Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Egy bizonyos megengedett legnagyobb össztömeg (350 kg) felett már nem "négykerekű segédmotoros kerékpárnak" - egészen pontosan: négykerekű motorkerékpárnak - nevezik a járművet, hanem autónak. A mopedautó a segédmotoros kerékpár kategóriának felel meg, mely kategóriában rendszámmal nemsokára közlekedhet az utakon.
Valójában, ezeknek a maximum 40 km/ ó-val száguldozó járműveknek a szerkezeti felépítésük hagy némi kívánnivalót maga után, ütközés esetén nem túl biztonságosan védenek és szerény véleményem szerint, ehhez képest a forgalomba hozatali áruk túl magas (Magyarországon 2 millió forint felett van).
A Minisztérium honlapján egyéb érdekes tervezeteket is találunk...
Hatósági engedéllyel és jelzéssel - speciális rendszámmal - látnak el minden négykerekű segédmotoros kerékpárt, áprilistól. Július elsejétől már csak felrendszámozott törpeautók közlekedhetnek az utakon. Mindez várhatóan közel 30,000 forintjába kerül az üzembentartónak.
A
részletes szabályokat az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium
honlapján olvasható rendelettervezet tartalmazza. Egy múlt évi törvény
a közlekedési törvényt is módosította. Eszerint a négykerekű
segédmotoros kerékpárok ez év közepétől csak érvényes hatósági
(forgalmi) engedéllyel és jelzéssel (rendszámmal) vehetnek részt a
forgalomban. Segédmotoros kerékpárnak minősül az olyan kettő-, három-,
vagy négykerekű jármű, amelynek a lökettérfogata nem több 50
köbcentinél, a teljesítménye legfeljebb négy kilowatt, a végsebessége
pedig maximum 45 kilométer óránként. A jármű tömege nem
haladhatja meg a 350 kilogrammot.
A rendelet tervezete szerint a hatósági engedélyt és jelzést április
elsejétől kérhetik az üzembentartók. Ehhez igazolniuk kell, hogy a
járművön van kötelező felelősségbiztosítás, megfizették a regisztrációs
adót, és a jármű rendelkezik műszaki vizsgán kiállított műszaki
adatlappal is. Csatolni kell a tulajdont igazoló okiratot (például
adásvételi szerződést), továbbá igazolni kell, hogy befizették a
rendszámtábla igazgatási szolgáltatási díját. A rendelet szerint
törzskönyvet és eredetiségvizsgálatot nem kell készíttetni, viszont ez
utóbbi kötelező a következő eladáskor.
A rendszámozás körülbelül harmincezer forintba kerül
Ezek a járművek úgynevezett E-típusú, különleges rendszámtáblát kapnak.
Ez négy betűből és két számból áll, a betűsor mindig S vagy R betűvel
kezdődik. (Ettől kezdve nem lehet olyan speciális rendszámot rendelni,
amely S vagy R betűvel kezdődő négy betűből és két számból áll.)
Az üzembe helyezéshez szükséges igazoló lap elkészítése 4,800 forintba, a rendszámtábla pedig 3,500
forintba kerül majd. A 2009. április elsejét megelőzően Magyarországon
használatba vett és üzemeltetett négykerekű segédmotoros kerékpárok
tulajdonosainak regisztrációs adót is kell fizetniük. A hatályos
regisztrációs adóról szóló törvény szerint ez nyolcvan köbcentiig 20,000r forint. A három tétel együtt 28,300 forint.
Továbbértékesítéskor az eredetvizsgálat díja - a javaslat szerint - 14,000 forint lesz.
Forrás: MTI
|
|
M Imre írta 43 perce a(z) Nissan Micra reklám (David Lynch) videóhoz:
This commercial is called "Bucking Bronco" ...
M Imre 56 perce új videót töltött fel:
M Imre 1 órája új videót töltött fel:
M Imre 9 órája új képet töltött fel:
M Imre 9 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 9 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:
Az Ikarus gyárthatja a CRRC európai piacra szánt autonóm ...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
MÁV: hóval provokál a tél. https://www.facebook....
M Imre írta 4 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:
Életveszélyes változtatás jöhet a jogosítványoknál | 2025....
M Imre 4 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
A lekapcsolt szocialistáknál jóval fajsúlyosabb neveket ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Adatmegosztási jogszabály (Data Act) | 2024. 01. 11.
Vadveszélyes idők: az őzek párzási időszaka
Mozgóképes KRESZ-vizsgakérdések - 2016. május 23-tól
Műszaki vizsga a (közel)jövőben ...