Közlekedés: Mercedes-Benz eCitaro elektromos busz az e210-es vonalon a Lánchídon át (2023. május 11-18.) (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Mercedes-Benz eCitaro elektromos busz az e210-es vonalon a Lánchídon át (2023. május 11-18.)

A kép forrása (képgaléria):
https://fbshort.com/MzaY

Teszteld velünk a világ egyik legmodernebb, kifejezetten nagyvárosi közlekedésre tervezett elektromos buszát!

Május 11-től 18-ig Budapesten, a Lánchídon át haladó 210-es busz vonalán közlekedik a Mercedes-Benz legújabb generációs eCitaro elektromos busza. A menetrendi indulásokon felül indított, károsanyag-kibocsátás nélkül, szinte zajtalanul suhanó autóbuszra ingyenesen szállhatsz fel.

Miért pont a 210-es vonalon teszteljük az eCitarót?
Azért, hogy az átlagos forgalmi viszonyoknak megfelelő angyalföldi szakasz mellett hegyvidéki területen, valamint sűrű belvárosi környezetben is információkat szerezhessünk a busz tulajdonságairól. És persze azért is, hogy a világ egyik legmodernebb közösségi közlekedési járművén utazva közelebbről is megcsodálhasd a Lánchíd oroszlánjait!

További információk friss hírünkben:
https://bkk.hu/hirek/2023/05/a-jovo-jarmuve-budapesten-elektromos-buszt-tesztelnek-a-fovarosban.9827/

Mercedes-Benz eCitaro: az összesen 250 kW csúcsteljesítményű motorokkal, valamint 590 kWh névleges teljesítményű akkumulátortelepekkel felszerelt járműtípust a világ különböző és eltérő hőmérsékleti adottságú pontjain, így a fagyos sarkköri területeken és a napsütéses spanyol forróságban is tesztelték a fejlesztés során. A modern elektromos jármű egy teljes feltöltéssel legalább 250 kilométert tud megtenni, de optimális körülmények esetén jelentősen nagyobb is lehet a jármű hatótávolsága. Több európai nagyvárosban, például Berlinben és Hamburgban már jól szerepeltek a budapesti tesztjárműhöz hasonló elektromos buszok, ezekben a nagyvárosokban már vannak olyan vonalak, ahol kizárólag ilyen járművek közlekednek.

BKK: cél a fenntarthatóbb, zöldebb közlekedés

Budapesten fontos célkitűzés a modern, környezetbarát járművek használata a fővárosi közösségi közlekedésben. Az Európai Bizottság által meghirdetett Zöld Megállapodás 2050-ig karbonsemleges Európai Uniót vízionál. A stratégiai célkitűzéseknek megfelelően a Budapesti Mobilitási Terv a zéró emissziós járművek, a villamosok mellett trolibuszok és elektromos buszok beszerzését preferálja. A fejlesztések finanszírozását – tekintettel a főváros gazdasági helyzetére – kizárólag az Európai Unió és Magyarország Kormányának társfinanszírozásával lehet biztosítani. Bíztató, hogy a mostani jármű tesztelése a Zöld Busz Program keretében, az Energiaügyi Minisztérium támogatásával, az EU célkitűzésével összhangban valósul meg.

Az elmúlt időszakban a Budapesti Közlekedési Központ több alkalommal is tesztelt teljesen elektromos hajtású buszokat a szolgáltatóival, a BKV Zrt.-vel és az ArrivaBusszal közösen. A jelenlegi tesztüzem lehetőséget biztosít mind az utazóközönség, mind a fővárosi közösségi közlekedésben tevékenykedő szakértők tapasztalatainak gyarapítására az új generációs elektromos buszokkal kapcsolatban.

A Mercedes-Benz eCitaro típusú buszról:
https://www.mercedes-benz-bus.com/hu_HU/models/ecitaro/e-mobility.html

Látta 132 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 2 hónapja

BKK - Budapesti Közlekedési Központ: Már csak két napig utazhatsz a legújabb elektromos tesztbusszal!

Február 15-ig közlekedik ez a teljesen elektromos hajtású MAN Lion's City 18e csuklós busz a 8E vonalon, Kelenföld és Újpalota között.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=784130977077873&set=pcb.784133093744328

Elcsípted már? Ha még nem, és kipróbálnád, a menetrendjét itt megtalálod.
https://go.bkk.hu/route/BKK_00852

... a MAN Lion's City 18 E hat és nyolc közötti számú, 480-640 kWh kapacitású akkumlátorcsomaggal van felszerelve. A részletes műszaki leírását itt találod:
https://www.man.eu/hu/hu/autobusz/az-man-lion_s-city/elektromos-hajtas/man-lion_s-city-e.html

Válasz

M Imre üzente 9 hónapja

A BKK elektromos üzemű MAN Lion's City 12E autóbuszt próbálgat a 105-ös és a változatos igénybevételt jelentő 210-es vonalon
http://hbweb.hu/fg/fg01032365/kepek/man055-22a2207b.JPG

A 105-ös és 210-es autóbuszvonallal teljesen megegyező e105 és e210-es virtuális vonalon az utazás díjmentes, menetrendjét, valamint az egyetlen járművének pillanatnyi helyzetét megtalálhatod a BKK Go alkalmazásban.
http://hbweb.hu/hirek/hir230727.htm

A HBweb Aktuális c. rovatában is az e105 és e210-es vonalakra megénekelt MAN tesztbusz 2023. július 18-a óta műszaki meghibásodás miatt nem közlekedik.

Válasz

M Imre üzente 9 hónapja

Előre, végkimerülésig! – Mercedes-Benz eCitaro végkimerítéses teszt

Egy egészen különleges, demonstratív busztesztben való részvételre kaptunk meghívást a Mercedes-Benz és Setra márkák magyarországi vezérképviseletét ellátó Omnibus Hungária Kft.-től – a feladat nem más volt, mint gyakorlati körülmények között lemérni, milyen messzire jut el a Mercedes-Benz eCitaro legújabb, harmadik generációs NMC akkupakkal szerelt szóló változata az energiatárolók egyszeri feltöltésével. A kísérlethez az ArrivaBus, a Volánbusz, az ITK és az Omnibus Hungária mellett portálunk is delegált tesztpilótát. Egy nap alatt több, mint félezer kilométert tekertünk közösen a német villanybuszba közbenső rátöltés nélkül, de akár még tovább is mehettünk volna, ha bevállalósabbak vagyunk, vagy ha az alkalmi tesztpilóták nagyon odafigyelnek a takarékos vezetési stílusra.

Az Európa-szerte már több, mint ezer példányban eladott Mercedes-Benz eCitaro pillanatnyilag a második legnépszerűbb villanybusz Magyarországon – jelenleg 60 példány koptatja a hazai utakat, ebből 40 a Volánbusz kötelékében, 12 darab Debrecenben, a fennmaradó nyolc kocsi pedig Pécsen -, ám a tavaly megjelent, az Akasol újgenerációs lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid (NMC) akkumulátoraival szerelt legfrissebb kiadásból egyelőre nem közlekednek példányok hazánkban. A 200 Wh/kg-ot bőven meghaladó energiasűrűségű akkumodulok jóvoltából a szóló változat 588 kWh, a csuklós pedig akár 686 kWh villamos energia tárolására képes akkupakkal is felszerelhető. A magunk részéről nemrég Berlinben volt alkalmunk kipróbálni az új variánst egy rövid tesztvezetés keretében – akkor a típus általános viselkedésével ismerkedhettünk meg, a mostani tesztfutás célja viszont egyértelműen az energiafogyasztás gyakorlati lemérése és a határok feszegetése volt.
https://magyarbusz.info/2023/07/17/elore-vegkimerulesig-mercedes-benz-ecitaro-vegkimeriteses-teszt/

Válasz

M Imre üzente 11 hónapja

Dízelbuszok búcsúja Budapesten: jönnek a trolibőrbe bújt e-buszok?

Miért van az, hogy a BKV évtizedek óta tesztelgeti az elektromos buszokat, de egy félresikerült sorozaton kívül nem vesz nagyobb flottát belőlük? Sőt, miért vásárol mostanában inkább sok trolit a főváros? A válasz egyszerű. Egyre inkább úgy tűnik, hogy a két járműfajta hátrányait egy öszvér megoldás küszöbölheti ki: a trolibőrbe bújt elektromos busz.

Ha a BKV nyerne a lottón, vagy hirtelen akkora állami támogatással dobnák meg, hogy vehetne belőle 1000 elektromos buszt, akkor sem igen tudná őket kihasználni, mert a hazai viszonyok miatt 15 éven belül sem épülhetne ki a szükséges végállomási töltőkapacitás – hangzott el nemrég egy szakmai háttérbeszélgetésen, és ez csak az egyik az elektromos buszok üzemeltetési problémái közül.

Mégsem kell temetni Budapesten az elektromos buszt. Egyre inkább úgy tűnik, hogy a megoldás ott van mindenki szeme előtt már évtizedek óta: a trolifelsővezeték-hálózat. Európa néhány országában egy új öszvér jármű alakul az e-busz és a trolibusz házasságából: a troli 2, azaz a menet közbeni töltésű akkumulátoros önjáró trolibusz.

Az elektromos busz terjedésének két nagy hátránya van. Az egyik, hogy hatalmas (akár a hasznos teher harmadát kitevő, átlagosan 1 tonnás) akkupakkot kell folyton magukkal cipelniük, a másik, hogy a – végállomási vagy telephelyi – töltés rendkívül körülményes. Erre gondolták ki cseh és lengyel szakemberek, hogy azokban a városokban, amelyekben trolifelsővezeték-hálózat van kiépítve, kis átalakítással már adott egy komplett töltőrendszer, ráadásul az út közben töltött akkukkal megkétszerezhető a buszok hatótávolsága, hiszen vezeték nélkül is tudnak közlekedni. Elkezdődött az önjáró trolik fejlesztése, és úgy tűnik, a BKV-nál is látnak fantáziát a dologban.

Budapesten már 18 éve vannak akkumulátorral ellátott trolik, igaz, ezek legfeljebb csak 4 kilométer önjárásra képesek. Inkább még trolibusznak (igaz, továbbfejlesztett verziónak) számítanak, mert a meghajtásuk egyenesen a vezetékről jön, az akku pedig inkább csak segédüzem. Ilyen Solaris trolikból vásárolt be korábban a főváros, és ezekre alapozva meg is lehet hosszabbítva pár trolibuszvonal vezetékmentes résszel.

A jövőbeli, troli 2-es széria első típusai már járnak Lengyelországban, Svájcban vagy Ausztriában. Azok már akkumulátorról mennek, és a külső, vezetékes áramot csak arra használják, hogy menet közben töltse az akkut.

Mi a helyzet Budapesten az elektromos buszokkal és hogy állunk a trolikkal?
https://telex.hu/belfold/2023/05/14/dizelbuszok-kivaltasa-budapesten-jonnek-a-troliborbe-bujt-e-buszok

Válasz

M Imre üzente 11 hónapja

Az Isuzu buszt sajnos, nem lehet tesztelni...

Elektromos Isuzu tesztbusz a fővárosban: május 10-től (szerdától) a BKV Zrt. egy elektromos Isuzu autóbuszt tesztel a 15 és 154-es vonalakon. Üzemeltetési szempontból hasznos adatokkal szolgálhat a közel egyhetes járműteszt, ezért előre is köszönjük utasaink véleményét!

A tesztbusz az alábbiak szerint közlekedik:
-- szerdán, csütörtökön és pénteken a 15-ös vonalon kb. 6 és 23 óra között;
-- szombaton és vasárnap a 154-es vonalon kb. 6 és 21 óra között.

A jármű mozgása és menetrendi indulási időpontjai a BUDAPEST GO utazástervező online térképes felületén JÁRMŰ2 néven követhető lesz.

Az autóbusz 12 m hosszú, három ajtós, alacsonypadlós kialakítású. Befogadóképessége 100 fő.
https://www.bkv.hu/hu/magunkrol/sajtoszoba/elektromos_isuzu_tesztbusz_a_fovarosban_20230509
___

Műszaki okok miatt nem közlekedik az Isuzu tesztbusz

Az Isuzu tesztautóbusznál fellépő – előre nem látott - elektromos töltési problémák miatt a jármű a tervezett tesztfutását Társaságunknál nem tudta megkezdeni. Az autóbuszt ezidáig a BKV nem is vette át.

Tekintettel a tervezett tesztidőszak rövidségére, az autóbusz további kipróbálását lemondtuk, menetrendjét a Budapest GO alkalmazásból töröltettük. Reméljük, hogy egy későbbi időpontban esetlegesen lehetőségünk lesz majd a típus kipróbálására.
https://www.bkv.hu/hu/magunkrol/sajtoszoba/muszaki_okok_miatt_nem_kozlekedik_az_isuzu_tesztbusz_20230512

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 8 órája a(z) Egységesül a vezetői engedélyek megjelenése az Európai Unióban blogbejegyzéshez:

Az Európai Parlament bezárja a kiskapukat a közlekedési ...

M Imre írta 9 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Megrepedt a Keleti Pályaudvar felújított üvegfödéme | április...

M Imre írta 9 órája a(z) Aquincumi- Galvani- Albertfalvai híd képhez:

Aquincumi_galvani_albertfalvai_hid_2190713_3825_s

A Duna Aszfalt építheti meg nettó 294 milliárd forintért a ...

M Imre írta 10 órája a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:

Hollandiaban_elek__a_kerekparozas_remek_testmozgas_is__laurence_van_seventer_lolo_palazzo_2011443_6517_s

2024-ben a Beregi kör lett az Év Kerékpárútja! 1743-an ...

M Imre írta 12 órája a(z) Bosnyák tér - Zugló Városközpont helyett kormányzati negyed képhez:

Bosnyak_ter__zuglo_varoskozpont_helyett_kormanyzati_negyed_2190951_2408_s

Kirúgták a főépítészt, aki szembement a beruházással...

M Imre 12 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 12 órája a(z) A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) képhez:

A_ferihegyi_repuloter_2024ben__oldalnezet_terv_2088218_9784_s

Telex: magasvasutat építenének a kínaiak Ferihegy ...

M Imre írta 14 órája a(z) MKIF kísérlet - fedélzeti kamerákat szereltünk autóinkra (2023. augusztus 30.) képhez:

Mkif_kiserlet__fedelzeti_kamerakat_szereltunk_autoinkra_2023_augusztus_30_2191067_6983_s

Újfajta táblákat láthatnak a sofőrök az autópályákon, ...

M Imre 14 órája új képet töltött fel:

Mkif_kiserlet__fedelzeti_kamerakat_szereltunk_autoinkra_2023_augusztus_30_2191067_6983_s

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu