Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Szerző: voroscsaba1970 | blog bejegyzés ajánlása
Időpont: 2013. december 11. szerda 22:25 Szakág: Országúti
Engedélyezzék a kerékpározást Szentendrén!
Azt hiszem mindenki számára ismert tény, hogy Szentendre belterületén a 11-es számú főúton kerékpáros tiltó táblák vannak elhelyezve. Már sokat gondolkodtam azon, hogy miért éppen Szentendre? Mert ha megnézzük a környező kis városok közlekedését, akkor láthatjuk, hogy sehol nincs ilyenfajta tiltás bevezetve (Dunakeszi, Pomáz, Budakalász stb.).
Szentendre kiemelkedő jelentőséggel bír, hisz a Pilis és a Dunakanyar előszobája, a kerékpáros társadalom közkedvelt térsége. Ezért teljességgel érthetetlen és felháborító, hogy pont itt tiltják ki a kerékpárosokat. Vagy tán pont ezért?
7 éve költöztem Szentendrére és azóta gyakorlatilag szinte minden nap kerékpárral járok munkába Budapestre.
Sokunk számára a kerékpár nemcsak egy sport, hanem a leggyorsabb közlekedési eszköz is. Általános tendeciaként megemlíthető, hogy egyre többen pattanak nyeregbe, mert a gépjárműforgalom sok esetben már olyan nagy, hogy az utazás jóval több időt vesz igénybe, mintha biciklivel közlekednénk. Az emelkedő benzinárak is egyre inkább arra ösztönzik az embereket, hogy az autó helyett kerékpárt használjanak. Sőt! Örvendetes módon országos kampányok láttak napvilágot, hogy kerékpárral járjunk munkába, mert mennyire egészséges és nem szennyezzük a környezetet. Konkrétan nekem két kollegámat is sikerült átszoktatnom a kerékpárra, pedig ők voltak azok a típusok, akik - ahogy mondani szokták- még a WC-re is kocsival jártak. Most már a legdurvább téli időben is bringával járnak munkába.
A 7 év alatt- megmondom őszintén- kellemes csalódáson mentem keresztül: az autósokkal való konflkitus sokkal kisebb volt, mint amire számítottam. Tény az is, hogy nem úgy állok a közlekedés más szereplőihez, mintha ős-ellenségeim lennének, hanem próbálok konstruktívan közlekedni, ha úgy adódik sokszor beengedem az éppen nálam gyorsabban haladó járműveket, buszokat. Néha azért nem árt magunkba nézni és önvizsgálatot tartani, mert mi kerékpárosok is időnként tudunk hajmeresztő dolgokat művelni. Viszont a legtöbb konfliktusok azokon az útszakaszokon fordultak elő, ahol kerékpáros tiltó táblák voltak elhelyezve. (Szentendre belterülete). Itt az autósók gyakorlatilag egyafajta önbíráskodó magatartást tanusítanak, késztetést éreznek arra, hogy megregulázzák a piszok kis kerékpárosokat, akik szerintük folyamatosan bosszantják őket. Viszont mondjuk Budapest belterületén, a szentendrei úton, ahol 70-el lehet száguldani, ott szinte alig volt problémám. Sőt, mivel teljesen kezdik megszokni, hogy kerékpárosok is vannak szép számmal, ezért ha dugó van, akkor nemegyszer le is húzódnak, ha kerékpárost észlenek. Talán emlékeztek, hogy ezen útszakaszon is voltak tiltó táblák, de kb. 7-8 éve a szentendrei út felújításakor levették a őket.
Node visszatérve az értekezésem fő tárgyához: a kerékpáros fórumokon is téma volt, hogy az elmúlt időszakban szinte sportot űznek a szentendrei rendőrök a kerékpárosok igen agresszív megleckéztetéséből, illetve komoly bírságok kiszabásából. A Kerékpáros Szövetségnek is volt egy olyan kezdeményezése, amiben kérték az ilyen jellegű esetek tényszerű feltárását.
Természetesen a nagy számok törvénye alapján engem is sok esetben lemeszeltek. Az egyik legdurvább szitu ez év márciusában a Lidl előtt történt este fél 9-kor. A főút a hótól letakarítva, a járdán 15 centis hó. Elvileg itt a járda egyben a kerékpáros út is. A lényeg az, hogy megbüntettek és felzavartak a járdára. Mondtam hogy 15 centis hóban nem ideális országúti kerékpárral közlekedni, de mivel még ott sündörögtek, megpróbáltam a lehetetlent. Rövid idő alatt be kellett látnom, hogy ez így nem fog menni, mert majdnem sikerült a járdáról a főútra kiesnem. Így hát szépen visszamentem a főútra és egészen a Skanzeni elágazásig el is jutottam, ahol mit ad isten újra felbukkantak a szolgálatukat nagyon alaposan ellátó kollégák. No itt aztán már volt minden, majdnem bevittek a rendőr őrsre. Hiába mondtam, hogy itt már csak be kéne fordulnom balra a temető irányába és szinte otthon vagyok. A válasz ez volt, hogy toljam a kerékpárt. Komolyan mondom úgy kezeltek, mintha egy bűnöző lennék.
Annyira feldúlva értem haza, hogy szegény kis csemetéim megrettentek apa látványától. Még aznap éjjel írtam egy levelet a rendőrkapitánynak és kértem tőle egy időpontot. 1 hét múlva már fogadott is, és sikerült legalább 1 órát értekeznünk. Ami meglepett, hogy elég szimpatikus volt, nem volt teljesen elutasító. Arra hivatkozott, hogy mi lesz ha leveszik a táblákat és drasztikusan megnő a kerékpáros balesetek száma. Próbáltam érvelni, hogy ettől nem kell tartani, nem fogják elözönleni az utakat az 5 éves gyerekek. Sokkal veszélyesebb a kerékpár útnak csúfolt járda, mert a jobbról kijövő autós nem igen veszi figyelembe, hogy ott nagyobb sebeséggel kerékpár is jöhet és automatikusan kidugja az orrát a kereszteződés legvégéig. Hátulról nagyon kevés kerékpárost gázolnak el, sokkal jellemmzőbb az oldalról való ütközés. Illetve megemlítettem, hogy a budapesti szakaszon sincs tiltó tábla a városon belül és nem hinném, hogy tömeges kerékpáros balesetek lennének.
De ennél többre nem jutottam, ugyanis kiderült, hogy ez a téma a pest megyei közútfelügyelet hatásköre, nekik csak az a feladatuk, hogy ezeket az utasításokat végrehajtsák. Magyarán - tovább passzolt. De legalább kaptam egy telefontszámot és egy nevet. Persze a vezetőt nem értem el elsőre, viszont sikerült pont azzal az emberrel beszélnem, aki konkrétan kiteszi a táblákat. Konkrétan ő nem értett ezzel egyet, de kiadták ukászba, ezért nincs mit tenni. Nem ragozván tovább a dolgot: végülis kaptam egy hivatalos levelet, amit még megkapott a Rendőrkapitányság és az Önkormányzat is. Természetesen sablon szöveg. „A 2x2 sávos úton 25-30 ezer jármű halad át egy nap, az ország egyik legforgalmasabb belterületi útszakasza (milyen lehet akkor a budapesti rész ahol már nincs tábla), amely ma már a kapacítása határán működik.“ „Az útszélesítés városszerkezeti okokból szóba sem jöhet.“ Csak úgy zárójelben: szerintem egy 2x2 sávos úton nem is igen van rá szükség, szépen elfér még ott a kerékpár. És a kedvencem ez volt. „Az útszaksz erősen lejtős ívekben vezet, ami egyébként nem kedvez a kerékpáros közlekedők számára.“
A levél végén még azért megemlítették, hogy fontosnak tartanák egy olyan egyeztető megbeszélés összehívását, amelynek tárgya a 11 sz. Főút kerékpáros keresztezési lehetőségeinek felülvizsgálata.
Közben egyébként én már az Önkormányzattal is felvettem a kapcsolatot, sikerült a sportokat kezelő képviselőhöz is eljutnom. Szerencsére ő nagyon támogató volt mindenben és első körben azt ígérte, hogy összehívna egy találkozót, ahol megjelenne az Önkormányzat, a Rendőrség, a Közútkezelő és a Kerékpáros-képviselet. Itt aztán egy kicsit belassult a folyamat, mert edzés, család és munka mellett én sem tudok csak erre koncetrálni. Azért a parazsat izzásban tartva időnként telefonon értekeztünk, de aztán kora ősszel azt a választ kaptam, hogy a közútkezelő lepattan róluk, nem tudnak velük egyeztetni.
Ezek után jutott eszembe, hogy esetleg megpróbálnánk egy aláírásgyűjtő akciót létrehozni, mert ha esetleg egy szép számú aláírás összejönne, akkor nagyobb nyomatékkal tudnánk a hivatalos szervek felé érvelni, talán már nem tudják a szőnyeg alá söpörni a témát. Már akkor is tudtam, hogy ez nem lesz egy egyszerű menet, mert párszáz aláírás nem ér semmit, viszont komoly mennyiséget összehozni elég munkás dolog. Az ötletet támogatta a képviselő is és küldtem neki ezzel kapcsolatban egy szövegtervezetet. Ö aztán egy picit pallérozottabb formába ültette és aztán elhatároztam, hogy egy nagyon alulról jövő kezdeményéssel útjára bocsátom.
Az egész blognak most jön a lényege.
Én megpróbáltam a magokat elültetni, de ehhez egy személyben nagyon kevés leszek.
Kétféleképpen lehet támogatni a kezdeményezést.
1. Interneten terjeszthető google-s változat
Kitöltése kb. 30 másodpercet vesz igénybe.
Klikk az alábbi linkre és a kitöltés után már támogattad is a kezdeményezést.
https://docs.google.com/forms/d/1Fz4PL9qfTJ9C3cqNhZpv7zVbQ-kbJOVWtGnygLihuOM/viewform
Ez nagyon nagyon praktikus és rendkivül gyorsan terjeszthető.
Teljesen egyenértékű a hagyományos papíralapú változattal.
2. Hagyományos papíralapú változat
A nyomtatványok egyre több kerékpáros üzletben elérhetőek lesznek.
Az alábbi linken ezt is le tudjátok tölteni.
https://drive.google.com/file/d/0B-OPcllrdQUNVXIzWnZaYmhhU2N3VUlzbUdUUVU3eFRpczZ3/edit?usp=sharing
Ezeket a nyomtatványokat majd én fogom összegyűjteni.
A budapesti közponi gyűjtőhely a KERÉKVÁR lesz, tehát aki külön
gyűjtöget aláírásokat az ott vagy szentedrei címemen is leadhatja őket.
Szeretnék bevonni Kerékpáros Egyesületi tagokat, baráti köröket, a Kerékpáros Szövetséget, kerékpáros hírportálokat, újságokat stb. Nagyon remélem, hogy mindenki támogatni fogja a kezdeményezést.
Illetve minden ötletet szívesen fogadok, ami hatékonyabbá tudná tenni a célhoz vezető utat. Kellő összefogással az első lépést megtehetjük. Nem ígérem azt, hogy februárban leveszik majd a táblákat - ez egy hosszú menet lesz, de valahol el kell kezdeni. Szerencsére egyre többen vagyunk kerékpárosok - az idő nekünk dolgozik.
Munkára fel!! ☺
Szerző: voroscsaba1970 | blog bejegyzés ajánlása
Időpont: 2014. január 06. hétfő 08:36 Szakág: Országúti
Engedélyezzék a kerékpározást Szentendrén 2!
Először is mindenkinek B.U.É.K.
Köszönöm az eddigi visszajelzéseket, hozzászólásokat!
Volt alkalmam régebbi, hasonló témájú blogbejegyzéseket is végignézni,
amelyekben nagyon sok értékes infót találtam, de ezekről csak egy nagyon
szűk kör szerzett tudomást, valamint a megoldáshoz vezető út picit túl
bonyolultra sikeredett. Én sokkal nagyobb nyilvánosságot szeretnék egy
hatékonyabb, de nagyon egyszerű elv mentén.
A mostani bejegyzésemet próbálom, majd rövidebbre fogni, ezért rátérnék rögtön a lényegre. Elsősorban a kezdeményezéssel kapcsolatos kételyeket és félreértelmezett dolgokat szeretném tisztázni, mert meglepett, hogy még a kerékpárosok körében is akadtak olyan hangok, akik nem tartják ezt olyan jó ötletnek. Szerencsére azért ők voltak kevesebben. Nézzük akkor az egyik leggyakoribb ellenvetést. VESZÉLYES…
Igen, veszélyes, ha ez továbbra is így marad. Szerintem sokak számára ismert, hogy a kerékpárút nem csodaszer - tanulmányok hosszú sora jelent meg, hogy sok esetben veszélyesebb lehet, mint a közúton közlekedni. Aki az átlagnál egy picit többet bringázik, az nagyon hamar rájön erre. Azokban az országokban, ahol tisztelik a kerékpárosokat, ott ezt már rég felismerték. Itt egy nagyon jó példa Ausztriából. Kötelező olvasmány… Köszönjük a Kerékpáros Klubnak.
http://kerekparosklub.hu/ausztriaban-mar-nem-minden-kerekparut-hasznalata-kozelezo
A legjobban tetsző részt azért kiemelném, hátha valaki mégsem olvassa el.
A különböző típusú kerékpárosok különböző közlekedési jellemzői (sebességkülönbség elsősorban) nem szolgálhatók ki megfelelő szinten egyazon létesítménnyel. Egy országúti edzést tartó sportoló nem engedhető rá arra a kerékpárútra, ahol családok gyerekekkel kirándulni mennek, egy gyakorlott bringás a maga sebességével biztosan veszélyeztetné a kerékpárúton haladva az ott lassabban biciklizőket.
Én tisztában vagyok azzal, hogy aki keveset vagy egyáltálán nem teker, annak ez nem egyértelmű. Ezért fontos, hogy aki rendelkezik ilyen jellegű tapasztalatokkal, az próbálja meg ezeket elmagyarázni azoknak, akik ebben kételkednek. Több tucat embert sikerült meggyőznöm a három hét alatt.
Magyarán nem a gyerekeket, koca bringásokat akarjuk kizavarni a forgalomba, hanem a nagyobb sebességgel közlekedni kívánó kerékpárosoknak megadni a lehetőséget arra, hogy az esélyegyenlőség jegyében ők is használhassák az úthálózatot, ne legyenek száműzve a rosszul karbantartott, kutyákat, gyerekeket sétáltató emberekkel teli kerékpárutakra, járdákra. Mert mint a fentiekből is látszik, ez veszélyesebb, mintha az úton közlekednének.
Szerintem semmiféle gigaberuházás vagy infrastruktúra fejlesztés nem szükséges ehhez. Le kell venni a tiltó táblákat és Szentendre belterületén sárga kis kerékpáros szimbólumokat kell festeni az útra, mint ahogyan az megvalósult pl. a Batthyány térnél is Budapesten. A kerékpárosok egy hétvége alatt megcsinálnák társadalmi munkában. Maximum egy-két lassító járdaszigetet lenne még érdemes elhelyezni, hogy ne tudjanak ennyire száguldozni a gépjárművek.
Ami még megfogalmazódott bennem, az a diszkirimináció. Milyen alapon is tiltanak ki csak úgy egy közlekedési eszközt? Szerintem NEM LEHETNE a közutakról a kerékpárosokat kitiltani, csak nagyon-nagyon indokolt és veszélyes esetekben. Pl. mondjuk autópályán elég egyértelmű, hogy nem lehet biciklizni. Olvastam egy bejegyzésben valahol, hogy Németországban pl. bírósági perek születtek ezzel kapcsolatban, melyekben sok esetben kimondták, hogy jogtalanul tiltották ki a kerékpárosokat. Főleg úgy, hogy a kitiltott jármű – szerencsére - egyre nagyobb szerepet tölt be a közlekedésben, használata számtalan előnnyel jár. Nálunk jóval fejlettebb országok már rég rájöttek, hogy mennyire hasznos, ha minél jobban előtérbe hozzák ezt a nagyszerű kis közlekedési eszközt. Itt egy újabb bécsi példa.
http://firstman.hu/index.php/nagyvilag/item/183-biciklire-is-jar-a-kilometer-penz-becsben
De mi sajnos sok esetben elég sokáig a fordított utat járjuk, későn vesszük észre, hogy a szakadék felé rohanunk. Mindenki panaszkodik, hogy milyen sok az autó. Tegyünk ki újabb kerékpáros tiltó táblákat. Még több autó. Még több tábla. És ennek lassan az lesz a vége, hogy Esztergomig megtiltják a kerékpáros közelekedést a 11-esen. Nem tudom mit szólnának a kedves autósok, ha mondjuk csak egy bizonyos ideig tudnának elmenni a kocsijukkal és onnantól kezdve viszont csak gyalogolhatnának. Vagy nem használhatnák minden esetben a közutat, hanem jó nagy kerülővel mondjuk egy földútra kényszerítenék őket. Mekkora felháborodás lenne belőle!
Pedig mi kerékpárosok nap mint nap ezekkel szembesülünk. Itt az ideje ezen nagyon sürgősen változtatni…
Akit sikerült meggyőznöm az már kattinthat is az alábbi linkre.
https://docs.google.com/forms/d/1Fz4PL9qfTJ9C3cqNhZpv7zVbQ-kbJOVWtGnygLihuOM/viewform
Az írásom elején említettem, hogy nagyobb nyilvánosságot szeretnék.
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy ezt 3 hét alatt sikerült maximálisan
elérnem. Kezdetnek nem volt rossz, de a későbbiekben ennél sokkal több
kell.
A következő bejegyzésemet remélem már inkább ennek a témának tudom szentelni.
Addig is terjesszétek a felvetést, ahol csak tudjátok, a kétkedőeket pedig próbáljátok meggyőzni.
Én látom, hogy nem lehetetlen.
Vörös Csaba
Szerpentin Kerékpáros Egyesület
2000 Szentendre Fürj utca 11.
e-mail: voros.cs kukac gmail dot com
Mobil: nullahat-hetven-ötszázhuszonhat-harminckilenc-hetvenkettő
Ui: A számomra legjobban tetsző bejegyzést azért egy link formájában idetenném, hátha még valaki elolvassa.
https://drive.google.com/folderview?id=0B6tXCqZOWEI9SmlTS2VnMm1TeW8&usp=sharing
Szerző: voroscsaba1970 | blog bejegyzés ajánlása
Időpont: 2014. február 02. vasárnap 23:22 Szakág: Országúti
Fejlemények – Engedélyezzék a kerékpározást Szentendrén 3!
A szentendrei, kerékpározást tiltó táblák eltávolítása ügyében újabb fejleményekről számol be Vörös Csaba, az ügy elindítója, valamint szeretnénk emlékeztetni mindenkit, hogy az aláírásokra továbbra is szükség van, megtámasztandó a kezdeményezést:
Sziasztok,
Köszönöm a javarészt pozitív és segítő szándékú visszajelzéseket. Páran már hiányolták, hogy jó ideje nem jelentkeztem, ezért most összefoglalnám az elmúlt 1 hónap történéseit.
Még egy nagyon rövid időre visszakanyarodnék azokhoz, akik még mindig egy picit kételkednek a tiltó táblák levételét illetően. Megint a Kerékpárosklub weboldalán talált anyagra fogok hivatkozni, amelyből kiderül, hogy minél többen közlekednek kerékpárral, annál nagyobb lesz a közlekedés biztonsága. Tehát az egyre nagyobb tiltással pont az ellenkező hatást fogjuk kiváltani. A részletesebb infókat itt találjátok.
Most pedig jöjjenek az ígért részletek.
Még egy tavalyi flóriános edzésen futottam össze Eisenkrammer Karcsival, akit rögtön sikerült is az ügy mellé állítanom. Hamar előszedte a kapcsolatait és írt egy levelet a Közlekedés Koordinációs Központos ismerősének, hogy egy szakmai konzultációra kérjünk tőle egy időpontot. A találkozó január 10-én létre is jött, majd Karcsi a facebook oldalán az egyeztetésről az alábbiakat írta.
“A szentendrei Szerpentin Kerékpáros Egyesület vezetője, Vörös Csaba egy aláírásgyűjtő akcióba fogott, hogy ezzel is segítse azt a kezdeményezést, hogy a 11-es főút Szentendrén áthaladó szakaszán engedélyezzék a kerékpározást. A jelenlegi helyzetben a szabályok betartásával, kerékpárral nem lehet több intézményt megközelíteni, vagy például Budapestről a Skanzenig eltekerni. Bár az autós forgalom valóban elég erős a városban, ez szerintem mégsem indokolja a tiltást. Egyrészt azét, mert ez ellehetetleníti Szentendrén keresztül a Dunakanyar vagy akár a Pilis irányába haladó kerékpáros sportolókat, másrészt azért, mert az ebbe az irányba vezető útvonalon ennél veszélyesebb szakaszokon (például a budapesti szakaszon) is békében megfér egymással az autós és a kerékpáros. Hogy a kezdeményezés szakmai hátteret is kapjon, Vörös Csabival ma délelőtt egy személyes egyeztetésre, és bejárásra hívtam Berencsi Miklóst, a Közlekedési Koordinációs Központ (KKK) osztályvezetőjét (aki nem mellesleg maga is gyakran ül kerékpárra). Együtt bejártuk az útvonalat, és első körben felmértük a problémákat. Ígéretet kaptunk arra, hogy a követező lépésként a KKK segít abban, hogy létrejöjjön egy minden érintett szervezet (Magyar Közút, Önkormányzat, Rendőrség, KKK) részvételével egy egyeztetés, amelynek a célja az lehet, hogy megoldást, megoldásokat találjunk erre a problémára. Csabi a blogjában mindenkit tájékoztatni fog a fejleményekről.”
Most tartunk ott, hogy sikerült az összes érintett emberrel felvenni a kapcsolatot és Berencsi Miklós elküldte a meghívót. A találkozó február 11-én délelőtt 10 órakor lesz a Szentendrei Önkormányzatnál. A meghívottak listáját itt olvashatjátok.
- Magyar Közút Nonprofit Zrt. Pest Megyei Igazgatóság
- Szentendre Közös Önkormányzati Hivatal
- Szentendrei Rendőrkapitányság
- Magyar Kerékpáros Szakági Szövetség
- Magyar Kerékpárosklub
- Vuelta Sportiroda
- Szerpentin Kerékpáros Egyesület
- Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ
Közben felvettem a kapcsolatot az MKSZ-el is, és nagyon rövid időn belül felkerült a weboldalukra a petíció.
A helyi önkormányzat mellett felkerestem a szentendrei civil szervezet vezetőjét is, aki benne van az önkormányzati testületben. Ennek eredményeképpen megállapodás született arról, hogy a civil szervezet weboldalán is megjelenhet a kezdeményezés. Szipőcs Levente csapattársammal karöltve próbáltunk egy olyan írást közölni, amivel talán még jobban rávilágítunk a probléma lényegére. A cikket itt olvashatjátok.
Nagy áttörésnek tartom, hogy ugyanezen írást a helyi városi oldal is leközölte.
Valamint a civil szervezettől még ígéretet kaptunk, hogy a Skanzenhez is eljuttatják az aláírásgyűjtő íveket. Ők is fontosnak tartják, hogy minél előbb megváltozzon a mostani helyzet, mert jelen állás szerint a Skanzent sem lehet megközelíteni szabályosan kerékpárral.
A héten részt vettem a Magyar Kerékpárosklub szentendrei tagozatának alakuló ülésén. A 2 órás jó hangulatú beszélgetés alatt sikerült a főbb célokat megfogalmazni, aminek az egyik pillére a 11-es út biciklizhetővé tétele.
Majd a közös levelező listán az egyik tag – aki jelenleg külföldön tanul – tájékoztatott minket, hogy a részletes teendők már előkerültek máskor is, amivel jó, ha tisztában vagyunk, mert akkor nem futunk fölösleges köröket. Ugyanis a tesója szakdolgozatának a tartalmát már az önkormányzatnak is bemutatták.
A szakdolgozat szemrevételezése után jött csak a teljes döbbenet számomra. Egy 100 oldalas részletesen kidolgozott koncepció a kerékpáros fejlesztésekkel kapcsolatban, egész Szentendrére vonatkozólag, dán minta alapján. Hihetetlen.
Mindez olyan részletességgel és magas színvonalon tálalva, hogy erre nem találok szavakat. Jelenleg a szerző is külföldön van, de szerencsére a tagok közül az egyik lelkes kerékpárossal beszélve sikerült megtudnom az ügy részleteit.
Nagyon hosszú lenne, ha most itt mindent leírnék… Szerintem most elég annyi, hogy 2010-ben be lett mutatva a Városházán László János (MK elnök) társaságában a közlekedési munkacsoportnak. A koncepció mindenkinek nagyon tetszett, de a lelkesedés 1 napig tartott. A szakdolgozat írója ingyen és bérmentve átengedte a városnak a koncepció tervet. A szakdolgozat teljesen nyilvános, az MK honlapjáról itt tudjátok letölteni.
A dolgozatból is világosan látszik, hogy Szentendre egyik alapvető kerékpáros problémája a 11-esen való bringás tiltás. Ez rögtön az azonnali megoldandó listák első helyére került. A mai napon beszéltem telefonon László Jánossal és kedden fogunk találkozni az MK központjában. Az MK 2006 óta próbálja rávenni a Közútkezelőt, hogy változtassák meg a véleményüket. A sok kudarc után viszont nagyon örült, hogy megint elindult valami. Megpróbálunk majd valami stratégiát kidolgozni az önkormányzati megbeszélés előtt.
Néhány gondolat az aláírásgyűjtéssel kapcsolatban.
Sokan érdeklődnek, hogy hol tart, mennyi aláírás gyűlt már össze. Jelen állás szerint 874 elektronikus aláírást látok a rendszerben. A papírlapúakról nem tudok egyelőre számot adni, de összesen biztos, hogy 1000 felett járhatunk már.
Látszik, hogy valami megmozdult, de annyira azért nem vagyok elégedett. Amolyan kettős érzések vannak bennem. Egyfelől nagyon sok pozitív visszajelzést kapok, sokan próbálnak segíteni, másfelől azok a prominens kerékpárosok, akik javarészt alkotják a jelenlegi versenyeken a mezőnyt, azok közül elég kevesen szavaztak. Az okokat nem nagyon értem, pedig talán őket érintené a legjobban a téma. Innen szeretnék most nekik egy ébresztőt fújni, hogy ne legyenek pesszimisták!
Sokan esnek abba a hibába, hogy elolvassák, tetszik nekik, de a szavazás valahogy elmarad, utána meg a hétköznapi forgatagban hamar elfelejtik. Pedig most tényleg ki lehetne használni a facebook előnyeit. A tapasztalatok alapján akkor a leghatásosabb, ha nem csak egyszerűen megosztjátok a linket, hanem egy kis rövidke levélben meg is kéritek az ismerőseiteket, hogy támogassák a kezdeményezést.
Mi a csapaton belül például csináltunk egy kis mini kampányt és látszott nagyon az eredménye. És nem csak kifejezetten kerékpárosok támogathatják, egy jó ügy mellé bárki odaállhat. Viszont azért, hogy a hatékonyságot tudjuk növelni, tervezés alatt van már egy teljes arculati koncepció is. Remélem, ennek az eredményét mihamarabb látni fogjátok.
Rengeteg ötlet, lehetőség van még a tarsolyban, amit szeretnénk kihasználni- csak ehhez kell még egy kis idő. Minél nagyobb nyilvánosságot tudunk elérni, annál nagyobb az esélye a szavazatok meglódulásának…
Jelenleg az alábbi kerékpárboltokkal vettem fel személyesen is a kapcsolatot, a papíralapú ívek itt megtalálhatóak:
Budapest:
- Kerékvár: 1015 Budapest Hattyú u. 10/c
- BikeArt: 1027 Csalogány u. 23-33.
- Bringaland: 1071 Budapest Dózsa György út 64.
- Bergusson: 1035 Budapest, Vihar u. 10.
Szentendre:
- Balázs Kerékpár Bolt: 2000 Előd utca 2/a
- Kerékmánia: 2000 Kossuth Lajos u. 17-19.
És itt lehet szavazni elektronikusan:
Vörös Csaba
Szerpentin KE
voros.cs kukac gmail dot com
nullahat-hetven-ötszázhuszonhat-harminckilenc-hetvenkettő
|
|
M Imre írta 22 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Társadalmi egyeztetés Budapest kerékpárforgalmi főhálózatáról
Biciklizni télen, nyáron...
Téli veszélyek - Biztonságos vezetés téli időjárási körülmények között
Békés megyei teljesítménytúra - Alföld Bike (2013. szeptember 14-15.)