Közlekedés: Székesfehérvár - Alba Volán: vonalmegszüntetés, tarifaemelés nélkül itt a vég

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Székesfehérvár - Az Alba Volán levele szerint olyan rossz a helyzet, hogy ha Fehérvár nem fogadja el az általa kért azonnali áremelést és járatmegszüntetéseket, a helyközi közlekedés biztonsága is veszélybe kerülhet. A közgyűlés ma, március 1-én dönt.


Aki utazott mostanában  fehérvári autóbuszon, annak nem ismeretlen az a buszokon terjedő pletyka, miszerint az elmúlt hónapokban  bizonyos járatokon már a buszokba beletankolt gázolaj árát sem fedezték az arra felszálló utasok által kifizetett jegyek, bérletek. Úgy tűnik, tényleg nagy a gond,  másfél hete  azonnali intézkedések megtételét kérte az Alba Volán Zrt. vezérigazgatója, Tóth István a város polgármesterétől, hogy ezzel sikerüljön elkerülni a cég a teljes ellehetetlenülését, csődjét.  A vezérigazgató szerint amennyiben azonnali járatritkításokra és a tarifaemelésre nem kerül sor, úgy áprilisra  nem csak a helyi,  a helyközi közösségi közlekedés fenntartása  is veszélybe kerül, működőképes autóbusz hiányában járatkimaradásokra, akár leállásra is sor kerülhet! Csütörtökön rendkívüli közgyűlés lesz.


network.hu

Ha a város nem szavazza meg a kért azonnali intézkedéseket, sem alkatrészutánpótlásra, sem üzemanyagra nem lesz pénze a cégnek

(Fotó: Nagy Norbert)

 

Az Alba Volán vezérigazgatójának levele szerint szerint amennyiben  a közgyűlés nem dönt a kért intézkedések bevezetéséről, akkor sem az alkatrészpótlást, sem a gázolaj beszerzését nem tudja finanszírozni tovább a közszolgáltató cég.  Javaslatuk szerint meg kellene szüntetni a Palotavárosban közlekedő 29-est, a Szedreskertet a Királysoron át a kórházzal összekötő 16A jelű járatot, valamint a Szedreskertből induló és a Béla úti köztemetőig közlekedő 19-est. Ugyancsak megszűnne a vasútállomás és az egykori Ikarus gyár portája között közlekedő 39-es jelzésű busz.  Ezen felül az iskolai napokon is csak az iskolaszüneti napok menetrendje szerint közlekedbe  a 10-es és a 24-es. Hétvégi buszok leállítását is javasolja a Volán: nem közlekedne az Auchan áruházat kiszolgáló 11A, 12A, sem a 13G, 26G, M26, 27 és a 16-os járat sem.


Mindezen felül  a januári 4,5 százalékos áremelést követően  újabb, 10,3 százalékos áremelést javasol a cég, ezen belül a nyugdíjas és tanulóbérletek ára 20,1 százalékkal, 500 forinttal, havi 2400-ról 2900 forintra nőne. Mindezek havi 14,6 milliós spórolást eredményeznének.


network.hu

Még dolgoznak...

(Fotó: Nagy Norbert)

 

Megkerestük Tóth Istvánt, az Alba Volán Zrt. vezérigazgatóját, aki elmondta, hogy ha az előterjesztésben szereplő javaslatot megszavazza a testület, a teljes veszteségnek csak a 40 százaléka tűnik el.


- Bevételeink három forrásból tevődnek össze.  Az utasok által fizetett részből, az árkiegészítésből, amit az állam fizet a kedvezményezettek (nyugdíjasok, diákok, stb.) után és a helyi közlekedés úgynevezett normatív támogatásából. Mind a három kevesebb volt, mint az a fehérvári önkormányzat által megrendelt szolgáltatásból eredt volna, miközben a kiadásaink folyamatosan nőttek - mondta a vezérigazgató.  Az önkormányzat a veszteségből 2010-ben 70 milliót, 2011-ben 69 milliót tudott téríteni, így tavaly  370 millió veszteséget volt kénytelen elkönyvelni a cég.


- Már nem tudunk költséghetékonyabbak lenni,  megvontuk a cafeteriát, spórolunk mindenütt, ahol csak tudunk. Gazdálkodásunk ismert az önkormányzat előtt, hiszen teljes pénzügyi átvilágítást ajánlottunk fel, s ez meg is történt. Átlátva a helyzetet vészforgatókönyvet dolgoztunk ki, ez kerül most a testület elé.


- Méltatlan ez a helyzet, az államnak többet kellene vállalnia, politikai döntésre és azt követően gazdasági intézkedésekre lenne szükség - fogalmazta meg szigorúan vett magánvéleményét a vezérigazgató, utalva egyben arra, hogy bár egyelőre csak a BKV helyzetétől hangos a média, de a megyei Volán-vállalatok is sorra be fognak dőlni, ha nem változik a helyzet.

Cser-Palkovics András a napokban levélben kereste meg Völner Pál államtitkárt, akitől  egyeztetést kért az állam által meg nem fizetett, kedvezményes és ingyenes utazásokhoz kapcsolódó térítések ügyében. Ebben a levélben azt is jelzi, hogy bár már korábban  megkereste az Alba Volán  tulajdonosát, a Nemzeti Vagyonkezelő Zrt-t is az ügyben, nem sikerült egyezetni. Lapunk kérdésére, miszerint várhatóan elfogadja-e a holnapi közgyűlés a cég javaslatát, a polgármester annyit mondott, véleménye szerint a vonalak megszüntetése nem lenne célszerű a nyártól életbe lépő teljesen új menetrendig, a díjemelés mértékében pedig biztosan lesznek viták.


Másutt is túlélésért küzd a volán


- Dunaújvárosban sem rózsásabb a helyzet, mint Székesfehérváron - mondta Erdős Sándor, az Alba Volán dunaújvárosi üzemigazgatója. Ugyanakkor nem kívánt nyilatkozni a részletekről, mivel most is zajlanak a tárgyalások a dunaújvárosi önkormányzattal a helyi Volán-üzem tetemes veszteségeinek mérsékléséről.


Erdős megjegyezte: beszállítóik és hitelező bankjaik kezében van a sorsuk, mindennapi küzdelmet folytatnak.


Korábbi értesüléseinkből úgy tudjuk, hogy még 2010-es összegekről is vita van a cég és az önkormányzat között. Az Alba Volán csődje az itteni üzem végét is jelentené, tette hozzá az igazgató.

 


A közgyűlés januárban 50 milliót szavazott meg az Alba Volánnak.

Részletek itt!

2012. január. 26.

Ötvenmilliós támogatás az Alba Volánnak


Dunaújváros - A közgyűlés soron kívül tárgyalta az Alba Volán idei támogatásának összegét, és a korábbi évivel azonos módon 50 millió forintot szavazott meg a 2012. évi költségvetés terhére.


Az Alba Volán attól függően pályázhat normatív támogatásra a szakminisztériumnál, hogy az önkormányzat hozzájárul-e, s milyen mértékben a helyi közlekedéshez. A pályázatok elbírálásakor ugyanis figyelembe veszik a saját - önkormányzati forrásból - megítélt támogatást, valamint a ténylegesen átutalt összeget is. Tavaly a helyi hozzájárulást legfeljebb huszonöt százalékkal haladhatta meg az állami forrás. Az önkormányzat tavalyi költségvetésében például 50 millió forint volt betervezve céltartalékként a Volán támogatására, ám ezt nem használták fel. Ugyanakkor az előző évi veszteség kiegyenlítésére 76 millió 981 ezer forintot szavazott meg a közgyűlés a cégnek, amiből ténylegesen 43 millió 989 ezer forintot kapott meg a buszos társaság. Az állami normatívát ezek alapján 51 millió 174 ezer forintban állapították meg.


A közgyűlés soron kívül tárgyalta az idei támogatás összegét, és a korábbi évivel azonos módon 50 millió forintot szavazott meg a 2012. évi költségvetés terhére. Ezt a pénzt a Volán a működés költségeinek finanszírozására használja fel. Illetve e határozat birtokában  ismét pályázhat állami normatív támogatásra.

 


A tavalyi évet 700 milliós veszteséggel zárta a vállalat.

Részletek itt!

2011. december. 27.

700 milliós veszteség: patthelyzetben az Alba Volán


Székesfehérvár - Vannak olyan közszolgáltatások, amik a világon mindenütt csak támogatott - helyesebb kifejezéssel élve - állami hozzájárulásos formában működtethetők. Ilyen a helyi tömegközlekedés is.


network.hu

 Az árkiegészítésből adódó hiányt a helyközi közlekedés esetében az év lezárását követően veszteségtérítésként az államtól megkapják, de a helyi közlekedésnél nem vagy csak részben történik ez így

(Fotó: FMH-illusztráció)


Fejér megyében a kizárólag állami tulajdonban lévő Alba Volán Zrt. látja el a tömegközlekedési, azaz a helyi és a helyközi közlekedéssel járó szolgáltatási feladatokat. A cég tulajdonosa a magyar állam, a tulajdonosi képviseletet a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. látja el. A helyközi és távolsági menetrendet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium állítja össze, a helyi az önkormányzatok feladata.


- Állami tulajdonú cégnél dolgozni a világ legbiztosabb dolga - mondta nemrég egy sokat látott ismerősöm, de az Alba Volán jelenlegi helyzetét megismerve jócskán rácáfolhatunk erre. Mint kiderült, a cég az állam és az önkormányzatok, mint két cintányér között kapja innen is, onnan is a hideget-meleget. Amiből adódóan mintegy 700 milliós veszteséggel kénytelenek zárni az idei évet. Az okokról a vezérigazgatót, Tóth Istvánt kérdeztük.


- A mostani állapotok megértéséhez vissza kell pillantanunk 2004-ig - magyarázta a helyzet kialakulását a vezérigazgató. - A helyi közlekedés finanszírozásának egyik ága a normatív rendszer. Az önkormányzat vállal 50 százalékot, és  az állami költségvetésből lehívható a másik 50 százalék. Ez Székesfehérvár esetében 100 millió forint önerő és 100 millió forint központi költségvetési forrást jelent évente.  Ez azért kevés, mert az állami hozzájárulás évenkénti mintegy 35 milliárdja úgy oszlik meg, hogy 90 százalék Budapesté, azaz a BKV-é, 10 százalék az összes vidéki városé.

-  Ez elég durva különbség...

- Igen, a megyei jogú városok szövetségének volt is javaslata már az aránytalanság megváltoztatására, de erről információink szerint sajnos még nem született pozitív döntés.

- Van más oka is a veszteségnek?

- Igen. Az árkiegészítés rendszere sem jó. Például, a dolgozói havi bérlet ára 6400 forint, a diák- és nyugdíjasbérletért pedig 2400 forintot fizet az igénybe vevő. Ezt a kedvezményt az állam adja, tehát árkiegészítés címén 4000 forintot kellene bérletenként az államnak a szolgáltató felé térítenie. Ezzel szemben mindössze 2030 forintot kapunk. Évek óta nem tudjuk elérni, hogy ebben a kérdésben dűlőre jussanak az önkormányzatok és az állam, így az ebből adódó veszteségek évről évre halmozódnak. Vagy itt van például a 65 év felett ingyen utazó nyugdíjasok ügye. Ez az árkiegészítési összeg is mindössze harmada, mint ami a tényleges utazási létszám alapján jogosan elvárható lenne. Igaz, hogy az árkiegészítésből adódó hiányt a helyközi közlekedés esetében az év lezárását követően veszteségtérítésként az államtól megkapjuk, de a helyi közlekedésnél nem vagy csak részben.
 
- És a szervizszolgáltatás, a buszok bérbeadása? Ezek nem hoznak nyereséget?

- De hoznak, azonban ez minimális. Jelentős bevételünk volt az idegen javítási tevékenységből, de ez is visszaesett az Alfabusz megszűnésével. Foglalkozunk alkatrész- és üzemanyag-értékesítéssel, illetve oktatási tevékenységgel is.
 
- Mit lehet ilyenkor tenni, hogy jogos bevételeikhez hozzájussanak? Beperlik az önkormányzatokat?

- Ez is az egyik lehetőség lenne egyes tanácsadók szerint, de inkább az állami és az önkormányzati szereplőknek kéne megegyezniük.

network.hu

Tóth István: most mindenki kivár, pedig lépni kellene, mert a cég veszteségei sokáig nem tarthatók

(Fotó: FMH)

- Volt erre kísérlet?

- Tudtommal a 90-10 százalékos (főváros - vidék) arány változtatására, illetve az árkiegészítés növelésére vonatkozóan is megfogalmazódtak előterjesztések, de pozitív döntés még nem született. Abban igazuk van az önkormányzatoknak, hogy ha az állam biztosítja a szociálisan rászorulóknak a kedvezményrendszert, akkor a finanszírozását is vállalnia kellene. De ez nem a szolgáltató, jelen esetben az Alba Volán Zrt. által megoldható probléma. Mi az elvégzett szolgáltatásért kérjük az ellenszolgáltatást.
 
- Akkor ebben a patthelyzetben mi a megoldás?

- Én úgy érzem, most mindenki kivár, pedig lépni kellene, mert a cég veszteségei sokáig nem tarthatók, és ebben nem vagyunk egyedül, a megyei jogú nagyvárosi helyi közlekedést ellátó Volán-vállalat is hasonló helyzetben van. Azt kell mondanom, sajnos a mi esetünkben két megyei jogú város nehezíti a gazdálkodást.
 
- Előfordulhat, hogy valamelyik beszállító felszámolást kezdeményez?

- Sajnos igen. Jelentős tartozásaink vannak különböző beszállítók felé.
 
- És mi lesz akkor, ha becsődöl az Alba Volán, mert az önkormányzatok és az állam nem lesz képes megegyezni a finanszírozásról?

- Közös érdekünk kell, hogy legyen a közösségi közlekedés fejlesztése az egyéni közlekedéssel szemben. Ez már nemcsak gazdálkodási, hanem politikai kérdés is.


(forrás: fmh.hu)

Címkék: alba volán busz buszközlekedés cser-palkovics andrás dunaújváros erdős sándor fehérvár fehérvári közgyűlés helyközi közlekedés járatmegszüntetés közgyűlés közlekedés közszolgáltatás nemzeti fejlesztési minisztérium nemzeti vagyonkezelő zrt normatív támogatás székesfehérvár támogatás tóth istván tömegközlekedés volán völner pál állam állami hozzájárulás áremelés önkormányzat

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 12 éve

Vészhelyzetben ideiglenes döntés az Alba Volán kérésére: emelkednek a viteldíjak

Székesfehérvár - Vita után, némi változtatással, de elfogadta a fehérvári képviselő-testület a rendkívüli ülésen az Alba Volán Zrt. kérését. Emelik a városi buszközlekedés tarifáit, megszűnik a 16A, a 19, 29 és 39 jelű járat. Megmarad viszont a 10-es, 24-es járatsűrűsége.
2012. március. 01. csütörtök

A vészhelyzet megoldása érdekében az a döntés született, hogy átlagosan 10 százalékkal emelik a jegyek, béreltek árát, ezen belül a nyugdíjas- és diákbérletek ára 20 százalékkal emelkedik.

Ha az eredendő okokat keressük, 2007 januárjáig kell visszamenni. Mint ugyanis Tóth István, az Alba Volán Zrt. vezérigazgatója a közgyűlésen emlékeztetett, eddig az időpontig az állam a kedvezményes bérletek árkiegészítését teljes mértékben állta: - Akkor a felnőtt bérlet hatezer forintba került, a nyugdíjasoknak, diákoknak kétezer forintot kellett fizetniük, a négyezer forintos különbséget pedig megkapta a szolgáltató. Mostanra a négyezer forint helyett alig kétezer érkezik az államtól. Ez a fő oka a 300 milliónál is nagyobb veszteségnek. Az Alba Volán - mint képviselői kérdésre a vezérigazgató fogalmazott - 2011-hez képest 239 milliós költségcsökkentési tervet fogadott el idénre.

Farkas László palotavárosi képviselő kifejtette, a 29-es buszt igenis használták munkába és iskolába járáshoz a lakók, annak tudatában viszont hajlandó elfogadni a döntést, hogy a júliustól teljesen átalakuló buszközlekedés tervezete szerint a Hübner utcából több busz is indul majd. Szigli István képviselő aggálya az volt, hogy ha a város megint segít a cégnek, az még nem garancia arra, hogy a volán képes lesz pótolni a még ezt követően is fennmaradó jelentős hiányt. Mint mondta, azért sem tudja az előterjesztést megszavazni, mert az Feketehegy-Szárazrét és Szedreskert lakóit, illetve a nyugdíjasokat, diákokat jelentősen érinti.

Knizse Gyula szerint felháborító, hogy nem jön válasz a polgármester leveleire, ráadásul véleménye szerint az állam túl gyorsan vonul ki a tömegközlekedésből. Mint mondta, számukra nem elfogadható a tarifaemelés. Cser-Palkovics András válasza szerint ha az MSZP 2007-ben fellépett volna az egyre csökkenő árkiegészítés ellen, akkor most nem kéne ilyen intézkedésekről dönteni.

A polgármester felhívta a figyelmet: ideiglenes intézkedésről van szó, amivel 150 milliót lehet a cég számára biztosítani. Ha ezt hozzáadjuk a már folyosított 110 milliós önkormányzati támogatáshoz és a 69 milliós támogatáshoz, akkor kimondható, Fehérvár minden döntést meghozott annak érdekében, hogy finanszírozható legyen a tömegközlekedés, így továbbra is működik majd a helyi közlekedés. Várhatóan júliustól lép életbe a teljesen új vonalrendszer ( http://www.fmh.hu/cimlapon/20120224_uj_buszmenetrend_fehervar ), amit március 5-éig lehet véleményezni a város honlapján szereplő emailcímen, a jövő héten pedig több lakossági fórumot is tartanak az ügyben.

A képviselők 15 igennel, két nem és egy tartózkodás ellenében végül elfogadták a tarifaváltozást és a járatszűkítést. Ennek értelmében egy jegy ára 270, buszon váltva 300 forint lesz, az összvonalas havi bérlet 6800-ba, a nyugdíjas, diákbérlet pedig 2900 forintba kerül március 6-ától.

Döntött a közgyűlés arról is, hogy megkezdik az egyeztetéseket az Országzászló tér felújításáról: a Helyi Építészeti Műszaki Tervtanácstól és a Fejér Megyei Építészkamarától várják a javaslatokat.

- Völner Pál államtitkárnak levélben jeleztük, mekkora összeget biztosított a város az Alba Volánnak. Kértük, a helyi közlekedés esetleges városi átvételéről kezdődjenek tárgyalások. A parlamentben személyesen is egyeztettünk már a kérdésben, az államtitkár ígéretet tett ara,hogy rövid időn belül megkezdődnek a tárgyalások - mondta lapunknak Cser-Palkovics András polgármester.
http://fmh.hu/cimlapon/20120301_kozgyules

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 3 órája a(z) Trabant - Ragaszthatatlan szív (filmrészlet: Diorissimo, Xantus János) videóhoz:

Jön a Trabant első lemeze, amit 40 éve várunk! – Interjú Vető ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Közlekedési Múzeum - 125. évforduló # Tartsatok velünk programsorozatunk első állomásán: a KLASSZIKUS JÁRMŰVEK FELVONULÁSÁN, amely a Közlekedési Múzeum útját követi a Városligetből az Északi Járműjavítóba! | 2024. május 1., 10:00, Hősök tere 2024.05.01.

M Imre írta 1 napja a(z) Társalgó fórumtémában:

MediaNEWave Együttlét 2024 évi eseményei április - május -...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) Black Flag - Drinking and Driving (road safety) videóhoz:

Elképesztő okból úszta meg az ittas vezetést egy belga férfi | ...

M Imre írta 2 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Nemzeti Faültetés Napja Az első Nemzeti Faültetés Napja:...

M Imre írta 2 napja a(z) Mit jelentenek a jogosítványban szereplő kódok? blogbejegyzéshez:

Változtatást tervez a kormány a jogosítványok...

M Imre írta 2 napja a(z) A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) képhez:

A_ferihegyi_repuloter_2024ben__oldalnezet_terv_2088218_9784_s

Mitől lett ilyen drága a Budapest Airport, amit bármi áron meg ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu