Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
A kép forrása:
https://web.archive.org/web/20211207055601/https://azuzlet.hu/budapest-belgrad-vasutvonal-alairtak-a-hitelszerzodest/
___
979 év alatt térülhet meg a Budapest-Belgrád vasútvonal
A legjobb forgatókönyvvel számolva is évi 2,1 millió eurót, azaz 766 millió forintot hozhat a kormánynak a Budapest–Belgrád-vasútfelújítás, így ha nem drágul a projekt, akkor 979 év alatt van esély a megtérülésére – derül ki az Investigate Europe újságíróinak oknyomozó cikkéből, amelyet a Telex adott közre. (24.hu)
___
Az Investigate Europe újságírói végigjárták Budapesttől a pireuszi kikötőig azt a vasútvonalat, amin a Budapest–Belgrád-vonal is fekszik, hogy megnézzék, milyen úton jönnek majd a kínai áruval megpakolt tehervonatok.
-- Útközben a szerb és az északmacedón közlekedési minisztériumban is készítettek interjúkat. A szerbek elárulták, amit a magyar kormány 10 évig titkolna: a várt forgalomnövekedésből ki tudtuk számolni, mikor térülhet meg a beruházás.
-- Az is kiderült, hogy a magyar szakaszhoz képest Szerbiában kilométerenként 1,4 milliárd forinttal olcsóbban épül a vasút.
-- Valamint azt is rekonstruálták uniós és balkáni források alapján, hogy milyen geopolitikai játszmába szállt be Orbán Viktor azzal, hogy Kínának gesztust tett ezzel a projekttel.
-- Erre a gesztusra az is bizonyíték, hogy komolyan lobbiztak magyar oldalról azért, hogy más útvonalon menjen a Budapest–Belgrád-vasút, de a kínaiak ezt lesöpörték az asztalról.
https://telex.hu/komplex/2021/11/26/budapest-belgrad-a-979-ev-alatt-megterulo-vasutvonal
___
A projekt összköltsége, áll a Telex cikkében, 1400 milliárd forint körüli, amiből 750 milliárdra becsülik jelenleg a 160 kilométeres magyar szakaszt. A beruházás 85 százalékát kínai állami hitelből állja a magyar kormány, de a részletekről többet azért nem lehet tudni, mert tavaly tíz évre titkosították a hitelszerződést.
A legnagyobb, közel 600 milliárd forint értékű tendert a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó felcsúti RM International Zrt., illetve a kínai China Tiejiuju Engineering & Construction Kft. és a szintén kínai China Railway Electrification Engineering Group (Magyarország) Kft. nyerte el. Az alvállalkozók között szintén megtalálható három további Mészáros-érdekeltség, az R-Kord, a V-Híd, valamint a Fejér-B.Á.L. A kínai alvállalkozók között pedig megtalálható jóformán az összes olyan vállalat, amellyel az amerikai kormány az elmúlt években összetűzésbe került, például a ZTE és a Huawei.
https://24.hu/fn/gazdasag/2021/11/26/budapest-belgrad-vasutvonal-megterules/
___
2020. évi XXIX. törvény
a Budapest-Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás magyarországi szakaszának fejlesztéséről, kivitelezéséről és finanszírozásáról *
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A2000029.TV
|
|
M Imre írta 2 perce a(z) A budapesti troliközlekedés 80 éves - A Közlekedési Múzeum új kiállítása vasárnapig blogbejegyzéshez:
Mától közlekedik az új 81-es trolijárat Zuglóban! ...
M Imre írta 5 perce a(z) Sünök az úttesten! Vigyázz rájuk! képhez:
Good food = good mood https://www.facebook....
M Imre írta 22 perce a(z) Hölgy a hegyen - 75 éves a budapesti Szabadság-szobor (2022) képhez:
Minden tiltakozás ellenére az utolsó simításokat végzik a ...
M Imre 44 perce új képet töltött fel:
M Imre 1 órája új videót töltött fel:
M Imre 2 órája új videót töltött fel:
M Imre 5 órája új videót töltött fel:
M Imre 5 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 6 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Felújítások, szabad rakpart, és szuper programok – ilyen lesz ...
M Imre írta 6 órája a(z) Víz Világnapja 2023 | Szurkolók az Állatokért Alapítvány a Tarna folyó partjáról videóhoz:
2023-ban az akkumulátorgyárak által generált parlamenti vitán...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!