdonos pedig kifizeti a bírságot és alaposan meggondolja, hogy máskor akadályozza-e autójával a tömegközlekedést és persze egyúttal autós társait is, akik feltorlódnak a haladásra képtelen troli mögött – meséli Nagy Sándor Szeged alpolgármestere milyen pofonegyszerű mindez a Tisza-parti városban – és még több tízezer kisebb nagyobb európai településen…
– Nagyon bízom benne, hogy a Fővárosi Közterület-felügyelet
előbb-utóbb élni fog autóelszállítási jogával Budapesten – mondja a
fővárosi próbapereket elindító BKV jogi igazgatója, Tomasitz
István, aki megerősíti: nem nagyon ismer olyan európai nagyvárost,
ahol ezt a fajta szabályozó eszközt ne alkalmaznák. A szakember
szerint néhány héten belül alapos dokumentációval és pontos
számításokkal együtt adják majd be a keresetüket a bíróságra.
Kiszámolják. mennyibe is kerül az adófizetőknek az, amikor mondjuk
egy kigyúrt kopasz audis elmegy szolizni és a villamossínre
parkolja autóját.
(Ilyen jelenetekkel egyébként napi rendszerességgel lehet
találkozni Óbudán a 17-es villamos vonalán.)
Mint megtudtuk, a BKV ezen felül azt is bizonyítani kívánja,
hogy az ilyen „menetrend borulások” jelentősen rontják a
tömegközlekedési vállalat hitelét, vagyis nem vagyoni káraikat is
érvényesíteni kívánják a két próbaper során.
Tomasitz István célja mindezek ellenére nem az, hogy „horrorisztkus
összegeket” ítéljen meg számukra a bíróság, hanem csupán egy olyan
egyelőre nem számszerűsített „reális összeget”, amely egyértelműen
kifejezi, hogy törvénytelen, antiszociális és kárt okozó
tevékenység a tömegközlekedési járművek közlekedésének
akadályozása.
– Természetesen örvendetes, ha végre elindul egy-két próbaper, de
ehelyett inkább határozott jogtudatos fellépés kellett volna már
régóta a BKV és persze a rendőrség részéről is a
villamosközlekedést akadályozó járművekkel és vezetőikkel szemben –
mondja Vitézy Dávid a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület
(VEKE) vezetője, aki – mondandójának alátámasztásaként – el is
juttatott szerkesztőségünknek néhány, évekkel ezelőtti
állásfoglalásukat, amelyben követelik ennek az áldatlan helyzetnek
a felszámolását. A szakember megerősítette: óriási probléma és
szinte Európa nagyvárosaiban egyedülálló az autóelszállítás hiánya,
ami káoszhoz vezet. Ugyanakkor Vitézy Dávid problémának érzi azt
is, hogy a BKV illetékesei „nem elég kemények„ és nem képviselik a
tömegközlekedés és persze az azzal utazók érdekeit.
Ezzel a véleménnyel egybecseng, hogy érdekes módon míg a rendőrség
és a BKV illetékesei is minden esetben „szabálysértésről” beszélnek
abban az esetben, ha autó akadályozza a villamos közlekedését, a
Vasárnapi Híreknek több jogász és ügyvéd egyértelműen
bűncselekményt emlegetett. Köztük van Fülöp Sándor, a jövő
nemzedékek országgyűlési biztosa, aki szerint azért is rendkívül
fontos kérdés ez, mert megbízhatóan működő tömegközlekedés nélkül
egy nagyvárosban nem beszélhetünk élhető környezetről. Jogi
szakvéleménye szerint, ha valaki öt percnél tovább akadályozza
például a villamos közlekedését azzal, hogy ráparkol a sínre,
egészen bizonyosan kimeríti a Btk. 260. szakaszába ütköző
„közérdekű üzem megzavarásának” bűncselekményét, de szerinte
szélső esetben – például, ha mindezt egy beláthatatlan útszakaszon
teszi – akár a „közúti veszélyeztetés” bűncselekménye is megállhat.
Fülöp Sándor – bár üdvözli a próbapert – nem is érti, a hatóságok
miért nem alkalmazzák ezt a rendkívül egyértelmű és világos
törvényi helyet.
Az ombudsman véleményét tolmácsoltuk a BKV jogi igazgatójának is,
aki úgy véli: amennyiben mindez valóban nem szabálysértés, hanem
bűncselekmény lenne, akkor a rendőrségnek minden ilyen ügyben
hivatalból kellene intézkednie – márpedig ezt általában nem teszik.
(Vasárnapi Hírek)
A két videó csak ilusztráció - nem biztos, hogy ezek
ellen az autósok ellen indul a próbaper.
Fülöp Sándorról pár szóban
Nős, felesége az Országos Kriminológiai Intézet munkatársa. Egy lánygyermekük és egy fiúgyermekük van.
1984-től a Fővárosi Főügyészségen, majd 1991-től a Legfőbb Ügyészségen volt ügyész. 1993–94-ben a Ruttner and Partners Ügyvédi Irodában ügyvédként főként gazdasági ügyekkel foglalkozott.
1996 óta megbízott egyetemi adjunktus az ELTE állam és jogtudományi karán, környezetvédelmi joggal foglalkozik.
Interjú Fülöp Sándorral (más témakörben)
(forrás: varos.blogter.hu)
|
|
M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Büntetik avagy nem a buszsávozókat
Mosható textilmaszkokat oszt ki az utasoknak a BKK és a főváros
Tudnivalók a december 1. - január 2. közötti adventi és ünnepi időszakkal kapcsolatban (BKK)
BKK - a pótdíjazás változása (a rendelkezés 2016. május 1-jén lép hatályba)