Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
10 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Európai tehergépkocsi és autóbusz ellenőrzés
http://baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=815
2014-02-09
írta a baleset-megelozes.eu (előzmény)
A TISPOL által szervezett, egy hét időtartamú nemzetközi ellenőrzés a járművek műszaki állapotára, az okmányok meglétére, a vezetési és pihenőidők megtartására, valamint a járművezetők vezetési alkalmasságának vizsgálatára egyaránt kiterjed.
Már tíz éve, hogy a magyar rendőrség a TISPOL (European Traffic Police Network) teljes jogú tagja, s ennek megfelelően részt vesz különböző nemzetközi akciók és kampányok végrehajtásában. A TISPOL 2014. évi ellenőrzési tervében idén összesen kilenc nemzetközi közúti ellenőrző akció végrehajtása szerepel. Közülük az első február második hetére esik.
Az ellenőrzést európai viszonylatban 2014. február 10. és 16. között (hétfő reggeltől vasárnap estéig) végrehajtásra kerülő „European Operation Truck&Bus” kampány a nevéből adódóan a tehergépjárművek és az autóbuszok forgalmának felügyeletére irányul. A kampány során a TISPOL-hoz tartozó tagállamok rendőri szervei egy időben, azonos szempontok (ellenőrzési lap) alapján ellenőrzik a tehergépjárműveket és azok vezetőit. A részt vevő országok száma várhatóan meghaladja a 25-öt, így az akció az „öreg kontinens” jelentős részére kiterjed.
Magyarországon a fokozott ellenőrzés – a jelölt héten belül - a hét első három napján tart. Ezért február 10 és 12. között a tehergépkocsi és autóbusz vezetők az ország bármely pontján – a fővárosban és vidéken egyaránt, - számíthatnak célellenőrzésekre. Az ellenőrzés a rendőrség és a Nemzeti Közlekedési Hatóság együttműködésében történik, így több helyszínen közös ellenőrzésekre kerül sor.
Az ellenőrzések a tehergépjármű és autóbusz közlekedés valamennyi területére kiterjed: az okmányokra, a vezető alkalmasságára, a szociális előírások (vezetési és pihenőidő) megtartására, a járművek műszaki állapotára, a rakomány megfelelő rögzítésére stb. Az ellenőrzés tapasztalatait a rendőrség összesíti, majd az eredményeket megküldi a TISPOL Operational Group részére, mely európai szintű értékelést készít.
Háttér röviden
A tehergépjárművek és az autóbuszok közlekedésének jelentős a kockázata, amely alapvetően két tényezőben rejlik.
Az első, hogy a nagy tömeget képviselő járművekkel való ütközés (vagy az általa történő elütés) során a sérülési, illetve halálozási kockázat nagyobb, mint például a személygépkocsik esetében.
A második tényező kifejezetten az autóbuszokra jellemző, amelyek tömeges személyszállításra szolgálnak, ezért ütközéskor, árokba boruláskor, ill. egyéb baleset esetén a sérülések tömegesen fordulhatnak elő. Ennek megfelelően autóbusz baleset esetén a tömegszerencsétlenségek, illetve halálos tömegszerencsétlenségek előfordulási gyakorisága nagyobb.
Hozzá kell tenni ugyanakkor, hogy a tehergépjármű és autóbusz vezetők általában biztonságosabban vezetnek más járművezetőkhöz képest. Többségükben jelentős vezetési tapasztalattal rendelkező „profi” sofőrökről van ugyanis szó, akiknek a vezetés a „kenyérkereső” foglalkozásuk, s részükről a jogosítvány esetleges elvesztése rendkívüli szociális és egyéb hátrányokkal jár (állás elvesztése stb.).
Az elmúlt évben hazánk közútjain összesen 15 557 személysérüléses közúti baleset történt. Ezen belül a tehergépjármű vezetők által okozott balesetek száma 1 385, ami az összes baleset mintegy 9%-ának felel meg, míg az autóbusz vezetők mindössze 206 balesetet okoztak (elmúlt évi részaránya ezzel 2%).
Sok a műszaki problémás tehergépkocsi
http://baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=819
2014-02-26
írja a baleset-megelozes.eu
Véget ért az európai szintű közúti ellenőrző akció, mely alapvetően az autóbuszok és tehergépkocsik forgalmát érintette.
A TISPOL (European Traffic Police Network) által szervezett „European Operation Truck&Bus” kampányban az európai országok többsége részt vett.
Bár a nemzetközi eredményekre még néhány hétig várni kell, a magyarországi adatok immár ismertté váltak. Az idei első nemzetközi kampány az autóbuszok és tehergépkocsik forgalmát vette nagyító alá, az ellenőrzések a jármű állapotra, az okmányok meglétére, és a járművezetőkre egyaránt kiterjedtek.
A Truck&Bus kampány európai szinten egy teljes hétig tartott (2014. február 10. és 16. között), a megjelölt időtartamon belül Magyarországon február 11-től 13-ig ellenőrizték célzottan a legnagyobb méretű és tömegű közúti gépjárműveket. Az ellenőrzés három napja alatt összesen 8 649 jármű ellenőrzésére került sor, a megállapított közúti szabályszegések száma 1 194 volt.
Tehergépjármű ellenőrzések tapasztalatai:
Amennyiben az ellenőrzések adatait az érintett járműkategóriák szerint vizsgáljuk meg, megállapíthatjuk, hogy tehergépjárművet, illetve annak vezetőjét 8 217 esetben vontak ellenőrzés alá a rendőrök és az együttműködő közúti ellenőrök (ez az összes ellenőrzés abszolút többsége, 95%-a).
Az ellenőrzött tehergépkocsik 65%-a magyar tulajdonú volt (5 359 db), 35% pedig külföldi (ebből 2 112 EU és EGT országba, 746 pedig harmadik országba tartozó). A felderített jogsértések, szabályszegések száma 1 163, ami azt jelenti, hogy átlagosan számítva minden hetedik tehergépkocsinál valamilyen hiányosság merült fel.
A leggyakoribb szabályszegés a gyorshajtás volt, mely miatt 276 esetben indult eljárás, 13 járművezető pedig szeszesitaltól befolyásolt állapotban, ittasan közlekedett. Viszonylag sok járműnél találtak valamilyen műszaki hiányosságot (255 esetben), 40 alkalommal a rakományt rögzítették szabálytalanul, míg túlsúlyt állapítottak meg 34 tehergépjárműnél.
A nemzetközi szinten jogszabály által (AETR) meghatározott vezetési időt 39 járművezető lépte túl, 9-en a tachográf készüléket manipulálták a nagyobb haladási sebesség érdekében, míg a tachográfokkal (azok vezetésével, tartásával stb.) kapcsolatos jogsértés 35 alkalommal szolgált további eljárás alapjául. Azonnali korlátozást (továbbhaladási tilalmat) 13 esetben kellett elrendelni, míg a veszélyes áruk szállítására vonatkozó szabályokat (ADR) 14 tehergépkocsi vezetője szegte meg. Az előzőeken túl 2 fő körözött bűnözőt fogtak el a rendőrök, míg 323 egyéb jogsértés miatt indult eljárás.
Autóbuszok ellenőrzésének tapasztalatai
A három napos TISPOL akció során 432 autóbusz ellenőrzésére is sor kerül, melyek 62%-a (270 db) magyar, 38%-a pedig külföldi tulajdonú volt. A 162 külföldi autóbuszból 108 az EU ill. EGT valamely tagállamába tartozott, 54 harmadik országbeli volt. Az ellenőrzött autóbuszok átlagosan 7%-ánál, összesen 31 esetben találtak valamilyen szabályszegést az intézkedő rendőrök és közúti ellenőrök, ebből azonnali korlátozást egyetlen alkalommal kellett elrendelni.
Ittas autóbusz vezető nem volt, a hiányosságok többsége (16 eset) a jármű valamilyen műszaki hiányosságához fűződik. Tachográffal kapcsolatos szabálytalanság, valamint okmányokkal kapcsolatos szabályszegés miatt 2-2 eljárás indult, a további 22 egyéb jogsértés mellett 1 fő körözött személy elfogására is sor került.
A következő TISPOL európai ellenőrzésre március közepén kerül sor.
A passzív biztonsági eszközök használatára kiterjedő „SeatBelt” kampányt Magyarországon 2014. március 10. és 12. között hajtják végre.
|
|
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 2 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
„European Operation Bus and Truck” kampány (TISPOL): Rossz állapotú teherautók és ittas buszsofőrök
Európai ellenőrzések 2014-ben - TISPOL
Európai ellenőrzések 2013-ban - TISPOL
TISPOL Truck&Bus kampány - Autóbuszok és tehergépkocsik fokozott ellenőrzése (2014. július 21. és 27. között)