Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság és Fővárosi Tűzoltó-parancsnokság öt szakértője vesz részt a stockholmi tűzoltóság meghívására azon a metróégetési gyakorlaton, amelyet szeptember 13. és 15. között tartanak Svédországban.
A magyar részvételt a gyakorlaton különösen aktuálissá teszi, hogy az utóbbi időben Budapest metróvonalainak több szakaszán is kisebb tüzek és füsttel járó esetek fordultak elő. A metró megépítése óta történt legnagyobb tűzeset idén április 19-én volt az észak-déli metróvonal egyik szakaszán, ahol szerencsére személyi sérülés nem történt.
A gyakorlatra a használaton kívüli Brunsberg alagútban kerül sor, amely a nyugat-svédországi Kil és Arvika városa között húzódik 275 méter hosszan. A svéd katasztrófavédelmi szervek ezt az alagutat kifejezetten gyakorlatozás céljából tartják fenn. A metróégetési gyakorlat rendkívül ritka és költséges, így a most zajló gyakorlat megszervezésére egy 14 millió svéd koronás költségvetésű, hároméves infrastruktúra-védelmi projekt keretében kerül sor, amely több svéd kutatóintézmény, egyetem, a stockholmi tűzoltóság és a metró üzemeltetőinek együttműködése révén jött létre.
A projekt a tömegközlekedés által igénybe vett alagutak és a metróhálózat biztonságát hivatott javítani.
A brunsbergi gyakorlaton a szakemberek külön tanulmányozzák a tűz és a veszélyes anyagok által okozott robbanások hatásait, illetve azt, hogy az ilyen robbanások alkalmával hogyan lehet a leghatékonyabban levezetni a mentést, az evakuációt, hogyan lehet megfékezni a füstöt. Ahhoz, hogy a teljes körű metróégetés eredményei a továbbiakban is felhasználhatóak legyenek, többszintű adatrögzítés zajlik. Több pozícióban mérik a kiszökő gáz hőmérsékletét, a hő leadásának mértékét és sugarát, rögzítik a kocsikban és az alagútban felhalmozódott füst koncentrációját a robbanástól számított különböző időzónákban. A szervezők a tesztet több helyzetből filmezik, hagyományos illetve infravörös kamerákkal is. Mindeközben a szakemberek mentési taktikáját és hőtűrését is tesztelik.
A svéd partner meghívása egy 2004-ben Budapesten megrendezett „Svédületes” elnevezésű, infrastruktúra-javítási projekt óta él, az akkori projekt szakmai eredményeit az M2 felújításánál is hasznosították.
A szeptemberi metróégetési gyakorlat során nyert adatokat matematikailag modellezik, a kapott eredményeket felhasználják az újabb alagutak tervezésénél, valamint a mentési akcióknál is. A metró alagútjaiban keletkezett tüzek oltása igen nagy kihívást és speciális felkészülést igényel a szakemberektől, hiszen három, egyenként is jelentős probléma kezelését kell egyidejűleg megoldani. A sok utas, a viszonylag kis helyen végzendő tűzoltás, illetve a hő és füstelvezetés bonyolultsága speciális szakmai tudást és esetenként a mindennapi használattól eltérő tűzoltói eszközök alkalmazását követeli meg.
A magyar szakemberek a svédországi tapasztalatokat tűzvédelmi szempontból tartják fontosnak, annak eredményeit a budapesti metró biztonságos működéséért végzett hatósági – tűzvizsgálati és tűzmegelőzési és mentő – tevékenységük során kívánják felhasználni. A szakemberek svédországi tartózkodásának költségeit az Európai Unió „Exchange of experts” programja fedezi.
(forrás: katasztrófavedelem.hu)
|
|
M Imre írta 1 órája a(z) Nissan Micra reklám (David Lynch) videóhoz:
This commercial is called "Bucking Bronco" ...
M Imre 1 órája új videót töltött fel:
M Imre 2 órája új videót töltött fel:
M Imre 10 órája új képet töltött fel:
M Imre 10 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 10 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:
Az Ikarus gyárthatja a CRRC európai piacra szánt autonóm ...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
MÁV: hóval provokál a tél. https://www.facebook....
M Imre írta 4 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:
Életveszélyes változtatás jöhet a jogosítványoknál | 2025....
M Imre 4 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
A lekapcsolt szocialistáknál jóval fajsúlyosabb neveket ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Lehet-e nyereséges a BKV? - Új buszüzemeltetési modell (BKK)
Szigorúbb kontrollt gyakorolna a kormány a 4-es metró beruházása fölött
Alstom - Főváros metróügy visszásságok és az új szerződés
Az IMF titkolja, miért hátráltatja Magyarország fenntartható fejlődését (vélemény)