Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ha egy autó nem az adott országban érvényben
lévő szabályok alapján van felkészítve a közlekedésben való
részvételre, annak tulajdonosa, illetve vezetője mindenhol büntetésre
számíthat. Érdemes tájékozódni, mielőtt útnak indulnánk, tekintsük át
Európa egyes országait!
Németországban a havas, jeges, illetve latyakos utak
esetén kötelező a téligumi, vagy az egész éves gumi használata.Ennek
hiányában 20 eurós büntetést kaphat a vezető, de ha balesetet okoz,
akár negyven euróra is rúghat a bírság.
Ausztriában a
németekéhez hasononló szabályok érvényesek, azonban időbeli
korlátozással: november 1. és április 15. között havas, jeges, illetve
latyakos utak esetén kötelező a téligumi használat, hóláncot pedig a
táblákkal jelölt területeken kötelező feltenni. Ausztriában a határon
alkalomszerűen ellenőrzik a téli gumit és a hóláncot, országon belül
pedig - ahol táblák köteleznek - bárhol büntethet a rendőr.
Franciaországban, és Olaszországban a
hegyvidékeken, illetve bizonyos útszakaszokon táblával jelölik, ahol
téligumival lehet csak közlekedni. Olaszország Aosta-völgy nevű
tartományában október 15. és április 15. között viszont kötelező a
téligumi.
Svájcban bár törvényileg, egységesen nem
szabályozzák, a táblákkal jelölt helyeken a nem megfelelő kerék
használata esetén akár pénzbírságot is kiszabhatnak, egyes
útszakaszokon pedig hólánc használatára is kötelezhetnek. Érdemes tehát
téligumival, illetve a csomagtartóban hólánccal elindulni az alpesi
országba.
Szlovéniában szintén meghatározott hónapokban, november 15 - március 15. között írják elő az autók téliesítését, Finnországban december elsejétől, február végéig, Litvániában november 1. és április 1. között, Észtországban pedig december 1. - március 31. között, de ha az időjárás megköveteli, az időkorlátot kiterjeszthetik egészen áprilisig.
A Benelux országokban, továbbá Dániában, Lengyelországban, Bulgáriában, Csehországban és Norvégiában azonban az autósokra bízzák a téligumi, illetve hólánc használatát.
Horvátországban bizonyos
szakaszokon előírhatják a téligumi, illetve hólánc használatát, az
előírt téli felszereléseket beléptetéskor és országon belül is
ellenőrizhetik.
Egyes országokban azért is megbüntethetnek, ha
havas az autó, Bostonban például börtönbe zárhatják a havas autók
tulajdonosait. Ezzel azt próbálják elérni, hogy csökkenjen az autókról
lezúduló hó- és jégtömbök által okozott balesetek száma. Különösen a
teherautók ponyvájáról nagy sebességnél lezúduló fagyos hó- és
jégdarabok veszélyesek a mögöttük haladókra.
(forrás: penzcentrum.hu)
|
|
M Imre írta 20 órája a(z) Ikarus 55-ös (Faros) pózol Ikarus fanatikusok fényképezőgépeinek a pásztói vasútállomásnál (Vasparipák - Gajdos Márk) képhez:
Vasparipák - Gajdos Márk oldala: Tegnap egy újabb ...
M Imre 21 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 21 órája a(z) Mindenségit! #12 - Havasi Zoltán (Budapest Bike Maffia) videóhoz:
A Szentesi Vagányokkal három éve kezdődött minden, amikor ...
M Imre 21 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 22 órája a(z) BKV Toborzó videóhoz:
RegionalBahn: Ritkán volt ilyen eddig a villamosvezetők...
M Imre írta 22 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Népmesei fordulatokban sem szűkölködött a pénteken...
M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Oroszországban visszahívják a Lada Vesta autókat a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Arcod, amikor megkérdezik, hogy: - Ugye, nem felejtetted ...
M Imre írta 1 napja a(z) Új autó a családban blogbejegyzéshez:
A kocsi második élete: hogyan maradhat forgalomból kivont ...
M Imre írta 1 napja a(z) Űrhajós - magyaros (A nyolcadik utas: a Halál) képhez:
Szombaton lépett fel a Budapest Parkban a Bagossy ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A sértett, károsult közrehatása a balesetek során
Gyorshajtás ... : aki 30 napon belül nem fizet, bukja a kocsiját
Negyedével csökkent a halálos közlekedési balesetek száma 2010-ben
Vége lehet a kegyelmi időszaknak