Közlekedés: Változások a gépjárművezető-képzés rendszerében

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3165 db
  • Videók - 2712 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 866 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3165 db
  • Videók - 2712 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 866 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3165 db
  • Videók - 2712 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 866 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3165 db
  • Videók - 2712 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 866 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Nem biztos, hogy mindenkit érdekel, de szerkesztetlenül közlök egy hír, mert fórumtémában felmerült és érdekes.

 

Kedves Gépjárművezető-képzéssel foglalkozó Kolléga!

Engedd meg, hogy néhány friss hírt megosszak veled:


Továbbra is élénk vita folyik a 179/2010-es kormányrendelet megjelenésével és az abban foglaltakkal kapcsolatban.

Az érdekképviseletek tiltakozásképpen levélben fordultak az illetékes minisztérium vezetője felé, valamint június 3.-án egy sajtótájékoztatót szerveznek a közvélemény tájékoztatása érdekében.

Sajnos azonban a jó szándékú akaratok mellett egyre több rémhír is felüti a fejét.

Egyre többet hallani, elsősorban a tanpályákon oktatók között azt a szóbeszédet, hogy július elsejétől megszűnik az elméleti képzés.
Itt, ebben a formában is felhívnánk a figyelmet arra, hogy ez nem igaz!

Az említett rendelet alapján az elméleti képzés, (ahogy az elméleti vizsga is) továbbra is kötelező lesz, csak annak módja választható meg. Azaz vagy tantermi képzés, vagy pedig távoktatás formájában történhet.
Ehhez pedig először szükséges a 24-es rendelet módosítása, hiszen az abban foglaltak jelen pillanatban nincsenek szinkronban a kormányrendeletben leírtakkal.

Sokan érdeklődnek arról, hogy valójában mi is az a távoktatás, avagy e-learning. Többen úgy gondolják, hogy ez a fajta tanítási módszer valóban azt eredményezi, hogy a tanulók nem fogják a tantermi oktatást választani.

Úgy gondolom, hogy korai még emiatt aggódni!

A távoktatásnak meghatározott formái és szabványai léteznek.
Egyik ilyen előírás az un. SCORM-szabvány. Erről egy viszonylag érthető anyagot itt olvashattok:  SCORM

Ez alapján elmondható, hogy az e-learning nem arról szól, hogy a tanuló kap egy CD-t, hazamegy, átböngészi, majd jelentkezik a KRESZ-vizsgára.

A távoktatás során a tanulóval folyamatos kapcsolattartás történik, és bár a tananyag elsajátításának módszere és időtartalma egyéni, de annak ellenőrzése már egy kötött és ellenőrizhető folyamat.


Magyarul sokkal szigorúbb követelményrendszerekre épül, mint a tantermi oktatás. Egyébiránt emiatt minősül egy korszerűbb tanítási-tanulási folyamatnak.

Ugyanakkor a tanulók szempontjából megítélve sokkal bonyolultabb és macerásabb, mint a tantermi oktatás, még akkor is, ha a tanulásra szánt idő önállóan beosztható.

Olyasformán kell elképzelni, hogy, mondjuk a teljes elméleti tananyag 7 modult tesz ki. De a következő modul anyagához csak akkor fér hozzá a tanuló, ha az előző elsajátításáról beszámolót tett. Így mintegy 7 kis vizsgát kell ahhoz eredményesen megoldania, hogy eljuthasson az elméleti vizsgáig.

Bármennyire is vonzóbbnak tűnik, és valószínűsíthetően olcsóbb lesz az e-learning forma, véleményem szerint  a tanulók hamar rájönnek arra, hogy a tantermi oktatás sokkal egyszerűbb.


A másik hír, ami futótűzként terjed, főleg a rutinpályákon:
A gyakorlati oktatók ezentúl az autósiskolák nélkül is elboldogulnak, hiszen lehetőség lesz csak gyakorlatra képzési engedélyt kérni?!
Jelen pillanatban azonban képzési engedélyt csak képző szerv kaphat, ezt megerősíti a 88 évi 1. törvény, amely a képzést szervezetekhez és nem magánszemélyekhez rendeli. Természetesen egyszemélyes vállalkozás is lehet szervezet, de ebben az esetben meg kell felelnie a vonatkozó személyi és tárgyi feltételeknek, amely többek között előírja az iskolavezető személyét.

Szíves figyelmébe ajánlom mindenkinek a Népszava hétvégi cikkét, amelyet itt olvashattok:
CIKK

Számomra felháborító a minisztériumnak azon állásfoglalása, miszerint:
„Alapvetően azt várja az új jogszabályoktól a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium, hogy élénkül a verseny, a fogyasztók számára kedvezőbb árak alakulhatnak ki és átláthatóbb lesz a képzés szerkezete…”

Nem tudom, hogy milyen versenynek kéne még ennél is jobban élénkülnie, amelyben a kedvezőbb árak dominálnak. Hiszen még a jobb árakkal dolgozó vidéki autósiskolák képzési költségei is jelentősen elmaradnak a jogosítványszerzés valós piaci értékeitől. A fővárosi és nagyobb városokban uralkodó trendről nem is beszélve.


Az átláthatóbb képzés pedig még a tanuló szemszögéből sem valósul meg akkor, ha a beiratkozásnál (e-learninges rendszerre értve) még azt sem tudja kinél és milyen formában fogja a gyakorlati oktatást elvégezni.

Mivel a kormányrendelet módosítása kitér a továbbképzések jövőjére is (amely ez alapján július 1. után felsőfokú intézmények által végezhető), ezért az érdekképviseletek megkezdték a hátralévő időszakban a továbbképzések megszervezését.
Felhívom a figyelmét az oktató és iskolavezető kollégáknak, hogy ezek a továbbképzések – függetlenül attól, hogy az év első felében kerültek megszervezésre – teljeséggel érvényesek a 2011-es évre!
Az erről szóló szabályzat (módszertani útmutató) letölthető az NKH honlapjáról! SZABÁLYZAT

További érdekes hírek:

Július 1.-től változik az az NM rendelet, amely a gépjárművezetők orvosi alkalmassági vizsgálatával foglalkozik. Elsősorban a vizsgálatot végző orvosoknak ír elő nagyobb felelőséget, többek között részletesen meghatározva a különböző betegségek esetén érvényes eljárási módot. Az új rendeletet itt olvashatjátok: RENDELET

Itt hívnám fel a figyelmet arra, hogy a 284/1997. Korm. Rendelet tavaly év végén megváltozott, és ez alapján az orvosi alkalmassági díja 6550 Ft lett. (5 évre 4350 Ft)

A Totalcar oldalain olvasható egy cikk a nem éppen tiszta vizsgákról, „Mennyi kenőpénz kell a vizsgabiztosnak?” címmel. CIKK

További három híradás:

Egy holland kezdeményezés a vizsgadrukkos tanulóknak szól. http://automenedzser.hu/hirek/20100522_Hollandia.aspx

A Népszabadság cikke a kerékpárosokról szól, mely szerint a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál nemrég kidolgoztak egy javaslatot. Eszerint a 10–12 éves diákoknak egy elméleti és gyakorlati részből álló kerékpáros tanfolyamon kellene részt venniük, amelynek elvégzését egy „kerékpáros jogosítvány” tanúsítaná.
http://nol.hu/belfold/20100503-kerekparos_jogsit_a_gyerekeknek

És végül ajánlanánk azt az írást, amiből megtudhatjuk, (talán nem is hinnénk) hogy a közlekedés biztonságának pozitív irányú változása milyen egyéb problémákat hozhat felszínre.
http://nol.hu/belfold/a_gyorshajtok_onkent_nem_fizetnek

 

Pécsi Regionális Híradó, 2010. május 31. 6:10 (nyilatkozat)

http://videotar.mtv.hu/Videok/2010/05/31/10/Pecsi_Regionalis_Hirado_2010_majus_31_6_10.aspx

 

Mi a véleményem minderről?

Egy héttel ezelőtt állapodtunk meg egy sajtó tájékoztató megtartásában Mi érdekképviseletek! Nyomatékosan gondolkoznom azon, hogy kikkel és miért ülök le egy asztalhoz, ha a saját közös ázsiónkat, önbecsülésünket ilyen szinten képesek megmutatni 


Tételezzük fel, hogy nem sikerül valamilyen oknál fogva a kormányrendelet hatályon kívül helyezését elérni. Akkor mi van? Nem lenne képes ez a nyolc szervezet két napon, megismétlem két napon tovább képezni az egész szakmát? Ehelyett egy undorító, simlis sz..keverés folyik akkreditált szinten. Ezt sikerült megmutatni tavaly novemberben is. 


Hol tartunk Mi?

Az elmúlt években minden évben szerveztünk februárban, áprilisban, májusban továbbképzéseket. Januárban is beütemeztük május végéig. A kormányrendelet megjelenését követően viszont mindegyiket töröltük! Az érdeklődőknek az okát, - ha nem értené - nagyon szívesen elmagyarázom. 


Mit szeretnénk elérni?

A megjelent kormányrendelet visszavonását. Csak ennek a megoldásnak van létjogosultsága. Vannak lehetőségeink ennek elérése érdekében!

 

(forrás: két szakmai érdekképviselet hírlevele)

Címkék: 179/2010 e-learning járművezető-képzés kormányrendelet minisztérium nkh szakoktató tantermi képzés távoktatás érdekképviseletek

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 14 éve

Vélemények még
A magyar autósiskolák kezdeményezik a kormánynál annak a kormányrendelet-módosításának a visszavonását, ami új elemként engedélyezné az elméleti képzésben az interneten keresztül történői távoktatást -írja a Népszava.

Rajna Ervin, a Magyar Autósiskolák Szövetségének elnöke szerint a kormányrendelet július 1-jei hatályba lépésével tovább súlyosbítaná a hazai járművezető-képzés amúgy is tragikus szakmai és erkölcsi állapotát, veszélyeztetve ezzel a közlekedés biztonságát.

Harmath Péter, a Volánbusz Autósiskola vezetője elmondta: a távoktatás az autóvezető képzést leegyszerűsíti a vizsgára való felkészítésre. Így azonban sok évtizedes rutinnal rendelkező szakoktatók a tudásukat, tapasztalatukat nem tudják átadni a tanulóknak, nincs mód arra, hogy felkészítsék a tanulókat a közlekedésben várható helyzetekre.

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre 4 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 4 órája a(z) Pesti fonódó villamosprojekt II. ütem - Villamossal Újbudától Újpestig a Deák Ferenc tér és a Lehel tér között képhez:

Pesti_fonodo_villamosprojekt_ii_utem__villamossal_ujbudatol_ujpestig_a_deak_ferenc_ter_es_a_lehel_ter_kozott_2190215_9202_s

Digitális, újrahasznosított kijelzők kerülnek Budapest ...

M Imre 6 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 10 órája a(z) Nissan Micra reklám (David Lynch) videóhoz:

This commercial is called "Bucking Bronco" ...

M Imre 10 órája új videót töltött fel:

M Imre 10 órája új videót töltött fel:

M Imre 18 órája új képet töltött fel:

Chuck_norris_elott_bezartak_az_ugyfelkaput_de_o_bemaszott_a_kormanyablakon_2196063_2853_s

M Imre 18 órája új képet töltött fel:

Chuck_norris_egy_kenyerpiriton_regisztral_az_ugyfelkapura_2196062_8735_s

M Imre írta 18 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:

Az Ikarus gyárthatja a CRRC európai piacra szánt autonóm ...

M Imre írta 3 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

MÁV: hóval provokál a tél. https://www.facebook....

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu