Közlekedés: Fokozottan ellenőrzik a teherautókat Budapesten a díjköteles zónákban - Az érintettek egyötöde sem váltja ki a behajtási hozzájárulást

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3169 db
  • Videók - 2720 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 868 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

A tehergépjárművek behajtási korlátozását környezet- és zajvédelmi szempontok figyelembevételével 2008. január 1-jén kiterjesztették Budapest teljes területére. 2011 júliusában egy mobil kamerás próbaellenőrzés során azonban kiderült, hogy a díjköteles zónában közlekedő teherautók csupán 19%-a váltotta ki a szükséges behajtási hozzájárulást. Ezzel nem csupán az általuk okozott környezeti károk költségeit hárítják át a fővárosra, hanem versenyhátrányt is okoznak a szabálytisztelő piaci szereplőknek. Ez a helyzet a továbbiakban nem tolerálható, különösen, hogy a teherforgalom környezeti ártalmait a budapestiek szenvedik el és az ő védelmüket szolgálja a jól működő behajtási rendszer. A jogkövető magatartás kikényszerítésére – egyéb intézkedések mellett – 2011. szeptember 19-étől december 16-áig három hónapos szigorított ellenőrzési kampányt szervez a Budapesti Közlekedési Központ és az ellenőrzésért felelős Parking Kft.


Az áruknak el kell jutniuk az üzletekbe, de a szállítást a fővárosiak életminősége, a környezet és a közlekedési infrastruktúra védelme érdekében úgy kell lebonyolítani, hogy a teherautók közlekedése a lehető legkisebb terhelést jelentse. A Parking Kft. (2012-től a BKK) feladata a budapesti teherforgalmi stratégia a kialakítása, amely a fuvarozók mellett a városlakók érdekeit is megjeleníti. A koncepció keretében célforgalomban korlátozásmentesen használható útvonalakat alakítottak ki, amelyeken ingyenesen elérhetők a legnagyobb logisztikai központok, ipari üzemek, de ezen útvonalakon kívüli közlekedéshez behajtási hozzájárulást kell váltani a fuvarozóknak.


Mivel a légszennyezés jelentős hányadáért a teherautók károsanyag-kibocsátása tehető felelőssé és méretüknél fogva is jelentős terhelést okoznak a budapesti utakon – így fontos feladat számuk csökkentése, optimalizálása. Minderre jó eszköz a behajtási hozzájárulás – ami alapján a teherautók csak díj fizetése ellenében közlekedhetnek a főváros egyes övezeteiben. Jelenleg folyamatban a díjszabás és a kapcsolódó kedvezmények felülvizsgálata annak érdekében, hogy a jövőben jobb, rugalmasabb és átláthatóbb rendszer alakuljon ki, amely egyaránt szolgálja a város érdekeit és teremt egyenlő piaci feltételeket a szállítmányozási szakma számára.


A fokozott ellenőrzési akciót az indokolja, hogy az idei júliusi adatok még tavalyelőttieknél is sötétebb képet festettek: mindössze a tehergépkocsik 19 százaléka bizonyult jogkövetőnek.


network.hu

Ez a helyzet a továbbiakban nem tolerálható, hiszen nem csak környezeti károkozás költségeit kerülik el a nem fizetők, de jogosulatlan versenyelőnybe kerülnek a fizetőkkel, vagyis a környezeti és társadalmi felelősséget vállalókkal szemben.


A szigorított ellenőrzés összehangoltan, minden területre kiterjedően zajlik az elkövetkező hónapokban. A Parking Kft. és a vele együttműködő BRFK, Nemzeti Közlekedési Hatóság, a kerületi és fővárosi közterület-felügyeletek a kamerástól a személyes ellenőrzésig bevetik a rendelkezésükre álló teljes eszköztárat.


Az ellenőrzés a legfontosabb budapesti teherforgalmi útvonalak mentén, akár párhuzamosan, több helyszínen is zajlik majd. A Parking Kft. eltökélt a jogkövető magatartás kikényszerítésében, ezért folyamatos kontrollt tart fenn mindaddig, ameddig ez szükséges.

network.hu

A nem jogkövető magatartás kétféle következménnyel jár: bírsággal, amely akár 150 000 Ft-ig is terjedhet, ezt a gépjármű üzembentartója köteles megfizetni. A gépkocsivezetők pedig, ha nincs meg a behajtási hozzájárulásuk 3 büntetőpontot kapnak, amely közlekedési előéletüket terheli.


A büntetésként behajtott összegek az állami költségvetésbe folynak, a behajtási hozzájárulásokból származó bevételt a főváros a közlekedés által okozott környezeti károk enyhítésére és Budapest közlekedési infrastruktúrájának fejlesztésére fordítja.


A Parking Kft. arra törekszik, hogy a behajtási hozzájárulások kiadási rendszere a fuvarozó szakma igényeit is kielégítse, mentes legyen a felesleges adminisztrációtól és a lehető leggyorsabban reagáljon a kérelmekre. 2012. január 1-jétől a behajtási hozzájárulások igénylése és kiadása teljes körűen on-line úton valósul meg, mind a kérelem, mind a dokumentum kiadása elektronikusan történik.

További információ:

Rétalji Igor,  vezető kommunikációs szakértő
Insomnia Reklámügynökség
Telefon: +36 30 950 7540
E-mail: retalji kukac insomnia.co pont hu


A Parking Kft. a Fővárosi Önkormányzat szervező, fejlesztő és tanácsadó szakcégeként a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. szakmai felügyelete mellett látja el feladatait: ezek közé tartozik a főváros közigazgatási területén található 14 korlátozott forgalmú és 11 védett övezet esetében a behajtási, illetve behajtási–várakozási hozzájárulások kiadásával kapcsolatos adminisztrációs teendők elvégzése, valamint a korlátozott forgalmú övezeti jelzőtáblák rendszerének üzemeltetése, szükséges jelzőtáblák kihelyezése. Szintén közszolgáltatási szerződés keretén belül a társaság üzemelteti a VI., VII., VIII., IX., XIII. kerületben, továbbá a Margitszigeten és a II. kerület Szilágyi Erzsébet fasor Pázsit és Házmán utca közötti szakaszán található fővárosi önkormányzati tulajdonú közterületi várakozóhelyeket, valamint a Fővárosi Önkormányzat tulajdonába tartozó P+R parkolóhelyeket.

(bkk.hu)

 


Előzmények:


Elemzés

Csupán statisztikai adatok elemzésével a Levegő Munkacsoport 2011 februárjában arra a következtetésre jutott, hogy az érintett tehergépkocsik 80-90 százaléka után nem fizetik meg a fővárosi behajtási díjat. Tehát ezek a teherautók úgy használják a főváros útjait és szennyezik a környezetet, hogy üzemeltetőik semmibe veszik a díj megfizetését kötelezővé tevő jogszabályt. Miután a civil szervezet nyilvánosságra hozta megállapításait, és eljuttatta azokat Tarlós István főpolgármesternek, a közúti fuvarozók egyik legjelentősebb szervezete, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) nyilatkozatában bizonyítékok nélküli vádaskodásnak, rágalmazásnak minősítette a Levegő Munkacsoport állításait.


Hét hónappal később a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a következő közleményt hozta nyilvánosságra: "A tehergépjárművek behajtási korlátozását környezet- és zajvédelmi szempontok figyelembevételével 2008. január 1-jén kiterjesztették Budapest teljes területére. 2011 júliusában egy mobil kamerás próbaellenőrzés során azonban kiderült, hogy a díjköteles zónában közlekedő teherautók csupán 19%-a váltotta ki a szükséges behajtási hozzájárulást. Ezzel nem csupán az általuk okozott környezeti károk költségeit hárítják át a fővárosra, hanem versenyhátrányt is okoznak a szabálytisztelő piaci szereplőknek. Ez a helyzet a továbbiakban nem tolerálható, különösen, hogy a teherforgalom környezeti ártalmait a budapestiek szenvedik el és az ő védelmüket szolgálja a jól működő behajtási rendszer. A jogkövető magatartás kikényszerítésére – egyéb intézkedések mellett – 2011. szeptember 19-étől december 16-áig három hónapos szigorított ellenőrzési kampányt szervez a Budapesti Közlekedési Központ és az ellenőrzésért felelős Parking Kft…
hozta nyilvánosságra: „

 


Az LMCS következtetése

A főváros hétmilliárdos ajándéka a fuvarozóknak?


2011. február 5. – 

Miközben a Fővárosi Önkormányzat súlyos megszorításokat tervez, amelyek jelentősen rontanák a város élhetőségét, a tehergépkocsik túlnyomó része után nem fizetik meg a behajtási díjat a fuvarozók. Így az önkormányzat 7 milliárd forint bevételtől esik el évente, ami elsősorban az ellenőrzés hiányosságaira vezethető vissza. Erre hívta fel Tarlós István budapesti főpolgármester figyelmét levelében a Levegő Munkacsoport. A civil szervezet szerint kevés az ellenőr, nem megfelelő az ellenőrzés műszaki háttere és a korrupció is valószínűsíthető.


A fővárosban mintegy 80 000 tehergépkocsit tartanak nyilván. Egy átlagos munkanapon 60 000 teherautó lép be a városhatáron. Ugyanakkor Budapesten mindössze 10 700 tehergépkocsira kértek behajtási hozzájárulást 2010-ben. A tehergépkocsik 80-90 százaléka után – jogsértő módon – nem fizetik meg a behajtási díjat.


A Levegő Munkacsoport sürgetőnek tartja, hogy a Fővárosi Önkormányzat biztosítsa a személyi és tárgyi feltételeket a tehergépkocsik behajtási díjfizetésének szigorú ellenőrzéséhez. Elfogadhatatlan és a közvélemény számára is megmagyarázhatatlan, hogy az önkormányzat nem lép fel hatékonyan a teherfuvarozók csalásai ellen, miközben komoly pénzeket vonna el többek között az oktatás, az egészségügy, a kultúra és a sport területéről, és a BKV-nak szégyenszemre súlyosan környezetszennyező, használt buszokat kell beszereznie a már szinte működésképtelen járművei helyett. Azért is különösen sürgető a beavatkozás, mert – amint azt már számos tanulmány kimutatta – a behajtási díj mértéke még mindig csak a töredékét teszi ki mindazon költségeknek, amelyeket a közúti teherfuvarozók okoznak, de nem ők fizetnek meg, hanem áthárítják az egész társadalomra.

(levego.hu)

 


A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) válasza

A hazai közúti fuvarozók legnagyobb regisztrált taglétszámot tömörítő érdekképviseleti szervezete, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete-NiT Hungary a Levegő Munkacsoport 2011. február 5-én megjelentetett közleményével, és Tarlós István főpolgármester részére írt levelével (mind kettő mellékelve) kapcsolatban az alábbiakat tarja fontosnak:

Az LMCS közleménye ismét a közúti fuvarozást támadja, és teszi felelőssé 7 milliárd forint fővárosi bevételkiesésért, miközben csaló teherfuvarozókról, kudarcba fulladt ellenőrzési rendszerről, korrupcióról, valamint a fuvarozók által meg nem fizetett, és a társadalomra áthárított közterhekről beszél. Kikérjük magunknak!


Ezzel ellentétben nézzük a tényeket:
A közúti fuvarozás nem öncélú tevékenység, az ellátás nélkülözhetetlen eleme. Nemzetgazdasági jelentősége rendkívüli: az alágazat hozzájárulása a nemzeti össztermékhez mintegy 6 %-os, miközben a közúti fuvarozás az útdíjakba, adókba és illetékekbe épített közterhek révén az egyik legnagyobb befizető. A nehéz tehergépjárművek behajtását szabályzó rendelet hibáira és az engedélyezési ügymenet betarthatatlan előírásaira már számtalanszor felhívtuk a figyelmet. Hivatalba lépése óta a főpolgármester úr birtokában van a fővárosi behajtási rendelet érdemi megváltoztatása, betarthatósága érdekében készített szakmai összeállításunk.

A fuvarozók nem jogkerülők: ha betarthatók és alkalmazhatók a szabályok, a fuvarozók megfizetik azt, amit előírnak számukra. A fuvarozók lehetősége, hogy a piaci verseny keretein belül a megfizetett díjakat a fuvardíjban érvényesítsék. (Autópályadíjat például minden fuvarozó fizet, hiszen az e-matrica ma egyetlen gombnyomással megvásárolható.)

A fuvarozók is tiszta levegőt szeretnének:
: olyan járműveket, melyek minimálisan terhelik a környezetet. A NiT Hungary kezdeményezője, támogatója és aktív részese annak, hogy a vonatkozó jogszabályok módosításával lehetővé váljon a részecskeszűrő beszerelés (jelenleg 10 európai országban alkalmazzák), mellyel jelentősen javítható a tehergépjárművek, autóbuszok környezetvédelmi normája és besorolása.

A közúti fuvarozók sem szeretnének mást, mint olyan fővárosi engedélyezési módszert és mechanizmust, mely alkalmazkodik a szállítmányozás sajátosságaihoz, hasonlóan a német nagyvárosokban, vagy Londonban megvalósított környezetvédelmi szempontú behajtási-engedélyezési rendszerekhez. Egy ilyen fejlesztéssel minden érintett jól jár: a főváros növelheti bevételeit, a fuvarozót nem frusztrálja az engedélyezés körülményessége.


A főváros vezetése már évekkel ezelőtt is az ellenőrzés szigorításában, fenyegetettségében látta a megoldást a Közterület-felügyelet állományából egy 32 fős akciócsoport létrehozásával. A "Parking-csoport" - ellentétben a Levegő Munkacsoport érvelésével - minden értelemben mobil, ugyanis ott ellenőriz, ahol csak akar: a közúthálózat bármely pontjára kitelepülhet, és bármikor áttelepülhet egy másik pontra, ha ezt látja célszerűnek. Természetesen mindez nem befolyásolja a rendőrhatóság ellenőrzési jogkörét: a fenyegetettség változatlanul maximális, míg a rendszer célszerűsége minimális.

Végezetül: legyen egy szándék bármennyire is nemes, legyen egy civil kezdeményezés társadalmilag bármennyire is tolerálható, mindezt egy csapásra hiteltelenné teheti az öncélú, bizonyítékok nélküli vádaskodás, és azoknak a partnereknek (fuvarozóknak és hatóságoknak) a csalással, alkalmatlansággal és korrupcióval való rágalmazása, akik egyaránt az elfogadható megoldásban, betartható szabályozásban, és nem utolsó sorban a rendben érdekeltek. A NiT Hungary - túl megalakulásának 20 évfordulóján - a józanész és a realitások mentén, szakmaisággal, és konstruktív párbeszéddel érte el hitelességét.

Másoknak is ezt javasoljuk!

(nit.hu)


(forrás: Budapesti Közlekedési Központ, Levegő Munkacsoport, Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete-NiT Hungary)

Címkék: behajtási hozzájárulás brfk budapest budapesti közlekedési központ bírság büntetőpont ellenőrzés fuvarozás főváros jogkövető magatartás környezeti és társadalmi felelősség környezetvédelem levegő munkacsoport légszennyezés magánvállalkozók nemzeti fuvarozó ipartestülete nit hungary parking kft tehergépjármű teherszállítás zajvédelem áruszállítás

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 7 hónapja

Zúdulhatnak a kamionok Budapestre. A Kúria Önkormányzati Tanácsa más jogszabályokba ütközőnek találta, ezért a héten megsemmisítette a fővárosi önkormányzat teherforgalom szabályozásáról szóló rendeletét. Ennek része volt a a teherjárművek által fizetendő behajtási díj, amelynek legfontosabb célja nem a fővárosi kassza hizlalása volt, hanem a teherautók kiszorítása a város útjairól, ezzel is csökkentve a dugókat és a légszennyezést. A rendeletet még 2011-ben, bőven a Tarlós István idején alkotta meg a Fővárosi Közgyűlés. A fővárosi kormányhivatalnak egészen 2023-ig nem volt vele gondja, ám tavaly novemberben ráeszmélt, hogy a fővárosnak tulajdonképpen nincs jogalapja behajtási díj kivetésére.

A behajtási díj eltörlésével a főváros elesik az ebből származó évi 1,7-1,8 milliárd forintos nettó bevételtől, pontosabban ennek a díjbeszedés és ellenőrzés költségeivel csökkentett összegétől. A fővárosi önkormányzat elsősorban mégsem emiatt tartja rossznak a döntést. Hanem azért, mert ezzel ráengedik az immár fizetőssé tett M0-s forgalmát, lévén bizonyosan sokak számára válik vonzóbbá az ingyenes áthajtás Budapesten.

-- Ez súlyos forgalomnövekedéssel, zaj, por és légszennyezettség terheléssel jár majd.

Noha a döntés Budapest számára egyértelműen kedvezőtlen, azt nehéz megbecsülni, mekkora forgalomnövekedést okozhat a díj eltörlése. A hosszú távon szállító kamionosok aligha fognak letérni a főváros felé, de az agglomerációs fuvarozók közül sokan dönthetnek úgy, hogy elkerülik a fizetős elkerülőt.

Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes csütörtöki sajtóbeszélgetésén azt is elmondta, hogy ehhez valójában egy 2022 óta kész törvényjavaslatot kellene a jogszabályi ellentmondások feloldása érdekében tárgyalnia és elfogadnia az Országgyűlésnek. Csak éppen nem tűzik napirendre. A kormányhivatal azzal védekezett, hogy a főváros alkothat rendeletet a budapesti teherforgalom szabályozására, így korlátozhatja, esetenként meg is tilthatja a teherautók behajtását a főváros egyes övezeteibe a helyi adottságokat szem előtt tartva, csak útdíjat nem szedhet a behajtási engedélyekért.

-- A városvezetés viszont úgy véli, hogy egy ingyen megkapható engedély nem visszatartó erő.

„Budapest nem lesz újra kamionsztráda, nem engedjük, hogy a kormány kamionokkal árassza el a fővárost!” – tiltakozott akkor Karácsony Gergely. Úgy tűnik hiába. Az ügyben az év elején megszólalt Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is, aki éppen akkor volt a BKK vezérigazgatója, amikor a vitatott behajtási díjat bevezették: a jelenlegi rendszert hasznosnak és megtartandónak ítélte.

A kormányhivatal viszont a Kúriához fordult, amely arra jutott, hogy a Fővárosi Önkormányzatnak joga van engedélyhez kötni az általa fenntartott közutak használatát, de behajtási hozzájárulás és regisztrációs díj megállapítására nincs törvényi felhatalmazása. A rendeletet 2024. december 31-i határidővel semmisítette meg a Kúria, azaz addig szedhet díjat a főváros. Így az októberben megalakuló új Fővárosi Közgyűlésre vár a jelenlegi jogszabályokhoz illeszkedő, de az átmenő teherforgalmat a városhatáron kívül tartó rendelet megalkotására.
https://nepszava.hu/3239933_rak-megelozes-minden-otodik-ember-affidea-kutatas

Válasz

M Imre üzente 1 éve

A teherforgalmat korlátozhatják, de behajtási díjat nem szedhetnek az önkormányzatok – derült ki Budapest Főváros Kormányhivatalának (BFKH) közleményéből.
https://hvg.hu/gazdasag/20240129_budapest_fovaros_kormanyhivatala_behajtasi_dij_teherforgalom_fovarosi_onkormanyzat
___

A budapesti kormányhivatal 13 év után úgy döntött, a főváros törvényellenesen szed úthasználati díjat a teherautóktól, az erről szóló rendeletet még 2011-ben, a fideszes Tarlós István idején hozta a főváros – írta a főpolgármester, aki szerint a bíróságig is elmennek, hogy megakadályozzák a kamionok, teherautók visszatérését a belvárosi utakra.

Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes egy háttérbeszélgetésen elmondta: Budapest 2011-ben (tehát még a Fidesz által támogatott Tarlós István ideje alatt) hozott egy rendeletet, miszerint a teherforgalom szabályozási eszközeként behajtási díjat, úthasználati díjat szednek. Azzal ugyanis, ha a teherforgalom behajtását megdrágítják, arra ösztönzik a teherforgalmat, hogy elkerüljék a várost, még ha megtett kilométer szempontjából racionálisabb is lenne, hogy átszáguldjon Budapesten – olvasható a Fővárosi Önkormányzat által fenntartott Enbudapestem.hu portálon.
https://enbudapestem.hu/2024/01/25/a-kormanyhivatal-a-varosra-szabaditana-a-teherforgalmat

A fővárosi rendelet megsemmisítése azt is jelentené, hogy

-- miközben a fővárosi forgalom enyhítésére épített M0 körgyűrű minden szakasza fizetős, a Budapesten való áthajtás ingyenes lenne.
https://hvg.hu/itthon/20240127_Karacsony_Budapest_nem_lesz_ujra_kamionsztrada

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 13 órája a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:

Elvesznek egy kedvezményt a 25 év feletti frissjogsisoktól | ...

M Imre írta 13 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Olyan üzemanyag jön a magyar sztrádákra, mint soha Az...

M Imre 13 órája új képet töltött fel:

Gyorshajtas_becsuletkassza_szentendre_mkkp_2196268_5993_s

M Imre írta 13 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Miközben a Fővárosi Közgyűlés Budapest szuverenitásáról, a ...

M Imre írta 22 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

A miniszterelnök ágaskodó ambícióiról, azaz a mini-maxi ...

M Imre írta 1 napja a(z) motor képhez:

Motor_640550_32211_s

Mi várható Dodor motorkiállításán?! Motoron ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: MOTORKIÁLLíTÁS 2025 – MÁRKÁK HÉTVÉGÉJE | 2025 02.28.-03.02., Millenáris, Budapest 2025.02.28.

M Imre írta 2 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Rákosdubaj: megérkezett a fővároshoz az állami felhívás...

M Imre írta 3 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Elveszítette a fonalat a Mini- Dubaj ügyben? Most mindent ...

M Imre írta 3 napja a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:

Van-e bármi értelme a metrókra szerelt ajtónyitó gomboknak? | ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu