Közlekedés: Szigorúbb kontrollt gyakorolna a kormány a 4-es metró beruházása fölött

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3165 db
  • Videók - 2708 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 866 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3165 db
  • Videók - 2708 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 866 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3165 db
  • Videók - 2708 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 866 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3165 db
  • Videók - 2708 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 866 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

... a projekt felügyelete pedig a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) irányította Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez kerülne.


Módosítanák az állami támogatás nagyságáról és a folyósítás feltételeiről Budapesttel kötött szerződést is. Az erről szóló indítványt az Országgyűlés Rogán Antal vezette gazdasági bizottsága nyújtotta be a jövő évi költségvetést megalapozó törvényekhez beérkezett módosítók között. Az első Orbán-kormány még luxusberuházásnak minősítette a négyes metrót, és megvonta attól az állami támogatást. A Kelenföld és Bosnyák tér közötti szakasz állami támogatásáról szóló 2005-ös jogszabályt most átírná a második Orbán-kormány. Egyrészt a támogatás összegét a helyi önkormányzatok fejezetből az uniós fejlesztések fejezetébe kívánta áthelyezni, a projekt felügyeletét pedig az államháztartásért felelős minisztertől (aki jelenleg a nemzetgazdasági miniszter) a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség hatáskörébe utalná – amely fölött az NFM áll.

A nemzetgazdasági tárca szabadulási vágya az egyre „forróbbá” váló beruházástól érthető, de aligha csak ez indokolja a változást. Formálisan a minisztérium vezetője, Matolcsy György jegyzi az eredeti előterjesztést, de az abban foglaltak a kormány szándékát tükrözik, tehát a feladat elvételéből a szaktárca kritikája is kiolvasható. Egyben Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter újabb stratégiai projekt ellenőrzéséhez jutott. Ez nem az első ilyen irányú átcsoportosítás a két tárca között, korábban például az energetika cserélt gazdát.

Ez azonban nem sok jóval kecsegtet, ismerve a miniszter és Tarlós István főpolgármester eddigi meglehetősen borús viszonyát. A tárcavezető még mindig nem adott érdemi választ a fővárosi közösségi közlekedés reformját célzó fővárosi javaslatra. Nem támogatja továbbá a főváros villamos- és trolibusz-beszerzési tenderét, mert annak 118 milliárd forintra rúgó forrásigénye egyedül több, mint a jelenlegi uniós költségvetési ciklusban a városi és elővárosi közlekedésre fordítható 98 milliárd forintos keret. Az elmúlt hónapokban éles hangú üzenetváltás zajlott le közöttük az Alstom-szerelvények engedélyeztetése kapcsán is.


A parlament 2003-ban fogadta el a metrótörvényt, amelyben az első szakasz megépítéséhez 154 milliárd forintot szavaztak meg. A jogszabályt két év múlva, Demszky Gábor polgármester sürgetésére módosították. A városvezető akkor azzal érvelt, hogy a két szakasz összevonásával a Kelenföldi pályaudvar és a Bosnyák tér közötti új metróvonal 300 milliárd forintra becsült költsége 15 százalékkal csökkenthető lenne. A módosított szerződésben nettó 208,8 milliárd forint támogatást vállalt az állam, s az ellenőrzési jogok gyakorlását segítő szakértői szolgáltatásra további 50 milliót szavaztak meg. A költségek mégis elszálltak. Tavaly már 370 milliárdra becsülték az első szakasz költségét, míg a Gazdagrét és Bosnyák tér közötti teljes vonal megépítését cirka 533 milliárdra.

Ezt veti fel javaslatának indoklásában a gazdasági bizottság is, utalva arra, hogy az Állami Számvevőszék már többször jelezte a 4-es metróval kapcsolatos aggályait. A bizottság szerint a feltárt gondok veszélybe sodorhatják a beruházás befejezését, és azt a lehetőséget is, hogy azt uniós pénzből finanszírozhassák, ezért szükségesnek tartják, hogy a beruházás finanszírozhatósága, illetve a 2015-ös uniós határidő tartása érdekében módosítsák a fővárossal kötött szerződést. A Budapestnek nyújtandó pénzügyi támogatás – korábban törvényben rögzített – összegét a javaslat elfogadása esetén az új szerződésben határoznák meg.


Apadó források

A jövő évi költségvetési törvényjavaslatban a budapesti 4-es metróvonal építésének támogatására 4 milliárd forintot tervezett be a kormány. Az idei büdzsében 27,6 milliárd forintot hagytak jóvá a képviselők erre a célra.


(forrás: nol.hu)

Címkék: 4-es metró alstom bkk bkv budapest büdzsé fellegi tamás költségvetés metró metrótörvény nemzeti fejlesztési minisztérium nemzeti fejlesztési ügynökség nfm nfürogán antal orbán-kormány tarlós istván támogatás tömegközlekedés állami számvevőszék

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre 7 órája új képet töltött fel:

Chuck_norris_elott_bezartak_az_ugyfelkaput_de_o_bemaszott_a_kormanyablakon_2196063_2853_s

M Imre 7 órája új képet töltött fel:

Chuck_norris_egy_kenyerpiriton_regisztral_az_ugyfelkapura_2196062_8735_s

M Imre írta 7 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:

Az Ikarus gyárthatja a CRRC európai piacra szánt autonóm ...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

MÁV: hóval provokál a tél. https://www.facebook....

M Imre írta 4 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:

Életveszélyes változtatás jöhet a jogosítványoknál | 2025....

M Imre 4 napja új képet töltött fel:

Elfogadtak_az_m9es_autout_nyomvonalat_meg_budapestet_is_erinti_a_lepes_2195966_9653_s

M Imre írta 4 napja a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:

A lekapcsolt szocialistáknál jóval fajsúlyosabb neveket ...

M Imre írta 4 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Európa egyik legnagyobb nyugdíjalapja Musk miatt...

M Imre írta 4 napja a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:

A_nagykorut_50_ev_mulva_nina_kov_drondisztopiajaban__foto_olajos_tamas_with_midjourney_2180877_2621_s

Magyar autódizájnerek | 2024.06. 01. Budapesten, a Moholy-...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu