Közlekedés: A bringások helyre tették az MTV műsorvezetőjét

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

A királyi tévében tegnap reggel Gulyás István a Ma reggel műsorvezetője a tekerőket a közlekedésben résztvevők szabályszegő, visszabeszélő söpredékének tartotta. A Magyar Kerékpárosklub elnöksége ma közleményben válaszolt az MTV tegnap reggeli műsorában "el nem hangzott kérdésekre".


Mint arról tegnap írtunk, az MTV reggeli műsora a kerékpározással foglalkozott, a műsor vendége a Magyar Kerékpárosklub elnökségének tagja, Kürti Gábor volt, a riporter pedig Gulyás István.  A meghívó szerint a Nagykörút kerékpározhatóságát elősegíteni kívánó tervezett intézkedésekről kívántak vele beszélgetni. Ehhez képest a megadott témáról egy szó sem esett, arról viszont sok, hogy a riporter hogyan viszonyul a „kerékpárosokhoz”.   Miután nem igazán sikerült az eredeti témában beszélgetni, a Magyar Kerékpárosklub ma közleményt adott ki, hogy elmondhassa, amit a műsorban nem tudott és reagáljon az "el nem hangzott kérdésekre".


Íme a Magyar Kerékpárosklub Elnöksége mai közleménye:

2013. szeptember 5-én reggel az MTV reggeli műsora a kerékpározással foglalkozott. Ennek érdekében beszélgetésre hívta elnökségünk tagját, Kürti Gábort. A meghívó szerint a Nagykörút kerékpározhatóságát elősegíteni kívánó tervezett intézkedésekről kívántak vele beszélgetni. Ehhez képest a megadott témáról egy szó sem esett, arról viszont sok, hogy a riporter hogyan viszonyul a „kerékpárosokhoz”.


A Kerékpárosklub elnöksége fontosnak tartja, hogy erre a minden közszolgálati és közlekedésszakmai szempontot figyelmen kívül hagyó interjúra közleményben reagáljon, így válaszolva a remélt, de el nem hangzott kérdésekre:


1. A jármű, amit az ember használ, NEM meghatározója identitásának. Minden olyan megközelítés, ami „autós és kerékpáros társadalomról”, például ezek „harcáról” beszél, tévedésen alapul, és csak hangulatkeltésre alkalmas. Nem kerékpárosok és autósok vannak az utakon, hanem emberek, akik épp valamelyik eszközzel közlekednek, ki így, ki úgy.


2. A közlekedés nem egyenlő a gépjárművek haladásával, a közlekedés egysége az ember, az utas. Éppen ezért egy út kapacitása (hány ember haladhat rajta át adott idő alatt) bizonyos esetekben vagy időszakokban akár növekedhet is, ha például egy sávot az egyéni gépjárművektől megszabadítanak, és ott a jóval kisebb helyigényű közösségi közlekedés (tömegközlekedés) vagy a kerékpárok haladását teszik folyamatossá. A közlekedésfejlesztés célja soha sem egyik vagy másik jármű/közlekedési mód haladásának biztosítása, sokkal inkább az emberek akadálymentes gyors és kényelmes utazásának lehetővé tétele, minél kevesebb környezeti és társadalmi kár okozásával.


3. A közlekedés fejlesztésének, minősége javításának egyik hatékony eszköze a kerékpározás. Nem véletlen, hogy a világ szinte minden nagyvárosa (New Yorktól Varsóig, Londontól most éppen Kijevig) örömmel nyúl ehhez az eszközhöz, tesz meg mindent azért, hogy minél többen és minél többször használják kerékpárjukat napi közlekedésre.


4. A kerékpáros közlekedés fejlesztése nem történhet magában, csak a teljes közlekedési rendszer fejlesztésének részeként. Ezért minden olyan kérdés, ami egy bizonyos infrastruktúra minősítésére vonatkozik (jelen esetben a budapesti Nagykörút), nem megválaszolható az összes többi körülmény elemzése nélkül. A készülő BUBI rendszer szükségessé teszi, hogy a területén (Nagykörúttól befelé) a meglévő úthálózatot olyanná tegyék, hogy ott kényelmesen, gyorsan és biztonságosan lehessen kerékpározni azoknak is, akik eddig ezt nem tették. Ehhez szükséges a terület közlekedési rendszerét egészében vizsgálni. Ez történik most, A BKK ezért készíttetett tanulmányt a Nagykörúttal kapcsolatban is.


Szervezetünk szakemberei továbbra is örömmel állnak a sajtó rendelkezésére a kerékpáros közlekedés témakörében. Azonban nem kívánunk olyan mesterségesen gerjesztett viták részesei lenni, amelyeken magukat közszolgálatra méltónak tartó riporterek a bulvár újságírás legsilányabb hangulatkeltő eszközeivel operálnak, egymás ellen fordítva az egymásra utalt közlekedőket.


Emlékeztetőül az inkriminált  MTV1 "beszélgetés" itt.

Címkék: bicikli kerékpár kürti gábor magyar kerékpárosklub mtv mtva nagykörút parkolás

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 3 hónapja

Manapság már nincsenek ámokfutó kerékpárosok. :)
Esetleg a kaja futárok mennek össze-vissza a járdán is, de ők nem a kerékpáros csoportba tartoznak... ;)

Válasz

hertl jános üzente 10 éve

Hát nem a műsorhoz kapcsolódik a mondanivalóm ,de a benne szereplőket is érinti.Mióta összeolvadtak a járdák és a kerékpárutak ,hát igazi káosz alakulgat ki az autósok és a gyalogosok rémálmává válik az egész .Elfigyelem itt vidéken élvén a gyalogutak járdák ámokfutó kerékpárosok Forma -1 es pályájává kezd formálódni ,lassan a gyalogosnak is ki kel nyújtania a kezét ha netalán irányt szeretne változtatni a saját megérdemelt járdáján.,vége a gondtalan sétálgatásoknak, nekünk kell kitérnünk a kerékpárosok elől ha nem akarjuk ,hogy fellökjenek.,Ha pedig autóba ülök ,megközelítem a zebrát nem elég a vidéken is a borzasztóan megnövekedett forgalom kihívásait megoldani ,még arra is ügyelnem kell hogy a semmiből előkerülő átszáguldani kívánó kerékpárost időben észrevegyem!Sajnos erre felénk ,száguldoznak a nyeregben ülvén a zebrákon..Hol a szerv ?Hát ott nincs az kis pénz ,kinn az utakon ha véletlenül az a bűnöző autós még ilyen állapotú utak mellett is ,netalán sikerül a nyomvályúkat ,kátyúkat kikerülve kicsit túlszaladnia a megengedettnél (,ezekkel a mai autókkal észrevétlenül is bekövetkezik,annyi tábla, akkora forgalom) az többet hoz a konyhára ,ott lesnek különböző eszközökkel a vétkes járművezetőkre!Hát itt ez gyalogátkelő kérdés, ebben is van egy furcsa kanyar,sokszor elnézem 1- 1gyalogosátkelőhelyen ,mivel a gyalogosnak van elsőbbsége ,adódnak olyan szituk ,nem is ritkán ,olyan torlódás alakul ki több irányból is, hogy elképesztő ,ilyenkor nem számít a szmog ,a kipufogógáz ,a környezetszennyezés ,energiapazarlás stb!Ebből kiindulva én a zebrára lépés előtt átengedem az autósokat még ha egy kicsit várnom is kell ,hisz autót is vezetek tudom mily kellemetlen 2 percenként fékezni ,megállni újraindítani stb!Mondom ez vidéki viszonylatban működik így !

Válasz

M Imre üzente 10 éve

Véget ért az élet-halál harc az utakon
http://kerekagy.blog.hu/2013/09/09/vegetert_az_elethalalharc_az_utakon
2013.09.09. 15:20 - Földes András

Gulyás István riporter legendás interjújáról lesz szó, de távolabbról indítunk. Köztudott, hogy a magyar köztévé feladata, hogy alternatív valóságot fessen a kedves tévénéző nappalijába. Úgy tegyen, mintha visszatértünk volna a Kádár-rendszerbe, a magyarság ősi földjére, ahol még minden tökéletes volt, és arany fényben fürödtek a Merkur-telepek. Érdekes módon ez volt a lényegi eleme Gulyás István napok alatt klasszikussá vált kerékpáros interjújának is, még akkor is, ha első látásra inkább paródiának tűnt az egész.

Aki nem látta volna: a riporter meghívta a Kerékpáros klub egyik vezetőjét, Kürti Gábort, majd azon az alapon, hogy reggel, a stúdióba menet szabálytalankodó biciklistát látott, gondolta, felmossa vele a padlót. A magát autósként definiáló riporter azért ment neki a bicikliseknek, mert ők meglátása szerint zsigerileg szabálytalankodnak, és az autósok emiatt nem tudnak a forgalom ritmusának megfelelően közlekedni, ha a forgalom ritmusa azt kívánja, akkor akár 70-80-nal, a városban.

És itt van előttünk a köztévés alternatív valóság: a Kádár-kor, amikor az utak az autóknak készültek, a szocialista ember közlekedési eszköze ugyanis a gép volt. Az olyan játékoknak pedig, mint a bicikli, ott van a játszótér, hagyják már a felnőtteket közlekedni.

Béke van

Ez az egész amúgy nem Gulyás István taplósága miatt érdekes, hanem hogy örömmel tudathassuk: a kádárizmus, legalábbis az utakra, nem tért vissza. A riporter által sugallt autós-kerékpáros ősellentét a múlté.

1998 óta biciklizem napi rendszerességgel Budapesten. Még abban az időben kezdtem, amikor a városi bringázás nem életérzés volt, hanem praktikus, és rettentő izgalmas közlekedési mód. Amikor az autósok a régi reflexek szerint magukénak tekintették a közutakat, és úgy néztek a biciklisre, mintha ma néhány hülye mondjuk rugós cipőkkel pattogva közlekedne a Rákóczi úton.

Az autósok már csak értetlenségből is percenként dudáltak, hogy „ember, megőrültél, biciklivel a forgalomban? A saját életed veszélyezteted, meg lassítod a forgalmat”. Rendszeres volt a pedagógiai célzatú leszorítás, hogy inkább most essél egy óriásit a padkára kenve, mint hogy később a busz kerekei alatt végezd. És voltak persze a szimplán vicces autósok, akik beijesztésként rárántották a biciklisre a kormányt, azon az alapon, hogy „milyen hülye már a srác, nézd, biciklizik a közúton”.

Figyelmetlenség, arrogancia, tahóság uralkodott az utakon, az egész olyan volt, mint valami bizarr gladiátorküzdelem.

Örömmel jelentjük

Nem a bezzeg az én időmben a sztori lényege, mert ebben nem volt semmi szépség. Annál inkább, amikor a kétezres évek közepétől egyre több bringás tűnt fel, az autósok pedig kezdték megszokni, hogy a forgalomban velük is számolni kell. Rájöttek, hogy nem csak a KRESZ példáiban szerepel a biciklista, hanem a valóságban is joguk van feltűnni az úton. Sokan pedig valószínűleg azért lettek empatikusak, mert tudták, közben a saját gyerekük, barátjuk, jó fejnek ismert szomszédjuk is ott tekert valahol a városban.

Örömmel jelentem be, hogy a közszolgálati jelleggel sulykolt élet-halál harc már évekkel ezelőtt véget ért Budapesten. Vannak persze hülyék, ahogy ezt maga az interjú is bizonyítja, de aki ma biciklivel kimegy az utcára, azt tapasztalja, hogy a szűk utcákban tekerve lassan halad mögötte az autó, amíg biztonságosan ki nem tudja kerülni. A kereszteződésekben megadják az elsőbbséget. A dugóban veszteglő autósok lehúzódnak, hogy elférjünk köztük. A helyzet nyilván nem olyan, mint Hollandiában, de a városi biciklizéshez már nem remek túlélő ösztönök kellenek, hanem csak egy egyszerű bicikli.

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Közlekedési Múzeum - 125. évforduló # Tartsatok velünk programsorozatunk első állomásán: a KLASSZIKUS JÁRMŰVEK FELVONULÁSÁN, amely a Közlekedési Múzeum útját követi a Városligetből az Északi Járműjavítóba! | 2024. május 1., 10:00, Hősök tere 2024.05.01.

M Imre írta 18 órája a(z) Társalgó fórumtémában:

MediaNEWave Együttlét 2024 évi eseményei április - május -...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Black Flag - Drinking and Driving (road safety) videóhoz:

Elképesztő okból úszta meg az ittas vezetést egy belga férfi | ...

M Imre írta 1 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Nemzeti Faültetés Napja Az első Nemzeti Faültetés Napja:...

M Imre írta 1 napja a(z) Mit jelentenek a jogosítványban szereplő kódok? blogbejegyzéshez:

Változtatást tervez a kormány a jogosítványok...

M Imre írta 1 napja a(z) A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) képhez:

A_ferihegyi_repuloter_2024ben__oldalnezet_terv_2088218_9784_s

Mitől lett ilyen drága a Budapest Airport, amit bármi áron meg ...

M Imre 2 napja új képet töltött fel:

Tehen_rendor_jelzotabla_2190952_4379_s

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu