Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
16 éve | M Imre | 3 hozzászólás
KRESZ VÁLTOZÁS! Írta: ORFK Baleset-megelőzési Osztály
http://baleset-megelozes_hu.web.maxer.hu/cms/index.php?Itemid=46&id=1340&option=com_content&task=view
A kormány a közúti közlekedés biztonságának javítása, valamint a kapcsolódó uniós szabályozások nemzeti jogba történő átvétele és a díjfizetés mellett igénybe vehető közutakon alkalmazott jelzőtáblák egységesítése céljából 58/2007. (III.31.) Korm. számú rendeletével 2007. április 1-jétől módosította a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II.5.) KPM-BM együttes rendeletet(KRESZ)
1. A közúti közlekedésbiztonság javításal összefüggő feladatokról szóló 1132/2005. (XII.23.) Korm. határozat 3. pontjában foglaltak végrehajtása érdekében:
a) a lakott területen
kívül az úttesten, a leállósávon és az útpadkán tartózkodó
gyalogosoknak - éjszaka és rossz látási viszonyok mellett - 2008.
január 1-jétől fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie. (e
rendelkezés vonatkozik a gépkocsiból kiszálló személyekre és az
állatokat hajtókra is),
b) a lakott területen kívüli út úttestén,
útpadkáján kerékpárral közlekedőknek - éjszaka és rossz látási
viszonyok mellett - 2007. június 1-jétől fényvisszaverő mellényt
(ruházatot) kell viselniük,
A fényvisszaverő mellényre (ruházatra) vonatkozó követelményeket az MSZ EN 471:2003. számú szabvány határozza meg.
c)
az óvodás gyermekek, közoktatási intézmények tanulóinak szállítására
rendszeresített, nem menetrend szerint közlekedő autóbuszoknak
(iskolabusz) 2009. szeptember 1-jétől a következő rendelkezéseknek kell
megfelelniük:
- a gyermekszállítást külön táblával kell jelölniük,
- az üléseket biztonsági övvel kell ellátniuk,
- a 135 cm-nél alacsonyabb gyermeket gyermekbiztonsági rendszerben (gyermekülés) rögzítik,
- a legalább 135 cm magas gyermeket biztonsági övvel rögzítik,
- a szállított utasok ülőhellyel rendelkeznek.
2. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény rendelkezéseihez kapcsolódóan:
a)
a rendelet meghatározza az úthasználati díj megfizetésével igénybe
vehető autópályák, autóutak és országos főutak megjelölésére vonatkozó
jelzőtáblákat,
b) a lakott területen kívüli utakon a közút kezelője
- jelzőtábla kihelyezésével - 90 km/óránál magasabb sebességgel történő
közlekedést is lehetővé tehet,
c) a meghatározott össztömegű
tehergépkocsik behajtási tilalma "Zóna" feliratú jelzőtáblával is
jelezhető <"Korlátozott forgalmú övezet" (zóna) >
3. A transzeurópai közúthálózat alagútjainak jelzőtáblával történő megjelölésére vonatkozó, az Európai Parlament és a Tanács 2004/54/EK irányelve rendelkezéseinek nemzeti jogba illesztéséhez kapcsolódóan a rendelet külön jelzőtáblát vezet be.
4. Az M1,M2,M3,N1,N2,N3
kategóriájú gépkocsik üléseihez beszerelt biztonsági övek és
biztonsági gyermekülések használatára vonatkozó rendelkezéseket - a
járműtechnikai fejlődéséhez és a 2003/20/EK irányelv 2006. május hóban
hatályba lépett rendelkezéseihez igazítva - pontosítani kell:
A gépkocsi kategóriák:
- M1: személygépkocsi,
- M2: legfeljebb 5 t megengedett legnagyobb össztömegű autóbusz,
- M3: több, mint 5 t megengedett legnagyobb össztömegű autóbusz,
-N1: legfeljebb 3,5 t megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi és vontató,
- N2 : több, mint 3,5 t, de legfeljebb 12 t megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi és vontató,
- N3: több, mint 12 t megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi és vontató.
A gyermekbiztonsági rendszerek (gyermekülés) használata 150 cm testmagasságig általában kötelező. Ha a gépkocsi a gyermekbiztonsági rendszer beszerelésére alkalmatlan, e gépkocsikban - az autóbuszok kivételével - 3 évnél fiatalabb gyermek nem szállítható. E gépkocsiban a 3 évnél idősebb gyermek csak a hátsó üléseken szállítható.
Gyermekbiztonsági rendszer (biztonsági gyermekülés):
-
integrált gyermekbiztonsági rendszer: hevederek vagy hajlékony elemek
kombinációja, biztonsági csattal, beállító eszközökkel, tartozékokkal
és egyes esetekben kiegészítő székkel és/vagy ütközésvédelemmel együtt,
amit a saját beépített hevederrel vagy hevederekkel rögzítenek;
-
nem integrált gyermekbiztonsági rendszer: részleges biztonsági
rendszer, amely a felnőttek számára szolgáló biztonsági övvel együtt
használva - amely körbeveszi a gyermek testét, vagy biztonságosan
rögzíti azt a szerkezetet, amelyben a gyermeket elhelyezik - teljes
gyermekbiztonsági rendszert képez;"
Egyéb kapcsolódó rendelkezések:
a)
az egy ülőhelyen utazó két 10 évnél nem idősebb gyermek esetében a
jelenlegi gyermekülés-használati mentesség megszűnik. Minden gyermeket
külön ülőhelyen kell elhelyezni és őket kötelezően gyermekbiztonsági
rendszerben (biztonsági gyermekülésben) kell elhelyezni,
b) a gyermekbiztonsági rendszer használata 135 cm testmagasság alatt kötelező,
c) a legalább 135 cm testmagasságú és 3 évnél idősebb gyermek biztonsági övvel is rögzíthető,
d) a gépkocsik első ülésén 150 cm-nél kisebb testmagasságú gyermek csak gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható,
e)
a nem menetrend szerinti személyszállítást végző autóbuszban (pl.
különjárat, szerződéses járat) a 135 cm-nél kisebb testmagasságú
gyermeket 2007. szeptember 1-jétől gyermekbiztonsági rendszerben kell
elhelyezni.
f) nem kötelező a gyermekbiztonsági rendszer használata, ha orvosi igazolás ennek használata alól felmentést ad.
A biztonsági övek használata:
a)
ha gépkocsiban a biztonsági övek beszereléséhez szükséges rögzítési
pontok nincsenek kialakítva, a biztonsági öv használata nem kötelező,
b) ha a gépkocsi üléséhez biztonsági övet szereltek fel, annak használata általában kötelező, kivéve
bb) ha orvosi igazolás ennek használata alól felmentést ad,
bc) a lakott területen menetrend szerinti személyszállítást végző autóbuszban,
bd) a lakott területen kívül menetrend szerinti személyszállítást végző autóbuszban, ha az autóbusz álló utasokat is szállíthat,
be) a hátramenetben közlekedő gépkocsi vezetőjének;
bf) a taxi gépkocsi vezetőjének, ha taxi üzemmódban utast szállít;
bg)
a mentő gépkocsi betegellátó terében utazóknak, ha a becsatolás a beteg
állapotának romlását okozhatja, a betegellátást akadályozza;
Ha az
autóbuszban a biztonsági övek használata kötelező, erről az utasokat a
személyzetnek tájékoztatnia kell, az ülésekhez erre utaló jelzést
(matricát) kell elhelyezni.
5. A mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok, azok pótkocsijainak típusjóváhagyásáról, valamint a 74/150/EGK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2003/37/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv rendelkezéseinek figyelembe vételével a járművek megengedett sebessége 30km/óráról 40 km/órára emelkedik.
|
|
M Imre írta 14 órája a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:
Túl nagyot álmodott a szaúdi trónörökös, akadozik az ...
M Imre írta 14 órája a(z) A parkolási díjak emelésével az élhető Budapestért videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre írta 14 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre 15 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 15 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Kovács Gergely: A felénél is kevesebbe kerül a Hegyvidéki ...
M Imre írta 15 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
A hajnali hóesésben, az M1-es leállósávjában cserélte le egy ...
M Imre írta 15 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:
Országos havazás a következő napokban már nem várható,...
M Imre 16 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 19 órája a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:
A fényképen szereplő "úriember", aki...
M Imre 21 órája új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Fényvisszaverő mellény
Holtérmentes tükör a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű...
Mozgóképes KRESZ-vizsgakérdések - 2016. május 23-tól
A fontosabb jogszabályok