Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Egy időben két rendezvény is várja a motor- és autótuning-rajongókat a Hungexpón: a kissé visszafogott Budapest Motorfesztivál és a régió legjelentősebb ilyen eseményének számító Carstyling.hu Tuning Show. Szolidan egymás mellé sorakoztatott motorok és a lányok, csillogó-villogó-ültetett-nagyzenés autók és persze a lányok - összevont tudósítás a különálló kiállításokról.
Alapvető elemei a a show-nak a kevésruhás lányok
(Még több tuningautó és fiatal hölgy a galériában. Kattintson a képre!)
Mint a menhelyen - hangzott a találó hasonlat, amint a
detektoros kapukon átjutva a Hungexpo új, fedett sétánya alatt húzódó
ideiglenes és végeláthatatlan kordon mellett haladtunk. Mi persze nem
gazdát, hanem először a motorkiállítást kerestük, amely - a főbejárat
felől nézve - a fémkerítés jobb oldalán, a G pavilonban kapott helyet
(erről a második oldalon olvasható részletesebb beszámoló). Térjünk át
előbb inkább a bal félre (végig a kordon mellett, a kijáraton ki, majd
pár méterrel odébb, a bejáraton vissza), ahol egy másik, méreteit
tekintve mindenképp jelentősebb rendezvény, a Carstyling.hu Tuning
Show-ról kiszűrődő hangok vonzzák az arra fogékonyakat.
Egyestől hatosig - Golfok minden mennyiségben
(Külön galériába rendeztük a kategóriateremtőként emlegetett népautókat. Kattintson a képekért!)
Ez az ötödik ilyen show - azt, hogy ez lett Kelet-Közép Európa
legnagyobb ilyen eseménye, nem csupán a 20 ezer négyzetméteres fedett
és 30 ezer négyzetméternyi szabadterület mutatja, hanem az is, hogy a
kiállított autók is nyolc országból érkeztek, jó részük eddig még nem
szerepelt itthoni bemutatón. Összesen mintegy száz autó tölti ki a
csarnokot, ebből több tucat a külföldi.
Nézze meg helyszínen készített videónkat!
Nyilván számos oldalról megközelíthető a tuning mint fogalom,
szenvedély vagy bármi más, de a Volkswagen Golfok elképesztő mennyisége
alapján arra juthatunk, hogy a tuning lényege a teljesen átlagos autók
kiemelése a forgalom szürkeségéből. Ezt az elméletet további számos
népautó erősíti, Magyarország lévén a Suzuki Swift több generációja is
kapott lamborghinisen felfelé nyíló ajtót, a kocsik felszerelése és az
árusok kínálata alapján pedig alapvetésnek tekinthetjük, hogy nagyobb
könnyűfém felni és LED-es lámpák, xenon vagy stroboszkóp nélkül
legfeljebb csodálhatjuk a nagyokat, de nem tartozhatunk közéjük.
A feltűnés legbiztosabb módja a felfelé nyíló ajtó. A Fabia mellett Suzuki Swiftek is láthatók ilyennel
Kék LED-ekért, sportkipufogókért és utólagos xenonokért azonban
elég pénteken éjjel körülnézni Budapest szórakozóhelyeinek környékén -
a tuning-show-ra nem ezért érdemes kilátogatni. Egyrészt a
felcicomázott tucatautók mellett szériaváltozatként is tekintetet vonzó
típusokból is rengeteg van: Nissan Skyline-ok, Dodge Viperek,
Mercedes-Benz SLR és SLS AMG, Lamborghini Gallardo Spyder, Porschék...
- ezzel jóval összetettebbé válik a tuning definicója, de további
elemzés helyett inkább a képgaléria végigkattintása a helyes döntés.
Kis ültetés, nagy kerék, nagy zene
Az utcai használatra többnyire alkalmas példányok mellett
természetesen nem hiányozhatnak az autót egy művészeti alkotás
alapjaként kezelő műtárgyak sem, amelyeknek nem a motorházteteje alá,
hanem az utasterébe vagy a hajdan csomagtartóként funkcionáló, immár
hatalmas hangszórók, villogó LED-ek, világító neonok, képernyők vagy
éppen hupikék törpikék által megtöltött terébe érdemes bepillantani. A
korosabb autók kedvelői többek között Ford Mustangok, dragsterré
épített Dodge Challenger, egy oldtimer-rendszámos Datsun 260Z és egy
M24-es Volga csodálásával tölthetik idejüket, bár a Volga-klub
standjának igazi különlegessége sokkal inkább a 3111-4 jelű
prototípusa. Ha mindenképp összefüggésbe akarjuk hozni a tuninggal,
akkor azt legkönnyebben a LED-es lámpákkal tehetjük meg, amelyek már
1997-ben szériafelszerelésként kerültek a kocsiba, már amennyire
szériáról beszélhetünk egy olyan autó esetében, amelyből összesen két
darab készült, kézzel, részben Volvo- és Ford Scorpio-alkatrészekből.
Lelátókról nézhető a szabadtéri streetfighter- és drift-show. A gumifüstben egy BMW E30 Alpina
A belépőjegyen látható négy hölgy-egy autó arányból is világos,
hogy a szervezők a tuninghoz szervesen kapcsolódó lányok-zene-drift
vonalat is követték, és nem is éri csalódás az erre számító
látogatókat. Ott jártunkkor tökéletes testű, de a szájukból fújt
méteres lángnyelvek miatt mégis óvatos távolmaradásra késztető lányok
szórakoztatták a reakcióik alapján hálásnak mondható közönséget, majd
minden második autó hátsójában pulzáltak a membránok, a szabadtéren
pedig igazán színvonalas és látványos streetfighter- és drift-bemutató
érdemelt figyelmet, motorok, quad, BMW E30, Nissan Skyline és egy két
keréken haladásra és gumifüstölésre is képes Smart részvételével. A
program értékét növeli, hogy nem a játékterületet övező kordonhoz
passzírozva lehet csak ámulni, hanem két oldalra lelátót is építtettek
a rendezők.
Az East Blocknál úgy tekintenek az autóra, mint a festő a vászonra
Idén először - a külföldi példákhoz hasonlóan - a show három
napja alatt építenek át egy utcai autót (talán nem meglepő: egy
Golfot), amelyet aztán ki is sorsolnak a látogatók között, akik a
rendezvényen töltött néhány óra múlva az élményektől és az egyszerre
hatvan helyről áradó zene spontán mixelésétől kissé megfáradva ülhetnek
vissza saját kocsijukba.
A Carstyling.hu Tuning Show szombaton 9-19, vasárnap 9-18 óráig tart nyitva. A felnőtt belépjegy ára 2500 forint, 12 éven aluliak számára 1500 forint, 6000-ért családi (két felnőtt és két gyerek) jegy kapható.
Nem vonják el a figyelmet látványos standok
(Még több fotó a motorkiállítás-galériában. Kattintson a képre!)
Tavaly azt a címet adtuk az akkor még Budapest Motor Kiállítás nevű rendezvényről szóló összeállításunknak,
hogy "Egy kicsit összement", ami idén is helytálló, csak le kell
hagynunk a kicsit jelzőt. Ettől függetlenül viszont jó dolog, hogy nem
maradt el a szokásos tavaszi motoros seregszemle, aminek addig kell
örülni, amíg még lehet, ugyanis az importőrök szerint, ha folytatódik az eladások drasztikus visszaesése, jövőre már mutatóba sem visznek ki motorokat.
Ne hagyja ki a motorkiállításon készített videónkat!
Szerencsére - a jelek szerint - töretlen az érdeklődés a
motorozás iránt, ugyanis péntek délre már kellemesen megtelt
látogatókkal a Hungexpo vadonatúj G pavilonja, amelyet ha kissé
szellősen is, de kitöltöttek a motorokat, kiegészítőket és
felszereléséket árusító cégek standjai, de persze nincs kiállítás a
Hungexpón az ilyenkor kötelezően kitelepülő gagyiárusok nélkül sem, így
van választék talpbetétből, bicskából és csúzlis repülőből is.
A BMW szupersportmotorját, az S 1000 RR-t is elhozta
A válság hatása sajnos tapintható a kiállításon, a korábbi évek hatalmas standjai
helyett idén csupán néhány molinó és a leterített padlószőnyegek
jelezték egy-egy márka kiállítási területét, ami hangulatában a
járműkiállítások hazai hőskorát hozza vissza. A motorpiac visszaesése
mellett ugyanakkor még az is csoda, hogy ennyit kigazdálkodtak a
kiállítók, sőt jó pár márka a tavalyi távolmaradás után ismét kivonult.
Ilyen visszatérő például a Kawasaki, a BMW, a Ducati és a KTM is,
legalább ennyi márka fújt azonban visszavonulót: Triumphokat továbbra
sem látni, de a Keeway, a Bimota és a Malaguti is a kényszerű
távolmaradás mellett döntött, és idén a Közlekedési Múzeumot sem hívták
meg.
Már a nyitónapon is megtelt nézőkkel a csarnok
A legnagyobb kiállítási területeket szokás szerint a japán
márkák bérelték, a Honda standja például kifejezetten méretesnek számít
a többiekéhez képest, és gyakorlatilag a márka összes újdonságát és
kínálatát felvonultatja. A kavalkádból a vadonatúj VFR 1200 F-re
és a CBF 1000-re érdemes odafigyelni, míg a harmadik új modellt, a VT
1300 CX-t nem is nagyon kell kiemelni, hiszen folyamatos a nyüzsgés a kiállított lavórkék chopper
körül. A Suzukinál egy egyedi fényezésű és felszereltségű ezres GSX-R a
fő attrakció, amellyel a modell 25 éves történetét ünnepli a hazai
importőr, új modellnek egyedül csak az RMX 450 nevű enduró és a GSX
1250 FA túramotor számít.
Régi ismerős új ruhában: a lengyel Romet
A nagy visszatérő Kawasakinál az új Z 1000
és a finoman átalakított Versys túraenduró jelenti az újdonságot, de
végig lehet tapogatni a zöldek teljes modellpalettáját is. A Yamaha
standja sajnos úgy néz ki a tavalyihoz képest, mint egy gyapjúpulcsi a
kilencvenfokos mosás után, jó hír viszont, hogy látható a vadonatúj
FZ8-as nevű modelljük, amely a hatszázas és ezres méretkategória között
tör utat magának. Érdekes és nyilván a válság okozta kényszer, hogy az
olasz márkák többsége egy standra zsúfolódott össze, így finoman szólva
sem kell lejárni a lábunkat, hogy megnézzük az Aprilia, Motoguzzi,
Gilera, Piaggio, Vespa és a Derbi kínálatát. Szintén olasz márka, de
külön standdal büszkélkedhetett a Ducati, kár, hogy a legnagyobb
durranásnak számító új Multistrada nevű túramotorjukat nem tudták
elhozni.
Igen, a motorkiállításon is sok csinos lány mosolygott
("Lányos" galériánkért kattintson a képre!)
A Harley-Davidson standja
szintén csak árnyéka volt a korábbi években megszokottnak, a BMW
ismételt jelenléte viszont örömteli tény, hiszen egy sereg új modellel
büszkélkedhetnek. Az osztrák KTM-nek ugyancsak megérte a visszatérés,
mert egy csomó új modellt hozhattak ki, amelyek közül a 690-es Duke R
az a motor, amelyre kötelező felülni, már csak a hangulata miatt is.
Érdekes, hogy a válság szinte teljesen eltűntette a mindenféle
robogókat és kismotorokat forgalmazó távol-keleti márkákat -
ellentétben a lengyel retro_rometek importőrével -, és a
felszereléseket kínáló cégek száma is láthatóan megcsappant, a
legnagyobb márkák azonban így is kint vannak, ezért aki a szezon előtt
most akarja pótolni motoros ruhatárának hiányosságait, könnyen
megteheti.
A Budapest Motorfesztivál vasárnap hatig tart nyitva a kőbányai Hungexpo G pavilonjában. Az online vásárolt napijegy 1700 forint, míg a helyszínen 1900 forintért váltható a felnőtt belépőjegy, amely csak a motorkiállításra érvényes, a tuning show-ra külön kell jegyet váltani.
(forrás: origo.hu)
|
|
M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Autóvezetés álrészegen
Baleset-megelőzési kampányfilmek (többi a galériában)
Fogalmuk sincs a vezetőknek az új közlekedési szabályokról