Közlekedés: A legfontosabb változások az M3-as metró közlekedésben 2022. május 14-től, szombattól (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2667 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2667 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2667 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2667 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

A legfontosabb változások az M3-as metró közlekedésben 2022. május 14-től, szombattól

A kép forrása:
https://bkk.hu/hirek/2022/05/ne-feledje-az-m3-as-metro-mar-a-kalvin-terig-jar-szombat-delutantol.7578/

2022. május 12. – Már a Kálvin térig jár e hét szombat délutántól az M3-as metró a vonal déli szakaszán. Május 14-től Kőbánya-Kispest és a Kálvin tér, valamint a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között járnak a szerelvények hétköznap napközben, amelyek azonban a Nagyvárad téren nem állnak meg. A Kálvin tér és Göncz Árpád városközpont között metrópótló buszokkal lehet utazni. A metrópótlás idején hosszabb utazási idővel kell számolni a fővárosban. A BKK mindenkit arra kér, hogy utazása előtt tájékozódjon, és ne megszokásból közlekedjen.

A legfontosabb változások az M3-as metró közlekedésben május 14-től, szombattól:

-- Hétköznap napközben két szakaszon, Kőbánya-Kispest és a Kálvin tér, illetve a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró. A Kálvin tér és a Göncz Árpád városközpont között az M3-as, a Nyugati pályaudvar és a Göncz Árpád városközpont között az M3A metrópótló autóbusszal is lehet utazni.

-- Hétköznap esténként és hétvégén a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró. Kőbánya-Kispest és a Göncz Árpád városközpont között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni.

-- A Nagyvárad téren az állomás felújítása miatt nem áll meg a metró, a Nagyvárad tér környéke a Népliget felől pótlóbusszal, a belváros felől közvetlenül a 2M villamossal közelíthető meg, valamint a Semmelweis Klinikák állomástól gyalog vagy MOL Bubival.

Figyelem! Ezen a hétvégén a metró az alábbiak szerint közlekedik:

-- Május 14-én, szombaton hajnaltól 17:00-ig a szerelvények a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között járnak, az M3-as metrópótlóbusz a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között közlekedik.

-- Május 14-én, szombaton 17:00-tól, illetve május 15-én, vasárnap egész nap Kőbánya-Kispest és a Kálvin tér, illetve a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró, a Kálvin tér és a Göncz Árpád városközpont között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni.

A metrópótlás miatt a városban a közúton közlekedőknek nehezebb eljutási körülményekre kell számítaniuk, különösen azoknak, akik az északi városrészek felől, a Váci úton közelítik meg a belvárost. A metrópótlás miatti közúti változások a BKK oldalán olvashatók.

A Budapesti Közlekedési Központ mind a közösségi közlekedést, mind az egyéni közlekedést használóktól kéri, hogy a következő hetekben ne megszokás szerint közlekedjenek a fővárosban, mert számos változásra kell készülni a metrópótlás újabb üteme miatt.

További információk az M3-as metró május 14-től érvényes közlekedésével kapcsolatban a BKK oldalán olvashatók:
https://bkk.hu/hirek/2022/05/szombattol-mar-a-kalvin-terig-jar-az-m3-as-metro.7568/

Látta 326 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 hete

Nem csak tájseb lehet: metrókijáratok másképp | 2024. november 29.

Aluljárókba nyíló, vagy tájsebnek is beillő metrókijáratok. Máshogy is lehet(ne)?

Egy metróállomás kijáratának (illetve bejáratának) rengeteg szempont szerint kell megfelelnie: először is legyen jól látható, másodszor adjon helyet a jegyautomatának, esetleg nyilvános wc-nek, és gyülekezőtérnek, ami természetesen menekítési szempontból is fontos. Ezt a kérdést a budapesti metró tervezésekor-építésekor a legtöbb helyen kifejezetten előnytelenül oldották meg. Az ezer sebből vérző aluljárókról a közelmúltban írtunk,

https://architextura.hu/fold_ala_a_gyalogosokkal_a_budapesti_aluljarok_multja_es_jovoje.html

de nézzük, mi a helyzet a felszíni épületekkel.

https://architextura.hu/nem_csak_tajseb_lehet_metrokijaratok_maskepp.html

Válasz

M Imre üzente 6 hónapja

A 3-as metróvonalon -valószínűleg ideiglenes jelleggel, elrendelték, hogy a szerelvények automatikus (PA) üzemmódban közlekedhetnek kizárólag. Sajnos ez nem mindig működik "utasbarát" módon. Továbbá jelenleg a rekuperáció (visszatáplálás fék üzemmódban) letiltásra került. Kérjük, hogy az okozott kellemetlenségekért ne a járművezetőket okolják, szidjak.

Köszönjük.
(Fotó: Biró Endre/ Metróért Egyesület)
https://www.facebook.com/photo/?fbid=836155891879642&set=a.544441587717742
___

PA üzemmód, amikor a programszőnyegbe táplált jelleg görbe alapján a vonat önműködően közlekedik. Ezért van, hogy a vonatok hirtelen fékeznek, gyorsítanak.
A vezető ebben az esetben felügyeli a vonat haladását, szükség esetén vészfékez, ajtót nyit - zár, és elindítja a vonatot. Valamint szükség esetén korrigálja a megállást, ami némi kis plusz idő az állomásokon.

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Titkos bunkerek. 4 kép a 300-ból.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=779909607483028&set=pcb.779909744149681

Kevesen tudják, hogy a 2-es metrón (M2) a Kossuth térről a Deák Ferenc tér felé körülbelül félúton, a metróalagúttól jobbra nyílik az ország hajdanán szigorúan titkos föld alatti óvóhelye, ami 16 emelet mélyen, 3500 négyzetméteren, 2200 ember befogadására alkalmas: Rákosi bunkere.
https://www.erdelyiszalon.hu/product-page/titkos-bunkerek
___

Felfedeztük a Főváros alatt lévő Rákosi-bunkert, más néven az F-4 objektumot
http://netpolgar.network.hu/video/meghokkento_vicces_erdekes/felfedeztuk_a_fovaros_alatt_levo_rakosibunkert_mas_neven_az_f4_objektumot

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Ilyenek is lehettek volna a kettes metró legdíszesebb állomásai

A főváros legforgalmasabb metróvonalának megállói az eredeti tervek szerint a moszkvai metró fényűző Sztálin-barokkját utánozták volna.

A metróépítés 1950-es bejelentése után a tervezők nagyszabású, a moszkvai metró tereihez hasonló állomásokat álmodtak meg, de a határidők tologatása után felismerték, hogy ezek a tervek az ötvenes évek Magyarországában egyszerűen megvalósíthatatlanok. 1954-ben, 35 százalékos készültségnél aztán több, mint egy évtizedre jegelték a projektet – a hatvanas évek derekán pedig megindultak a mai is látható, egyszerű állomások építései. De milyen lehetett volna Budapest fő metróvonala? Bemutatjuk.
https://24.hu/kultura/2016/06/17/ilyenek-is-lehettek-volna-a-kettes-metro-legdiszesebb-allomasai/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Sok évtized elteltével a moszkvai metrót is vezethetik nők.
https://www.youtube.com/watch?v=g4s7k5NlMVI

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Egy hónapon át érdemes lesz figyelmesebben utazni a budapesti metrókon, mert tárlat nyílt a föld alatt -\\- Ezen minden a főváros egyesülését követő évtizedek törekvéseiről, illetve a fejlődés árnyoldalairól szól.
https://nepszava.hu/3215309_egy-honapon-at-erdemes-lesz-figyelmesebben-utazni-a-budapesti-metrokon-mert-tarlat-nyilt-a-fold-alatt

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Metróért Egyesület közleménye: A 3-as metró felújításának előkészítésekor egyesületünk javasolta a folyamatos vonatbefolyásoló berendezés -ismertebb nevén Automatikus Vonatvezető Rendszer (AVR) teljes cseréjét.

Javaslatunkat számos szakmai érvvel támasztottuk alá. A javaslatunkat a döntéshozók elutasították pénzügyi okokra hivatkozva. A teljes felújítás 230 milliárd forintba került, ennek kevesebb mint 10 %-a lett volna a berendezés cseréje. A XXI. században világszerte szakmai közmegegyezés alakult ki, a korszerű digitális rádiókommunikáción alapuló rendszer tekintetében. -Ilyen rendszer működik a 2-es és 4-es vonalunkon is.

A 3-as vonalon működő AVR. a 80-as években került beszerzésre Franciaországból, már akkor sem a komplett rendszer került megvásárlásra, különböző okok miatt.

A felújítás során a fedélzeti számítógépeket gyakorlatban átrakták a régi -elektronikát a csak nyomokban tartalmazó szerelvényekből, a jelenlegi japán hajtásláncot alkalmazó és elektronikus vezérlésű szerelvényekbe. A berendezés statikus elemeit részben „leporolták”, részben a felújítás alatt felszedett programszőnyeg egy részét újragyártották. Az eredmény siralmas lett. A felújítás befejezése óta problémák sokasága jelentkezett. ( Indokolatlan megállások, vészfék működések, állomásból való „kicsúszások”) Az üzemeltető különböző módon próbálta megoldani a hibákat. Egyelőre sikertelenül.

A berendezés alapüzemmódja a PA üzemmód. Ez magyarul az automatikus vezetést jelenti, -ilyenkor a járművezető egy úgynevezett startgomb megnyomásával indítja a járművet, ilyenkor az ajtók működését, utastájékoztatást kezeli, és természetesen figyelnie kell számtalan dologra. Van egy alacsonyabb szintű üzemmód, az ellenőrzött kézi vezetés (CMC). Ebben az üzemmódban a járművezető vezeti a szerelvényt, a berendezés ellenőrzése mellett. A jármű biztonságos felügyelete ebben az üzemmódban is adott. Ugyanakkor a járművezető terhelése nagyságrenddel nagyobb. Jelenleg ebben az üzemmódban tudják csak a közlekedést fenntartani.

-Megjegyezni kívánjuk, hogy a két személyes (motorkocsivezető-segédvezető) megszüntetésének a feltétele volt a teljes automatikus üzemmód, a CMC, mint kiegészítő lehetőség volt adott. (Vezetés gyakorlása, ideiglenes sebességkorlátozás, bizonyos jármű meghibásodások, stb.). Röviden fogalmazva jelenleg a kivételes lehetőség lett az üzemszerű.

Természetesen egyesületünk nagyra értékeli a vonal felújításának eredményeit,
ugyanakkor úgy gondoljuk, hogy egy szakmaiatlan döntésnek, most olyan következménye van, amely nehezen elfogadható, illetve nem látjuk milyen hosszútávú megoldást lát az üzemeltető.

Metróért Egyesület | 2023. 09. 23.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=685415830286983&set=a.544441587717742

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Nick FordeArt Deco: 1930s Bronze Escalator Terminals at the NYC Original Penn Station.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10228217660561200&set=gm.3564104200471493
___

Nézelődj itt is:
https://www.facebook.com/metrosponthu/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Demszky - Kisföldalatti (NAVA | 1995.)

Fő leírás:
A kisfoldalatti felujitasi munkalatait Demszky Gabor fopolgarmester es fotosok tomege tekinti meg. Sineken es aluljaroban setalo Demszky. Gulyas Laszlo fovarosi biztos a Varoshazan letrehozando felugyelo-testuletrol nyilatkozik, mely a munkak koltsegeivel foglalkozik majd.
(Készítők: Mihalik - Kalmar L)

Technikai leírás:
Az 1990-2005 közötti időszakban keletkezett híradók leiratai zömmel ékezet nélkül keletkeztek és kerültek a NAVA-ba. Ezek javítása és a keresést segítő metaadatoknak az ellenőrzése, kiegészítése folyamatban van. A már átdolgozott dokumentumokat frissítjük.
https://nava.hu/id/01007_1995/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Egy szomorú történet. Csütörtökön dél körül a párizsi 3-as metró gázolt. 5 percen belül átszervezik a forgalmat. (Visszafordítás két ponton.) Autóbuszos pótlás nincs. Utastájékoztatás csak francia nyelven. A kiszállítást végző 6-7 RATP alkalmazottból kettő volt aki használható angol ismerettel rendelkezett, segítőkészek, de ilyenkor ott is káosz van. A helyszínelés, azt mondták kb. 2 óra. Mivel időre kellett mennem, marad a taxi, (18€ 9 metróállomás) Persze, ha nem időre megyek, akkor több metróvonal igénybevételével egy állomásnyi távolságra el lehetett volna érni a célpontomat.
https://www.facebook.com/birobandi/videos/326266373122199
(A videón a 2-es vonal egyik szerelvénye látható)

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre 6 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 7 órája a(z) Avalanche Kaito - Dabalomuni (Cave 12, Geneva, 2021.) videóhoz:

Rendkívül változatos lett a Talitakum album (2024.), ...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Nos, végülis bárkivel előfordulhat olyan vis maior, ...

M Imre írta 3 napja a(z) A biztonsági öv fél évszázada - történelem blogbejegyzéshez:

Kicsit korlátoz a mozgásodban, de még mindig nem annyira, ...

M Imre írta 3 napja a(z) A Népliget jövőképe (2021) fórumtémában:

Felhívás! Van egy önjelölt "igazságosztó" -ja...

M Imre írta 4 napja a(z) Ludditák - Brék (2008. | Neurotic) videóhoz:

Megnéztem Pajor Tamás interjúját a Partizánon. ...

M Imre írta 4 napja a(z) Kisvasúti nap - Wikipédia_20130831 képhez:

Kisvasuti_nap__wikipedia_20130831_1738293_7552_s

Gödöllői Kisvasút oldala mától Egyesületünk nevét vette fel. ...

M Imre írta 6 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Valaki a karjára tetováltatta, más a születése óta vár a...

M Imre írta 6 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Te melyik típus vagy a zuhany alatt? Ezt árulják el fürdési ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu