Közlekedés: A magyar buszgyártás ikonikus darabja volt az Ikarus 66 (Fotó: Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum) (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3209 db
  • Videók - 2800 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 884 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3209 db
  • Videók - 2800 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 884 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3209 db
  • Videók - 2800 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 884 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3209 db
  • Videók - 2800 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 884 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

A magyar buszgyártás ikonikus darabja volt az Ikarus 66 (Fotó: Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum)

Most felújítva láthatjuk a Közlekedési Múzeumban | 2021. augusztus 28.

Különleges buszt mutatott be tegnap a nagyközönségnek a Közlekedési Múzeum: az utolsó tíz legyártott Ikarus 66-os modell egyikét. A járművet több éves restaurálás után állították ki Kőbányán, az egykori Északi Járműjavító Dízelcsarnokában. Budapest egykor ezektől az Ikarus buszoktól várta, hogy gyorsabbá és kényelmesebbé váljon a közlekedés, a fővárosi utasok azonban kényelmetlennek találták őket.

A magyar buszgyártás ikonikus darabja volt az Ikarus 55/66-os széria. A két busz alapjaiban ugyanaz volt, de míg az 55-öst távolsági busznak, a 66-ost városi busznak szánták. Az Ikarus 66 modell az 1960-as évek elejétől két évtizeden át, a nyolcvanas évek elejéig, a vidéki autóbusz állomások legjellemzőbb példánya volt, egyben a legkényelmesebb és leggyorsabb autóbusz akkoriban.

Az autóbuszt a múzeum egy méhészetből mentette meg, több éves restaurálási munka után nyerte vissza eredeti állapotát.

Nem véletlen, hogy 1959 márciusában nagy várakozás előzte meg a fővárosban megjelenő Ikarus 66-osokat, ahogyan erről korábban már írtunk a Pestbudában.
https://pestbuda.hu/cikk/20190324_domonkos_csaba_sikeres_orias_budapesti_bukasa

A 100 személyes buszok valóban minőségi ugrást jelentettek volna a budapesti közlekedésben, de sajnos a nagyvárosban nem váltak be. Az utasok szerint kicsik voltak az ablakok és az ajtók, lassúnak és szűkösnek találták a valójában hatalmas járművek. Néhány év alatt ki is koptak Budapestről ezek a buszok, de vidéken – itthon és külföldön is – a távolsági közlekedésben jól beváltak, ott népszerűek voltak.

Budapesten rövid ideig közlekedtek, vidéken azonban sikeresek voltak az Ikarus 66-os buszok.

A Közlekedési Múzeum az elmúlt években arra törekedett, hogy a hazai buszgyártás minél több típusát meg tudja őrizni, egy nosztalgiaflotta építsen ki. Ennek a flottának lett a harmadik darabja az Ikarus 66, egy Ikarus 211-es és egy Ikarus 311-es mellett.

Augusztus 28-29-én az Északi Járműjavítóban (X. kerület, Kőbányai út 30.) különleges buszos hétvégét is tartanak, ahol további Ikarus buszokat is láthat a közönség.

Részletek, képekkel:
https://pestbuda.hu/cikk/20210828_a_magyar_buszgyartas_ikonikus_darabja_volt_az_ikarus_66_most_felujitva_lathatjuk_a_kozlekedesi_muzeumban

Látta 189 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre 11 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 12 órája a(z) Beton helyett a kormány adja meg az Alaptörvény által garantált védelmét Magyarország nagy tavainak! blogbejegyzéshez:

Letölthető a Természetközeli Gazdálkodási Gyakorlatok ...

M Imre írta 15 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Rákosrendező területének 85 hektáros része ma (2025.03...

M Imre írta 17 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:

Budapesti Klímaügynökség (BKÜ): mit tettek az elmúlt...

M Imre 20 órája új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu