Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Kravtex cégcsoport új autóbuszokat fejlesztett ki, ezzel teljessé vált a közösségi közlekedésben érdekelt vállalatoknak ajánlott gyártmányválasztéka - ismertette Krankovics István ügyvezető igazgató a prototípusok bemutatóján kedden, Győrött.
Az ügyvezető elmondta: a több mint 400 munkatársat foglalkoztató cégcsoport jelenleg a legnagyobb gyártási és technológiai kapacitással rendelkezik a hazai buszgyártók közül. Évente 500 autóbusz előállítására képes egy műszakban, a vállalkozás a gyártókapacitást saját erőből létesítette több milliárd forintos ráfordítással.
A cégtől kapott adatok szerint a Kravtex árbevétele 2009-ben 7 milliárd forint volt, az idén is hasonlóra számítanak. A rendelésállománnyal kapcsolatban annyit közöltek: egyelőre nem éri el a kapacitás optimális leterhelését.
Az új autóbuszgyár Mosonmagyaróváron
A több mint 400 főt foglalkoztató Kravtex cégcsoporthoz három gépipari cég tartozik: a 154 éves mosonmagyaróvári Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt. (99,9%-ban a Kravtex Kft. tulajdona), a Kühne Zrt. 100%-os tulajdonában lévő 135 éves mosonmagyaróvári Kühne Vasöntöde Kft., valamint az 1992-ben alapított Kravtex Kft. győri autóbuszgyára, amely az elmúlt 15 évben több lépcsőben épült fel.
A Kühne gyárat 1856-ban alapították. Ez Magyarország legrégebbi gépgyára, ami alapítása óta megtartotta fő profilját. A vetőgépek futószalagszerű sorozatgyártását 1875-ben kezdték el, az egész országban csak itt gyártanak ma szemenkénti és sorvetőgépeket.
A Kühne részvénytársaság 1885-től kis gőzüzemű vontató mozdonyokat, később belsőégésű motorokat és többek között kerékpárokat is gyártott. A vasöntödét 1873-ban helyezték üzembe és ma is működik.
A Kühne 11 éve gyártja a Kravtex győri gyárában összeszerelt autóbuszok önhordó szekrényvázait és a fém alkatrészeket. A gyártás egy már használaton kívüli 100 éves csarnokban kezdődött.
Később egy új, közel 11 ezer négyzetméteres buszgyártó csarnokot építettek a gyár területén. A 2008 januárjában átadott új csarnokban az alapanyag darabolásától a festésig mindent elvégeznek.
A gyártócsarnokot kifejezetten autóbuszok gyártására tervezték. Az autóbuszok gyártásához szükséges szerszámokat és készülékeket is gyárkapun belül készítik. Jelenleg a vázhegesztő és festő üzemeket működtetik, a 4000 négyzetméteres szerelő üzem feladatra vár.
A felújított Ikarusok Oroszországba tartanak
A Kravtex Kft. 1994-ben vett telephelyett Győr ipari területén és Ikarus autóbuszok felújításába kezdett. 1994 és 1998 között több mint 500 forgalomból kivont 8-10 éves autóbuszt vásároltak a BKV-tól.
A győri gyáregység
A Volán társaságoktól megvett, kiselejtezett buszokkal együtt összesen több mint 700 db Ikarus autóbuszt újítottak fel és exportáltak a FÁK tagállamaiba, döntő többségüket Oroszországba.
1999-től Credo márkanéven új autóbuszokat gyártanak. Az alaptípusok gyártási dokumentációját a cseh SOR Libchavy cégtől vették meg.
Az új autóbuszok a Jászkun Volán udvarán
Az elmúlt tizenegy évben minden hazai Volán vállalatnál megjelentek a Credo buszok, mára több mint 800 autóbusz üzemel a közlekedési cégnél. A Kravtex lépésről-lépésre bővítette gyártmányválasztékot, és ma már 18 különféle autóbusztípust kínál. Gyárában akár évi 500 autóbuszt is le tud gyártani egy műszakban a mosonmagyaróvári és győri gyárban.
Cégbemutatás
1992-ben
alakult társaságunk, a Kravtex Kereskedelmi
Kft., fő
tevékenysége kezdetben Ikarus autóbuszok, Rába motorok és futóművek
valamint
ezek alkatrészeinek exportja volt.
1994-ben
gyártelepet vásároltunk Győrött és forgalomból kivont Ikarus autóbuszok
felújításába kezdtünk. 1994 és 2002 között több mint 700 db teljesen
felújított
Ikarus autóbuszt szállítottunk Oroszországba.
1997-ben
a mosonmagyaróvári Kühne Mezőgazdasági
Gépgyár Rt.
MRP szervezetétől és a mosonmagyaróvári önkormányzattól többségi
részvény-csomagot
vásároltunk. Ma már 99,9 százalékban
tulajdonosai
vagyunk a Kühne Zrt.-nek. Ettől az
időponttól egy
gépipari cégcsoport jött létre, amely a következő három gyárból áll:
1999 év elején a cseh SOR Libchavy cégtől
megvásárolt gyártási
licenc alapján 9,5 méteres autóbuszok gyártásába
kezdtünk. A konstrukciót a magyar jármű háttéripar termékeire
alapozva
jelentősen
átdolgoztuk és Credo márkanéven bevezettük a
hazai
piacon. Az autóbuszok önhordó vázszerkezetének gyártása a KÜHNE
Zrt.-ben, míg a
készre szerelésük és kikészítésük a győri gyárunkban történik.
2000
második félévétől a gyártmányválaszték kibővült a
11 m hosszúságú
típusokkal.
2004
hozott igazi áttörést autóbuszaink
elterjedésében, miután közbeszerzési
tenderen kemény küzdelem után 65 db elővárosi autóbusz gyártására és
szállítására kaptunk lehetőséget a 24 Volán vállalat számára. Győrben új
üzemcsarnokot, diagnosztikai sort és irodaépületet adtunk át.
2005
folyamán a 9,5 és 11
m-es városi, elővárosi és
távolsági típusokból álló buszcsaládunk 12 m-esekkel és 18 m-es csuklós
autóbusszal is bővült.
2006-ban összesen 175 db autóbuszt értékesítettünk,
döntően a hazai Volán társaságok
részére. Az eladott mennyiség többségét a 12 m-es elővárosi autóbuszunk,
a
Credo EC 12 típus tette ki, amely a rendkívül kedvező
üzemanyag-fogyasztásnak,
a magas műszaki színvonalnak, a sokoldalú kihasználhatóságnak és az
alacsony
pótalkatrész áraknak köszönhetően kategóriájának legkedveltebb típusává
vált.
2007-ben a már elterjedt típusok mellett tovább folytattuk a
hamar népszerűvé vált
alacsonypadlós 12 m-es városi szóló és szintén alacsonypadlós 18 m-es
városi
csuklós autóbuszaink fejlesztését.
2008
januárjában átadásra került a Kühne Zrt. területén
felépített 10600 m2 alapterületű
autóbuszgyártó csarnok, amelyben többek között új, 6 állásos korszerű
festőüzem
is helyet kapott. Ekkor adtuk át a Kisalföld Volán Zrt.-nek a
cégcsoportunk által gyártott 500.
autóbuszt.
2009
nyarán bemutatjuk új generációs autóbuszaink
első példányát. A teljesen új, 100%-ban magyar fejlesztésű járművet a
BKV igényeinek megfelelve, a fővárosi közlekedés sajátosságaihoz
igazítva gyártjuk. Ezzel egyidőben mosonmagyaróvári autóbuszgyárunkban
olyan technológiai fejlesztéseket hajtunk végre, amelyek rövidtávon
teszik lehetővé az új típus nagy szériás gyártását.
2010
tavaszán két új típust mutatunk be. A Credo Citadell
19, extra kapacitású alacsonypadlós csuklós busz és a Credo EN 9,5,
mozgékony, agilis midibusz a korszerű városi közösségi közlekedés
optimális kiszolgálói, amelyek kiteljesítik városibusz-kínálatunkat.
Az elmúlt évek alatt cégcsoportunk évszázados gépipari hagyományaira és a szellemi megújulás képességére építve nemzetközi színvonalú autóbusz-gyártást hoztunk létre. A mezőgazdasági munkaeszközök folyamatos gyártása mellett, 800 darab Credo autóbusz elkészítése után ma már piacvezetők vagyunk az új autóbuszok magyarországi értékesítésében is.
(forrás: index.hu, kravtex.hu, metropol.hu)
|
|
M Imre 6 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 6 órája a(z) Avalanche Kaito - Dabalomuni (Cave 12, Geneva, 2021.) videóhoz:
Rendkívül változatos lett a Talitakum album (2024.), ...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Nos, végülis bárkivel előfordulhat olyan vis maior, ...
M Imre írta 3 napja a(z) A biztonsági öv fél évszázada - történelem blogbejegyzéshez:
Kicsit korlátoz a mozgásodban, de még mindig nem annyira, ...
M Imre írta 3 napja a(z) A Népliget jövőképe (2021) fórumtémában:
Felhívás! Van egy önjelölt "igazságosztó" -ja...
M Imre írta 4 napja a(z) Ludditák - Brék (2008. | Neurotic) videóhoz:
Megnéztem Pajor Tamás interjúját a Partizánon. ...
M Imre új linket töltött fel: Erdei Vasútért Egyesület
M Imre írta 4 napja a(z) Kisvasúti nap - Wikipédia_20130831 képhez:
Gödöllői Kisvasút oldala mától Egyesületünk nevét vette fel. ...
M Imre írta 6 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Valaki a karjára tetováltatta, más a születése óta vár a...
M Imre írta 6 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Te melyik típus vagy a zuhany alatt? Ezt árulják el fürdési ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Az Ikarus és a magyar buszgyártás fénykorának bemutatása
Buszok és festések: Aki a múltat nem becsüli, a jövőt nem érdemli
Leállhat a győri Kravtex buszgyártó
Az Ikarus történelme