Közlekedés: A szennyező fizet elve érvényesül a közúti fuvarozás esetén is

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 640 fő
  • Képek - 3176 db
  • Videók - 2567 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 863 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 640 fő
  • Képek - 3176 db
  • Videók - 2567 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 863 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 640 fő
  • Képek - 3176 db
  • Videók - 2567 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 863 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 640 fő
  • Képek - 3176 db
  • Videók - 2567 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 863 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Az Euromatrica irányelv módosítása lehetővé teszi, hogy a nehéz tehergépjárműveknek az úthasználat mellett az általuk okozott zaj- és légszennyezésért is fizetni kelljen.


A Parlament által 2011 június 7-én elfogadott irányelv szerint az ebből befolyó pénzt a közlekedési rendszerek fejlesztésére és környezetvédelemre kellene fordítani.


A plenáris vitán a téma jelentéstevője elmondta, hogy a megállapodás fontos állomásnak számít az európai közlekedéspolitika jövője szempontjából, mivel a tagállamoknak most először lesz lehetőségük arra, hogy a közlekedéssel kapcsolatban felmerülő külső költségek fedezésére is díjat vessenek ki.

network.hu

Kilométerenként átlagban 3–4 eurócenttel növekedhetnek a fuvarozók költségei azzal, hogy a nehézgépjárművek által okozott zaj- és levegőszennyezésért, illetve a közúti infrastruktúra használatért is fizetni kell a jövőben. Huszonkét tagállam, köztük Magyarország is, már eddig is szedett valamilyen úthasználati díjat a nehézgépjárművek után, amelynek mértéke a díj típusától függően kilométerenként 15–25 eurócent volt.


Az új díjak kivetése a tagállamok számára nem kötelező, arról maguk döntenek, a zaj- és légszennyezés után kivetett díjat viszont egy közös módszer alapján kell kiszámítaniuk. Az új szabályok a transzeurópai közlekedési hálózatokon (TEN‑T) túl az autópályák használatára is vonatkoznak, és a 3,5 tonnánál nehezebb tehergépjárműveket érintik.


A tagállamok legfeljebb 12 tonnáig mentességet adhatnak a tehergépjárműveknek a díj fizetése alól, döntésüket viszont meg kell indokolni és arról az Európai Bizottságot is tájékoztatni kell.


A tagállamok vállalják, hogy a díjból befolyó összeg 15 százalékát a TEN‑T hálózatok fejlesztésére fordítják. A fennmaradó összeget a környezetterhelés csökkentésére és a közlekedési rendszerek fenntartható fejlesztésére költhetik.


Az átláthatóság érdekében a tagállamoknak rendszeresen be kell számolniuk az Európai Bizottságnak arról, hogy milyen díjakat vetettek ki és mire használták az azokból befolyó összeget.


A legkevésbé szennyező tehergépjárművek (EURO V osztályba tartozók) 2014. január 1-jéig mentességet élveznek a légszennyezés után fizetendő díjak fizetése alól. A mentesség 2018. január 1-jéig érvényes az EURO VI osztályba tartozó járművek esetén. A szennyezés által jobban érintett, illetve a hegyi térségekben a leginkább szennyező teherautók (EURO 0-tól az EURO II kategóriáig) esetén a jelenlegi szabályokhoz hasonlóan 25%-kal nagyobb díjat lehet beszedni. Ezt a szabályt 2015. január 1-jétől kiterjeszthetik az EURO III kategóriájú járművekre is.


A zökkenőmentes közúti szállítás biztosítása érdekében csúcsidőben a díjakat 175 százalékkal meg lehet emelni, cserébe viszont csúcsidőn kívül csökkennének a díjak. Annak érdekében, hogy a fuvarozók pontosan ki tudják számolni költségeiket és meg tudják tervezni a szállítási útvonalat, az Európai Bizottság összefoglaló táblázatot készít a tagállamokban fizetendő különböző díjakról.


Az új szabályokat formálisan még az uniós tagállamoknak is jóvá kell hagyniuk, a szabályok az EU Hivatalos Lapjában való megjelenés után három hónappal lépnek hatályba.

(jogiforum.hu)

 


Siim Kallas közlekedéspolitikai EU-biztos a szavazás nyomán örömmel állapította meg, hogy lezárult a régóta húzódó vitafolyamat, és lehetővé vált, hogy a nehéz tehergépjárművek kifizessék az általuk okozott környezetszennyezés és a keltett zaj teljes költségeit.

"Az új szabályok az árakon keresztül hatékonyabb logisztikai megoldások, és kevésbé szennyező járművek alkalmazására késztetik a gazdasági szereplőket, miközben általában véve gondoskodnak arról, hogy közlekedési rendszerünk fenntarthatóbbá váljék" - állapította meg az EU-biztos.

Az új rendelkezéseket - a tagállami kormányok várható nyári jóváhagyó aktusa után - két év alatt kell átültetni a nemzeti jogrendszerekbe.

(vallalkozoinegyed.hu)

 

 

Forrás: jogiforum.hu, vallalkozoinegyed.hu

A kép forrása: http://www.vallalkozoinegyed.hu/imgs/cikkkep/1225315282fuvar01.jpg

Címkék: euromatrica irányelv európai bizottság európai közlekedéspolitika fenntartható közlekedés irányelv környezetterhelés csökkentése környezetvédelem közlekedési rendszerek fejlesztése közúti fuvarozás légszennyezés nehéz tehergépjármű szennyező fizet elve ten‑t hálózat transzeurópai közlekedési hálózatok zajszennyezés úthasználat

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 2 napja a(z) Nem lesz ”sztráda” a budai alsó rakpartból blogbejegyzéshez:

Csütörtök reggel 5 órától újra szabad az autósforgalom előtt...

M Imre írta 2 napja a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:

Hollandiaban_elek__a_kerekparozas_remek_testmozgas_is__laurence_van_seventer_lolo_palazzo_2011443_6517_s

Egy kevéssé ismert régi vasútvonalon kialakított ...

M Imre írta 2 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Egy gőzmozdonyt szállítanak át a Rio Grande folyón drót ...

M Imre írta 2 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

RegionalBahn: Az Inno Trans szakkiállításon mindig van ...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Sor került a hét első Falcon-9 repülésére, mely újabb ...

M Imre írta 2 napja a(z) Miért készül annyi használhatatlan kerékpárút még ma is? blogbejegyzéshez:

Dózsa György út, végig a Hősök teréig. https://www.facebook....

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu