Közlekedés: Citadell 19 gyártójának, a Kravtexnek a története

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A Kravtex cégcsoport új autóbuszokat fejlesztett ki, ezzel teljessé vált a közösségi közlekedésben érdekelt vállalatoknak ajánlott gyártmányválasztéka - ismertette Krankovics István ügyvezető igazgató a prototípusok bemutatóján kedden, Győrött.


Új 
autóbuszokat fejlesztett a Kravtex

 

Az ügyvezető elmondta: a több mint 400 munkatársat foglalkoztató cégcsoport jelenleg a legnagyobb gyártási és technológiai kapacitással rendelkezik a hazai buszgyártók közül. Évente 500 autóbusz előállítására képes egy műszakban, a vállalkozás a gyártókapacitást saját erőből létesítette több milliárd forintos ráfordítással.

 

A cégtől kapott adatok szerint a Kravtex árbevétele 2009-ben 7 milliárd forint volt, az idén is hasonlóra számítanak. A rendelésállománnyal kapcsolatban annyit közöltek: egyelőre nem éri el a kapacitás optimális leterhelését.

 

gyar

Az új autóbuszgyár Mosonmagyaróváron


A több mint 400 főt foglalkoztató Kravtex cégcsoporthoz három gépipari cég tartozik: a 154 éves mosonmagyaróvári Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt. (99,9%-ban a Kravtex Kft. tulajdona), a Kühne Zrt. 100%-os tulajdonában lévő 135 éves mosonmagyaróvári Kühne Vasöntöde Kft., valamint az 1992-ben alapított Kravtex Kft. győri autóbuszgyára, amely az elmúlt 15 évben több lépcsőben épült fel.

 

kuhne2

A Kühne gyárat 1856-ban alapították. Ez Magyarország legrégebbi gépgyára, ami alapítása óta megtartotta fő profilját. A vetőgépek futószalagszerű sorozatgyártását 1875-ben kezdték el, az egész országban csak itt gyártanak ma szemenkénti és sorvetőgépeket.

 

A Kühne részvénytársaság 1885-től kis gőzüzemű vontató mozdonyokat, később belsőégésű motorokat és többek között kerékpárokat is gyártott. A vasöntödét 1873-ban helyezték üzembe és ma is működik.

 

A Kühne 11 éve gyártja a Kravtex győri gyárában összeszerelt autóbuszok önhordó szekrényvázait és a fém alkatrészeket. A gyártás egy már használaton kívüli 100 éves csarnokban kezdődött.

 

Később egy új, közel 11 ezer négyzetméteres buszgyártó csarnokot építettek a gyár területén. A 2008 januárjában átadott új csarnokban az alapanyag darabolásától a festésig mindent elvégeznek.

 

A gyártócsarnokot kifejezetten autóbuszok gyártására tervezték. Az autóbuszok gyártásához szükséges szerszámokat és készülékeket is gyárkapun belül készítik. Jelenleg a vázhegesztő és festő üzemeket működtetik, a 4000 négyzetméteres szerelő üzem feladatra vár.

 

ikarus

A felújított Ikarusok Oroszországba tartanak


A Kravtex Kft. 1994-ben vett telephelyett Győr ipari területén és Ikarus autóbuszok felújításába kezdett. 1994 és 1998 között több mint 500 forgalomból kivont 8-10 éves autóbuszt vásároltak a BKV-tól.

 

gyar2

A győri gyáregység


A Volán társaságoktól megvett, kiselejtezett buszokkal együtt összesen több mint 700 db Ikarus autóbuszt újítottak fel és exportáltak a FÁK tagállamaiba, döntő többségüket Oroszországba.


1999-től Credo márkanéven új autóbuszokat gyártanak. Az alaptípusok gyártási dokumentációját a cseh SOR Libchavy cégtől vették meg.

 

buszok

Az új autóbuszok a Jászkun Volán udvarán


Az elmúlt tizenegy évben minden hazai Volán vállalatnál megjelentek a Credo buszok, mára több mint 800 autóbusz üzemel a közlekedési cégnél. A Kravtex lépésről-lépésre bővítette gyártmányválasztékot, és ma már 18 különféle autóbusztípust kínál. Gyárában akár évi 500 autóbuszt is le tud gyártani egy műszakban a mosonmagyaróvári és győri gyárban.

 

Cégbemutatás


1992-ben alakult társaságunk, a Kravtex Kereskedelmi Kft., fő tevékenysége kezdetben Ikarus autóbuszok, Rába motorok és futóművek valamint ezek alkatrészeinek exportja volt.

1994-ben gyártelepet vásároltunk Győrött és forgalomból kivont Ikarus autóbuszok felújításába kezdtünk. 1994 és 2002 között több mint 700 db teljesen felújított Ikarus autóbuszt szállítottunk Oroszországba.

1997-ben a mosonmagyaróvári Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Rt. MRP szervezetétől és a mosonmagyaróvári önkormányzattól többségi részvény-csomagot vásároltunk. Ma már 99,9 százalékban tulajdonosai vagyunk a Kühne Zrt.-nek. Ettől az időponttól egy gépipari cégcsoport jött létre, amely a következő három gyárból áll:

  • az 1856-ban alapított mosonmagyaróvári Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt., amely az ország legrégebbi, eredeti profilját megtartó gépgyára és legjelentősebb mezőgazdasági munkaeszköz gyártója,
  • a Kühne Zrt. 100 %-os tulajdonában álló mosonmagyaróvári Kühne Vasöntöde Kft., valamint
  • az autóbusz összeszerelő gyár Győrben, amely az elmúlt 10 évben több lépcsőben épült fel.


1999 év elején a cseh SOR Libchavy cégtől megvásárolt gyártási licenc alapján 9,5 méteres autóbuszok gyártásába kezdtünk. A konstrukciót a magyar jármű háttéripar termékeire alapozva jelentősen átdolgoztuk és Credo márkanéven bevezettük a hazai piacon. Az autóbuszok önhordó vázszerkezetének gyártása a KÜHNE Zrt.-ben, míg a készre szerelésük és kikészítésük a győri gyárunkban történik.


2000 második félévétől a gyártmányválaszték kibővült a 11 m hosszúságú típusokkal.

2004 hozott igazi áttörést autóbuszaink elterjedésében, miután közbeszerzési tenderen kemény küzdelem után 65 db elővárosi autóbusz gyártására és szállítására kaptunk lehetőséget a 24 Volán vállalat számára. Győrben új üzemcsarnokot, diagnosztikai sort és irodaépületet adtunk át.

2005 folyamán a 9,5 és 11 m-es városi, elővárosi és távolsági típusokból álló buszcsaládunk 12 m-esekkel és 18 m-es csuklós autóbusszal is bővült.

2006-ban összesen 175 db autóbuszt értékesítettünk, döntően a hazai Volán társaságok részére. Az eladott mennyiség többségét a 12 m-es elővárosi autóbuszunk, a Credo EC 12 típus tette ki, amely a rendkívül kedvező üzemanyag-fogyasztásnak, a magas műszaki színvonalnak, a sokoldalú kihasználhatóságnak és az alacsony pótalkatrész áraknak köszönhetően kategóriájának legkedveltebb típusává vált.

2007-ben a már elterjedt típusok mellett tovább folytattuk a hamar népszerűvé vált alacsonypadlós 12 m-es városi szóló és szintén alacsonypadlós 18 m-es városi csuklós autóbuszaink fejlesztését.

2008 januárjában átadásra került a Kühne Zrt. területén felépített 10600 m2 alapterületű autóbuszgyártó csarnok, amelyben többek között új, 6 állásos korszerű festőüzem is helyet kapott. Ekkor adtuk át a Kisalföld Volán Zrt.-nek a cégcsoportunk által gyártott 500. autóbuszt.

2009 nyarán bemutatjuk új generációs autóbuszaink első példányát. A teljesen új, 100%-ban magyar fejlesztésű járművet a BKV igényeinek megfelelve, a fővárosi közlekedés sajátosságaihoz igazítva gyártjuk. Ezzel egyidőben mosonmagyaróvári autóbuszgyárunkban olyan technológiai fejlesztéseket hajtunk végre, amelyek rövidtávon teszik lehetővé az új típus nagy szériás gyártását.

2010 tavaszán két új típust mutatunk be. A Credo Citadell 19, extra kapacitású alacsonypadlós csuklós busz és a Credo EN 9,5, mozgékony, agilis midibusz a korszerű városi közösségi közlekedés optimális kiszolgálói, amelyek kiteljesítik városibusz-kínálatunkat.

 

network.hu

 

Az elmúlt évek alatt cégcsoportunk évszázados gépipari hagyományaira és a szellemi megújulás képességére építve nemzetközi színvonalú autóbusz-gyártást hoztunk létre. A mezőgazdasági munkaeszközök folyamatos gyártása mellett, 800 darab Credo autóbusz elkészítése után ma már piacvezetők vagyunk az új autóbuszok magyarországi értékesítésében is.


Termékek - buszok képekkel


(forrás: index.hu, kravtex.hu, metropol.hu)

Címkék: autóbusz buszgyártás credo citadell 19 kravtex kravtex-kühne csoport történelem

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 7 hónapja

Élőben a zsámbéki BUSEXPO Credo standjáról | 2013. (képek)
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.611153172234194.1073741826.180999938582855&type=1

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Buszvezetők az új magyar csuklós buszról | Credobus Econell 18 Next

A Credobus újraindította az évek óta szünetelő magyar csuklósbusz-gyártást, és 47 vadonatúj Econell 18 Next-et adott át a Volanbusz Zrt.-nek.

Esztergomban találkoztunk a járművezetőkkel, akik nemcsak megmutatták, hogyan mozognak az utcán az új magyar csuklósok, hanem nyíltan beszéltek tapasztalataikról is. Fogyasztás, vezetés, utas vélemények, és a nagy kérdés: Credobus lett, maradhat?

Mit kell tudni a Credobus Econell 18 Next-ről?

-- A világ legkönnyebb csuklós busza
-- 3 tonnával könnyebb és 2,5 millió forintot spórol évente
-- 17-40 millió forinttal kedvezőbb az ára
-- Magyar gyártmány
-- Már most megszerették a járművezetők
-- Jön az elektromos változat (2024)

A Credobus 20 év alatt több kiemelt szegmensben is piacvezetővé vált Magyarországon, és ma már az első számú belföldi autóbuszgyártónak számít. A márka mögött álló, magántulajdonban lévő Kravtex-Kühne Csoport Magyarország egyik legnagyobb gépipari vállalata, amely az autóbusz- és mezőgazdasági gépgyártásban, valamint a mobilitási ágazatban jelenleg közel 500 főt foglalkoztat.
https://credobus.hu/next

00:00 Hello, Esztergom!
00:56 Tankolás
01:36 Gyorsítás
01:49 Utastér (nappal)
01:52 Műszerfal (este)
01:58 Eső-és fényérzékelő
02:11 Hangulatfény
02:14 Motoros napfénytető (vészkijárat)
02:46 Design
02:52 Űrdongó
02:20 Beszállás
03:14 Futómű
03:24 Csukló harmonika
03:29 ECAS térdeplő funkció
03:40 Verdikt
03:51 Outro (indulás este Esztergom vasútállomásról)

https://www.youtube.com/watch?v=SKTMnKwp-xE

Válasz

M Imre üzente 1 éve

A Volánbuszt kérdeztük a társaság vadonatúj csuklós Econell-jeinek megyénkénti elosztásáról, valamint a járművek üzemeltetése kapcsán eddig szerzett tapasztalatairól.
https://magyarbusz.info/2023/07/31/harom-megye-osztozik-a-volanbusz-econell-csuklosain/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Százmilliós Econell csuklós buszokat szállít a Kravtex a Volánbusznak

A következő hetekben az ország több megyéjében összesen 47 vadonatúj csuklós Credobus Econell 18 Next fog forgalomba állni. A járművek szállítási jogát a Credobusokat forgalmazó győri Kravtex még december közepén nyerte el az állami busztársaság vonatkozó közbeszerzési eljárásában. A 47 darab 18,2 méter hosszú kocsit a gyártó közel nettó 4,83 milliárd forint értékben szállítja le a Volánbusz részére.

Az AA JB-301-347 rendszámtartományba tartozó Econell csuklósok a Credobus típusaihoz mérten kicsit borsos áron, nettó 102,5 millió forintos darabonkénti vételáron érkeznek a társasághoz. A járművek végleges leosztása hivatalosan még nem ismert, de információink szerint a flotta egy jelentős része, egész pontosan 32 példány, Borsod-Abaúj-Zemplén megye helyközi közlekedését erősíti majd.

A Kravtex közlése szerint az új, 18 méteres Credobus modell alig két év alatt jutott el a gondolattól a 2021-ben bemutatott prototípusig, sorozatgyártásának megkezdésével pedig tavaly újraindult az évek óta szünetelő magyar csuklósbusz-gyártást. Az Econell 18 Next a világ legkönnyebb, 18 méteres csuklós autóbusza, saját tömege legalább 3 tonnával alacsonyabb a piacon elérhető típusokénál – állítja a gyártó.

Az Econell Next család midi, szóló és csuklós változatokban, dízel és elektromos hajtásopciókkal is rendelhető lesz. Az elektromos szóló modell 2023-ban, a csuklós várhatóan 2024-ben fog bemutatkozni.
https://magyarbusz.info/2023/05/12/szazmillios-econell-csuklos-buszokat-szallit-a-kravtex-a-volanbusznak/

Képek:
https://fbshort.com/MzaR

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Újraindult a magyar csuklósbusz-gyártás

Így készül a 47 darabos Econell 18 Next flotta
https://www.youtube.com/watch?v=fbjwL2QgxhE

47 elővárosi csuklós autóbusz szállításáról szóló adásvételi szerződést írt alá december végén a Credobus és Magyarország legnagyobb autóbuszos szolgáltatója, a VOLÁNBUSZ Zrt.. Ez az első megrendelés az Econell 18 Next-re, amely a Credobus-okat gyártó Kravtex-Kühne Csoport új csuklós modellje.
https://credobus.hu/media/2023/03/13/47-csuklos-credobus-a-volanbusz-nak/

Válasz

M Imre üzente 2 éve

Dízel buszokat vesz elektromosak helyett Wiesbaden

... most úgy tűnik, hogy a mai szinten álló e-mobilitás minden nyűgje és baja az ESWE nyakába szakadt. Kiderült ugyanis: ahhoz, hogy az új technológiával teljesen kiválthassák a belső égésű motorral szerelt buszokat, nagyon sok pénz és még több türelem kellene, ami előbb-utóbb még a gazdag és higgadt németeknél is elfogy. Ezért Wiesbaden egyelőre nem vásárol több elektromos buszt, sőt még az idénre tervezett beszerzéseiknek a szerződéseit is vagy átütemezik, vagy felmondják. Erősen behúzzák a féket a városi autóbuszok elektrifikálása terén, és inkább továbbra is dízel járműveket vásárolnak.

Ezt a hírt egyébként több európai sajtóorgánum is felkapta az elmúlt napokban, majd Jörg Höhler, az ESWE vezérigazgató helyettese az alábbiakkal próbálta helyre tenni: az ESWE továbbra is elkötelezett a nullemissziós technológiák üzemeltetése terén, azonban a flottában lévő Mercedes eCitarók még nem elég kiforrottak ahhoz, hogy a teljes járműállományt kiválthassák.
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2022/06/05/dizel-buszokat-vesz-elektromosak-helyett-wiesbaden/
___


Akkora kudarc a Várbeli elektromos buszok használata, hogy a BKV dízelre cserélné őket

Fenntarthatatlanná vált a fenntarthatónak vélt járművek üzemeltetése, a rendbetétel árából három busz is kijönne. A cseréért azonban nem mindenki lelkesedik.

Nemrég Wiesbaden városa úgy döntött, hogy elektromos buszok helyett inkább dízeleket vásárolna, mert sokkal fenntarthatóbb a régebbi technológia, mint az új. Bár a német város nagyon elkötelezett volt az elektromobilitás terén, a megvásárolt Mercedes eCitaro buszok nagyon messze kerültek a nem is túl magas elvárosoktól. Ezért a városi közlekedési cég, az ESWE a következő években nem vásárol több elektromos buszt, visszatérnek inkább a dízel Mercedes Citaróhoz.

Budapestnek ennél is sokkal nagyobb problémát okoznak az elektromos buszai. Ugyanis a 2016-ban vásárolt, magyar gyártású, Modulo C68e típusú autóbuszok annyira megbízhatatlanok és rosszak, hogy az egyetlen észszerű megoldás az lenne, ha mindet selejtezné a BKV. De ne szaladjunk ennyire előre! Nézzük át előbb röviden, hogyan lett az egyetlen üzemeltetője a BKV ennek az elfuserált konstrukciónak.
https://hvg.hu/kkv/20220803_modulo_busz_bkv_csere
____


A kormány buszcsereprogramja fényévekre van attól, amiről eddig szó volt (2019.)

A kormány elfogadta a nemzeti buszstratégiát. A korábban elhangzottakhoz képest nem háromezer buszt cserélnek környezetbarátra, nem három év alatt, és jórészt nem saját pénzből. És 2021-ig az se baj, ha az új busz dízelmotoros.

Gulyás Gergely még 3000 busz három év alatti cseréjéről beszélt, nem sokkal később pedig Palkovics László innovációs miniszter már 6000 busz hat év alatti cseréjéről. Kaderják bejelentése szerint ezek a számok 1290 busz tíz év alatti cseréjére olvadtak.

A buszok árát illetően pedig elég optimista a kormány kalkulációja, ha 160 milliárdból 1290 buszt akarnak kihozni, akkor egy buszra 124 milliót számolnak. Egy szóló elektromos busz ára jelenleg 150-160 millió forint körül van, szóval a kormány vagy arra számít, hogy alaposan le fog menni az áruk, vagy pedig arra, hogy a támogatási keret jelentős részét 2022-ig fogják igénybe venni az önkormányzatok és a közlekedési cégek, amíg akár még jóval olcsóbb dízeles buszokra is kérhetik.

György László azt is mondta, a hatástanulmány szerint az igényeket 4-5 buszgyártó ki tudja elégíteni. A kapacitások vizsgálata szerint a gyártók részben már felkészültek, részben pedig fel tudnak készülni a közösségi közlekedés igényeire. A hazai megrendelésekkel elindulva a cégek versenyképesek lehetnek a nemzetközi piacokon is. Ez megint csak erős optimizmusról tesz tanúbizonyságot, főleg, ha csak az elektromos buszokat nézzük. Magyarországon mindössze három cég akad, aminek van bármilyen elektromos busza. Az Ikarus Járműtechnika kínai együttműködésben már átadott egy darab buszt, Mészáros Csaba Evopro-csoportjának elektromos, kompozit karosszériás Modulo nevű midibuszából 20 darabot üzemeltet a BKV. Az egyetlen komoly potenciállal rendelkező szereplő Magyarországon a kínai BYD, amely azt ígéri, komáromi üzemében három év múlva évi 1000-1500 buszt fog gyártani, 60 százalékos magyar hozzáadott értékkel.

Egyetlen magyar cég van, ami tényleg gyártott komolyan vehető mennyiségű (évi több száz) buszt az elmúlt időben: a győri Kravtex.
https://hvg.hu/gazdasag/20190709_A_kormany_buszcsereprogramja_fenyevekre_van_attol_amirol_eddig_szo_volt

Válasz

M Imre üzente 2 éve

Könnyed visszatérés – Credobus Econell 18 Next bemutató

Megkezdte könnyűszerkezetes városi-elővárosi típuscsaládjának nemzedékváltását Magyarország jelenlegi legnagyobb, piacvezető buszgyártója, a Credobus típusokat fejlesztő Kravtex-Kühne Csoport. A termelés gerincét adó Econell sorozat új generációjának első modellje, amelynek fejlesztéséről már tavaly január óta lehetett tudni, 2021. október 14-én, a Budapesten megrendezett 51. Autóbusz Szakértői Tanácskozás keretében mutatkozott be a szakma képviselőinek. A győri és mosonmagyaróvári székhelyű gyártó az általa világújdonságként beharangozott típust két év alatt, kizárólag saját forrásokra támaszkodva fejlesztette ki.
https://magyarbusz.info/2021/10/17/konnyed-visszateres-credobus-econell-18-next-bemutato/

Válasz

M Imre üzente 2 éve

Újra van magyar buszgyártás - ez a legfőbb üzenete a mai napnak, amikor a 166 éves Kühnében átadtuk a Credobus gyártócsarnok III. ütemét. A több mint 20.000 négyzetméteresre bővült, ultramodern gyártóközpont az ország legnagyobb ilyen üzeme, amely visszahelyezi Magyarországot az európai buszgyártás térképére.
A nagyszabású, közel ezer vendég jelenlétében zajló eseményen a nemzeti színű szalagot Varga Mihály pénzügyminiszter, Dr. Nagy István agrárminiszter, Dr.Dézsi Csaba András, Győr polgármestere, Dr. Iváncsics János, Mosonmagyaróvár alpolgármestere, valamint a KÜHNE Mezőgazdasági Gépgyár Zrt. részéről Krankovics István, az igazgatóság elnöke, és Süli Csaba vezérigazgató vágták át.
https://www.facebook.com/credobus/posts/5544276188921843
Fotó: MTI / Krizsán Csaba

Válasz

M Imre üzente 8 éve

Új Credo-buszok prototípusai készülnek a Kravtex-Kühne csoportnál (frissítve)
http://iho.hu/hir/uj-credo-buszok-prototipusai-keszulnek-a-kravtex-kuhne-csoportnal-160818
MTI/iho | 2016.8.18.

Tizenhárom méteres, nyújtott szóló buszok gyártását kezdi meg a Kravtex-Kühne cégcsoport, a nemzeti buszgyártási stratégia nyomán várható piaci lehetőségek reményében.

Az új Credo buszok prototípusait idén decemberben, illetve jövő februárban mutatják be – tájékoztatta Szombath Imre, a Kühne Zrt. kutatás-fejlesztési vezérigazgató-helyettese az MTI-t. Varga Mihály június tizedikén, a Kravtex-Kühne cégcsoport mosonmagyaróvári telephelyén jelentette be, hogy a kormány véglegesítette a hazai buszgyártás megújítását célzó stratégiát, amely a következő három évben mintegy harminc-harmincöt milliárd forint támogatást igényel. A nemzetgazdasági miniszter kiemelte, hogy évente ezer-ezerkétszáz autóbuszra lenne szüksége a személyszállítási ágazatnak. Ehhez igazította kutatás-fejlesztési programját a csoport, és 2017 februárjáig három új típussal lép piacra – közölte Szombath Imre.

Tapasztalataik szerint vidéken a városi és a helyközi csuklós buszok egyharmada feleslegessé vált a csökkenő utasszám miatt. Ezért szerinte több száz ilyen járművet lehetne lecserélni, a cégcsoport új fejlesztésű városi és elővárosi buszai jelenthetnék az alternatívát. Ezek utaskapacitása nagyobb lesz, tömegük pedig egy tonnával könnyebb, mint a hasonló szóló buszoké. Az új fejlesztésű autóbuszok hetvenöt–nyolcvan százalékban magyarországi gyártásúak lesznek. A váz és a fém alkatrészek ezúttal is Mosonmagyaróváron készülnek, az összeszerelést Győrben végzik, a futóművek például a Rábától érkeznek majd, a sebességváltók egy része pedig Egerből, a ZF Hungária Kft.-től.

Az új Credók piaci áráról elmondta, hogy a tizenkét méteres szóló buszokhoz képest csak kis mértékben lesz drágább. Egy új csuklós busz nyolcvan–kilencvenmillió forintba kerül, míg egy új szóló autóbusz nagyjából hatvan–hetvenmillióba. A buszgyártási stratégia bejelenése óta negyvennel nőtt a foglalkoztatottak száma a cégcsoportnál. Jelenleg csaknem ötszázan dolgoznak a magyar tulajdonú vállalkozások mosonmagyaróvári és győri telephelyén. A Kravtex-Kühne csoport konszolidált árbevétele tavaly elérte a 6,7 milliárd forintot.

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu