Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
http://www.autopro.hu/szolgaltatok/E-utdij-megallapodast-kotott-a-kormany-a-fuvarozokkal/5788/
http://iho.hu/hir/e-utdij-beszerezheto-a-fedelzeti-berendezes-130603
http://iho.hu/hir/kormany-waberer-s-megallapodas-130426
írja az autopro.hu és az iho.hu
Csökken a légrugós kamionok gépjármű adója, a használatarányos útdíj (e-útdíj) 7,5 százaléka levonható lesz a helyi iparűzési adóból, és az e-útdíj fizetését szolgáló kedvezményes forgóeszközhitelhez jutnak a fuvarozók - erről írt alá megállapodást a kormány nevében Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és három fuvarozó szervezet képviselője hétfőn Budapesten.
A fuvarozók részéről Wáberer Gyögy, a Waberer's International Zrt. elnök-vezérigazgatója, a Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórum elnöke, Dittel Gábor, a Magánfuvarozók Nemzetközi Ipartestülete (NIT Hungary) és Vereczkey Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének vezetője írta alá a megállapodást.
A fuvarozók képviselői hangoztatták, hogy a megállapodás nem kompenzálja az e-útdíj miatt megnövekedett költségeiket, csak versenyhátrányukat csökkenti a nemzetközi versenytársaikkal szemben.
(autopro.hu, MTI közlés alapján)
Kapcsolódó témakör
E-útdíj: beszerezhető a fedélzeti berendezés
A rendszer kiépítője javasolja: a fuvarozók e-tachográfokkal egy rendszerben oldják meg az útdíjat és a flottakövetést.
A jelenlegi tervek szerint 2013. július elsejével hazánkban is bevezetésre kerül az elektronikus útdíj rendszer, ami kezdetben a 3,5 tonnánál nagyobb megengedett legnagyobb össztömegű kamionokra vonatkozik majd. A díjfizetés kétféle technológiával valósul meg: előre váltott viszonylati jeggyel, amely elsősorban a Magyarországon eseti jelleggel fuvarozók számára nyújthat megoldást, illetve telematikai adatgyűjtés segítségével. Ez utóbbi a hazánk területén rendszeresen fuvarozók, illetve a tranzitútvonalként használó szállítmányozók számára nyújthat könnyű és kényelmes megoldást.
A projekt megvalósulásában, „bevallási közreműködőként” vagyis adatszolgáltatóként a telematikai piac egyik legnagyobb szereplője, a WebEye Magyarország Kft. is részt vesz. A társaság jelenlegi becslései szerint, a fuvarozók számára, kifejezetten az útdíj fizetéshez kapcsolódó adatszolgáltatásra fejlesztett eszköz akár 40-50 ezer forint körüli indulási költséget jelenthet – olvasható a cégnek az iho.hu szerkesztőségéhez.
A WebEye Magyarország az Állami Autópálya Kezelő Zrt. felkeresésére csatlakozott az elektronikus útdíj projekthez, amelyben bevallási közreműködőként GPS adatok szolgáltatásával segíti ügyfeleit a díjszedési rendszerhez való csatlakozásban és a hatékony ügyintézésben. A vállalat feladata tehát arra korlátozódik, hogy pontos adatokat tudjon szolgáltatni az érintett járművek vonatkozásában.
„A WebEye Magyarország nagy tapasztalattal rendelkezik a telematikai adatok rögzítésében és feldolgozásában egyaránt, ezért meggyőződésem, hogy a több éves tapasztalatunk, szakmai tudásunk és piaci ismereteink megfelelőek ahhoz, hogy meghatározó szerepünk legyen a projektben adatszolgáltatóként. Hazai tulajdonú, 14 országban jelenlévő multinacionális vállalatként úgy gondoljuk, hogy tranzit ügyfeleink munkáját is megkönnyítheti majd ez a szolgáltatás. Ráadásul hosszabb távon elősegíthetjük a hazai szállítmányozó vállalatok regionális versenyképességének javulását is, hiszen a kialakítandó rendszer olyan többlet telematikai funkciók alkalmazását is ösztönözheti, mint például az eTachograph alkalmazás, melynek segítségével a fuvarozók diszpécserei valós időben követhetik a központból az egyes sofőrök vezetési idejéből hátralévő időt” – mondta el Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország Kft. ügyvezetője.
A telematikai megoldás lényege, hogy a járművekbe egy speciális fedélzeti eszköz, úgynevezett „On Board Unit” kerül beszerelésre, amely műholdas jeladók segítségével méri az előre meghatározott 2 200 fizetős szakaszon megtett utat. Az így mért útvonal alapján kerül kiszámításra az útdíj összege, amit elektronikus fizetéssel rendezhet a felhasználó. A fuvarozó vállalatok így a rendszerben történő regisztrációt követően automatikusan, külön jegy megvásárlása nélkül intézhetik az e-útdíjhoz kapcsolódó adminisztrációt. A rendszer ráadásul a tervek szerint a sofőröknek is könnyebbséget jelenthet, hiszen nekik csupán a működőképességet kell majd ellenőrizniük.
Az eszköz üzembe helyezése is roppant egyszerű: amennyiben nincs még ilyen eszköze a fuvarozónak, úgy a beszerelés mindössze 30-60 percet vesz majd igénybe.
A telematikai megoldáson alapuló útdíjfizetés további előnye, hogy azok a fuvarozó vállalatok, akik már rendelkeznek flottakövető berendezéssel, és a telematikai szolgáltató a bevallási közreműködőkkel szemben támasztott követelményeket az adott eszköz vonatkozásában biztosítani tudja, további ráfordítás nélkül, a meglévő eszközök segítségével csatlakozhatnak az e-útdíj rendszeréhez.
Az eddigi műszaki paraméterek ismeretében egyébként a WebEye kapcsolódó fejlesztései a terveknek megfelelően haladnak. „A piacon futó telematikai eszközeink többsége már jelenleg is képes az adatok ilyetén feldolgozására, azon fuvarozók pedig, akik nem rendelkeznek az adatszolgáltatáshoz szükséges eszközökkel, akár a mai naptól be tudják szerezni nálunk. Ez kezdetben többletköltséget jelenthet a fuvarozóknak, ugyanakkor a megfelelő telematikai rendszer segítségével – mely nem csupán a helymeghatározásra képes – jelentős összegeket spórolhatnak meg a felhasználók. A fuvarvállalatok az útdíj miatti esetleges többlet kiadásukat minimalizálhatják, ha olyan, komplexebb telematikai rendszer használata mellett döntenek, amely az útvonaltervezéstől az üzemanyag-felhasználáson keresztül a vezetési stílus figyeléséig számtalan egyéb szolgáltatást nyújt. Az ügyfeleinktől érkező visszajelzések alapján ez a befektetés átlagosan 0,5-1 éven belül megtérül” – mondta el a WebEye ügyvezetője.
(iho.hu, a telematikai piac egyik szereplőjének saját közlése alapján)
Kormány–Waberer’s-megállapodás
- 2013. április 26.
A külföldi multik után szerződés egy multivá vált magyar céggel. A Waberer’s kedvezményeket kér a hazai fuvarozóknak.
A Waberer's International Zrt.-vel kötött stratégiai megállapodást a kormány pénteken Budapesten. A megállapodást Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Wáberer György, a cég elnök-vezérigazgatója írta alá.
Az aláírás alkalmával Varga Mihály azt emelte ki, hogy külföldi székhelyű nagy cégek után egy magyar alapítású, de multinacionálissá vált társasággal jött létre stratégiai megállapodás. Wáberer György arról beszélt, hogy a versenyképesség fokozását és további növekedést várnak a megállapodástól. A cégvezető – aki egyúttal a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének is az elnöke – szorgalmazta, hogy az e-útdíj júliusi bevezetésével egy időben a magyar fuvarozók kapjanak kedvezményt az iparűzési és a súlyadóból, valamint az átírási illetékből is.
Ennek kapcsán emlékeztetett: két éve a kelet-magyarországi árvíz kapcsán a fuvarozók felajánlották a kormánynak, hogy itthon tankolnak, ha az üzemanyag adójának egy részét az árvízkárosultak kapják. Ebből nőtt ki a kereskedelmi gázolaj, aminek az a lényege, hogy évi néhány milliárd forintos visszatérítésért cserébe a fuvarozók Magyarországon tankolnak, így a költségvetés adóbevétele 10 milliárdos nagyságrenddel növekszik.
Az e-útdíj kapcsán kért adókedvezmények hasonló előnnyel járnának, hiszen a megemelt útdíj – amelyből évi 150 milliárd forintot vár a kormány – versenyképtelenné tenné a környező ország fuvarozóihoz képest a magyarokat – mondta az elnök-vezérigazgató, hozzátéve: a kért adókedvezmény évi 10-15 milliárd forint lenne.
Elmondta, hogy a fuvarozók adják a magyar bruttó hazai termék (GDP) 6-8 százalékát, és az ágazat az uniós csatlakozás óta négyszeresére nőtt. A válság alatt is évi 2-3 százalékos volt a növekedés – jegyezte meg Wáberer György.
Varga Mihály a kormány elmúlt háromévi gazdaságpolitikai intézkedései közül kiemelte a társasági adó 10 százalékra csökkentését az 500 millió forintnál kisebb árbevételű vállalkozásoknál, a bürokrácia csökkentését, illetve az idősek, a fiatalok és a kisgyermekes anyák foglalkoztatásának javítását. A jövőről pedig elmondta: a következő uniós költségvetési ciklusban a támogatások 60 százalékát kívánja gazdaságfejlesztésre fordítani a kormány.
A miniszter kitért arra, hogy a Waberer’s évi 6 milliárd forint adót fizet és 1700 embernek ad munkát. Egyetértett azzal, hogy a gazdaságilag fejletlen térségekben az állam támogassa a gépkocsivezetők képzését, illetve azok nemzetközi jogosítványának megszerzését, és ezzel a munkához jutásukat.
(iho.hu, MTI közlés alapján)
|
|
M Imre írta 16 órája a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:
Túl nagyot álmodott a szaúdi trónörökös, akadozik az ...
M Imre írta 16 órája a(z) A parkolási díjak emelésével az élhető Budapestért videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre írta 16 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre 17 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 17 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Kovács Gergely: A felénél is kevesebbe kerül a Hegyvidéki ...
M Imre írta 17 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
A hajnali hóesésben, az M1-es leállósávjában cserélte le egy ...
M Imre írta 17 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:
Országos havazás a következő napokban már nem várható,...
M Imre 18 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 20 órája a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:
A fényképen szereplő "úriember", aki...
M Imre 23 órája új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Köszönjük, Európa! Programunk van, hát (rész)sikereink? - Közlekedési Operatív Program (a 2003-2015-ig szóló magyar közlekedéspolitikáról)
Fokozottan ellenőrzik a teherautókat Budapesten a díjköteles zónákban - Az érintettek egyötöde sem váltja ki a behajtási hozzájárulást
Tehergépkocsik használat,- és szennyezésarányos útdíja - Aki szennyez, fizessen!
BP Fatár: a főváros ingyenesen letölthető nyilvános fa- és parkkataszter applikációja