Közlekedés: Szelid motorkiállítás és vad tuningautók

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Egy időben két rendezvény is várja a motor- és autótuning-rajongókat a Hungexpón: a kissé visszafogott Budapest Motorfesztivál és a régió legjelentősebb ilyen eseményének számító Carstyling.hu Tuning Show. Szolidan egymás mellé sorakoztatott motorok és a lányok, csillogó-villogó-ültetett-nagyzenés autók és persze a lányok - összevont tudósítás a különálló kiállításokról.

 

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Alapvető elemei a a show-nak a kevésruhás lányok
(Még több tuningautó és fiatal hölgy a galériában. Kattintson a képre!)


Mint a menhelyen - hangzott a találó hasonlat, amint a detektoros kapukon átjutva a Hungexpo új, fedett sétánya alatt húzódó ideiglenes és végeláthatatlan kordon mellett haladtunk. Mi persze nem gazdát, hanem először a motorkiállítást kerestük, amely - a főbejárat felől nézve - a fémkerítés jobb oldalán, a G pavilonban kapott helyet (erről a második oldalon olvasható részletesebb beszámoló). Térjünk át előbb inkább a bal félre (végig a kordon mellett, a kijáraton ki, majd pár méterrel odébb, a bejáraton vissza), ahol egy másik, méreteit tekintve mindenképp jelentősebb rendezvény, a Carstyling.hu Tuning Show-ról kiszűrődő hangok vonzzák az arra fogékonyakat.

 

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Egyestől hatosig - Golfok minden mennyiségben
(Külön galériába rendeztük a kategóriateremtőként emlegetett népautókat. Kattintson a képekért!)


Ez az ötödik ilyen show - azt, hogy ez lett Kelet-Közép Európa legnagyobb ilyen eseménye, nem csupán a 20 ezer négyzetméteres fedett és 30 ezer négyzetméternyi szabadterület mutatja, hanem az is, hogy a kiállított autók is nyolc országból érkeztek, jó részük eddig még nem szerepelt itthoni bemutatón. Összesen mintegy száz autó tölti ki a csarnokot, ebből több tucat a külföldi. 

 

Nézze meg helyszínen készített videónkat!


Nyilván számos oldalról megközelíthető a tuning mint fogalom, szenvedély vagy bármi más, de a Volkswagen Golfok elképesztő mennyisége alapján arra juthatunk, hogy a tuning lényege a teljesen átlagos autók kiemelése a forgalom szürkeségéből. Ezt az elméletet további számos népautó erősíti, Magyarország lévén a Suzuki Swift több generációja is kapott lamborghinisen felfelé nyíló ajtót, a kocsik felszerelése és az árusok kínálata alapján pedig alapvetésnek tekinthetjük, hogy nagyobb könnyűfém felni és LED-es lámpák, xenon vagy stroboszkóp nélkül legfeljebb csodálhatjuk a nagyokat, de nem tartozhatunk közéjük.

 

Fotó: Hajdú D. András [origo]
A feltűnés legbiztosabb módja a felfelé nyíló ajtó. A Fabia mellett Suzuki Swiftek is láthatók ilyennel


Kék LED-ekért, sportkipufogókért és utólagos xenonokért azonban elég pénteken éjjel körülnézni Budapest szórakozóhelyeinek környékén - a tuning-show-ra nem ezért érdemes kilátogatni. Egyrészt a felcicomázott tucatautók mellett szériaváltozatként is tekintetet vonzó típusokból is rengeteg van: Nissan Skyline-ok, Dodge Viperek, Mercedes-Benz SLR és SLS AMG, Lamborghini Gallardo Spyder, Porschék... - ezzel jóval összetettebbé válik a tuning definicója, de további elemzés helyett inkább a képgaléria végigkattintása a helyes döntés.

 

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Kis ültetés, nagy kerék, nagy zene


Az utcai használatra többnyire alkalmas példányok mellett természetesen nem hiányozhatnak az autót egy művészeti alkotás alapjaként kezelő műtárgyak sem, amelyeknek nem a motorházteteje alá, hanem az utasterébe vagy a hajdan csomagtartóként funkcionáló, immár hatalmas hangszórók, villogó LED-ek, világító neonok, képernyők vagy éppen hupikék törpikék által megtöltött terébe érdemes bepillantani. A korosabb autók kedvelői többek között Ford Mustangok, dragsterré épített Dodge Challenger, egy oldtimer-rendszámos Datsun 260Z és egy M24-es Volga csodálásával tölthetik idejüket, bár a Volga-klub standjának igazi különlegessége sokkal inkább a 3111-4 jelű prototípusa. Ha mindenképp összefüggésbe akarjuk hozni a tuninggal, akkor azt legkönnyebben a LED-es lámpákkal tehetjük meg, amelyek már 1997-ben szériafelszerelésként kerültek a kocsiba, már amennyire szériáról beszélhetünk egy olyan autó esetében, amelyből összesen két darab készült, kézzel, részben Volvo- és Ford Scorpio-alkatrészekből.

 

Fotó: Féjja Zsolt [origo]
Lelátókról nézhető a szabadtéri streetfighter- és drift-show. A gumifüstben egy BMW E30 Alpina


A belépőjegyen látható négy hölgy-egy autó arányból is világos, hogy a szervezők a tuninghoz szervesen kapcsolódó lányok-zene-drift vonalat is követték, és nem is éri csalódás az erre számító látogatókat. Ott jártunkkor tökéletes testű, de a szájukból fújt méteres lángnyelvek miatt mégis óvatos távolmaradásra késztető lányok szórakoztatták a reakcióik alapján hálásnak mondható közönséget, majd minden második autó hátsójában pulzáltak a membránok, a szabadtéren pedig igazán színvonalas és látványos streetfighter- és drift-bemutató érdemelt figyelmet, motorok, quad, BMW E30, Nissan Skyline és egy két keréken haladásra és gumifüstölésre is képes Smart részvételével. A program értékét növeli, hogy nem a játékterületet övező kordonhoz passzírozva lehet csak ámulni, hanem két oldalra lelátót is építtettek a rendezők.

 

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Az East Blocknál úgy tekintenek az autóra, mint a festő a vászonra


Idén először - a külföldi példákhoz hasonlóan - a show három napja alatt építenek át egy utcai autót (talán nem meglepő: egy Golfot), amelyet aztán ki is sorsolnak a látogatók között, akik a rendezvényen töltött néhány óra múlva az élményektől és az egyszerre hatvan helyről áradó zene spontán mixelésétől kissé megfáradva ülhetnek vissza saját kocsijukba.

 

A Carstyling.hu Tuning Show szombaton 9-19, vasárnap 9-18 óráig tart nyitva. A felnőtt belépjegy ára 2500 forint, 12 éven aluliak számára 1500 forint, 6000-ért családi (két felnőtt és két gyerek) jegy kapható.

 

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Nem vonják el a figyelmet látványos standok
(Még több fotó a motorkiállítás-galériában. Kattintson a képre!)


Tavaly azt a címet adtuk az akkor még Budapest Motor Kiállítás nevű rendezvényről szóló összeállításunknak, hogy "Egy kicsit összement", ami idén is helytálló, csak le kell hagynunk a kicsit jelzőt. Ettől függetlenül viszont jó dolog, hogy nem maradt el a szokásos tavaszi motoros seregszemle, aminek addig kell örülni, amíg még lehet, ugyanis az importőrök szerint, ha folytatódik az eladások drasztikus visszaesése, jövőre már mutatóba sem visznek ki motorokat.

 

Ne hagyja ki a motorkiállításon készített videónkat!


Szerencsére - a jelek szerint - töretlen az érdeklődés a motorozás iránt, ugyanis péntek délre már kellemesen megtelt látogatókkal a Hungexpo vadonatúj G pavilonja, amelyet ha kissé szellősen is, de kitöltöttek a motorokat, kiegészítőket és felszereléséket árusító cégek standjai, de persze nincs kiállítás a Hungexpón az ilyenkor kötelezően kitelepülő gagyiárusok nélkül sem, így van választék talpbetétből, bicskából és csúzlis repülőből is.

 

Fotó: Hajdú D. András [origo]
A BMW szupersportmotorját, az S 1000 RR-t is elhozta


A válság hatása sajnos tapintható a kiállításon, a korábbi évek hatalmas standjai helyett idén csupán néhány molinó és a leterített padlószőnyegek jelezték egy-egy márka kiállítási területét, ami hangulatában a járműkiállítások hazai hőskorát hozza vissza. A motorpiac visszaesése mellett ugyanakkor még az is csoda, hogy ennyit kigazdálkodtak a kiállítók, sőt jó pár márka a tavalyi távolmaradás után ismét kivonult. Ilyen visszatérő például a Kawasaki, a BMW, a Ducati és a KTM is, legalább ennyi márka fújt azonban visszavonulót: Triumphokat továbbra sem látni, de a Keeway, a Bimota és a Malaguti is a kényszerű távolmaradás mellett döntött, és idén a Közlekedési Múzeumot sem hívták meg.

 

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Már a nyitónapon is megtelt nézőkkel a csarnok


A legnagyobb kiállítási területeket szokás szerint a japán márkák bérelték, a Honda standja például kifejezetten méretesnek számít a többiekéhez képest, és gyakorlatilag a márka összes újdonságát és kínálatát felvonultatja. A kavalkádból a vadonatúj VFR 1200 F-re és a CBF 1000-re érdemes odafigyelni, míg a harmadik új modellt, a VT 1300 CX-t nem is nagyon kell kiemelni, hiszen folyamatos a nyüzsgés a kiállított lavórkék chopper körül. A Suzukinál egy egyedi fényezésű és felszereltségű ezres GSX-R a fő attrakció, amellyel a modell 25 éves történetét ünnepli a hazai importőr, új modellnek egyedül csak az RMX 450 nevű enduró és a GSX 1250 FA túramotor számít.

 

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Régi ismerős új ruhában: a lengyel Romet


A nagy visszatérő Kawasakinál az új Z 1000 és a finoman átalakított Versys túraenduró jelenti az újdonságot, de végig lehet tapogatni a zöldek teljes modellpalettáját is. A Yamaha standja sajnos úgy néz ki a tavalyihoz képest, mint egy gyapjúpulcsi a kilencvenfokos mosás után, jó hír viszont, hogy látható a vadonatúj FZ8-as nevű modelljük, amely a hatszázas és ezres méretkategória között tör utat magának. Érdekes és nyilván a válság okozta kényszer, hogy az olasz márkák többsége egy standra zsúfolódott össze, így finoman szólva sem kell lejárni a lábunkat, hogy megnézzük az Aprilia, Motoguzzi, Gilera, Piaggio, Vespa és a Derbi kínálatát. Szintén olasz márka, de külön standdal büszkélkedhetett a Ducati, kár, hogy a legnagyobb durranásnak számító új Multistrada nevű túramotorjukat nem tudták elhozni.

 

Fotó: Hajdú D. András [origo]
Igen, a motorkiállításon is sok csinos lány mosolygott
("Lányos" galériánkért kattintson a képre!)


A Harley-Davidson standja szintén csak árnyéka volt a korábbi években megszokottnak, a BMW ismételt jelenléte viszont örömteli tény, hiszen egy sereg új modellel büszkélkedhetnek. Az osztrák KTM-nek ugyancsak megérte a visszatérés, mert egy csomó új modellt hozhattak ki, amelyek közül a 690-es Duke R az a motor, amelyre kötelező felülni, már csak a hangulata miatt is. Érdekes, hogy a válság szinte teljesen eltűntette a mindenféle robogókat és kismotorokat forgalmazó távol-keleti márkákat - ellentétben a lengyel retro_rometek importőrével -, és a felszereléseket kínáló cégek száma is láthatóan megcsappant, a legnagyobb márkák azonban így is kint vannak, ezért aki a szezon előtt most akarja pótolni motoros ruhatárának hiányosságait, könnyen megteheti.

 

A Budapest Motorfesztivál vasárnap hatig tart nyitva a kőbányai Hungexpo G pavilonjában. Az online vásárolt napijegy 1700 forint, míg a helyszínen 1900 forintért váltható a felnőtt belépőjegy, amely csak a motorkiállításra érvényes, a tuning show-ra külön kell jegyet váltani.

 

(forrás: origo.hu)

Címkék: autós rendezvény autós videó motorkiállítás tuningautó volkswagen golf

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu