Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Ki ne találkozott volna már valamelyik marketing órán legalább egy esettanulmánnyal, melyben egy nagyobb multi híresen jó, vagy éppen rossz marketinglépéséről olvashatott. Én mindig élvezettel teszem magamévá ezeket a példákat, hiszen a könyvek mellett honnan máshonnan tanulhatunk sokat, mint az életből. Olykor jókat derülünk, hogy egy-egy multicégnél micsoda baklövéseket követnek el olyan szakemberek, akik elvileg megtanulták a szakma minden csínyját-bínyját, és olykor nagyokat ámulunk, hogy milyen apró dolgokon múlhat egy termék vagy szolgáltatás jövője a piacon. Fakadhatnak ezek a hibák az országok közti nyelvi, a kulturális, életviteli és egyéb különbségekből egyaránt, amire a marketingeseknek illene odafigyelniük. A teljesség igénye nélkül álljon itt most néhány külföldi és néhány magyar piaci legenda.
A spanyoloknál több nagy cég terméke is elhalálozott (R.I.P.) az
utóbbi időben. A Coca-Cola például úgy esett pofára, hogy bevezette a
kétliteres üveget, arra viszont senki sem gondolt a cégnél, hogy a
spanyol háztartásokban általában piciny hűtő van, amiben a kétliteres
flakon csak nyitott ajtó mellett férhet el, úgy viszont megromlik a
másnapra eltett paella.
A Nova nevű Chevrolet autócsoda neve spanyolul úgy hangzik, hogy „no va”, azaz „nem jár, nem működik”, ilyen kocsit pedig ki venne. Papírnehezéknek meg drága. Az American Motor Corporation ugyanezt a hibát követte el, mivel „Matador” nevű modelljük spanyol fordításban annyit tesz, mint „gyilkos”. Ha jobban meggondoljuk a megrögzött autós gázolókra kellett volna pozícionálni a terméket, talán akkor lett volna piaca. Hasonló történet a Ford „Fiera”, ami „csúnya öregasszonyt” jelent, de itt a ráncfelvarrás sem segített az eladások növelésében. Brazíliában is próbálkoztak a „Pinto” azaz a brazil szleng szerint „kis pöcs” nevű autó bevezetésével, de mint tudjuk, sem a nők sem a férfiak nem szeretik ha ilyennel van dolguk. Mitsubishi „Pajero”-t sem látunk sokat Spanyolországban, hiszen ki szeretne egy olyan autót venni, amit „rejszoló”-nak hívnak. Tudjuk, hogy a férfiember általában csinálja, de nem veri nagy dobra.
A franciáknál is eltűnt jó pár termék a piacról, mint szürke
szamár a ködben. Bár én, ha tehetem biciklivel járok, és az autókról
nem sokat tudok, azért azt hallottam, hogy a japán autók jónak
mondhatóak. Pláne ha a névválasztásra is odafigyelnének, ugyanis egy
japán autógyártó cég piacra dobta Franciaországban az „MR 2”
fantázianevű modelljét, ami franciául gyorsan kimondva annyit tesz,
mint „merde”, magyarul „szar”. Senki sem szeretett volna beleülni.
Egy picit más termékkategóriára evezve, a Colgate „Cue” nevű fogkréme sem aratott sikert a franciáknál, mivel egy pornómagazin címe is ez. Szerintem egy szimpla árukapcsolással meg lehetett volna szerettetni a pasztát. Odacsapták volna az újság mellé és lehetett volna az a szlogen, hogy: „Utána ezzel mossál fogat!”.
Kicsit keletebbre a 80-as években egy amerikai mosópor gyártó
cég képes hirdetést jelentetett meg az egyik arab országban. A kép
baloldalán egy halom szennyes ruha látható, középen a reklámozott
termék, jobboldalt pedig a szépen tisztára mosott, kivasalt, egymásra
rakott ruhanemű. Amire azonban senki sem gondolt, hogy az arabok
jobbról balra olvasnak. A termékértékesítés teljesen befuccsolt.
Még keletebbre a svéd Elektrolux követett el bakit, amikor Koreában a svédről angolra fordított porszívó hirdetés a következőképpen hangzott: „Semmi sem nagyobb szívás, mint egy Elektrolux porszívó!” („Nothing sucks more…”). Tévedtek, ez nagyobb szívás. Tajvanban pedig a másik nagy kólagyártó, a Pepsi bukott el, a „Come alive with the Pespsi Generation” reklámszlogenjének fordításakor, mivel ez a szöveg helyi tajvani nyelven úgy hangzott, mint „Pepsi will bring your ancestors back from the dead”, azaz “Pepsi feltámasztja az Ön halott Őseit”. Haláli buli lett volna.
A magyar cégek sem maradhatnak ki a sorból. Ki ne szeretné a
Pick szalámit. A hollandok azonban nem vásárolták, mivel a Pick
ugyanezzel a névvel dobta piacra náluk csodálatos húskészítményeit.
Azonban arra nem gondoltak, hogy a „Pick” flamandul annyit tesz, mint
„puki”. Ti vennétek pukiszalámit? Biztosan nem.
írta - spinant
|
|
M Imre írta 22 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Vakok és gyengénlátók közlekedését segítő ötletpályázat a DANOVA-projekt részeként
Az angol kormányzat komplex közlekedésre nevelési tevékenysége – A „THINK!” (Gondolkozz!) bemutatása
Gépeltérítés okostelefonnal - lehetséges?
Megkezdődött a FUTÁR közterületi kijelzőinek kihelyezése