Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Különlegesen felszerelt autókkal ismertette a járművek közötti kommunikációban rejlő lehetőségeket a Ford. Az intelligens járművek valós időben kommunikálnak a közlekedési körülményekről, ezáltal fokozzák a közlekedés biztonságát.
A CoCarX, vagyis a kibővített kutatás az együttműködő autókról program záró prezentációjaként mutatta be a Ford a járművek közti kommunikáció terén elért legújabb fejlesztéseit. Ez egyben a 2009-ben útjára indult program eddigi csúcsának is tekinthető, amelynek célja olyan rendszerek és infrastruktúra kifejlesztése volt, amelyben az autók képesek egymást tájékoztatni a veszélyekről, a közlekedési helyzetről és a forgalmi információkról. (sg.hu)
(fotó: sg.hu)
A kutatási program célja bemutatni a közlekedésbiztonság és a forgalomszervezés javításának lehetőségeit az intelligens autók alkalmazásán keresztül. Elsőként a Ford prezentált olyan, járművek közötti kommunikációs rendszert, amely az új, mobil kommunikációs hálózat, az LTE (Long Term Evolution) segítségével működik, s amely a jelenleg ajánlott rendszereknél sokkal gyorsabb adatátvitelt tesz lehetővé.
A Ford kifinomult, járművek közötti kommunikációs technológiája kulcsszerephez jutott a düsseldorfi CoCarX bemutatón. Ez volt a csúcspontja a 2009-ben útjára indított projektnek, amelynek célja olyan rendszerek és infrastruktúra kifejlesztése volt, amelyben az autók képesek egymást tájékoztatni a veszélyekről, a közlekedési helyzetről és a forgalmi információkról. A Ford helyi rádiófrekvenciákat és legmodernebb mobiltelefonos hálózati technológiákat kiaknázó, autók közötti kommunikációs rendszerében az egyes autók üzeneteket küldhetnek más autóknak, s így tájékoztatják és készítik fel azokat a rájuk váró körülményekre.
A Ford saját fejlesztési eredményeit két darab Ford S-MAX autóval mutatta be: a bennük alkalmazott rendszer célja, hogy az autóvezetőket felkészítse a változó körülményekre és a gyorsan kialakuló helyzetekre. Ha például az elől haladó S-MAX erősen fékez, akkor a mögötte haladó S-MAX-ben 100 ezredmásodpercen belül vészjelzés jelenik meg.
“A beszélő autók gondolata azonnal gyerekfilmeket juttat az ember eszébe, ám a valóság az, hogy az egy nyelvet beszélő autók valóban sokat javíthatnak a közlekedés biztonságán, és segíthetik a vezetők helyzetét.” - fogalmaz Christian Ress, a globális vezetést segítő és aktív biztonsági csoport kapcsolat-technikai szakértője. “A másodperc tört része alatt üzeneteket küldeni és fogadni képes, intelligens autók már olyan vészhelyzetekre (éles kanyar, torlódó forgalom) is képesek felhívni vezetőik figyelmét, amelyeket még sem a vezető, sem pedig az autó hagyományos aktív biztonsági rendszerei nem érzékelnek, hiszen túl messze vannak tőle, vagy korlátozottak a látási viszonyok." – teszi hozzá.
A Ford palettáján már kaphatók olyan technológiákkal ellátott járművek, amelyek a forgalmi környezetből érkező információk alapján képesek vezetőiket segíteni. Ilyen technológia a Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a Sávtartó asszisztens, az Alacsony sebességen működő biztonsági rendszer, a Vezetősegítő rendszer, az Adaptív sebességtartó automatika és a Jelzőtábla felismerő rendszer. A járművek közötti kommunikációs rendszer azonban korábban képes figyelmeztetni az olyan veszélyekre vagy hirtelen megváltozott körülményekre, amelyek kívül esnek a vezető látómezején vagy az autó rendszereinek, például a radarok, a fényérzékelő rendszerek vagy a kamerák érzékelési területén. Azzal, hogy megosztják egymással a helyzetre, a sebességre, a haladási irányra vonatkozó vagy például az elektronikus menetstabilizálótól vagy kipörgésgátlótól kapott telemetrikus adatokat, a rendszerben összekapcsolt autók figyelmeztethetik egymást, ha valamelyikük ütközési pályán halad egy másik autóval, ha egy be nem látható kanyart követően áll a forgalom, vagy ha éppen a sávváltás járna ütközésveszéllyel.
A Ford mérnökei jelenleg az olyan jövőbeli alkalmazásokat térképezik fel, amelyek a vezetőnek nyújtott vizuális figyelmeztetésen túlmutatnak; ilyen lehet a biztonsági rendszerek és az ütközéselkerülő rendszerek élesítése a többi intelligens autótól kapott figyelmeztetésre adott válaszként. A Ford úgy véli, hogy az olyan szélessávú kommunikációs csatornák, mint például az LTE alkalmazása, jelentősen megnöveli az egymással kapcsolatban álló autók számát, s így a jövőben mérsékelhető lesz a balesetek gyakorisága, gyorsulhat a forgalom ritmusa, csökkenhet az utak zsúfoltsága, s ezzel egyenes arányban kevesebb lehet a CO2 emisszió is.
A CoCarX rendezvényen a Ford intelligens S-MAX modelljei az LTE rendszer további két lehetséges alkalmazási területét mutatták be. Az LTE modul segítségével az utasok akár videofilmeket is letölthetnek a hátsó utastéri szórakoztató rendszerbe, a vezetőt pedig valós idejű forgalmi adatok tájékoztathatják. Ezek a további lehetőségek, illetve a figyelmeztetés a veszélyekre jól illusztrálja a CoCarX program keretében végrehajtott Ford-fejlesztések minőségét és a bennük rejlő lehetőségeket. (bevezetem.hu)
A Ford két S-Max egyterűbe építette be innovációit, melyek elsődlegesen a fokozott biztonságot szolgálják.
S-Max egyterű (fotó: bevezetem.hu)
Christian Ress, a globális vezetést segítő és aktív biztonsági csoport kapcsolat-technikai szakértője szerint bár a beszélő autók gondolata elsőre a gyermekfilmeket juttatja az emberek eszébe, valójában ennél jóval komolyabb dologról van szó. Az intelligens autók ugyanis olyan vészhelyzetekre is képesek felhívni a sofőr figyelmét, amit ő máskülönben nem érzékelne.
Figyelmeztet a láthatatlan veszélyekre is. Ha például az elöl haladó S-Maxnak váratlanul fékeznie kell, akkor a mögötte haladó autóban 100 ezredmásodpercen belül vészjelzés jelenik meg (fotó: Napi Gazdaság)
(foto: sg.hu)
Azzal, hogy megosztják egymással a helyzetre, a sebességre, a haladási
irányra vonatkozó vagy például az elektronikus menetstabilizálótól vagy
kipörgésgátlótól kapott telemetrikus adatokat, a rendszerben
összekapcsolt autók figyelmeztethetik egymást, ha valamelyikük ütközési
pályán halad egy másik autóval, ha egy be nem látható kanyart követően
áll a forgalom, vagy ha éppen a sávváltás járna ütközésveszéllyel. Az
egymással kapcsolatban álló autók ráadásul nem csak a baleseti
statisztikákra lesznek jó hatással, de segítségével gyorsulhat a
forgalom ritmusa, ezzel egyenes arányban pedig csökkenhet az autók
széndioxid-kibocsátása is. (sg.hu)
(fotó: bevezetem.hu)
(fotó: bevezetem.hu)
Video a projektről letölthető vagy megtekinthető itt (böngésző beállításfüggő):
http://dbis.rwth-aachen.de/cms/projects/CoCar/CoCar/CoCarQueueEnd-Final_en_480p_854x480_xvid.avi
Forrás: sg.hu (az eredeti hír a Napi Online oldalon jelent meg), bevezetem.hu
|
|
M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Ingyenes állami KRESZ képzés
Megkezdődött a FUTÁR közterületi kijelzőinek kihelyezése
Balesetveszélyes új autók - vélt biztonságukkal okozhatják a veszélyt
Vakok és gyengénlátók közlekedését segítő ötletpályázat a DANOVA-projekt részeként