Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 573 fő
  • Képek - 2712 db
  • Videók - 415 db
  • Blogbejegyzések - 795 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 415 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 573 fő
  • Képek - 2712 db
  • Videók - 415 db
  • Blogbejegyzések - 795 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 415 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 573 fő
  • Képek - 2712 db
  • Videók - 415 db
  • Blogbejegyzések - 795 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 415 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 573 fő
  • Képek - 2712 db
  • Videók - 415 db
  • Blogbejegyzések - 795 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 415 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

Tovább bővült a budapesti 2-es metró virtuális változata. Az új verzióban a Keleti pályaudvarig juthatunk el, de még csak a jobb vágány járható. Ismerjék meg a vonalat!

__________________________________________


A pályát 2008-ban kezdték el fejleszteni, az első verziója – még erősen hiányos állapotban – tavaly jelent meg. Az új kiadásban továbbfejlődött a felszíni szakasz, ami még mindig viszonylag üres, de a kocsiszín már csaknem eredeti állapotban látható, és a vágányhálózat – a próbapályával együtt – már a valóságot mutatja.

network.hu
Örs Vezér tere, végállomás. A szerelvény ajtajait mind a két oldalon tudjuk nyitni
network.hu
Az állomás egyezik, de a képen jobbra még nagy üresség fogad minket. Utóbbi az egyedi objektumok és a Microsoft Train Simulator határai miatt nehéz munka lesz
network.hu
A kocsiszín épülete és a vágányhálózat már elkészült
network.hu
Pillangó utca

Néhány hibajavítás történt Stadionok állomáson, és elkészült a Keleti pályaudvarig tartó szakasz is a jobb vágányon. A vonal föld alatti része valósághű pályahangokkal gazdagodott, így az alagútban igazi metrós érzésben lesz részünk. A 2-es metróhoz két feladatot is kapunk, amelyben mind a két irányban mehetünk egy-egy menetet, ezekhez két járműre lesz szükségünk. Vezetni a 81-7172M 365-366-os vonatot fogjuk, azaz a Vizipókot, de szükségünk lesz még az EV/A 130-134-es szerelvényre, amelyet a forgalom használ. A metrókat Stefka Dániel készítette.
network.hu
Irány az alagút! A föld alatti szakasz szinte teljesen megegyezik az eredetivel

Érdemes lesz a pálya honlapjáról letölteni az utastájékoztató programot, amelyet indítsunk el a Train Simulator előtt! Segítségével valósághű bemondásokat kapunk, még a két hang, Tarcsa Zsuzsa és Szalóczy Pál között is választhatunk.
network.hu
Stadionok állomás, az első szakasz idáig készült el. Induljunk el a Keleti pályaudvar felé!
network.hu
Az egyenesen haladó irány egykoron a felszínre vezetett, a Keleti pályaudvar fűtőházánál lyukadt ki
network.hu
Az alagút igen remekül sikerült. Nem hiányzik a harmadik sín sem, ahonnan szerelvény az áramot veszi

Fontos tudni, hogy ez még egy béta verziójú pálya, ami azt is jelenti, hogy a jelzőberendezések még nem működnek úgy, ahogy kellene. Hiába jelenik meg az állomások előtti utolsó jelzőn az egy sárga fény, teljes nyugalommal járhatunk be hetvennel az állomásokra. Ez a budapesti metrón a valóságban 50 kilométer/óra. De hasonló sebességgel járhatunk ki a Stadionoktól a Keleti pályaudvar felé. Itt a metrók (ha a megszokott vágányról járnak ki) 40-nel mehetnek a kitérő miatt. Sajnos a teszt küldetések sem igazán sikerültek, miután induláskor még csak az előttünk lévő metró jár ki az Örs Vezér teréről, igen sokat kell a jelzőknél ácsorognunk.
network.hu
Keleti pályaudvar, végállomás. Reméljük, hamarosan továbbhaladhatunk a Déli pályaudvar felé!

A hibák ellenére egy igen kiváló vonalat kapunk, a készítők odaadása világosan látszik az elkészült szakasz minőségén. Bátran ajánljuk mindenkinek, próbálják ki! A pálya további fejlődéséről portálunkon továbbra is olvashatnak majd!


Legújabb hírek
A mai napon ismét több hír van. Kezdem az elsővel:


OpenBVE
Letölthető a PZMA metróvonalra szánt 2-2 db 81-717K, és Ev/AK típusú metró.
Feltehetőleg a mai napont még el is készül hozzá az a hangkiegészítés, amiben ismét mi tudjuk kezelni az utastájékoztatást.

TRS2004
Készülnek már a metrók, az általam készített fotók alapján Trainz 2004-hez. Ugyanis hamarosan egy harmadik szimulátorhoz is, a Train 2004-es sorozathoz is elérhetőek lesznek a metrók, bár ezeket már nem én gyártom. Jelenleg a 3-as metróvonal készül, de van rá esély, hogy a 2-es is elkészüljön.

Képek
network.hu
81-7172 361-362 kívülről
network.hu
81-7172 361-362 utastér


Program

network.hu

Virtuális Vasút találkozó
2010. december 5. vasárnap 10 óra


Vonatozás a számítógépen
A vonatmagazin.hu játékosan tanítva mutatja be a vasút világát, egy mozdonyvezető munkáját, egy forgalomirányító tevékenységét, hiszen a vasút mindenkit megmozgat, kicsiktől kezdve a nagypapákig.

Rendezvényünkön értő segítők mellett próbálhatják ki a látogatók milyen lehet számítógépen vonatot vezetni a magyar vasúton, metróval elvinni az utasokat Kőbánya-Kispest állomásról, villamosokkal haladni a városokban, vagy éppen Anglia vonatforgalmát irányítani a lehető legkevesebb késéssel. Segítünk összefoglalva bemutatni a legfontosabb szabályokat, elmagyarázzuk az egyes játékok működését, megismertetjük a különböző vasúti rendszereket.

Rendezvényünkön - amelyet a jövőben klubjelleggel hónapról-hónapra kívánunk megtartani - várjuk mindazokat kortól függetlenül, akik álltak már vágyódó szemekkel a peronon vagy egy sorompó mellett és csodálták az elhaladó nagyvasakat, akik kíváncsiak arra mit taníthat számukra a vasút.

A programon a részvétel díjtalan!

További információ: Wachtler István
e-mail: wachtler.istvan@gmail.com network.hu



Virtuális vasút találkozó, 2010. december 5., 9:00-16:00 (esetleg kicsit tovább) között, KMO Művelődési Ház Budapest, Kispest.  A rendezvény ingyenes. Ezek a legfontosabbak, kicsit bővebben alant.

2010-ben még nem szerveztünk olyan rendezvényt, ahova eljöhettetek volna kipróbálni a legújabb és a nem annyira új programokat vagy egyszerűen csak beszélgetni egy jót. Az évek során kialakult csapattal addig mozgolódtunk, hogy a KMO-tól kaptunk egy termet december ötödikére, hogy bemutassuk magunkat, hogy azzal foglalkozzunk amit szabadidőnkben szeretünk csinálni.

Ennek megfelelően számotokra is itt a lehetőség, hogy eljöjjetek.

Várjuk azokat, akik még sohasem foglalkoztak a számítógépes vasúti programokkal és adnának nekünk egy kis időt arra, hogy bemutassuk neki ezeket.

Várjuk azokat, akik bár egy-két programot ismernek, szeretnének kipróbálni újakat is.

Várjuk azokat akik mindegyikben profik, de szívesen találkoznának élőben is hasonló érdeklődésű emberekkel.

Várjuk azokat, akik szívesen kipróbálnák milyen vezetési élményt nyújt egy RailDriver használata, vagy hogy a játék képe 3 monitoron fut egyszerre vagy esetleg kivetítőn hatalmas méretben.

A következő kínálatot nyújtjuk számotokra:
- Forgalomirányító programok: Arnheim 1965, SimSig, Multikon
- Szimulátorok: MSTS, Zusi, openBVE, World of Subways, RailWorks2
- Bemutatkozik a SimSig magyar csapata és lehet érdeklődni a Virtuális Közlekedési Vállalatról is

A rendezvény helyszíne a KMO Művelődési Ház amelyet Kispesten találhattok meg, Kőbánya-Kispest metrómegállótól illetve az 50-es villamos megállójától is alig 5 perc sétára, így könnyen megközelíthető metróval, vonattal, villamossal és busszal is, az autókról nem is beszélve mivel 1-2 perces sétányi körzetben kb 100 férőhelyes parkolók vannak, vasárnap bőven elég hely van ezeknél.

A helyszín
KMO Művelődési Ház
1191 Budapest, Teleki u. 50.
Tel.: 282-9736, 282-9826
Fax: 282-9752/0113
e-mail: kmo@kispest.hu
honlap: www.kmo.hu
Nyitva tartás:
hétfő-vasárnap 8-20 óráig
(hétvégén rendezvénytől függően)

Reggel kilenckor nyitunk, délután négyig biztosan maradunk, de ha jó a hangulat és sokan vagytok, akkor tovább is. A KMO-ban azon a napon elvileg családi nap lesz, tehát más programok is várhatók, erről bővebben a KMO honlapján tájékozódhattok majd. Fent is említettem, de itt is írom: a rendezvény ingyenes, nem kell belépődíjat fizetni.

A terveink szerint ezeket az összejöveteleket a későbbiekben klubszerűvé alakítjuk át, rendszeres időközönként létrehozva hasonló találkozókat. Tudjuk, hogy még bőven lehetne mivel bővíteni a repertoárt, nagyon szeretnénk a későbbiekben további emberekkel és csapatokkal bővülni akár azok közül akik már vettek részt ilyen eseményen, akár olyanokkal, akik még nem. Akinek van kedve ahhoz, hogy a későbbiekben csatlakozzon, az keressen meg engem e-mailben!

Várunk titeket, játsszunk egy jót december 5-én!

Ja igen: aki hallja adja át, megköszönnénk ha ti is szólnátok ismerősöknek, barátoknak, online játszótársaknak a találkozóról, “hirdetnétek” az eseményt a honlapjaitokon, fórumokon.


Egy igazi különlegesség
network.hu 2009. szeptember 19.
A Microsoft Train Simulator fejlődése során több féle műfajban is megpróbáltatott, azonban a földalatti vasutat igencsak elhanyagolták. Egy magyar fejlesztésű pálya ezt az űrt tölti be.
________________________________________

Ismerkedés
A Metroline fiktív városban játszódik, három metróvonala van, amelyek a piros, sárga és a kék színeket kapták. A felsorolásból sejthetjük, hogy bizony van kötődése Budapesthez , de csak a hangulatát tekintve. A pályát Kismarton Zsolt készítette, –sokan azonban Ptrmarci néven ismerik– akinek több színvonalas vonal mellett a hazai fórumrendszert is köszönhetjük.
network.hu Tessék vigyázni, az ajtók záródnak

A hálózat
Ahogy azt említettük, három vonalon vonatozhatunk, összesen 48 kilométer hosszan. A hálózat kialakítása miatt átjárhatunk bármelyik vonalra, erre a feladatok során szükségünk is lesz. De ha már itt tartunk, összesen tizenkét küldetést kapunk, amelyek egy-egy menetet tartalmaznak a vonalakon, valamint négy különvonatot is vezethetünk.
network.hu A látszat ellenére ő egy mozdony, legalábbis a programmal sikerült elhitetni

A maradék két activity igazi különlegesség: Botanikus kert állomáson a vonatok nem tudnak egymás mellett megállni, de az átszállást muszáj megoldani, ezért itt egy emberkét irányíthatunk a két viszonylat peronja között oda és vissza.
network.hu Városház tér állomás, átszállási lehetőség az 1-es és a 2-es vonalak között

Telepítés
A Metroline telepítése előtt feltétlenül legyen fent a gépünkön a két gyári frissítés, az xtracks és a newroads bővítmények. Természetesen a pálya használja az mstsbin újításait is, ezért abból is a legfrissebbet tegyük fel. Ezek végeztével töltsük le a szerző honlapjáról a két állományt, amelyek a pályát és a járműveket tartalmazzák.
network.hu A vonalon alkalmazható legnagyobb sebesség 80 kilométer óránként, ez alól csak a váltókörzetek a kívételek, ott negyvennel mehetünk

Mit vezetünk?
A vonalon a BKV-nál is ismert 81-717-es vonatok közlekednek, az ajtókat külön tudjuk nyitni. Jobb oldalt a "P", baloldalt pedig a shift+P segítségével. A "B" gomb lenyomásával felhívhatjuk az utasok figyelmét az ajtózárásra.
network.hu Utasnézetet ne az ötös gomb lenyomásával keressünk, itt az előre kurzort kell nyomni
network.hu A Shift+X segítségével tudjuk a műszervilágítást kapcsolni

A vonalakon több felszíni szakasz is épült, ebből a piroson a leghosszabb, majdnem hat kilométer. A vontatási telep a kék viszonylat Sajó pályaudvar végállomása mellett található.
network.hu Az első két vonal a budapesti kettes és hármas metrók régi, míg a hármas vonal a Kelet-nyugati vonal felújított állomásait idézi. A jövőben kiépítendő negyedik metróvonal stílszerűen a  –Budapesten ki tudja mikor elkészülő– négyes metró állomásaira fog hajazni, reméljük azért hamarabb vezethetünk rajta. Ez a viszonylat a Sajó pályaudvar és a repülőtér között fog közlekedni.
network.hu A hálózat

Összegzés
A szerzőtől ismét egy remek pályát kaptunk, bátran ajánljuk azoknak is, akik a nagyvasút szimulálására alkalmatlannak találják a programot. Villamos és metró tekintetében sokkal jobban teljesít a Microsoft Train Simulator. Néhány hiba maradt a pályában, amelyre jelenleg nincs megoldás, de ez eltörpül a kiváló játékélmény mellett.


Bővült a MetroLine

network.hu

2010. szeptember 30.
Elkészült a hatalmas sikerű fantázia metróhálózat legújabb verziója. A MetroLine új vonalak mellett egy kocsiszínnel egészült ki, és az utastájékoztató rendszert is elkészítették.

_______________________________________

A pálya fejlesztése 2008-ban kezdődött, az első verzió egy évvel később jelent meg. A vonalat Kismarton Zsolt – vagy ahogy MSTS-körökben ismert, Ptrmarci – készítette. A MetroLine egy magyaros jellegű metróhálózat, ahol az első vonalak a jelenlegi budapesti  metrók állomásait idézik, míg az újak a leendő 4-es metróéra hasonlítanak.

Az első három szakasz a fővárosi metrókhoz hasonlóan piros, sárga és kék színben pompázott, ekkor a hálózat hossza 48 kilométer volt. A MetroLine igazi hiánypótló vonal, a 2-es metró kezdetleges verzióján kívül nem épült az MSTS-hez magyaros jellegű földalatti pálya. Az első verzió megélt néhány felújítást, de a második verzióban elérte a végleges formáját. Ptrmarci szerint a továbbiakban csak az esetleges hibajavításokkal szeretne foglalkozni. Nézzük meg, miben változott a hálózat:
network.hu Az eredeti...
network.hu ...és az új hálózat

A legfontosabb változás, hogy két vonallal és egy körjárattal bővült a hálózat: a 4-es lila járat a Sajó pályaudvart köti össze a Repülőtérrel. A 12 kilométer hosszú szakasz a leendő 4-es metró állomásait idézi, és habár két régi vonal végállomását is érinti, teljesen új indulási helyet kapott. A járat a két végállomást kivéve szinte végig alagútban fut. Az 5-ös (szürke) vonalat Ptrmarci sokak kérésére készítette el, főleg azon játékosoknak kedvez, akik szeretik a technikás vonalakat. Utunk során többször is a felszínre emelkedünk, ahol időnként csak egy hídon fért el a vonal, így sokszor kell metrós szinten komoly szintkülönbséget legyőzni.
network.hu Art Aréna megállóhely

Több különleges, egyedi állomás jellemzi, ezek közül az Art Aréna emelkedik ki, amely nevéből adódóan egy épületben található. Az 6-os vonal 31 kilométer hosszú, önálló szakasza egy rövid összekötő vonalban teljesedik ki. A barna színnel ellátott vonal az Ipari park és a Sajó pályaudvar között a szürke vonallal, majd innen a kék járattal együtt a Városközpontig halad, ahonnan a sárga vonalon tér vissza az Ipari parkhoz.
network.hu A szerelvények szélvédőjénél a vonal számát is láthatjuk. Hamarosan indulunk az 5-ös metró Külső Határ út végállomásáról

Ezekből a szakaszokból és a régi vonalakból áll össze a 79,3 kilométeres hálózat, amely további különlegességeket tartalmaz.

Szerelvényünk továbbra is a jól megszokott 81-717-es motorvonat lesz. Járművünkön változás, hogy a SPACE gombbal újra a kürtöt tudjuk üzemeltetni (amire szükség is lesz, később elmondjuk, miért), míg a B billentyűvel az utastájékoztatást kell kezelni. És ha már az utóbbi szóba jött, akkor meg kell említenünk, hogy a hangok miatt a feladatkészítés során figyelni kell, melyik vonalhoz milyen szerelvényt választunk ki. Ugyanis a consistok a hangos bemondás miatt egy adott szakaszhoz vannak rendelve. Utóbbiról részletesen a pálya leírásában olvashatnak.
network.hu Az állomásokon nem ritka, hogy három vonalra is át lehet szállni. A megfelelő utastájékoztatás nem marad el

Amint említettük, elkészült a hangosbemondás is, amely a barna metró járatain kívül mindegyik feladatban működik (kivétel a tárolójáratnál, illetve a korábbi verziónál megismert gyalogos menetnél), de a TS működése miatt különböző trükkökre volt szükség. A játék egyszerre 16 hangot tud megszólaltatni, ezért három fajta rendszerrel kell megismerkednünk.

Az alaphasználat során ajtózárás előtt nyomjuk meg a B gombot, ekkor felhívja a figyelmet a záródó ajtókra, majd bemondja a következő megállót, illetve utóbbihoz érkezéskor automatikusan bemondja még egyszer, kiegészítve az átszállási lehetőségekkel. A nappali menetrend szerinti járatok ezt használják, kiegészítve az Egyetemisták, a Karácsony és a Munkások nevet viselő különjárattal.
network.hu Sajó pályaudvaron a frissen épült pláza felső szintjén helyezkedik el az állomás. Előtérben a kék vonal peronja látható

A következő módszernél annyi a különbség, hogy az állomáshoz érkezés előtt is nyomni kell az említett gombot. Ezt használja a Sajó pályaudvar és a Repülőtér közötti éjszakai járat, a két szolgálati menet és a maradék különjárat. Amint említettük, a 6-os járat 24 megállójánál nem lehetett a hangokat megoldani, ezért itt csak az ajtók záródására figyelmeztethetjük utasainkat.

A hálózat egy új járműteleppel gazdagodott, amelyhez vezető összekötő vonal a Hexagon közelében ágazik ki.
network.hu Az alagúti szakaszokat is szépen kidolgozták, nem hiányoznak a vészkijáratok sem

Telepítés
A Metroline letöltése és telepítése előtt fontos tudni, hogy a pálya korábbi részeit (beleértve a járműveket is) teljes egészében törölni kell. Ezután nincs más dolgunk, mint a két állományt telepíteni. A vonalhoz 24 küldetést kapunk, ezeknek a felét az alap feladatok teszi ki, ahol egy-egy menetet teljesíthetünk. Itt jegyeznénk meg, hogy a 4-es vonalon egész éjszaka járnak a vonatok, de ekkor a két végállomás között nem állnak meg. Utóbbin is teljesíthetünk egy-egy utat.

Két szolgálati menetet is vezethetünk, itt az új járműtelep melletti állomásról kell a metró dolgozóit a Sajó pályaudvarra eljuttatni. Ptrmarci egy úgynevezett tárolójáratot is elkészített, ekkor a régi járműtelepről (amelyet már csak tárolásra használnak) kell egy szerelvényt az új kocsiszínbe eljuttatni. A vonalak természetesen teljes egészében átjárhatóak, ezt a körjárat ki is használja, de további öt különvonatot is kapunk, amelyek szintén több vonalat érintve közlekednek.
network.hu Irány a felszín! Az új vonalakkal igen sok föld feletti szakaszt kaptunk, amelyeket remekül kidolgoztak

A Metroline hálózatán 80 kilométer/órás sebességgel haladhatunk, ez alól kivételt képeznek a váltókörzetek és az állomások, ahol ennek a felével haladhatunk.

Ptrmarci ismét nagyot alkotott, a Metroline azokat is meggyőzheti a Microsoft Train Simulator mellett, akik eddig nem igazán kedvelték a fizikája miatt. Bátran ajánljuk olvasóinknak ezt a kiválóan elkészített metróüzemet!
network.hu Hexagon, az egyik legszebb végállomás
network.hu Szerelvényünkkel a körjárat által használt összekötővonalon haladunk
network.hu Csendélet a régi kocsiszínben
network.hu A járművek elfoglalták új helyüket
network.hu A tárolójárat vége természetesen a csarnokban van


Metrópótlás volt az Egyetemvárosban
network.hu 2009. november 23.
Természetesen nem épült új metróvonal az országban, hanem az általunk is bemutatott MetroLine pályán a játékosok jelzései alapján megújultak a vonalak. A nagy sikerű vonal felújításának részleteit mutatjuk be.
_______________________________________

Az idén szemptemberben megjelent vonal hatalmas siker volt, hiszen a Microsoft Train Simulatorban egy igazán színvonalas metrópálya hiányzott. A fiktív városban játszódó vonalról az Indóház Online elsőként számolt be.
network.hu Akinek eddig is számítógépén volt a pálya, ne ijedjen meg, mindössze annyi dolga lesz, hogy a készítő honlapjáról letölti a négy frissítést, amely szép sorjában telepíti a metróvonalakra az eddigi újításokat.
network.hu Sportcentrum kihúzó, amelyről végre indíthatunk is vonatokat. Figyelemre méltó a harmadik sín megjelenése

A legfontosabb változás, hogy a vonalakon megjelent a harmadik sín (amelyről a szerelvények az áramot szedik), valamint az alagutakban térközjelzők épültek, így sűrűbb forgalomra is alkalmasak a pályák. Itt jegyezzük meg, hogy a megállókba ezentúl legfejlebb 40 kilométeres sebességgel lehet bejárni!
network.hu A megállóba a jelzéskép alapján maximum negyvennel járhatunk be

A sín- és az alagúttextúrákat is kicserélték, valamint vészkijáratokat is elhelyeztek. A peronok közelebb kerültek a vonatokhoz, valamint az állomásokon feszültségjelzők és tükrök is találhatók.
network.hu A feszültségjelző és a tükör csak javítja a pálya hangulatát

A fordulós feladatok kedvelőinek jó hír, hogy a kihúzókban peronokat helyeztek el az átszerelő járművezetőknek, valamint tolatási és biztonsági határjelzők kerültek a pályára. A legújabb frissítésben egy új feladatot kapunk, valamint módosult a vonatindítási szignál és átépült a Sajó pályaudvari tároló.

A készítő tervei szerint több javítás nem várható, a következő 2.0-s kiadásban már két új vonalon is vezethetünk, amellyek a Sajó pályaudvarról indulnak, majd kettéágazva a Repülőtérre és az Ipari parkba haladnak.
network.hu A felújított Sajó pályaudvari járműtelepnek hamarosan újabb vonalakat kell kiszolgálnia


Föld alatt Budapesten

network.hu

2010. február 23.
Néhány napja számoltunk be a Microsoft Train Simulatorhoz készült magyar villamoscsomagról. Ezúttal egy régi hiányt pótló gyűjteményt mutatunk be, Stefka Dániel fáradságos munkájának eredménye a budapesti kettes metró szerelvényei. A kiváló gépekkel azonnal megismerkedhetnek!
________________________________________

Az MSTS-hez készült szerelvények hamarosan az OpenBVE programban is elérhetők lesznek. A csomagban jelenleg az EV és 81-717-es sorozathoz öt kocsiból álló járműveket tölthetünk le, amely vonatok a szerző saját felvételei alapján készültek. Sajnos az  Ev sorozat (Ev, Ev/A illetve Ev3) egyik hibáját még nem sikerült kiküszöbölni, ezért a jobb oldalon nem tudunk ajtót nyitni. A problémán jelen pillanatban is dolgoznak, azonban a fiatalabb 81-es szérián már nem ütközünk akadályba.
network.hu EV/A szerelvény jár be az alagútba
network.hu A Barbi becenévre hallgató felújított szerelvények utastere is igen szép lett

A vonatok mindegyike rendelkezik utastájékoztatóval, amely Örs Vezér tere irányából a B gomb megnyomásával mondja be a következő megállót (Space gombbal az aktuális állomást mondhatjuk be, míg a V az indításjelzőt kezeli). A felvételek a kettes metró épülő pályáján készültek, amelyet itt tölthetnek le. A szerző folyamatosan készíti a hármas vonal szerelvényeit is, reméljük előbb-utóbb pályát is kapunk hozzá.
network.hu Vizipók az Örs Vezér terén
network.hu A szerelvények igazán szépek lettek. A vonatokat érdemes a Metroline pályán is kipróbálni, de a kettes metró vonala is szépen alakul. Reméljük, hamarosan beszámolhatunk a pálya újabb verziójáról!


Új vonalak a Metroline hálózaton

network.hu

2010. június 01.

Tovább bővül a közkedvelt magyaros jellegű fantázia metróhálózat, a Metroline. Két új vonal mellett egy körjáratot is kapunk. Kattintsanak a részletekért!
_______________________________________

Az új hálózat egyik vonala, a lila színnel ellátott 4-es metró a Sajó pályaudvar és a Repülőtér között húzódik. A vonal a kék metró állomása melletti pláza emeletéről indul, majd a harmadik megállóig a felszínen fut. Itt találkozik az ötös metróval és a 6-os számú körjárattal is. Egy közös megálló után a Kossuth körtéren különválik a szürke metrótól, hogy aztán Tardospuszta után jöjjön fel a felszínre. A pályának a repülőtéren is külön állomása lesz.
network.hu Az új metró külön végállomást kapott, előtérben a „régi" vonal látható
network.hu A 4-es metró próbajáratai már elindultak

A szürke színű 5-ös metró vonalán megkapjuk a régóta kért „technikás" vonalat is. Ez azt takarja, hogy a pálya hol a felszínen, hol alagútban fut, illetve több hídon is áthaladunk szerelvényünkkel. A vonal a Hexagontól indul, amely a belvárosban található vár lesz.
network.hu Bencések tere állomás, amelyet a lila vonal mellett a szürke is érint

A szürke vonal érdekessége, hogy önálló megállója a két végállomáson kívül mindössze egy lesz, legnagyobb részén együtt halad a 6-os vonallal. 'S ha már a 6-os metrónál tartunk (a térképen barna színnel találjuk),  ez  az Ipari parktól induló és oda is érkező vonalat jelenti, amely a sárga metró jelenlegi Ipari park végállomásáról indul, majd a járműtelepen keresztül hagyja el a sárga vonalat.
network.hu Kossuth körtér állomásra járunk be, ahol három vonal is találkozik egymással

A körjárat a Sajó pályaudvar után tér rá a kék metró vonalára, majd a Botanikus kertnél a sárga vonallal közösen tér vissza a végállomására. A készítő – Ptrmarci – elmondása szerint jelenleg a lila vonal szinte teljesen készen van, a többi járat folyamatosan készül. A fejleményekről az IHO oldalain olvashatnak majd, addig is aki nem ismerné, próbálja ki bátran a Metroline jelenlegi vonalait!
network.hu Íme a Metroline új hálózata! Bekarikázva az összetartozó, de külön peronnal rendelkező állomásokat találjuk


Készül a metróflotta

network.hu

2010. október 05.

Régen hallottunk Stefka Dánielről, aki a különböző metróátfestéseivel vált ismertté a virtuális vasutasok körében. Legújabb terveiről kérdeztük, amelyben beszámol róla, hogy a teljes budapesti metró-járműállomány készülőben van.
_______________________________________

Az SD. EJC néven ismert fiatalember kezdetben a BVE programmal foglalkozott. A metrószimulátorhoz számos járművet készített, amelyek – saját bevallása szerint – még hagytak némi kívánnivalót maguk után. Ekkor jött a Microsoft Train Simulator, a szerző megtalálta Danlett honlapját, ahonnan korábban le lehetett tölteni a három alap budapesti metrószerelvényt.

Kitapasztalta az átfestést és meg is érkezetek az első átdolgozott szerelvények, de ekkor még nem saját textúrával, hanem innen-onnan kölcsönkért fényképek segítségével. Majd egy nyári napon, a BKV-tól kért és kapott fotóengedély segítségével az Örs Vezér terén lefotózta az M2-es vonal járműveinek csaknem a felét, ezek voltak az első, jónak számító, fotókból készült metrószerelvények.
network.hu A Vizipók is elkészült

Stefka Dániel ezzel elég hamar berobbant az MSTS-es világba, lévén, hogy akkoriban rajta kívül csak Balu002 festett metrókat. Mára sajnos ő is abbahagyta, így a fiatalember egyedül maradt. Ezen a nyáron is lehetőség nyílt egy fotózásra, ott nagyjából az egész járműállomány hetven százalékáig jutott el, a többi felvételt egy segítője készítette.

Az hogy SD. EJC. budapesti metrószerelvényeket kezdjen el gyártani, tulajdonképpen a suli miatt történt, ugyanis minden nap az Örs Vezér tere–Moszkva tér között ingázott, ezalatt volt idő kellőképpen kiismerni a szerelvényeket. Az eredeti ötletben csak az M2-es vonal állománya szerepelt, de végül megváltoztak a tervek, így a fiatalabb testvér, az M3 járművei is elkészültek.
network.hu Próbafutás alatt az OpenBVE-s Alstom metró. Itt nagyobb eséllyel állhat üzembe...


A metrókról

MSTS
Az „E" típusú (Ev, EV3, Ev/A) metrókban a P gombbal lehet ajtót nyitni-zárni, a V gombbal pedig a kompresszort lehet működtetni. Sajnos ezekben a modellekben nem lehet vezetőállást váltani, de a 81-esekben már ezt is megtehetjük. A többi gomb/funkció megegyezik a többi MSTS alá gyártott járművel.
network.hu Sokak kedvence, Tamara (100-104-es pályaszámú vonat) is elkészült, igen kiválóan

A 81-es típusokban mindkét oldalon lehet nyitni az ajtókat, P, és Shift+P gombokkal. A kétoldali ajtónyitásért Balu002 a „felelős”. A kompresszor itt is a V gomb, és az Ev3-as M3-asoknál is a B gombbal tudjuk az AVR hangot előcsalogatni. Az AVR (Automatikus Vonatvezető Rendszer) használatáról a weboldalon a Leírások, segédletek menüben tudnak többet olvasni.
network.hu A szerelvényeket a Metroline pályán is vezethetjük, de ekkor az utastájékoztatás nem fog működni

OpenBVE
Újdonság, hogy Dániel már az OpenBVE alá is gyárt metrókat, a leglényegesebb célkitűzés, hogy az OpenBVE járművei is legalább olyan színvonalúak legyenek, mint az MSTS-é . Az M3-as kocsikban itt is meg van oldva az AVR használata, de itt a NUM + gomb a megszólalója. Erről szintén található egy leírás az oldalon.
network.hu OpenBVE alatt a Ganz G2-es szerelvényét is vezethetjük

Tervek
A jövőre nézve a következő célkitűzés az M3-as járműállomány befejezése, illetve szeretné megcsinálni a jelenleg leállított Ev 170-174, és az Ev/A 135-139-es szerelvényeket is. A szerző honlapját a sd-ejc.info címen találják, míg az M2-es vonal folyamatosan épülő béta verzióját (amely a Stadionok és az Örs Vezér tere között készült el) a pálya honlapjáról tölthetik le.


Kölni villamosozás

network.hu

2009. augusztus 12.

A Microsoft Train Simulator eredetileg nagyvasúti szimulátornak készült, de az eltelt idők alatt többféle sínen közlekedő járművet is készítettek hozzá. Néhány elvont próbálkozás, például a sikló és a magasvasút mellett a villamosozás forrt ki igazán.
_______________________________________

Ismerkedés a hálózattal
A németországi nagyvárosban összefüggő Stadtbahn-hálózat található, melyeket a városi közlekedési társaság, a KVB (Kölner Verkehrs Betriebe) üzemeltet. A rendszer lényege, hogy a lehetőségekhez mérten a közúttól elkülönítve, ütemesen közlekednek a villamoshoz hasonló járművek. A város központi részén található két Stadtbahn-gyűrű, melyeken több, egymással fonódó viszonylat közlekedik. Ez annyit tesz, hogy a különböző útirányból érkező vonatok ezeken a részeken közösen adják ki a sűrű követést.

A Train Simulatorhoz jelenleg két pálya tölthető le – ingyen –, ezt külön kiemelnénk, mert sok a negatív példa, amikor jóval gyengébben kidolgozott pályákért kell mélyen a zsebünkbe nyúlni. A telepítés rendkívül egyszerű, csak a letöltött fájlt kell futtatni.
network.hu Az 5-ös vonalon járunk Takuplatz megállóhelyen, ahol egy hurok található, főleg nosztalgiajáratok használják

Az ötös vonal
Az ismert the-train.de oldalról letölthető az 5-ös vonal, amely Ossendorfból a főpályaudvaron át Reichensperger Platz-ig közlekedik a belső gyorsvasúti alagutat használva. A vonal mindkét végén hurok található, így igen változatos feladatokat kapunk mellé. Külön érdekesség, hogy a járműveken működő utastájékoztató van, amelyet a „B” gomb lenyomásával tudunk léptetni – sajnos mentés esetén végig kell léptetni a megfelelő megállóig.

Az ötös vonalon közlekedő járműveket a csomaggal együtt megkapjuk, így nincs vele dolgunk. A vonatok vezetőállása kihasználja az MSTS bin adta lehetőségeket, így az alagútban az éjszakai műszerfalat láthatjuk.
network.hu A 15-ös vonal Ubierring végállomásán járunk, pontosabban a mellette található, hasonló nevű megállóban, amelyet az egyik legnagyobb forgalmú, egészen Bonnig közlekedő vonatok is használnak. Sajnos azokat csak a Ring alatt vezethetjük

A fonódó hálózat
A másik csomagot letöltve három viszonylatot kapunk, amelyek közül a hatos vonalat emelnénk ki, ugyanis ma már hiába keressük a térképen – megszűnt –, itt azonban teljes egészében megtalálható.
network.hu A betöltés alatt a 6-os villamosra emlékezhetünk

A vonalak a Ring (körút) széléről indulva mélyvezetésben haladnak át a városon a külső gyűrűn keresztül, majd a külvárosban külön válnak, hogy a Chorweiler S-Bahn állomásig, illetve Merkenich végállomásig közlekedjenek, a hatos pedig egészen az elágazás után található temetőig.

Az itt felsorolt viszonylatokon kívül a többi erre haladó vonattal is találkozunk, néhányat vezethetünk is, így a belső gyűrűn is mehetünk az Eifel Strassetól a Reichensperger Platz-ig, amely az 5-ös vonal végállomása is. A kérdés bennünk is felmerült, hogy miért nem lehetett ezt egy pályaként kiadni, hiszen jó nagy szakaszuk azonos.
network.hu A járművek utasnézettel is rendelkeznek, valamint a „P” gombbal az ajtajuk is nyitható

A vonalhoz összesen 26 feladatot kapunk, amelyek közül kilenc régebbi környezetben játszódik, amikor még a Duewag villamosok voltak többségben (2006-ban vonták ki őket véglegesen) és még a hatos vonal is üzemelt. A vonalon járva eleinte kellemetlen meglepetések érhetnek minket, ugyanis jó néhány lassújelről nem tájékoztatnak a készítők: ha gyanúsan szűk ívet látunk ott általában 20 kilométer az engedélyezett sebesség, alapesetben 50, zárt pályán esetenként 60, az alagutakban 70-nel mehetünk óránként.
network.hu Nem mindenhol sikerült megoldani a teljes elkülönítést a közúti forgalomtól. Esetünkben azonban az autók közvetlen jelenléte csak növeli a játékélményt

A jelzőzés jól sikerült, felszínen holdfényjelzőre mehetünk, a mélyvezetésű szakaszokon pedig nagyvasúti jelzők vannak. Hiba sajnos itt is előfordul, a felszíni szakaszon csak a szerencsén múlott, hogy a forgalom által vezetett járművekkel néhányszor nem ütköztünk össze.
network.hu Marienburg végállomás. A járművek kijelzői mindig az aktuális iránynak megfelelően vannak beállítva

Részletgazdag kidolgozás
A készítők nagy hangsúlyt fektettek a pálya környezetére, így az iparvágányoktól kezdve az elveszett vágányokig mindennel találkozhatunk. A hatos vonalat is magában foglaló csomaghoz külön kell a járműveket letölteni, amelyek a honlapon elérhetőek. Sajnos tárhelyproblémák miatt a készítők oldala nem elérhető, így a sorozat harmadik tagját, a 17-es és a 19-es vonalat is magában foglaló pályákat nem tudjuk bemutatni.
network.hu Egy nosztalgia feladatban haladunk Marienburg felől a hatos járattal. A vonalnak az önálló része még a régi idők villamosait idézi, semmi elkülönítés, az úton haladunk

Bátran ajánljuk azoknak is a pályát, akik esetleg nem szeretik az alapjátékot, amelyben a fékezés bizony nem túl eredeti, azonban a villamosokat remekül lehet irányítani. Külön kiemelénk a példásan nagy forgalmat, külön élmény, hogy az autók is ilyen nagy számban jelen vannak a küldetések során.
network.hu Az ötös villamos térképe, a színes részek még járhatóak a pályán
network.hu A hatos pályát is tartalmazó hálózat térképe nagyítva is elérhető, ha ide kattintunk
(forrás: www.betriebshof-koeln.de)


Hírek a számítógépek mellől

network.hu

2010. május 20.

Készül a Budapest–Hegyeshalom vonal. – Elkészült a királyréti MK48-as mozdony – Folyamatosan frissül a dél-balatoni vasút – Kész a Csíksomlyó Expressz mozdonya. Hírek az MSTS világából.
_______________________________________

Néhány hónapja olvashatták, hogy az általunk is bemutatott Vértes pályával párhuzamosan egy másik alkotó is nekikezdett a Budapest–Hegyeshalom vasútvonalnak. A hazai fórumokon Színkeverő néven ismert fiatalember a magyarországi szakasz mellett egészen Salzburgig lefektette a síneket, de első részben a magyar rész lesz kiadva. A szerző legutóbb éppen Győr állomását készítette, mutatunk néhány képet a készülő pályáról.
network.hu Utunkat a Keleti pályaudvaron kezdjük, természetesen van még mit javítani, de kitűnő pálya lesz
network.hu Nézzünk be a csarnokba is!
network.hu Komárom állomás is készül
network.hu Ahogy Győr is, a szerző reményei szerint még az idén elkészülhet a pálya, amelyhez ezúton is sok türelmet és kitartást kívánunk!

Új vonalakkal bővül a Metroline pálya. A két új viszonylat a Sajó pályaudvartól indul, majd egy közös megálló után kettéválnak a Repülőtér és az Ipari park felé. Előbbi végpontnál új végállomás is épül, amelyről tudunk is egy fotót mutatni.
network.hu A Repülőtér végállomás új peronja, jobbra a piros metró végállomása látható

Nem hiányozhat számítógépünkről a MÁV-Cargo utódja, a Rail Cargo Hungary Taurus mozdonya sem. Az egyre fejlődő hazai virtuális vasúthálózaton kiváló tehervonatokat lehet vele továbbítani, érdemes letölteni.
network.hu Az RCH Taurusa igen szép lett, érdemes kipróbálni

Néhány hete mutatkozott be a dél-balatoni vasútvonal harmadik kiadása. A kiválóan elkészített valós vonal – ahogy már korábban is említettük – egy nyilvános tesztelésen vesz részt, amely miatt apróbb javítások (főleg a jelzőrendszert illetően) folyamatosan érkeznek. Fontos tudni, hogy a legfrisebb patch mindig tartalmazza a korábbi hibajavításokat is.

Tovább bővül a hazai kisvasúti járműállomány. Humsts és csapata munkáival már többször foglalkoztunk, legutóbbi kiadásuk egy királyréti MK48-as mozdony, illetve egy BAK kocsi, érdemes letölteni őket!
network.hu network.hu Az új járművek üde szinfoltjai a hazai kisvasutaknak

Ha már előbb Taurust emlegettünk, nem mehetünk el szó nélkül a hamarosan induló Csíksomlyó Expressz mozdonya, a Széchenyi Taurus mellett sem. A GYSEV 505-ös Taurusa április hetedikén, Széchenyi István halálának 150 éves évfordulója alkalmából kapott új gúnyát. A különleges géppel immáron számítógépünkön is mehetünk.
network.hu Íme a vasútbarátok körében is igen népszerű Széchenyi-emlékmozdony


Stefka Dániel honlapja
A pálya honlapja
A pálya leírása
A MetroLine letöltése
Az M2 története a WikiPedia-n


(forrás: iho.hu, hu.wikipedia.org)

 

Címkék: 2-es metró budapest hálózat játék m2 mozdony pálya tömegközlekedés villamos virtuális vonal

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 5 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Kritikus volt a tömeg - 02 2014. október 20. http://nonprofit....

M Imre írta 5 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Kritikus volt a tömeg 2014. október 20. http://nonprofit....

M Imre írta 1 hete itt:

Kellemes időtöltést!

M Imre írta 2 hete a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Route4U - kerekesszékes útvonaltervező (hírek) http://us8...

M Imre írta 2 hete a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Magyar Közlekedési Klub Kedves Olvasónk! ...

Klubkoordinátor Edit 3 hete új blogbejegyzést írt: Tájékoztató

M Imre írta 3 hete itt:

Kellemes hetet!

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu