Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Nem biztos, hogy mindenkit érdekel, de szerkesztetlenül közlök egy hír, mert fórumtémában felmerült és érdekes.
Kedves Gépjárművezető-képzéssel foglalkozó Kolléga!
Engedd meg, hogy néhány friss hírt megosszak veled:
Továbbra is élénk vita folyik a 179/2010-es kormányrendelet
megjelenésével és az abban foglaltakkal kapcsolatban.
Az érdekképviseletek tiltakozásképpen levélben fordultak az illetékes
minisztérium vezetője felé, valamint június 3.-án egy sajtótájékoztatót
szerveznek a közvélemény tájékoztatása érdekében.
Sajnos azonban a jó szándékú akaratok mellett egyre több rémhír is
felüti a fejét.
Egyre többet hallani, elsősorban a tanpályákon oktatók között azt a
szóbeszédet, hogy július elsejétől megszűnik az elméleti képzés.
Itt, ebben a formában is felhívnánk a figyelmet arra, hogy ez
nem igaz!
Az említett rendelet alapján az elméleti képzés, (ahogy az elméleti
vizsga is) továbbra is kötelező lesz, csak annak módja választható meg.
Azaz vagy tantermi képzés, vagy pedig távoktatás
formájában történhet.
Ehhez pedig először szükséges a 24-es rendelet módosítása, hiszen az
abban foglaltak jelen pillanatban nincsenek szinkronban a
kormányrendeletben leírtakkal.
Sokan érdeklődnek arról, hogy valójában mi is az a távoktatás, avagy
e-learning. Többen úgy gondolják, hogy ez a fajta tanítási módszer
valóban azt eredményezi, hogy a tanulók nem fogják a tantermi oktatást
választani.
Úgy gondolom, hogy korai még emiatt aggódni!
A távoktatásnak meghatározott formái és szabványai léteznek.
Egyik ilyen előírás az un. SCORM-szabvány. Erről egy viszonylag érthető
anyagot itt olvashattok: SCORM
Ez alapján elmondható, hogy az e-learning nem arról szól, hogy a tanuló
kap egy CD-t, hazamegy, átböngészi, majd jelentkezik a KRESZ-vizsgára.
A távoktatás során a tanulóval folyamatos kapcsolattartás
történik, és bár a tananyag elsajátításának módszere és időtartalma
egyéni, de annak ellenőrzése már egy kötött és ellenőrizhető folyamat.
Magyarul sokkal szigorúbb követelményrendszerekre épül, mint a tantermi
oktatás. Egyébiránt emiatt minősül egy korszerűbb tanítási-tanulási
folyamatnak.
Ugyanakkor a tanulók szempontjából megítélve sokkal bonyolultabb és
macerásabb, mint a tantermi oktatás, még akkor is, ha a tanulásra szánt
idő önállóan beosztható.
Olyasformán kell elképzelni, hogy, mondjuk a teljes elméleti tananyag 7
modult tesz ki. De a következő modul anyagához csak akkor fér hozzá a
tanuló, ha az előző elsajátításáról beszámolót tett. Így mintegy 7 kis
vizsgát kell ahhoz eredményesen megoldania, hogy eljuthasson az elméleti
vizsgáig.
Bármennyire is vonzóbbnak tűnik, és valószínűsíthetően olcsóbb
lesz az e-learning forma, véleményem szerint a tanulók hamar rájönnek
arra, hogy a tantermi oktatás sokkal egyszerűbb.
A másik hír, ami futótűzként terjed, főleg a rutinpályákon:
A gyakorlati oktatók ezentúl az autósiskolák nélkül is elboldogulnak,
hiszen lehetőség lesz csak gyakorlatra képzési engedélyt kérni?!
Jelen pillanatban azonban képzési engedélyt csak képző szerv
kaphat, ezt megerősíti a 88 évi 1. törvény, amely a képzést
szervezetekhez és nem magánszemélyekhez rendeli. Természetesen
egyszemélyes vállalkozás is lehet szervezet, de ebben az esetben meg
kell felelnie a vonatkozó személyi és tárgyi feltételeknek, amely többek
között előírja az iskolavezető személyét.
Szíves figyelmébe ajánlom mindenkinek a Népszava hétvégi cikkét, amelyet
itt olvashattok:
CIKK
Számomra felháborító a minisztériumnak azon állásfoglalása,
miszerint:
„Alapvetően azt várja az új jogszabályoktól a Közlekedési,
Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium, hogy élénkül a verseny, a
fogyasztók számára kedvezőbb árak alakulhatnak ki és átláthatóbb lesz a
képzés szerkezete…”
Nem tudom, hogy milyen versenynek kéne még ennél is jobban élénkülnie,
amelyben a kedvezőbb árak dominálnak. Hiszen még a jobb árakkal dolgozó
vidéki autósiskolák képzési költségei is jelentősen elmaradnak a
jogosítványszerzés valós piaci értékeitől. A fővárosi és nagyobb
városokban uralkodó trendről nem is beszélve.
Az átláthatóbb képzés pedig még a tanuló szemszögéből sem valósul meg
akkor, ha a beiratkozásnál (e-learninges rendszerre értve) még azt sem
tudja kinél és milyen formában fogja a gyakorlati oktatást elvégezni.
Mivel a kormányrendelet módosítása kitér a továbbképzések jövőjére is
(amely ez alapján július 1. után felsőfokú intézmények által végezhető),
ezért az érdekképviseletek megkezdték a hátralévő időszakban a
továbbképzések megszervezését.
Felhívom a figyelmét az oktató és iskolavezető kollégáknak, hogy ezek a
továbbképzések – függetlenül attól, hogy az év első felében kerültek
megszervezésre – teljeséggel érvényesek a 2011-es évre!
Az erről szóló szabályzat (módszertani útmutató) letölthető az NKH
honlapjáról! SZABÁLYZAT
További érdekes hírek:
Július 1.-től változik az az NM rendelet, amely a gépjárművezetők orvosi
alkalmassági vizsgálatával foglalkozik. Elsősorban a
vizsgálatot végző orvosoknak ír elő nagyobb felelőséget, többek között
részletesen meghatározva a különböző betegségek esetén érvényes eljárási
módot. Az új rendeletet itt olvashatjátok: RENDELET
Itt hívnám fel a figyelmet arra, hogy a 284/1997. Korm. Rendelet tavaly
év végén megváltozott, és ez alapján az orvosi alkalmassági díja
6550 Ft lett. (5 évre 4350 Ft)
A Totalcar oldalain olvasható egy cikk a nem éppen tiszta vizsgákról, „Mennyi
kenőpénz kell a vizsgabiztosnak?” címmel. CIKK
További három híradás:
Egy holland kezdeményezés a vizsgadrukkos tanulóknak szól. http://automenedzser.hu/hirek/20100522_Hollandia.aspx
A Népszabadság cikke a kerékpárosokról szól, mely szerint a Nemzeti
Közlekedési Hatóságnál nemrég kidolgoztak egy javaslatot. Eszerint a
10–12 éves diákoknak egy elméleti és gyakorlati részből álló kerékpáros
tanfolyamon kellene részt venniük, amelynek elvégzését egy „kerékpáros
jogosítvány” tanúsítaná.
http://nol.hu/belfold/20100503-kerekparos_jogsit_a_gyerekeknek
És végül ajánlanánk azt az írást, amiből megtudhatjuk, (talán nem is
hinnénk) hogy a közlekedés biztonságának pozitív irányú változása milyen
egyéb problémákat hozhat felszínre.
http://nol.hu/belfold/a_gyorshajtok_onkent_nem_fizetnek
Pécsi
Regionális Híradó, 2010. május 31.
6:10 (nyilatkozat)
http://videotar.mtv.hu/Videok/2010/05/31/10/Pecsi_Regionalis_Hirado_2010_majus_31_6_10.aspx
Mi a véleményem minderről?
Egy héttel ezelőtt állapodtunk meg egy sajtó tájékoztató megtartásában Mi érdekképviseletek! Nyomatékosan gondolkoznom azon, hogy kikkel és miért ülök le egy asztalhoz, ha a saját közös ázsiónkat, önbecsülésünket ilyen szinten képesek megmutatni
Tételezzük fel, hogy nem sikerül valamilyen oknál fogva a kormányrendelet hatályon kívül helyezését elérni. Akkor mi van? Nem lenne képes ez a nyolc szervezet két napon, megismétlem két napon tovább képezni az egész szakmát? Ehelyett egy undorító, simlis sz..keverés folyik akkreditált szinten. Ezt sikerült megmutatni tavaly novemberben is.
Hol tartunk Mi?
Az elmúlt években minden évben szerveztünk februárban, áprilisban, májusban továbbképzéseket. Januárban is beütemeztük május végéig. A kormányrendelet megjelenését követően viszont mindegyiket töröltük! Az érdeklődőknek az okát, - ha nem értené - nagyon szívesen elmagyarázom.
Mit szeretnénk elérni?
A megjelent kormányrendelet visszavonását. Csak ennek a megoldásnak van létjogosultsága. Vannak lehetőségeink ennek elérése érdekében!
(forrás: két szakmai érdekképviselet hírlevele)
|
|
M Imre 4 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 4 órája a(z) Pesti fonódó villamosprojekt II. ütem - Villamossal Újbudától Újpestig a Deák Ferenc tér és a Lehel tér között képhez:
Digitális, újrahasznosított kijelzők kerülnek Budapest ...
M Imre 6 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 10 órája a(z) Nissan Micra reklám (David Lynch) videóhoz:
This commercial is called "Bucking Bronco" ...
M Imre 10 órája új videót töltött fel:
M Imre 10 órája új videót töltött fel:
M Imre 18 órája új képet töltött fel:
M Imre 18 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 18 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:
Az Ikarus gyárthatja a CRRC európai piacra szánt autonóm ...
M Imre írta 3 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
MÁV: hóval provokál a tél. https://www.facebook....
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A Kormány 326/2010. (XII. 27.) Korm. rendelete a Nemzeti Közlekedési Hatóságról szóló 263/2006. (XII. 20.) Korm. rendelet módosításáról
Mozgóképes KRESZ-vizsgakérdések - 2016. május 23-tól
Ingyenes állami KRESZ képzés
A B kategória 29 kötelező óraszámához rendelt 580 km