Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ha egy autó nem az adott országban érvényben
lévő szabályok alapján van felkészítve a közlekedésben való
részvételre, annak tulajdonosa, illetve vezetője mindenhol büntetésre
számíthat. Érdemes tájékozódni, mielőtt útnak indulnánk, tekintsük át
Európa egyes országait!
Németországban a havas, jeges, illetve latyakos utak
esetén kötelező a téligumi, vagy az egész éves gumi használata.Ennek
hiányában 20 eurós büntetést kaphat a vezető, de ha balesetet okoz,
akár negyven euróra is rúghat a bírság.
Ausztriában a
németekéhez hasononló szabályok érvényesek, azonban időbeli
korlátozással: november 1. és április 15. között havas, jeges, illetve
latyakos utak esetén kötelező a téligumi használat, hóláncot pedig a
táblákkal jelölt területeken kötelező feltenni. Ausztriában a határon
alkalomszerűen ellenőrzik a téli gumit és a hóláncot, országon belül
pedig - ahol táblák köteleznek - bárhol büntethet a rendőr.
Franciaországban, és Olaszországban a
hegyvidékeken, illetve bizonyos útszakaszokon táblával jelölik, ahol
téligumival lehet csak közlekedni. Olaszország Aosta-völgy nevű
tartományában október 15. és április 15. között viszont kötelező a
téligumi.
Svájcban bár törvényileg, egységesen nem
szabályozzák, a táblákkal jelölt helyeken a nem megfelelő kerék
használata esetén akár pénzbírságot is kiszabhatnak, egyes
útszakaszokon pedig hólánc használatára is kötelezhetnek. Érdemes tehát
téligumival, illetve a csomagtartóban hólánccal elindulni az alpesi
országba.
Szlovéniában szintén meghatározott hónapokban, november 15 - március 15. között írják elő az autók téliesítését, Finnországban december elsejétől, február végéig, Litvániában november 1. és április 1. között, Észtországban pedig december 1. - március 31. között, de ha az időjárás megköveteli, az időkorlátot kiterjeszthetik egészen áprilisig.
A Benelux országokban, továbbá Dániában, Lengyelországban, Bulgáriában, Csehországban és Norvégiában azonban az autósokra bízzák a téligumi, illetve hólánc használatát.
Horvátországban bizonyos
szakaszokon előírhatják a téligumi, illetve hólánc használatát, az
előírt téli felszereléseket beléptetéskor és országon belül is
ellenőrizhetik.
Egyes országokban azért is megbüntethetnek, ha
havas az autó, Bostonban például börtönbe zárhatják a havas autók
tulajdonosait. Ezzel azt próbálják elérni, hogy csökkenjen az autókról
lezúduló hó- és jégtömbök által okozott balesetek száma. Különösen a
teherautók ponyvájáról nagy sebességnél lezúduló fagyos hó- és
jégdarabok veszélyesek a mögöttük haladókra.
(forrás: penzcentrum.hu)
|
|
M Imre 5 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Balul végződő felújítások... és balesetek fórumtémában:
Újabb összecsapások és blokádok Szerbiában a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Zebra non pedibus sexaginta deserta (hatvanpusztai) képhez:
Szeretnék megakadályozni, hogy... az utcákat ellepjék a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Közlekedési Múzeum blogbejegyzéshez:
A korábbi visszakozás ellenére Lázár minisztériuma ma...
M Imre írta 1 napja a(z) Jeff Opperman: Swimways | a folyók vizének szabadon kellene áramlania a vándorló halfajok miatt videóhoz:
WWF Hungary: Megtörten búcsúzunk. Fájdalommal ...
M Imre írta 2 napja a(z) Önkénteseket keresünk a Járókelő budapesti ügykezelői csapatába blogbejegyzéshez:
Mi lesz veled, Járókelő? Utcarádió (Tilos) | 2025.06.20. ...
M Imre írta 2 napja a(z) Parkváros Rákosrendezőn - A Fővárosi Önkormányzat víziója képhez:
Budapestnek főtájépítésze/főkertésze lett! | ...
M Imre írta 2 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:
Ilyen egyszerű ennyire kevéssel ilyen sokat tenni? Városi ...
M Imre írta 2 napja a(z) Kié legyen a budapesti folyópart? - Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe blogbejegyzéshez:
Újra szabad a fürdés! | 2025. június 27. Megnyitott...
M Imre írta 2 napja a(z) A kedd éjszakai futópróba során átkelt a 2202-es CAF a Dunán - A Rákóczi hídon (fotó Vörös Attila. iho.hu - 2015) képhez:
Új CAF villamosok Budapesten | 2025. június 27. Tízre bővült...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A sértett, károsult közrehatása a balesetek során
Gyorshajtás ... : aki 30 napon belül nem fizet, bukja a kocsiját
Negyedével csökkent a halálos közlekedési balesetek száma 2010-ben
Vége lehet a kegyelmi időszaknak