Közlekedés: Szigorúbb kontrollt gyakorolna a kormány a 4-es metró beruházása fölött

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

... a projekt felügyelete pedig a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) irányította Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez kerülne.


Módosítanák az állami támogatás nagyságáról és a folyósítás feltételeiről Budapesttel kötött szerződést is. Az erről szóló indítványt az Országgyűlés Rogán Antal vezette gazdasági bizottsága nyújtotta be a jövő évi költségvetést megalapozó törvényekhez beérkezett módosítók között. Az első Orbán-kormány még luxusberuházásnak minősítette a négyes metrót, és megvonta attól az állami támogatást. A Kelenföld és Bosnyák tér közötti szakasz állami támogatásáról szóló 2005-ös jogszabályt most átírná a második Orbán-kormány. Egyrészt a támogatás összegét a helyi önkormányzatok fejezetből az uniós fejlesztések fejezetébe kívánta áthelyezni, a projekt felügyeletét pedig az államháztartásért felelős minisztertől (aki jelenleg a nemzetgazdasági miniszter) a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség hatáskörébe utalná – amely fölött az NFM áll.

A nemzetgazdasági tárca szabadulási vágya az egyre „forróbbá” váló beruházástól érthető, de aligha csak ez indokolja a változást. Formálisan a minisztérium vezetője, Matolcsy György jegyzi az eredeti előterjesztést, de az abban foglaltak a kormány szándékát tükrözik, tehát a feladat elvételéből a szaktárca kritikája is kiolvasható. Egyben Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter újabb stratégiai projekt ellenőrzéséhez jutott. Ez nem az első ilyen irányú átcsoportosítás a két tárca között, korábban például az energetika cserélt gazdát.

Ez azonban nem sok jóval kecsegtet, ismerve a miniszter és Tarlós István főpolgármester eddigi meglehetősen borús viszonyát. A tárcavezető még mindig nem adott érdemi választ a fővárosi közösségi közlekedés reformját célzó fővárosi javaslatra. Nem támogatja továbbá a főváros villamos- és trolibusz-beszerzési tenderét, mert annak 118 milliárd forintra rúgó forrásigénye egyedül több, mint a jelenlegi uniós költségvetési ciklusban a városi és elővárosi közlekedésre fordítható 98 milliárd forintos keret. Az elmúlt hónapokban éles hangú üzenetváltás zajlott le közöttük az Alstom-szerelvények engedélyeztetése kapcsán is.


A parlament 2003-ban fogadta el a metrótörvényt, amelyben az első szakasz megépítéséhez 154 milliárd forintot szavaztak meg. A jogszabályt két év múlva, Demszky Gábor polgármester sürgetésére módosították. A városvezető akkor azzal érvelt, hogy a két szakasz összevonásával a Kelenföldi pályaudvar és a Bosnyák tér közötti új metróvonal 300 milliárd forintra becsült költsége 15 százalékkal csökkenthető lenne. A módosított szerződésben nettó 208,8 milliárd forint támogatást vállalt az állam, s az ellenőrzési jogok gyakorlását segítő szakértői szolgáltatásra további 50 milliót szavaztak meg. A költségek mégis elszálltak. Tavaly már 370 milliárdra becsülték az első szakasz költségét, míg a Gazdagrét és Bosnyák tér közötti teljes vonal megépítését cirka 533 milliárdra.

Ezt veti fel javaslatának indoklásában a gazdasági bizottság is, utalva arra, hogy az Állami Számvevőszék már többször jelezte a 4-es metróval kapcsolatos aggályait. A bizottság szerint a feltárt gondok veszélybe sodorhatják a beruházás befejezését, és azt a lehetőséget is, hogy azt uniós pénzből finanszírozhassák, ezért szükségesnek tartják, hogy a beruházás finanszírozhatósága, illetve a 2015-ös uniós határidő tartása érdekében módosítsák a fővárossal kötött szerződést. A Budapestnek nyújtandó pénzügyi támogatás – korábban törvényben rögzített – összegét a javaslat elfogadása esetén az új szerződésben határoznák meg.


Apadó források

A jövő évi költségvetési törvényjavaslatban a budapesti 4-es metróvonal építésének támogatására 4 milliárd forintot tervezett be a kormány. Az idei büdzsében 27,6 milliárd forintot hagytak jóvá a képviselők erre a célra.


(forrás: nol.hu)

Címkék: 4-es metró alstom bkk bkv budapest büdzsé fellegi tamás költségvetés metró metrótörvény nemzeti fejlesztési minisztérium nemzeti fejlesztési ügynökség nfm nfürogán antal orbán-kormány tarlós istván támogatás tömegközlekedés állami számvevőszék

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 4 órája a(z) Trabant - Ragaszthatatlan szív (filmrészlet: Diorissimo, Xantus János) videóhoz:

Jön a Trabant első lemeze, amit 40 éve várunk! – Interjú Vető ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Közlekedési Múzeum - 125. évforduló # Tartsatok velünk programsorozatunk első állomásán: a KLASSZIKUS JÁRMŰVEK FELVONULÁSÁN, amely a Közlekedési Múzeum útját követi a Városligetből az Északi Járműjavítóba! | 2024. május 1., 10:00, Hősök tere 2024.05.01.

M Imre írta 1 napja a(z) Társalgó fórumtémában:

MediaNEWave Együttlét 2024 évi eseményei április - május -...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) Black Flag - Drinking and Driving (road safety) videóhoz:

Elképesztő okból úszta meg az ittas vezetést egy belga férfi | ...

M Imre írta 2 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Nemzeti Faültetés Napja Az első Nemzeti Faültetés Napja:...

M Imre írta 2 napja a(z) Mit jelentenek a jogosítványban szereplő kódok? blogbejegyzéshez:

Változtatást tervez a kormány a jogosítványok...

M Imre írta 2 napja a(z) A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) képhez:

A_ferihegyi_repuloter_2024ben__oldalnezet_terv_2088218_9784_s

Mitől lett ilyen drága a Budapest Airport, amit bármi áron meg ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu