Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2009. december, 09., szerda 10:18
A parlament által hétfőn elfogadott új gépjármű kárrendezési szabályok - az, hogy a bruttó összeget csak számla ellenében lehet kifizetni, illetve hogy a sérült autóról a biztosítónak kell megmondania, hogy közlekedésbiztonsági szempontból megfelelő-e - csak 2011 első napján lépnek hatályba, addig pedig még változhatnak - mondta Trunkó Barnabás, a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) főtitkára.
A parlament előtt fekvő legújabb,
pénzügyi törvényeket módosító csomag eredeti változata nagyon szigorú
lett volna a biztosítókhoz: csak számla ellenében engedte volna
rendezni a gépjármű károkat.
A felmerült alkotmányos problémák
miatt - például az, hogy senkit nem lehet kötelezni a kocsija
megjavíttatására, ugyanakkor szerződés szerint jár neki a kárát
kompenzáló biztosítói szolgáltatás - a biztosítók a MABISZ-on keresztül
próbáltak nyomást gyakorolni a törvényhozóra. Erre azért is szükség
volt, mivel az említett szabályt - a biztosítók szerint - a gépjármű
forgalmazók és javítók járták ki.
A visszaesett új autó eladás miatt ugyanis szükségük van bevételre, amit a - kötelezővé tett - javításból akarnak megszerezni.
A
kompromisszumos megoldást - a hétfőn elfogadott szöveget - a
költségvetési bizottság nyújtotta be. Ez két részből áll, az első
kimondja, hogy az áfával növelt kár-összeget csak akkor fizetheti ki a
biztosító, ha olyan számlát visz az ügyfél, amelyben szerepel az anyag
ára, a munkadíj és az áfa összege is. "Ellenkező esetben" csak a nettó
összeg, illetve az értékcsökkenés fizethető ki. Ha a javítást a
biztosító szerződött partnere végzi, akkor az számol el - számla
alapján - a biztosítóval. Jelenleg a teljes szektorban több mint
nyolcszáz ilyen javító műhely van. Arról nem szól a jogszabály szövege,
hogy volt már jogi eljárás amiatt, hogy a biztosítók magasabb óradíjat
fizettek annak az autó kereskedőnek, amely a saját biztosításukat adta
el az ügyfélnek.
Erről annyit mondott az Trunkó Barnabás, hogy
mindenképpen meg kell javíttatni az autót. Ehhez viszont az kell, hogy
az "ellenkező esetben" megjelölés nem három tételes, hanem egyszerűbb
számlát jelentsen. Amennyiben az "ellenkező esetben" számlanélküliséget
is jelent, akkor másképpen áll a helyzet.
A módosítás második része a biztosító kötelezettségévé teszi a
közlekedési hatóság értesítését, ha a kocsi sérülését olyannak ítéli,
amely miatt az közlekedés biztonsági szempontból nem megfelelő. Ezt a
hatósági szerep átruházásának nevezte a MABISZ főtitkára. Ebben az
esetben csak akkor fizetheti ki a biztosító a teljes költséget, ha a
közlekedési hatóság - a műszaki vizsga után, amit az ügyfél fizet -
alkalmasnak találta a kocsit, illetve azt kivonták a forgalomból. Ha
nem vitte el műszaki vizsgára az üzembentartó a kocsit, akkor a
biztosító a nettó díjat sem fizetheti ki. Viszont hatvan százalékos
szolgáltatási előleget ekkor, illetve a javítás előtt is nyújthat.
Trunkó Barnabás kifogásolta még, hogy a gyorsított kárrendezést -
amikor a biztosító és az ügyfél megegyeznek a kár összegében -
megszünteti a törvénymódosítás. Miután a kötelező gépjármű
felelősségbiztosítási törvény bemutatott módosítása csak 2011-től
hatályos, így a MABISZ a Magyar Autóklubbal együtt próbál addig
megoldást találni az általuk kifogásoltakra.
Forrás: MTI, fogyasztok.hu
|
|
M Imre írta 1 órája a(z) Nissan Micra reklám (David Lynch) videóhoz:
This commercial is called "Bucking Bronco" ...
M Imre 2 órája új videót töltött fel:
M Imre 2 órája új videót töltött fel:
M Imre 10 órája új képet töltött fel:
M Imre 10 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 10 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:
Az Ikarus gyárthatja a CRRC európai piacra szánt autonóm ...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
MÁV: hóval provokál a tél. https://www.facebook....
M Imre írta 4 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:
Életveszélyes változtatás jöhet a jogosítványoknál | 2025....
M Imre 4 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
A lekapcsolt szocialistáknál jóval fajsúlyosabb neveket ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Gépjárműkár - lehulló törmelékek
Törésenként kellhet a műszaki vizsga
Szabályszegés és közlekedési előéleti pont
Adatmegosztási jogszabály (Data Act) | 2024. 01. 11.