Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság és Fővárosi Tűzoltó-parancsnokság öt szakértője vesz részt a stockholmi tűzoltóság meghívására azon a metróégetési gyakorlaton, amelyet szeptember 13. és 15. között tartanak Svédországban.
A magyar részvételt a gyakorlaton különösen aktuálissá teszi, hogy az utóbbi időben Budapest metróvonalainak több szakaszán is kisebb tüzek és füsttel járó esetek fordultak elő. A metró megépítése óta történt legnagyobb tűzeset idén április 19-én volt az észak-déli metróvonal egyik szakaszán, ahol szerencsére személyi sérülés nem történt.
A gyakorlatra a használaton kívüli Brunsberg alagútban kerül sor, amely a nyugat-svédországi Kil és Arvika városa között húzódik 275 méter hosszan. A svéd katasztrófavédelmi szervek ezt az alagutat kifejezetten gyakorlatozás céljából tartják fenn. A metróégetési gyakorlat rendkívül ritka és költséges, így a most zajló gyakorlat megszervezésére egy 14 millió svéd koronás költségvetésű, hároméves infrastruktúra-védelmi projekt keretében kerül sor, amely több svéd kutatóintézmény, egyetem, a stockholmi tűzoltóság és a metró üzemeltetőinek együttműködése révén jött létre.
A projekt a tömegközlekedés által igénybe vett alagutak és a metróhálózat biztonságát hivatott javítani.
A brunsbergi gyakorlaton a szakemberek külön tanulmányozzák a tűz és a veszélyes anyagok által okozott robbanások hatásait, illetve azt, hogy az ilyen robbanások alkalmával hogyan lehet a leghatékonyabban levezetni a mentést, az evakuációt, hogyan lehet megfékezni a füstöt. Ahhoz, hogy a teljes körű metróégetés eredményei a továbbiakban is felhasználhatóak legyenek, többszintű adatrögzítés zajlik. Több pozícióban mérik a kiszökő gáz hőmérsékletét, a hő leadásának mértékét és sugarát, rögzítik a kocsikban és az alagútban felhalmozódott füst koncentrációját a robbanástól számított különböző időzónákban. A szervezők a tesztet több helyzetből filmezik, hagyományos illetve infravörös kamerákkal is. Mindeközben a szakemberek mentési taktikáját és hőtűrését is tesztelik.
A svéd partner meghívása egy 2004-ben Budapesten megrendezett „Svédületes” elnevezésű, infrastruktúra-javítási projekt óta él, az akkori projekt szakmai eredményeit az M2 felújításánál is hasznosították.
A szeptemberi metróégetési gyakorlat során nyert adatokat matematikailag modellezik, a kapott eredményeket felhasználják az újabb alagutak tervezésénél, valamint a mentési akcióknál is. A metró alagútjaiban keletkezett tüzek oltása igen nagy kihívást és speciális felkészülést igényel a szakemberektől, hiszen három, egyenként is jelentős probléma kezelését kell egyidejűleg megoldani. A sok utas, a viszonylag kis helyen végzendő tűzoltás, illetve a hő és füstelvezetés bonyolultsága speciális szakmai tudást és esetenként a mindennapi használattól eltérő tűzoltói eszközök alkalmazását követeli meg.
A magyar szakemberek a svédországi tapasztalatokat tűzvédelmi szempontból tartják fontosnak, annak eredményeit a budapesti metró biztonságos működéséért végzett hatósági – tűzvizsgálati és tűzmegelőzési és mentő – tevékenységük során kívánják felhasználni. A szakemberek svédországi tartózkodásának költségeit az Európai Unió „Exchange of experts” programja fedezi.
(forrás: katasztrófavedelem.hu)
|
|
|
M Imre írta 17 órája a(z) Hogyan is alakul Budapest pénzügyi helyzete 2026-ban (vendég: Karácsony Gergely) videóhoz:
Orbán Viktor megígéri, hogy fizetni fog. # Baranyi Krisztina ...
M Imre 20 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:
A világ legnagyobb fából készült vasúti hídja elhagyatottan áll ...
M Imre írta 1 napja a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:
A hatvanas években az Astoriánál adták át Budapest ...
M Imre írta 1 napja a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:
Ezekben a városokban a legjobb kerékpárosnak lenni ...
M Imre írta 1 napja a(z) James Webb űrteleszkóp pályája (animáció | Tudomány könnyedén) videóhoz:
Elveszett galaxis titkai tárulnak fel a Hubble képein | 2025 / 11...
M Imre írta 2 napja a(z) James Webb űrteleszkóp pályája (animáció | Tudomány könnyedén) videóhoz:
BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar - BME VIK: A ...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Robbantotta a netet a csepeli kohászok naptára Ahogy már ...
M Imre írta 3 napja a(z) Jos Verstappen, Minardi PS03 (2003/F1) Olaszország, Zandvoort (V10-es motor - 2015.06.28.) videóhoz:
Vályi István: Megint egy pilóta volt hiba nélkül és egy csapat ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Lehet-e nyereséges a BKV? - Új buszüzemeltetési modell (BKK)
Szigorúbb kontrollt gyakorolna a kormány a 4-es metró beruházása fölött
Alstom - Főváros metróügy visszásságok és az új szerződés
Az IMF titkolja, miért hátráltatja Magyarország fenntartható fejlődését (vélemény)