Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az Euromatrica irányelv módosítása lehetővé teszi, hogy a nehéz tehergépjárműveknek az úthasználat mellett az általuk okozott zaj- és légszennyezésért is fizetni kelljen.
A Parlament által 2011 június 7-én elfogadott irányelv szerint az ebből befolyó pénzt a közlekedési rendszerek fejlesztésére és környezetvédelemre kellene fordítani.
A plenáris vitán a téma jelentéstevője elmondta, hogy a megállapodás fontos állomásnak számít az európai közlekedéspolitika jövője szempontjából, mivel a tagállamoknak most először lesz lehetőségük arra, hogy a közlekedéssel kapcsolatban felmerülő külső költségek fedezésére is díjat vessenek ki.
Kilométerenként átlagban 3–4 eurócenttel növekedhetnek a fuvarozók költségei azzal, hogy a nehézgépjárművek által okozott zaj- és levegőszennyezésért, illetve a közúti infrastruktúra használatért is fizetni kell a jövőben. Huszonkét tagállam, köztük Magyarország is, már eddig is szedett valamilyen úthasználati díjat a nehézgépjárművek után, amelynek mértéke a díj típusától függően kilométerenként 15–25 eurócent volt.
Az új díjak kivetése a tagállamok számára nem kötelező, arról maguk döntenek, a zaj- és légszennyezés után kivetett díjat viszont egy közös módszer alapján kell kiszámítaniuk. Az új szabályok a transzeurópai közlekedési hálózatokon (TEN‑T) túl az autópályák használatára is vonatkoznak, és a 3,5 tonnánál nehezebb tehergépjárműveket érintik.
A tagállamok legfeljebb 12 tonnáig mentességet adhatnak a tehergépjárműveknek a díj fizetése alól, döntésüket viszont meg kell indokolni és arról az Európai Bizottságot is tájékoztatni kell.
A tagállamok vállalják, hogy a díjból befolyó összeg 15 százalékát a TEN‑T hálózatok fejlesztésére fordítják. A fennmaradó összeget a környezetterhelés csökkentésére és a közlekedési rendszerek fenntartható fejlesztésére költhetik.
Az átláthatóság érdekében a tagállamoknak rendszeresen be kell számolniuk az Európai Bizottságnak arról, hogy milyen díjakat vetettek ki és mire használták az azokból befolyó összeget.
A legkevésbé szennyező tehergépjárművek (EURO V osztályba tartozók) 2014. január 1-jéig mentességet élveznek a légszennyezés után fizetendő díjak fizetése alól. A mentesség 2018. január 1-jéig érvényes az EURO VI osztályba tartozó járművek esetén. A szennyezés által jobban érintett, illetve a hegyi térségekben a leginkább szennyező teherautók (EURO 0-tól az EURO II kategóriáig) esetén a jelenlegi szabályokhoz hasonlóan 25%-kal nagyobb díjat lehet beszedni. Ezt a szabályt 2015. január 1-jétől kiterjeszthetik az EURO III kategóriájú járművekre is.
A zökkenőmentes közúti szállítás biztosítása érdekében csúcsidőben a díjakat 175 százalékkal meg lehet emelni, cserébe viszont csúcsidőn kívül csökkennének a díjak. Annak érdekében, hogy a fuvarozók pontosan ki tudják számolni költségeiket és meg tudják tervezni a szállítási útvonalat, az Európai Bizottság összefoglaló táblázatot készít a tagállamokban fizetendő különböző díjakról.
Az új szabályokat formálisan még az uniós tagállamoknak is jóvá kell hagyniuk, a szabályok az EU Hivatalos Lapjában való megjelenés után három hónappal lépnek hatályba.
(jogiforum.hu)
Siim Kallas közlekedéspolitikai EU-biztos a szavazás nyomán örömmel
állapította meg, hogy lezárult a régóta húzódó vitafolyamat, és lehetővé
vált, hogy a nehéz tehergépjárművek kifizessék az általuk okozott
környezetszennyezés és a keltett zaj teljes költségeit.
"Az új szabályok az árakon keresztül hatékonyabb logisztikai megoldások,
és kevésbé szennyező járművek alkalmazására késztetik a gazdasági
szereplőket, miközben általában véve gondoskodnak arról, hogy
közlekedési rendszerünk fenntarthatóbbá váljék" - állapította meg az
EU-biztos.
Az új rendelkezéseket - a tagállami kormányok várható nyári jóváhagyó
aktusa után - két év alatt kell átültetni a nemzeti jogrendszerekbe.
(vallalkozoinegyed.hu)
Forrás: jogiforum.hu, vallalkozoinegyed.hu
A kép forrása: http://www.vallalkozoinegyed.hu/imgs/cikkkep/1225315282fuvar01.jpg
|
|
M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
2020-ra részben bioüzemanyaggal repül majd Európa a légiközlekedésben - Érvek és ellenérvek
Készítsünk saját levegőszennyezettség-mérőt!
Fuvarozók, fuvaroztatók és civil szervezetek közös levele az Európai Bizottság részére a tehergépkocsik üzemanyag-fogyasztásának csökkentése érdekében
Buszmegálló a Várfok utcai lakóház előtt - az egészséges környezethez való jog és a jogállamiság elvéből következő jogbiztonság követelménye