Közlekedés: Solo és Moveo - hibrid járművek Őriszentpéterről

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2890 db
  • Videók - 744 db
  • Blogbejegyzések - 908 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 580 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2890 db
  • Videók - 744 db
  • Blogbejegyzések - 908 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 580 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2890 db
  • Videók - 744 db
  • Blogbejegyzések - 908 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 580 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 622 fő
  • Képek - 2890 db
  • Videók - 744 db
  • Blogbejegyzések - 908 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 580 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A háromszemélyes kisautó az őriszentpéteri ANTRO (Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó) Kht. mérnökeinek a munkája. 2001 óta dolgoztak rajta. A tervezésnél a fő szempont a környezet kímélete és a gazdaságosság volt, a kerékagyakba szerelt elektromotorokat meghajtó lítium-ion akkumulátorokat ezért a tetőn elhelyezett napelemek és a bioetanollal működő motor mellett az utasok is tölthetik; az ülések elé szerelt pedálokkal egy generátort táplálhatnak, akár autópályán is, 140 kilométeres óránkénti sebességnél.

"Amikor megszületett az ötlet, hogy vasból is lehet hajót építeni, akkor 100-ból 99 ember őrültségnek gondolta, ma már viszont szinte csak vasból építenek hajót. A fejlesztés kezdetén a magyar hibridautó ötlete sem tűnt mindenki számára megvalósíthatónak, most pedig készen van a működőképes prototípus, és a világban mindenki fenntartható, környezetbarát autózásról beszél" - mondta Hegedűs Zsolt ügyvezető.

A karosszéria és a váz kis tömegű, de erős és tartós szénszálas kompozitból készült, az autó súlya ezért csupán 270 kilogramm. Az áramvonalas forma és a hagyományos égőknél sokkal kevesebbet fogyasztó ledekkel - fénykibocsátó diódákkal - megoldott világítás is az energiatakarékosságot szolgálja. A tetőre szerelt napcellák városi sebesség mellett átlagosan 20-25 kilométer megtételére elég energiát gyűjtenek össze naponta, így lakott területen belül hangtalanul és káros anyag kibocsátása nélkül lehet autózni. A bioetanollal működő motor nagyobb sebességnél kapcsol be és a Solo hamar fel tudja venni a városon kívüli közlekedés ritmusát; 10 másodperc alatt gyorsul fel óránkénti 100 kilméteres sebességre, a végsebessége pedig 140 kilométer óránként. A kocsi szén-dioxidban számolt károsanyag-kibocsátása csupán 3,3 kilogramm 100 kilométerenként, a fogyasztása pedig másfél liter.

A prototípus fejlesztésének nagyjából 200 millió forintos költségét az ANTRO egyebek mellett a Nemzeti Kutatási és Technológia Hivatal (NKTH) támogatásából, illetve uniós pályázati pénzekből fedezte. A sorozatgyártás beindításához a Kht. most kockázati tőkebefekető partnereket keres.

Az első magyar hibridautó a tervek szerint 2012-ben kerül a piacra, és az ára nem lesz alacsonyabb, mint egy alsó-középkategóriás kisautóé, viszont sokkal olcsóbb lesz majd a használata. A célcsoport a környezettudatos fogyasztók tábora, illetve a családok. Nekik készül az ANTRO következő fejlesztése, a Duo fantázianevű, hatszemélyes modell, amelyet a koncepció szerint negyedóra alatt szét lehet bontani két kis Solóra.

Bár magyar fejlesztésű hibrid még soha nem készült, elektromos autó már igen. Huszonegy évvel a Puli után annyi biztosnak tűnik, hogy a Solo-Duónak sokkal nagyobb esélye van a sikerre és a sorozatgyártásra, mint elődjének. A belső égésű motorral felszerelt miniautók piacán pedig sem a Sigma, a Leo, az Alma és a Frog modellek sem lettek sikeresek. Lehetséges, hogy épp egy hibrid támasztja fel a magyar személyautó-gyártást?


A prototípus bemutatása a Közlekedési Múzeumban - 2008 június

network.hu



Automobilizmus ma

A személyes mobilitás ma nagyon változó képet mutat. Az autók többsége a „fejlett" országokban – NYUGAT – található, ahol a mindennapi élet egyik meghatározó elemévé vált. Az autózás – a hozzá kapcsolódó nyersanyag- és feldolgozóiparral, a technológiai, műszaki fejlesztéseivel, infrastrukturális, logisztikai, kereskedelmi és pénzügyi szféráival mára a GAZDASÁG egyik legfontosabb tartópillérévé nőtte ki magát.A „fejlődő” ázsiai országokban – KELET – a kerékpár, a moped, a riksa korszaka hihetetlen ütemben alakul át.

Ma Kínában a legnagyobb az autópiac bővülése és ugyanakkor kiépített (és kiépítés alatt lévő) gyártókapacitásai messze meghaladják az ázsiai országok szükségletét. Az európai autógyáraknak nagyon rövid időn belül komoly konkurenciával kell számolniuk. Az emberek járműigénye változó: kis autó, nagy autó, kombi, buszlimuzin, terepjáró, platós jármű, stb. Megfigyelhető, hogy az életmód, a női szerepvállalás, a családi munkamegosztás régi formáinak megváltozása egyre nagyobb igényt támaszt második autóra is. Ami nyugaton mindennapossá vált, de újabb problémákat is szült:


    * zsúfolt városi közlekedés
    * egy autóban többnyire egy ember utazik
    * parkolási gondok
    * rendszeres forgalmi dugók
    * környezetszennyezés


A háztartások költségvetésében az autó fenntartása (üzemanyag, javítás, adók, biztosítás, amortizáció stb.) igen jelentős, sok esetben évente milliós nagyságrendű tétel. A prognózisok az autópiac további nagyarányú bővülését mutatják: elemzések szerint az elkövetkező 25 évben a világ személygépkocsi állománya az OECD országokban 1,5-szeresére (620 millió darab), a többi országban 2,5-szeresére (400 millió darab) növekszik. Ez éves átlagban 17,5 millió darabos növekedés, szinte beláthatatlan problémákkal.

Megjelenhetnek-e a mainál jóval rugalmasabb, hatékonyabb és takarékosabb új megoldások?

Egészség

A nyugati életvitellel és igényekkel felmerült „új” szokások, valamint a fizikai munka és a napi testmozgás drasztikus csökkenésének hatására az emberi szervezetben leépülési folyamatok indultak el (idegrendszeri problémák, az izmok elsorvadása, a vitalitás elapadása, az immunrendszer ellenállóképességének csökkenése). A fizikai test állapota nagymértékben befolyásolja a lelki-szellemi képességeinket is. A rendszeres testmozgás hiánya és az ebből gyakran fakadó elhízás a mai korban általános probléma. Ezt elősegíti az ülő, képernyőt néző életmód, holott közismert, hogy a testmozgás közben a szervezetben endorphin termelődik, amit nem véletlenül „boldogsághormonnak” is neveznek.

A korunk mobilitási igényeinek megfelelő közlekedés újra összekapcsolható-e a rendszeres napi testmozgással?

Környezetvédelem

A Földünkön évmilliók alatt képződött kőolajkészleteket alig egy-két évszázad alatt feléljük. Mára elfogadottá vált, hogy a globális klímaváltozás, a szélsőséges időjárás és az automobilizmus környezetszennyezése között szoros kapcsolat van. Egy elgondolkodtató adat: jelenleg a világ 570 millió személygépkocsija évente 1 millió tonna CO2-t bocsát ki (140 g/km – 12.500 km/év). A mai autóipar tetteiben ezek a tények csak a szigorodó károsanyag kibocsátási normák teljesítéseiben találhatók meg.

Az autógyárak egyre divatosabb „zöld” koncepcióautói is mutatják, hogy bőséges eszköztár állna rendelkezésre a takarékosság és környezetvédelem irányában. A fejlődő piacokat megcélzó nagy volumenű „olcsó autó” projektek is sajnos a régi (nem környezetbarát) technológiák és gyártósorok használatára alapoznak. A „felkeltett” igények az egyre nagyobb kényelmű és teljesítményű járművekről szólnak. Ma már nem ritka, hogy többtonnás, sokszáz lóerős „városi terepjárók” araszolgatnak a szmoggal teli városi dugókban egy, esetleg két személyt szállítva.

A divatos magasépítésű egyterűek sem a takarékosságot szolgálják (nagyobb légellenállás és fogyasztás), míg a 3 literes „spórautók” magas áruk miatt nem lettek sikeresek. Közben a hétköznapi autók teljesítménye is meghaladja a 100 lóerőt, a 300-500 lóerős limuzinok akár 250 km/h sebesség fölött száguldhatnak, az 1000 lóerős Bugatti Veyron 400 km/h csúcssebességnél percenként 5 liter benzint fogyaszt. A természet egyre több és aggasztóbb jelzést ad: szélsőséges időjárás, a sarki hó és jégtakaró olvadása, a Golf-áramlat lassulása stb. mind-mind mutatja, hogy az egyensúly megbomlott. Mi lesz, ha a KELET elkezd a nyugati fogyasztói társadalmak szokásai szerint élni?

Képes-e az autóipar olyan radikális megújulásra, amelyet a változó világ megkövetel?

2010. 03. 18. - Károly herceg látogatást tesz Magyarországon

. 2010. március 18-án a Magyar Tudományos Akadémia parkolójában Wales Hercegének bemutatásra kerül a SOLO prototípus. A herceg az éghajlatváltozás, és környezetvédelem témáiban is tanácskozik Sólyom Lászlóval, ennek apropójából kerül előtérbe a magyar innováció.

Autófejlesztés itthon?

A magyar motor és gépgyártás Csonka János nevével kezdődik, aki a porlasztó feltalálója. 1905-ben ő alkotta meg az első magyar gépkocsit. A sor Galamb Józseffel folytatódik, aki a Ford konstruktőreként az 1908-ban megjelent T-modell egyik tervezője. Járay Pál vezette be az áramvonalas autó fogalmát és az ő nevéhez is fűződik a Volkswagen Bogár karosszériájának a szabadalma is a 30-as évek elején. Barényi Béla magyar származású mérnök vezette be a biztonsági törésteszteket az autógyártásba.

Vannak példaképeink...


Történetünk

Fejlesztésünk helyszíne egy tájvédelmi körzet, az Őrség. Innen indultunk 2001-ben, nagy célokkal, szűk lehetőségekkel. Meglepő lehet a mai főváros központú világunkban, hogy a gyártást és összeszerelést szeretnénk Őriszentpéter kis térségében hagyni, ezzel fellendítve a régiót.
Kezdetben pályázatok, saját források és támogatók révén indultunk non profit szervezetként; egyetemek, támogató cégek bevonásával.

7 év kemény, kitartó munka, krízishelyzetek és sikerek nyomán 2008 tavaszára készült el koncepció járművünk, a SOLO. A Közlekedési Múzeumban történt itthoni bemutatkozás számunkra nem várt nemzetközi sikereket hozott. Így jutottunk ki 2008-ban a Párizsi Autószalonra, amely révén bekerültünk a nemzetközi vérkeringésbe is.

Az eltelt 2 évben jelentősen továbbfejlesztettük az autókoncepciót. Közben egyértelművé vált, hogy egy először kisebb volumenű fejlesztéssel könnyebb a piacra lépni. Így került előtérbe a MOVEO, egy bőröndnyi méretre összecsukható elektromos robogó, pedálokkal. Ez a projekt egy közbülső lépcsőfokot jelent a SOLO autócsalád piacra lépéséhez.

A MOVEO készültségében megelőzte a SOLO-t . 2009 végére befektetői tőke segítségével eljutottunk a 2. prototípusig, ami már működőképes. Jelenleg a gyártás indításához keresünk nagyobb befektetőket és munkálkodunk támogatások megszerzésén a tervezett 2011 évi induláshoz.


A SOLO koncepció

A jövő autójáról egy nagyon markáns kép él a fejünkben. Ezt a képet a következő megfigyelések inspirálták.


    * Manapság 1-2 utas utazik egy autóban.
    * Az olajkészletek fogynak és az üzemanyag elégetése során keletkezett gázok hozzájárulnak a globális felmelegedéshez.
    * Az autóban ülő ember mozgásszegény életmódjában nehezen jut idő az egészségmegőrzésre.


A SOLO 3 üléses tö
bbszörösen hibrid autó.

Egy kisebb autó bőven elég az 1-2 utas kiszolgálására. De mi történik, ha a család hétvégén egy nagyobb kirándulásra készül? Be kell ruházniuk a kis autó mellé egy nagyobb családi autóba is? ….. felesleges, mivel ez a 3 üléses kisautó összekapcsolható lesz egy másik SOLO-val, így kész egy 6 üléses családi autó, ami igény szerint szétválasztható 2 kisebb autóvá. – Így nincs több hitvesi vita arról, hogy ki vigye az autót.

Alternatív és megújuló energiát is használó hajtásmódok ötvözésével kínálunk megoldást korunk szűkülő olajkészleteire és a légszennyezésre.

A tetőn elhelyezett napcellák haladás és parkolás esetén is képesek tölteni az autó akkumulátorát. Az autót leparkolva az akkumulátorok az elektromos hálózatról is feltölthetők (plug-in technológia). Motor generátor beépítésével tovább fokozható a SOLO hatótávolsága, elérheti akár az 1000 km-t is. Az autó maximális sebessége 140 km/h.

A koncepcióban az energia-visszanyerő fékezéssel és a lengéscsillapító mozgási energiájának átalakításával csökkenteni lehet az energiaveszteségeket, így nem kell kétségbe esnünk akkor sem, ha döcögős az út.

Az energia hatékony felhasználása céljából a légellenállást és a tömeget csökkentettük. Ennek érdekében már a SOLO képeken látható első prototípusa is karbon kompozit karosszériával készült. Ez az anyag nem csak könnyű, de a számítógépes törésteszteken is meglepte a szakembereket. A lekerekített formák nem csak barátságos megjelenést adnak az autónak, de a légellenállási együtthatót is minimalizálják. Ez mind csökkenti az autó energiaveszteségét, növeli a teljesítményt.

A hatékony környezettudatos energiafelhasználással a CO2 kibocsátási adatok is alacsonyabbak: 4-5 g kilométerenként, ami 1/3-a egy mai modern autó kibocsátásának. A fogyasztás várhatóan 2 l alatt marad 100 kilométeren.

Felmerülhet a kérdés, hogy miért is van az utasok ülése előtt pedál. Így küszöböltük ki a mozgáshiányos életmód nehézségeit. A pedálozás természetesen nem kötelező, de segít azoknak, akik autóval járnak és ennek ellenére egészségesebben szeretnének élni. Arról nem is beszélve, hogy pedálgenerátorok beépítésével még az emberi erőből nyert minimális energia is hozzájárul az autó energiafelhasználásához.

A SOLO az első prototípusa az ANTRO Csoportnak. Még hosszú út vezet a piac-kész autóig. Ebben a pillanatban is befektetőket várunk ehhez és a másik termékfejlesztésünkhöz, a bőröndnyi méretre összecsukható pedálozható elektromos robogóhoz.



A műszaki koncepció ismertetése

    * pozícionálás az emberi erővel hajtott járművek és az autók közé
    * a nagy családi jármű (DUO) két azonos kisautóra (SOLO) választható
    * nagyon könnyű és áramvonalas kialakítás
    * hibridhajtás multifuel motor-generátorral + kerékagyba helyezett elektromotorokkal
    * tetőbe integrált napcellák az akkutöltés céljára
    * kisegítő hajtás pedálozással, utazás közbeni mozgás lehetősége (fitnessmobil)
    * kis sebességnél, lakott területen csak elektromotor + pedálhajtás (zajtalan, 0 emisszió)
    * organikus design
    * ülések lehajtásával variálható utas- és csomagtér
    * magnézium ötvözetű és szénszálas kompozit váz / karosszéria
    * drive-by-wire vezérlés, a vezető középen, előretolva ül


A SOLO-DUO minimális tömegé
nek és légellenállásának köszönhetően a mai autók energiaszükségletének negyedével beéri.

Szén-dioxid kibocsátása max. 4,5-6,3 kg/100 km (a mai legkorszerűbb autóké 9-14 kg/100km). A növényi olaj, alkohol, vagy szintetikus megújuló üzemanyagok elégetésekor pedig annyi szén-dioxid szabadul föl, amennyit a növény a fejlődésekor már megkötött az agroenergetikai körfolyamatban.

Fontos, hogy hibridhajtásával dinamizmusa és sebessége eléri a hagyományos autókét, így a közúti forgalomba teljesen beilleszkedik.

network.hu

network.hu

network.hu

network.hu

network.hu

network.hu

network.hu

network.hu

network.hu

network.hu

network.hu

network.hu

network.hu

network.hu

network.hu

network.hu

network.hu

network.hu



Tervezett jellemzők

 

SOLO

    * ultrakönnyű, m<350 kg
    * aerodinamikus kialakítás, cw<0,22
    * háromszemélyes + pótüléses karosszéria
    * hosszúság <320 cm
    * szélesség <190 cm
    * magasság <130 cm
    * fogyasztás <1,8 l/100 km
    * CO2 kibocsátás <45 g/km


DUO

    * ultrakönnyű, m<700 kg
    * aerodinamikus kialakítás, cw<0,20
    * max. hatszemélyes karosszéria
    * hosszúság <480 cm
    * szélesség <190 cm
    * magasság <140 cm
    * fogyasztás <2,5 l/100 km
    * CO2 kibocsátás <63 g/km


Gazdaságosság

A tervek szerint a high-tech anyagú és technológiájú I+Solo és I+Duo alternatív autó(k) szériagyártása 2012-13-tól indul és a termelés felfutásával a nyugati autómárkák alsó középkategóriás típusaival megegyező áron kerül majd piacra (mai árakon kb. 3-3,5 millió Ft / Solo). A keleti gyártók alacsony áraival úgy lesz képes versenyezni, hogy a relatív jelentős bekerülési pluszköltsége kb. 40-50.000 km használat alatt megtérül. Akik hosszabb távon gondolkodnak, gazdaságilag is megtalálják számításaikat, mivel legfőbb előnye a takarékos üzemeltetésben rejlik.


Piaci célközönség

    * környezettudatos emberek, cégek és intézmények
    * egészséges életmódot élők
    * a jövő iránt felelősséget érző egyének és családok


További célok

Az autó újabb változatai / SOLO mögé kapcsolva

    * kisteherautó
    * mikrobusz
    * lakóautó


Moveo

 

network.hu


Az Antro Kht. fejlesztéseire, témakutatásaira és tapasztalataira alapozva egy rendkívül könnyű, elektromos hajtású, összecsukható hibrid robogó fejlesztése és sorozatgyártásának előkészítése folyik, befektetői tőkéből.

network.hu


Jellemzők:

    * szénszálas kompozit karosszéria
    * utazóbőrönd méretűre összehajtható és húzható, parkolóhelyet nem igényel
    * elektromos agymotoros hajtás
    * pedál-generátor

network.hu


Tervezett műszaki adatok:

    * üres tömeg:       25 kg
    * sebesség:          45 km/h (korlátozott)
    * hatótáv:             35 km (sebességfüggő)
    * fogyasztás:          2 kWh/100 km
    * akku élettartam:  35.000 km

network.hu


Piaci célközönség:

    * robogót használók
    * autóval ingázók
    * tömegközlekedés kiváltása és kiegészítése
    * turizmus: lakóautós, lakókocsis közösség
    * yacht tulajdonosok
    * szállodák
    * charter hajók
    * kölcsönzők
    * nagy alapterületű üzleti és szolgáltató egységek

network.hu


Tervezett szériagyártás:

2011-től Őriszentpéteren

 

network.hu

 



Történet

 

2002-2004

A Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács - FVM által támogatott "Első magyar alternatív családi autó megtervezése" projekt

Együttműködő partnerek

    * Széchenyi István Egyetem Közúti és Vasúti Járművek Tanszéke, Győr
    * Edag Hungary Kft, Győr
    * Püspök Balázs ipari formatervező
    * Celadrion Bt. famunkák

A program keretében átfogó nemzetközi témakutatás, engedélyezési előírás gyűjtés, majd a két variábilis jármű műszaki, valamint külső és belső design tervei készültek el. Feltérképezésre került az a hazai és nemzetközi háttér, mellyel a prototípus legyártható. Demonstrációs anyagok, tablók, jármű modellek, valamint életnagyságú famodell készült.

2005
A PHARE-CBC osztrák-magyar kisprojekt támogatásával megvalósuló "Hibrid-hajtású magyar kisautó EU-régiós bemutatása" projekt.

Együttműködő partnerek:
Europaeisches Zentrum für Erneuerbare Energie, Güssing
Zalaegerszegi Vásár Kft.

A güssingi irodával együttműködve Ausztriában és Magyarországon négy helyszínen került bemutatásra alternatív járműfejlesztési programunk. Célja a potenciális partnerek, gyártói kapcsolatok építése mellett a széles közönség tájékoztatása, szemléletformálása. A figyelem ráirányítása a környezetbarát alternatívák, a fenntartható fejlődés, a komplex ökológiai gondolkodás szükségességére, mely az élet minden területén, így a jövő közlekedésében is egyre inkább kikerülhetetlen. Ehhez régiós marketingtevékenység, piacfelmérés járult, kiállítási anyagok, kiadványok, szórólapok készültek, valamint a famodell (később majd a működő prototípus) szállítására és tárolására alkalmas speciális utánfutó készült el.

2005
A Regins kooperációs RFO / Interreg III.C program által támogatott "Further development of an alternative family car by computer simulation-based endurance tests" projekt.

Koordináló szervezet:
TMG Linz (Ausztria)
Pannon Autóipari Klaszter, Győr

A fejlesztés - e fázisban - legkorszerűbb és leghatékonyabb módja számítógépes vizsgálatokkal történt: végeselem analízises szilárdsági, dinamikai, valamint ütközési szimulációkkal. A cél az igen összetett koncepcióban - a minimális járműtömeg ellenére - a ma jellemző szilárdsági és ütközésbiztonsági paraméterek elérése volt. Mindez konstrukciós szinten is komoly szakmai együttműködést, innovatív, egyedülálló megoldásokat igényelt, a futómű, a karosszéria és vázszerkezet fejlesztésében. Végül az ultrakönnyű jármű az innovatív anyagok és műszaki megoldások alkalmazásával a mai legkorszerűbb autóknál is kedvezőbb paramétereket ért el. Mindez a termék piacképességét erősíti, hiszen a merevség, utazási komfort, ütközésbiztonság terén az igények egyre fokozódnak.

2005-2006
A Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács által támogatott "Kutatási és fejlesztési központ építése Őriszentpéteren" projekt.

 

 

A központ célja:

    * az alternatív hajtású autó fejlesztési munkáinak koordinálása
    * az alternatív járműgyártáshoz kapcsolódó, a világban található innovatív technológiák hazai meghonosítása
    * a prototípus modellek építése, a mérések és tesztek elvégzése
    * a fejlesztés folyamatának nyilvánossá tétele, PR tevékenység
    * állandó kiállítás létrehozása
    * az alternatív közlekedés ideájának, lehetőségének és szükségességének ismertetése, előadások, kiadványok, modellek formájában.

 

2006-2008 - Baross projektbeszámoló

A Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal által támogatott, "Az első magyar alternatív autó működő prototípusának megvalósítása" projekt.

A Baross Gábor Program / INNOREG keretében az eddigi legnagyobb volumenű lépés valósult meg. A továbbfejlesztett műszaki-, a design-, majd a gyártmánytervek, a kísérleti modellek és szimulációk után elkészült az első működő I+SOLO. A projekt keretében a fejlesztést segítő számítógépes és szoftveres háttér, valamint műhely felszerelés beszerzése is társult.

A megvalósult I+SOLO bemutatása:

    * működő "concept car", még multifuel motor-generátor nélkül
    * elektromos hajtás napcellás és pedál-generátoros töltéssel
    * részben elektronikus vezérlés, komplex "drive by wire" nélkül
    * karbon-kompozit váz és karosszéria, összekapcsolásra még nem alkalmas

Letölthető PDF dokumentumok:

-> projektterv
-> ütemezés

-> I. szakasz teljesítés

-> II. szakasz teljesítés

-> III. szakasz teljesítés

-> hazai sajtómegjelenések
-> külföldi sajtólinkek

 

 

A jövő bennünk van - beszélgetés Hegedűs Zsolttal

 

 

Alternatív járművek

Emberi erővel hajtott járművek (HPV-k)

    * www.greenspeed.com.au
    * www.windcheetah.co.uk
    * www.aerorider.com
    * www.flevobike.nl

Elektromos járművek

    * www.cityel.de
    * www.rmoto.com
    * www.onelitercar.de
    * www.cree.ch
    * www.horlacher.ch
    * www.itiselectric.com
    * www.gemcar.com
    * www.think.no
    * www.segway.com
    * www.teslamotors.com
    * www.venturi.fr
    * www.eliica.com
    * www.mindset.ch

Pedálos-elektromos járművek

    * www.twike.ch
    * www.tripendo.com
    * www.go-one.de
    * www.kathalys.com/mitka
    * www.w-4.de/~carbike
    * www.projekt-laeufer.de

Kis fogyasztású járművek

    * Fiat Ecobasic - 1999
    * VW 1L - 2002
    * www.maranello4cycle.com
    * www.jetcar.de
    * www.naro.co.uk/index2.htm

Alternatív autó projektek

    * www.loremo.com
    * www.itee.uq.edu.au/~serl/UltraCommuter.html
    * www.hypercar.com
    * www.clever-project.net/index.htm
    * www.aptera.com

 

 

Alternatív hajtások


Stirling motorok


    * www.stirling-tech.com

    * www.stirling-motor.com


High-tech gőzmotor


    * www.iav.com/_downloads/de/techn_veroeffentlichungen/Dampfmotor.pdf


Wankel-motorok


    * www.freedom-motors.com
    * www.rotamax.net


Egyéb motorok


    * www.2si.com
    * www.starrotor.com
    * www.regtech.com


Lineáris motorok


    * www.lceproject.org
    * www.freepistonpower.com


Agymotorok


    * www.csiro.au/science/ElectricMachines.html
    * media.mitsubishi-motors.com/pressrelease/e/corporate/detail1321.html
    * www.bridgestone-firestone.com/news/2003/In-Wheel_Motor.pdf/success/sc.html

 

 

Alternatív elemek


Akkumulátorok


    * www.ultralifebatteries.com
    * www.lithiumpower.com
    * www.gsbattery.com
    * www.lithiumtech.com
    * www.a123systems.com/html/home.html
    * www.sionpower.com


Szolárcellák


    * www.ersol.de/en/solarzellen.php
    * www.lbl.gov/Science-Articles/Archive/MSD-full-spectrum-solar-cell.html


Futómű


    * www.bose.com


Klímaberendezés


    * www.pnl.gov/microcats/fullmenu/compheatpump.html


Stirling motoros, nagy hatásfokú hűtő


    * www.globalcooling.com/index.html

 

 

Problémák a világban:

    * a gépkocsik CO2 kibocsátása évente meghaladja az 1000 millió tonnát
    * súlyos következmények: globális felmelegedés, szélsőséges időjárás
    * az évmilliók alatt képződött kőolajkészletek kifogyóban
    * gyorsan növekvő üzemanyagárak
    * alacsony kihasználtság (1,2-1,5 fő / autó)
    * a növekedés-piacbővülés ökológiai hatásai beláthatatlanok
    * az autóipar fejlesztési irányai alapvetően nem a problémák megoldását segítik

Az ANTRO csoport válaszai a problémákra:

    * a legkorszerűbb anyagok és technológiák alkalmazása
    * a legújabb műszaki fejlesztési eredmények integrálása
    * az alacsony járműtömeg jelentősen csökkenti az anyagés energiaszükségletet
    * nagy sebességnél az aerodinamika kulcstényező
    * Solo Duo variabilitás: kihasználtság növelése
    * szinergiák a többszörös hibridhajtásban
    * az üzemanyag fogyasztás drasztikus csökkentése
    * „drive by wire” rendszerek



Magunkról

ANTRO csoport felépítése:

    * ANTRO Kht. - műszaki fejlesztés, humán erőforrás bővítés, háttér szolgáltatások
    * Solo-Duo Zrt. - alternatív autó prototípus építés, gyártás előkészítés, szériagyártás
    * Moveo Zrt. - hibrid robogó prototípus építés, gyártás előkészítés, szériagyártás

Pozícionálás:

    * kicsi (emberi léptékű), független, rugalmas, fejlesztő és gyártó cégek közé
    * a nagyvállalatok, az autógyártó óriásvállalatok mellé
    * nemzetközi hálózat tagjaként, inspirálójaként

 

A projektek elsősorban pályázati forrásokból kerültek megvalósításra

  • régiós / Nyugat-Dunántúl
  • országos / Magyarország
  • uniós / Európai Unió alapokból

 

Eddigi invesztíció: 360 MFt

 

2009-2010

Solo+Duo prototípus létrehozása


2010-2012

Nullszéria gyártás, tesztelés, engedélyeztetés, gyártás előkészítés


2012-2013

Nagyszériás gyártás indítása

 

 

(forrás: Antro Csoport)

Címkék: antro autózás bioetanol duo elektromos hibrid jármű környezetbarát moveo solo

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 7 éve

Kvisz Tibi! A hozzászólásod, blogod ilyen formában mentettem ide ... már írtam erről :)

"A jövő autója ezúttal Magyarországról jön."
Time Magazin

Az őriszentpéteri Antro csoport egy készülőben lévő környezetkímélő autóját is a 2010-es év ötven legjobb találmánya közé sorolta a tekintélyes amerikai Time magazin.

"A jövő autója ezúttal Magyarországról jön" - írja képpel illusztrált bejegyzésében a Time internetes oldala.

A szöveg szerint ez ugyan "1967-ből származó kommunista propagandaként" is hangozhatna, de a magyar Antro tervezőcsoport talán olyan "szuperhatékony, szuperolcsó autót épített, amely szégyent hoz a nyugati gyártókra".

A Time szerint az Antro Solo elnevezésű modell három személy - a vezető és oldalán két utas - szállítására alkalmas. Az utasok feladata, hogy pedálozással segítsék hajtani az ultrakönnyű autót.

A hajtóerő fennmaradó hányada a részben napenergiával működő elektronikus motorból jön. A magazin rámutat, ha nagyobb járműre lenne szükség, akkor sincs gond: két Solót - Transformer módjára - össze lehet illeszteni, és családbarát duóként lehet használni. Az érdeklődők 2012-től számíthatnak a járgányra.

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A zuglói megállónál támadták meg a kecskeméti kalauzt. ...

M Imre írta 1 hete a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Újabb autóbusztípussal kezdhet el ismerkedni a főváros: ma ...

M Imre írta 1 hete a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Dátum: 2018. április 10. Megye: Budapest Leírás: A 2-es metró...

M Imre 2 hete új videót töltött fel:

M Imre írta 2 hete a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Hírek - 2018. április 10. Kedves Munkatársak, EKSZ Tagok! ...

M Imre írta 2 hete a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Az egykori Szovjetunió különlegesnél-különlegeseb ...

M Imre írta 2 hete a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Változóban az utasforgalmi területek / Reshaping the ...

M Imre írta 2 hete a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Balatonfőkajár klassz hely, szép, ápolt kis barokk temploma...

M Imre 3 hete új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu