Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az autó születésnapja
Az első túrán patikából tankoltak
Patent-Motorwagen, így hívták Benz első automobilját, melyet 125 éve szabadalmaztattak a német Császári Szabadalmi Hivatalban.
Boros Jenő
|
Az önjáró járművek története több száz éves, már a középkorban
is próbálkoztak ló nélküli kocsival, ám az automobil korszakát 1886.
január 29-től számolják. Carl Benz ezen a napon adta be belső égésű
motorral hajtott gépjárművének szabadalmát. A mannheimi Kocsi és
Gázmotor Társaság beadványát 37 435-ös számon vették nyilvántartásba a
német Császári Szabadalmi Hivatalban. Benz triciklijével párhuzamosan
Gott lieb Daimler kifejlesztette az első négykerekű motorkocsit. Az első négyszemélyes modell, a háromliteres Viktoria közel négyezer aranymárkás ára miatt nem lett népszerű. Igazi piaci sikert hozott a Benz & Co. társaságnak az 1894 és 1901 között gyártott könnyű, kétszemélyes Velo modell, melyből összesen ezerkétszáz készült, így méltán nevezhető a világ első sorozatgyártású autójának. Az egyhengeres, 1045 köbcentiméteres és másfél lóerős teljesítményű Velo 21 km/órás sebességre volt képes és 2200 aranymárkába került. A cég 1899-ben részvénytársasággá alakult át, és a századfordulóig a világ legnagyobb autógyárává nőtte ki magát. Benz oldalán Julius Ganss, az igazgatótanács tagja látta el a kereskedelmi vezetői teendőket. 1890-ben még csak ötven, 1899-ben viszont már 430 embert foglalkoztatott a cég, ebben az esztendőben 572 autót gyártottak a Benz társaságnál.
Az autóssportban a legendás Ezüst Nyilakkal taroltak a Mercedesek, de uralkodók és hírességek is kedvelték a márkát. Sok országban napjainkban is protokoll modell, melyből különböző hosszúságú és védettségű páncélozott változatokat gyártottak. Napjainkban is Mercedes márkájú a pápamobil. A 125 éves elv is maradt: sohasem szűnik meg a feltaláló kedv, a világ első automobiljaként számon tartott Patentwagen, majd a Motorkutsche bemutatása óta nyolcvanezernél több újítás köthető a német márkához, melyet jelvényéről könnyű felismerni. A háromágú csillag a szárazföldi, vízi és légi motorizációra utalt, Gottlieb Daimler csillaggal jelölte otthonát egy képeslapon, ezzel segítve meghívott barátjának tájékozódását. Daimler akkor azt is megjósolta, hogy vállalkozása egykor csillagként ível majd felfelé. A Daimler Motor Társaság négyágú és háromágú csillagot is bejegyzett áruvédjegyként, de csak a háromágút használták a hűtőn 1910-től. 1921-ben szabadalmaztatták hűtődíszként a körbe foglalt háromágú csillagot, a babérkoszorús változat és a Mercedes-Benz-felirat 1926-tól, Carl Benz és Gottlieb Daimler cégeinek egyesítésekor került a jelvénybe. A háromágú csillag azóta is jelképe a stuttgarti márkának, melynek autóit díszíti, igaz, kisebb-nagyobb módosításokkal. A hűtőből kiálló jelvényt előszeretettel lopták, és a merev változat balesetveszélyes is volt, ezért a hatvanas évek végétől rugóval rögzítették, így kisebb sérülést okozott. Autóinak biztonságára mindig nagy figyelmet fordított a Mercedes-Benz. A blokkolásgátlót (ABS) 1978-tól, a légzsákot 1981-től, az elektronikus menetstabilizálót (ESP®) 1995-től építette szériafelszerelésként S osztályú modelljeibe. A német márka elsőként létesített töréstesztekkel is foglalkozó központot, melyet évtizedeken át alapítója, a magyar származású Barényi Béla vezette: a szakembernek háromezernél több újítása volt. Magyar parkA világszerte 260 ezer embert foglalkoztató Daimler konszern 2010-ben 1,167 millió Mercedes-Benz személyautót értékesített, ami 14 százalékos növekedést jelent egy év alatt. A német konszern legújabb bázisa Magyarországon épül, a 800 millió eurós kecskeméti beruházás márciusra kulcsrakész, és ősszel indul a próbagyártás, 2012-től pedig évi százezer A és B osztályú modell készül. A KSH adatai szerint 2010 januárjában, Magyarországon 53 ezer Mercedes márkájú személyautót és 37 ezer teherautót tartottak nyilván, tavaly itthon a márka 1600 új gépkocsit értékesített. |
|
|
M Imre 4 perce új képet töltött fel:
M Imre írta 17 órája a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:
Túl nagyot álmodott a szaúdi trónörökös, akadozik az ...
M Imre írta 17 órája a(z) A parkolási díjak emelésével az élhető Budapestért videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre írta 17 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre 18 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 18 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Kovács Gergely: A felénél is kevesebbe kerül a Hegyvidéki ...
M Imre írta 18 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
A hajnali hóesésben, az M1-es leállósávjában cserélte le egy ...
M Imre írta 18 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:
Országos havazás a következő napokban már nem várható,...
M Imre 19 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 21 órája a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:
A fényképen szereplő "úriember", aki...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!