Közlekedés: Több tízezer villanyautó állhat forgalomba Magyarországon

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2436 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2436 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2436 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2436 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 

Bár eleinte a nemzetgazdaság számára valószínűleg ráfizetéssel jár majd, hosszabb távon mégis megéri támogatni az elektromos járművek terjedését, Magyarországon is. Még ha - ami kevéssé valószínű - intenzíven bővülne is a hazai elektromosautó-park, az energiaszektorra gyakorolt hatásai akkor is csekélyek lennének, új erőművek építését például nem teszi szükségessé.


Bár Magyarországon is megtörténtek az első lépések az elektromos autók elterjesztésére, itthon várhatóan az átlagos európai arányt is nehezen közelíthetjük meg az évtized végére - derült ki a PWC felméréséből. Míg globálisan az iparági vezetők véleménye szerint nem elképzelhetetlen jelentős, akár 20 százalékos arány elérése, addig 2020-ra óvatos becslések szerint Magyarországon a teljes járműparkon belül az elektromos autók részaránya várhatóan nem haladja majd meg a 0,7-1,2 százalékot - ismertette Osztovits Ádám, a PWC Magyarország Energia iparági csoportjának vezetője a Joint Venture Szövetség szervezésében megtartott Energetika 2012 konferencián. Mindez egy körülbelül 3,8 milliós teljes járműparkot feltételezve körülbelül 45 ezer villanyautó forgalomba állását jelentheti az évtized végére.


Három verzió


A magyarországi trendről 3 lehetséges forgatókönyvet tart elképzelhetőnek a PWC: az optimista verzió szerint 2020-ra 5; a realisztikus szerint 1,2; a pesszimista szerint 0,7 százalékos arányt érhet el az elektromos autók részaránya a teljes járműparkon belül.


A Pike Research piackutató cég előrejelzése alapján a jelenlegi 114 ezerről 5,2 millióra nő az elektromos autók száma 2017-ig világszerte, az ezzel párhuzamosan kiépülő infrastruktúra pedig több milliárd dolláros üzletet jelent.


Az elterjedés egyetlen jelentős infrastrukturális feltétele a töltőállomás-hálózat kiépítése; a tapasztalatok szerint minden elektromos autó után másfél töltőállomást kell létrehozni a kényelmes használat feltételeinek megteremtése érdekében. Magyarán, még a pesszimista várakozások szerint is jóval több mint 40 ezer töltőállomásra lesz szükség. (Egyébként a töltőállomások többségének - mintegy 60 százalékának - várhatóan a fogyasztó lakásánál kell létesülnie, például a célszerű éjszakai töltésre való tekintettel.) Ez viszont egyben a fő problémát is magában hordozza: amíg nem épül számos áramkút, addig nem lehet az elektromos autók megszaporodására számítani - addig viszont vélhetően kevés társaság vág majd bele a tömeges telepítésbe, amíg az e-autók száma elhanyagolható. (A hálózat fejlesztése hasonló trendet követ az elektromos autók terjedésével, a PWC szerint összesen hozzávetőleg 86,5 millió euró beruházást igényelne erre az időszakra.)


Ami a várható hatásokat illeti, a kevéssé valószínű, 20 százalékos részarány elérése is mindössze marginális mértékben befolyásolná a magyarországi villamosenergia-fogyasztási görbét. Ez azt jelenti, hogy az energiaszektorra gyakorolt hatás igencsak visszafogott lesz, kapacitásbővítést és egyéb extra ráfordításokat nem igényel majd, vagyis újabb erőművek építését nem teszi szükségessé. A teljes nemzeti fogyasztásnak így várhatóan mindössze 0,2-0,3 százalékát teszi majd ki az autók újratöltéséhez szükséges áram, ami még az optimista forgatókönyv esetén is mindössze 1,1 százalékra rúgna. Ez még télen sem okozna problémát, a kapacitás akkor is kielégítő lenne, amikor pedig gyakoribb töltést igényelnek az autók. Komolyabb hatással az egyes leterhelt városi csomópontok fejlesztési szükségletei, illetve a kutak telepítése járhat majd.


Támogatás nélkül nem megy?


Nemzetgazdasági szinten 2020-ban összességében vélhetően negatív gazdasági eredményt ad majd az elektromos autók terjedése, hosszú távon viszont, a közvetlen hatásokat is figyelembe véve egyértelműen pozitív lesz a szaldó a PWC szerint. (A konzervatív forgatókönyv szerint 2020-ban az elektromos autók terjedése összességben több mint 37 millió euró veszteséget okoz majd a nemzetgazdaságnak.) Bár a kiseső üzemanyagadó-bevételek, az infrastrukturális fejlesztés, valamint az ösztönzők-támogatások költségei negatív hatásként érvényesülnek, az üzemanyag-megtakarítás, a fel nem használt szén-dioxid kvóták, a munkahelyteremtés és a villamos energiából befolyó többlet adóbevételek nagyobb kitekintésben átbillentik a mérleget. Nem beszélve az olyan, egyelőre nehezen forintosítható tényezőkről, mint a lakosság egészségére és a környezetre gyakorolt kedvező hatásokról.


Egyelőre a járműipar is kivár, a nagy gyártók még nem indították be a tömeges termelést, azzal együtt, hogy a nagyobb energetikai társaságok, szolgáltatók többsége (például RWE, MVM, Elmű, E.On) már rendelkezik valamilyen hasonló projekttel, töltőállomásokból, illetve néhány autóból álló flottával. Áprilisban például az E.On Győrött, Tatán és Mosonmagyaróváron avatott elektromos töltőállomást, míg az ABB nemzetközi energetikai vállalatcsoport magyar cége a Mol Istenhegyi úti töltőállomásán helyezett üzembe gyorstöltőt.


Az áttörés tehát még várat magára, amelyet támogatások nélkül vélhetően nem is lehet megvalósítani, így az átlagember számára egyelőre csak drága játékszer marad az elektromos autó.


(forrás: napi.hu)

Címkék: abb e.on egészség elektromos jármű elektromosautó-park elmű energetika 2012 konferencia energiaszektor infrastruktúrális fejlesztés környzetvédelem magyarország mvm nemzetgazdaság rwe törltőállomás állami támogatás ösztönzők üzemanyagadó

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 hónapja

Mégsem kell elbúcsúzni a belső égésű motoros autóktól?
Portfolio - 2024. március 07.

A Kronen-Zeitung nevű osztrák lap szerint az EU mégiscsak elengedheti a belsőégésű motoros autók értékesítésének betiltását, mivel újragondolják a hivatalosan nulla gramm CO2-kibocsátású e-autók de facto károsanyag-kibocsátási értékeit.
https://www.krone.at/3279139

A lap szerint Brüsszelben hétfőn arról döntöttek, hogy az elektromos autókhoz

-- nem automatikusan nulla grammos CO2-mérleget fognak rendelni,
-- hanem figyelembe veszik az e-mobilitás tényleges kibocsátási mérlegét.

Ez azt jelentené, hogy az e-mobilitás már nem lenne automatikusan a legjobb hajtáslánc.

A Krone által megszerzett referencia-adatlap meghatározza, hogyan veszik figyelembe a töltéshez szükséges villamos energia CO2-tartalmát, beleértve az átvitel és átalakítás során keletkező veszteségeket. Az e-autó üvegházhatású gázkibocsátása így hivatalosan már nem lenne nulla, hanem a villamosenergia-mix függvénye lenne.

Mindeközben továbbra sem világos, hogy a Brüsszelből érkező új megfontolások pontosan mit is jelentenek. A Krone idézi von der Leyen uniós bizottsági elnököt: "Ezzel biztosítjuk a technológiák nyitottságát és a fogyasztók választási lehetőségeit". Eddig azonban a belső égésű motorok tilalma alóli esetleges mentességet csak akkor helyezték kilátásba, ha az új autókat e-üzemanyagokkal hajtják, amelyek szén-dioxid-kibocsátásukat tekintve klímasemlegesek lennének. Ezek az üzemanyagok azonban még nem állnak rendelkezésre számottevő mennyiségben a piacon. Más a helyzet az olyan alternatív üzemanyagok esetében, mint a HVO-dízel, amely szintén szerepel az uniós táblázatban.

A FOCUS online információi szerint azonban még nem dőlt el, hogy a "CountEmissionsEU" néven ismert új számítási módszerek pontosan hogyan épülnek be az autógyártók flottamérlegeibe.
https://www.focus.de/auto/news/verbrenner-aus-gekippt-brisantes-leak-aus-bruessel_id_259734369.html

Ennek rögzítése nélkül a belső égésű motorok betiltásának kritikusai továbbra is ugyanazzal a végkimenetellel szembesülhetnek.
https://www.portfolio.hu/uzlet/20240307/megsem-kell-elbucsuzni-a-belso-egesu-motoros-autoktol-673575

Válasz

M Imre üzente 1 éve

E-autósok figyelem! Megszűnik a Volteum mobilalkalmazás

A díjnyertes applikációt fejlesztő cég magára hagyja az appot.

Április 21-én, jövő héten pénteken végleg leállítják a magyar fejlesztésű Volteum nevű mobilalkalmazást – vette észre a Media1.hu a cég honlapján lévő felhívást
https://volteum.io/blog/Volteum-mobile-app---a-success-storys-next-chapter

Mint írják, a döntést alapos mérlegelés után hozták meg. Az alkalmazás nem tűnik el a telefonokról, de az útvonaltervező funkcióját már nem lehet rajta használni, tehát sok értelme nem marad meghagyni.

A Volteum még 2019-ben megnyerte az MVM Edison startup versenyét az ötletével, hogy alkalmazással segítse az elektromos autóval rendelkezők közlekedését [...]

Jelenleg új projekteken is dolgoznak, amikről részleteket nem árultak el azon túl, hogy nagyon innovatívak lesznek.

Egy jó alternatíva a Volteum utánra

A Media1 azoknak az e-autósoknak, akik eddig a Volteumot használták, az ABRP (Abetterrouteplanner) nevű appot javasolja,
https://abetterrouteplanner.com/
mellyel ugyancsak az e-autók töltési idejét és költségét is figyelembe véve tervezhetők meg a legjobb útvonalak.
https://media1.hu/2023/04/13/e-autosok-figyelem-megszunik-a-volteum-mobilalkalmazas/

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre 2 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 2 órája a(z) Repair Café Budapest közösségi szerelde és kávézó blogbejegyzéshez:

A közösségi szereldében új életet lehelhetünk az elromlott ...

M Imre írta 20 órája a(z) Trabant - Ragaszthatatlan szív (filmrészlet: Diorissimo, Xantus János) videóhoz:

Jön a Trabant első lemeze, amit 40 éve várunk! – Interjú Vető ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Közlekedési Múzeum - 125. évforduló # Tartsatok velünk programsorozatunk első állomásán: a KLASSZIKUS JÁRMŰVEK FELVONULÁSÁN, amely a Közlekedési Múzeum útját követi a Városligetből az Északi Járműjavítóba! | 2024. május 1., 10:00, Hősök tere 2024.05.01.

M Imre írta 2 napja a(z) Társalgó fórumtémában:

MediaNEWave Együttlét 2024 évi eseményei április - május -...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) Black Flag - Drinking and Driving (road safety) videóhoz:

Elképesztő okból úszta meg az ittas vezetést egy belga férfi | ...

M Imre írta 3 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Nemzeti Faültetés Napja Az első Nemzeti Faültetés Napja:...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu