Közlekedés: Eldőlhetett a Déli pályaudvar sorsa ... - a pénteki kormányülésen kijelölték az új budai kórház helyét (2016.06.03., forrás veke) (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Eldőlhetett a Déli pályaudvar sorsa ... - a pénteki kormányülésen kijelölték az új budai kórház helyét (2016.06.03., forrás veke)

A kép forrása (fb)
https://goo.gl/qeQNQ4

VEKE
Eldőlhetett a Déli pályaudvar sorsa, ha áttételesen is. A pénteki kormányülésen ugyanis kijelölték az új budai kórház helyét. Az Etele téren, a vasút és a 4-es metró telephely közötti fejlesztési területen, a Volán buszpályaudvartól délre (a képen piros kerettel jelölt terület).
Ez volt az egyetlen szabad hely, ahol tárolóvágányokat lehetett volna létrehozni a Déli kieső kapacitásának pótlására (persze azt is csak részben). Mivel a nyugati oldalon 8 vágányt elveszít Kelenföld - ide 500 férőhelyes P+R parkoló épül (a képen kék kerettel) - ezért Kelenföld bővíthetősége nagyjából nullára redukálódik.
Ezek után a Déli pályaudvar bezárása lekerülhet a napirendről.
Legalábbis nagyon reméljük, hogy ez a döntés született.
A kórházas hír itt jelent meg:
http://nol.hu/belfold/dontottek-az-etele-teren-epul-az-uj-korhaz-1618213

Az első nagy centrum, a budai sürgősségi helye is eldőlt: a kormány a Kelenföldön, az Etele tér környékén lévő területet választotta.


Mint arról beszámoltunk: ha elkészül a Budai Sürgősségi Centrum, a Szent János Kórház „aktív” részlegei (például a belgyógyászat és a baleseti sebészet) költöznének oda, valamint a Semmelweis Egyetem Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinika kardiológiája, szívsebészete. Az intézményben 812 ágyon gyógyítanának.

Volt olyan verzió is, amely szerint a Szent János Kórház területén is lettek volna fejlesztések, ám ezt elvetette a kormány. Helyette a Semmelweis Egyetem Kútvölgyi tömbjének megújítására bólintottak rá a miniszterek. Oda – európai uniós forrásból – modern járóbeteg-ellátó központot és egynapos sebészeti ellátást telepítenének, és odaköltöztetnének két pesti gyermekklinikát is. A Dél-pesti Centrum számára az Egyesített Szent István és Szent László Kórház, valamint az Országos Kardiológia Intézet bázisán, a Nagyvárad térhez közel, a Haller utca mellett építenének egy új tömböt. A harmadik centrum, az Észak-pesti, a Honvédkórház lenne.

A kormány jóváhagyta a védőoltástendert is, 2017 elején ugyanis lejár a kötelező védőoltások szállításáról szóló szerződés. A következő három évre mintegy 25-30 mil­liárd forintért vásárolhat az ÁNTSZ Országos Tisztifőorvosi Hivatal vakcinát a fertőző betegségek megelőzésére.

Az egészségügyet érintő egyéb témákban nem született döntés, így a jövő heti kormányülésen tárgyalhatják a kórházak önállóságát megszüntető kancellária-rendszerről szóló tárcajavaslatot, valamint a béremelés peremfeltételeit is.

Látta 529 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 2 hete

Lezárják a Déli pályaudvart | 3/04/2024

Két áprilisi hétvégén is.

Két áprilisi hétvégén, 6-án és 7-én, valamint 13-án és 14-én a Déli pályaudvaron komplex karbantartást végeznek, ezért akkor az állomás nem indít és nem fogad vonatokat, ugyanakkor a pénztárcsarnok a lezárás ideje alatt is megközelíthető marad - közölte a Mávinform szerdán a vasúttársaság honlapján.
https://www.mavcsoport.hu/mavinform/karbantartas-deli-palyaudvaron-ket-aprilisi-hetvegen

A változás érint néhány péntek esti és hétfő hajnali vonatot is. Az említett időszakban a Déli pályaudvar és Budapest-Kelenföld állomás között egész nap pótlóbuszok közlekednek, hajnaltól késő estig félóránként indulnak.
https://www.klubradio.hu/hirek/lezarjak-a-deli-palyaudvart-143185

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

A polgármester már parkot álmodott a Déli pályaudvar régi sínjei helyére, a MÁV szerint még nincs megállapodás -\\- 2023. december 13.

Hamarosan megkezdődhet a Déli pályaudvar felhagyott ipari területének megújítása, a területen várhatóan rekreációs park lesz – jelentette be V. Naszályi Márta I. kerületi polgármester a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülése előtt tartott sajtótájékoztatóján az MTI híradása szerint.

A Déli pályaudvar területének a MÁV mellett a Budavári Önkormányzat is tulajdonosa, a MÁV azonban szeretné felújítani az épületet, ehhez pedig egyszerűbb, ha az egész területnek egy tulajdonosa van, így a MÁV kezdeményezte a tulajdonosi viszonyok rendezését. A polgármester hozzátette: a MÁV a Mészáros utcával szomszédos 8 ezer négyzetméteres területet ajánlotta fel, ennek felét csereként, felét kedvezményes áron megvételre. A közgyűlés december 7-ei ülésén egyetértés volt abban, hogy ezt az ajánlatot el kell fogadni, így hamarosan megkezdődhetnek a tárgyalások –mondta V. Naszályi Márta.

*** Frissítés 16:30-kor: „Semmilyen megállapodás nem született még az érdekelt felek között, így a MÁV Zrt. nem döntött, sőt nem is egyeztetett semmilyen értékesítésről” – reagált az I. kerületi polgármester sajtótájékoztatójára a MÁV. A Telexnek küldött közleményükben azt írják, a vasúttársaság „közismerten nincs olyan helyzetben, hogy bármilyen vagyontárgyának kedvezményes értékesítését egy-egy kiemelt fejlesztési terület vonatkozásában megengedhesse magának, így ilyen ötlet itt sem merült fel és a jövőben sem várható, hogy a területtel kapcsolatban ilyen döntés szülessen”.

Azt megerősítette a MÁV, hogy a terület zavaros ingatlannyilvántartási helyzetének rendezése érdekében hosszú évek óta folynak egyeztetések az MNV, a vasúttársaság és a Fővárosi, valamint az I. kerületi Önkormányzat között. A vasúttársaság felvetette az értékarányos telekcsere ügylet lehetőségét, mint alkalmazható jogi megoldást. Erről az elvi opcióról tájékoztatták a kerület vezetését, amely jelezte a nyitottságát, és azt ígérték, hogy egy ilyen megoldáshoz készek megszerezni a képviselő-testület támogatását is. Állításuk szerint itt áll az érintett terület hasznosításának ügye jelenleg, konkrét előrelépés még nem történt.

V. Naszályi Márta arról is beszélt korábban, hogy a terület Bel-Buda legértékesebb fejlesztési területe, és büszke arra, hogy úgy tűnik, sikerült azt megszerezni. A területen rekreációs parkot hoznának létre, amelynek végső kialakítása közösségi tervezés után valósulhat meg. Mint emlékezetes, ez az a terület, ahol korábban buszpályaudvart szeretett volna az önkormányzat, azonban a helyi lakosok tiltakozásának hatására lekerült a napirendről.
https://telex.hu/belfold/2023/12/13/deli-palyaudvar-iparterulet-rekreacios-park

Válasz

M Imre üzente 7 éve

Előzmény
(szakértőbb módon az iho.hu-n. vagy pl. az mfor.hu-n is)

Béke van: nem zárják be a Délit
http://iho.hu/hir/beke-van-nem-zarjak-be-a-delit-160509
iho | 2016.5.9.

Az NFM közleményben hangsúlyozta, hogy csak a rozsdaövezet felszámolását tervezik. Erről beszélt Dávid Ilona is másfél hete.

Az index látta meg,
http://index.hu/gazdasag/2016/05/09/jovore_tenyleg_beszantjak_a_delit/
amit az mfor.hu észrevett
http://mfor.hu/cikkek/makro/Jovore_bucsuzunk_a_Deli_palyaudvartol.html
először a jövő évi költségvetési törvényjavaslatot böngészve, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elkülönített ötmilliárd forintot budai vasúti közlekedés fejlesztésére. Idézik: „Az előirányzat felhasználása Kelenföld állomás kapacitásbővítő beruházásainak, valamint a Déli üzemi pályaudvar vasúthálózatról történő leválasztása és a terület új vagyonkezelő részére történő átadása előkészítésének kivitelezési munkálataira történik.” Ebből azt a következtetést lehetett valóban levonni, hogy a Déli elveszti pályaudvar jellegét. Az NFM szerint azonban nem erről van szó, este az alábbi közleményt adták ki:

„A Déli pályaudvar teljes bezárásáról semmiféle döntés nem született. A jövő évi költségvetési tervezet indoklásában szereplő tétel kizárólag a nagy kiterjedésű, de csekély kihasználtságú, rozsdaövezeti jellegű üzemi pályaudvari területek más célú felhasználásának, és Kelenföld további kapacitásbővítésének költségeit fedezi. A fejlesztési tárca kormányhatározatban rögzített feladatként 2016 őszén terjeszt átfogó koncepciót a kormány elé a budai vasúti közlekedés fejlesztéséről.”

Csak remélni tudjuk, hogy minél alaposabb és átfogóbb, a közösségi közlekedést valóban előnyben részesítő megoldás születik a Déli pályaudvar szerepének átgondolására.

Dávid Ilona egyébként még áprilisban nyilatkozott arról, a rozsdaövezetnek csúfolt műszaki bázis szűnik meg.
http://iho.hu/hir/david-ilona-a-muszaki-bazis-szunik-meg-a-deliben-160429

Válasz

M Imre üzente 7 éve

Előzmény

2016. július. 13.
http://hvg.hu/itthon/20160713_Teljes_kaosz_van_a_Deli_palyaudvar_korul
szerző: hvg.hu

Bár Lázár János szerint még nem született döntés
http://hvg.hu/itthon/20160707_Kormanyinfo_57
a Déliről, egy most kiírt közbeszerzés nem erről árulkodik.

Nem született döntés a legutóbbi kormányülésen a budapesti pályaudvarok ügyében, de a kormány nem tétlenkedik, kiírt egy közbeszerzést
http://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/mutat/hirdetmeny/portal_7952_2016/
még a döntés előtt. A pályázat a Déli pályaudvar üzemi területein megvalósuló "sport és szabadidős célú" beruházás részletes koncepciójára vonatkozik. Azt lehet tehát most kitalálni, hogy mi legyen a Déli pályaudvar azon vágányrészeivel, amelyeket átszervezéssel és ügyes tervezéssel fel lehet szabadítani úgy, hogy a maradék vágányokon továbbra is megmaradjon a vonatközlekedés. Mindezért az állam 17 millió forintot fizet a nyertesnek.

Kérdésessé teszi a Kormányinfókon hallottak hitelét a hír, hisz kizárt, hogy a kormány még azelőtt hirdet meg egy ilyen közbeszerzést, hogy a kérdésben döntene. Ha mégis így lenne, az azt jelentené, hogy a vakvilágba szór el 17 millió forintot, hisz mi értelme van egy részletes koncepciónak (három verzió, látványtervek, dokumentáció, műszaki előkészítés, megvalósíthatósági koncepció) akkor ha mondjuk teljesen beszántják a Délit. Az MTI egyszer már lehozta a Déli beszántásának hírét, az Nemzeti Fejlesztési Minisztérium viszont a rozsdaövezetek felszámolásáról szóló információt erősített meg.
http://hvg.hu/itthon/20160510_deli_palyaudvar_felujitasa_vitezy_david

Bezárni vagy ne

Korábban hatalmas vita bontakozott ki arról, ,hogy mi legyen a sorsa a rettenetesen lepusztult Déli pályaudvarnak. A kormány környékéről felröppent a hír – és ezzel Tarlós István is egyetértett –, hogy szeretnék megszüntetni, maga Lázár többször kijelentette, hogy ennek a megoldásnak a pártján áll. Helyére pedig parkot, esetleg a Testnevelési Egyetemnek szükséges épületeket lehetne telepíteni. A Déli pályaudvar funkcióját pedig átvenné a Kelenföldi pályaudvar.

A szakma rögtön kikelt magából a hír hallatán, kijelentvén, hogy ez több szempontból sem lehetséges. A Déli megszüntetésével sok-sok budapestinek akár negyedórával meghosszabbodna a vonathoz eljutás ideje, márpedig az EU eurómilliók százait költi a vasút fejlesztésére, hogy minél versenyképesebb legyen az autóközlekedéshez képest, és emiatt érdemes legyen átszállni autóból vonatra. Pár perc gyorsulásért megéri az EU-nak is sok millió eurót elkölteni, ezt egy ilyen bezárás lenullázná. Azért sem lehet a gyorsítással, fejlesztéssel ellentétes lépéseket megtenni, mert ha az EU-val egyeztetett stratégiával szembemenve hozunk döntéseket, az egész eddigi EU-s támogatásokat a területen visszakérheti az unió, és erre amúgy árgus szemekkel figyel is. És akkor azt még nem is említettük, mekkora pénz és idő lenne a most teljesen alkalmatlan Kelenföldi pályaudvart felújítani, kiépíteni a szükséges infrastruktúrát – bár mostanában a kormány annyit épít, amennyit nem szégyell a váraktól kastélyoktól kezdve a szerzetesrendek épületein át az állatkertig bezárólag.

A szakmai szervezetek a kezdettől fogva azt mondják, le kéne fedni a pályaudvart, és rá azt lehetne telepíteni, amit a kormány akar, parkot, épületeket, az utolsó Uber-sofőr szobrát, bármit.

Válasz

M Imre üzente 7 éve

(egyelőre, ..)

Seszták: marad a Déli!
http://iho.hu/hir/sesztak-marad-a-deli-160818
iho | 2016.8.18.

A kormányzat egyelőre nem számol a bezárással – nyilatkozta a nemzeti fejlesztési miniszter a Figyelőnek.

Gazdasági kabinetülésen és kormányülésen is tárgyalták a Déli sorsát – nyilatkozta Seszták Miklós a Figyelő nyomtatott kiadásának. Ahogyan azt előzetesen is hallani lehetett: a MÁV-val folyamatosan egyeztetnek, hogy a Déli pályaudvar konkrétan a vasútüzemhez nem kapscolódó részei szűnnének meg csupán, tehermentesítendő a környéket – a személyszállítás megmaradására mindenképp szükség van. Emellett figyelembe kell venni a tervezett kelenföldi nagykórház kapacitásigényét is, emiatt, és a 4-es metró jobb kiszolgálása érdekében a Kelenföldi pályaudvaron is szükség van bővítésre.

A miniszter ezen kívül több kiemelt közlekedési projektről is beszélt. A Keleti és a Nyugati pályaudvar teljes rekonstrukciója halaszthatatlan, az utóbbinál ez egyelőre nem a városligeti összekötést jelenti. A határidőkről szólva elmondta: a források rendelkezésre állásától függnek, azaz pontosat még nem lehet tudni.

Úgyszintén bizonytalan az M7-es autópálya tervezett szélesítése, projektet nem állították le, a következő negyedéves egyeztetésen áttekintik a lehetőségeket és a forrásokat. A nemzeti légitársaság megalakítását firtató kérdésre pedig azt nyilatkozta, hogy teljesen állami tulajdonban ez elképzelhetetlen, nincs ilyen célkitűzés, piaci alapú ötletből több is létezik.

Válasz

M Imre üzente 7 éve

'még' (?) .. a cikk címe nem egy telitalálat

2016. augusztus. 18.
Megvan a döntés: nem zárják be még a Déli pályaudvart
http://hvg.hu/itthon/20160818_deli_palyaudvar_sesztak
szerző: hvg.hu

Nem zárja be egyelőre a kormány a Déli pályaudvart, megmarad a személyszállítás, de elvinnék onnan a raktározási tevékenységet – mondta Seszták Miklós fejlesztési miniszter a Figyelőnek.

Téma volt a Déli pályaudvar sorsa a gazdasági kabinet első ülésén és a kormányülésen is, ahol az a konszenzus alakult ki, hogy a kormány egyelőre nem számol a Déli bezárásával – mondta Seszták Miklós fejlesztési miniszter a Figyelőnek adott interjújában.

Azt viszont eldöntötték, hogy a MÁV működésével közvetlenül össze nem függő vagy már feleslegessé vált tevékenységeket, mint például a raktározás, megpróbálják elvinni a Déliből, ezzel tehermentesítve a pályaudvart. A személyszállítás marad, ezt egyelőre nem érintik a döntések.

Seszták Miklós arról is beszámolt, hogy elindítanak három vasúti fejlesztést. A 4-es metró miatt kötelezettségek, illetve a tervezett nagykórház miatt bővítik a Kelenföldi pályaudvart, és felújítják a Nyugatit és a Keletit is.

Korábban hatalmas vita bontakozott ki arról, hogy mi legyen a sorsa a rettenetesen lepusztult Déli pályaudvarnak, és ellentmondó hírek érkeztek a pályaudvar sorsáról.

A kormány környékéről felröppent a hír – és ezzel Tarlós István főpolgármester is egyetértett –, hogy szeretnék megszüntetni, Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter pedig többször kijelentette, hogy ennek a megoldásnak a pártján áll.

Az elképzelések szerint a Déli helyére parkot, esetleg a Testnevelési Egyetemnek szükséges épületeket lehetne telepíteni, a Déli funkcióját pedig átvenné a Kelenföldi pályaudvar.

A szakma rögtön kikelt magából a hír hallatán, kijelentvén, hogy ez több szempontból sem lehetséges.

A Déli megszüntetésével sok-sok budapestinek akár negyedórával meghosszabbodna a vonathoz eljutás ideje.

Válasz

M Imre üzente 7 éve

Hasonló témák
http://autovezetes.network.hu/kereses/in_club/1/q/d%C3%A9li+p%C3%A1lyaudvar

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: "Mit várunk egy új KRESZ jogszabálytól?" konferencia | 2024. május 16. (csütörtök) 13:00-16:00, Nemzeti Közszolgálati Egyetem Oktatási Központ (1082 Budapest Üllői út 82.) Földszint I. előadó 2024.05.16.

M Imre 45 perce új videót töltött fel:

M Imre 1 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 2 órája a(z) Mától Magyarországon is könnyen kikerülheted a dugókat a Google Térkép szolgáltatásával blogbejegyzéshez:

Jövő héten elindulnak a Google autói Magyarországon: itt a...

M Imre írta 3 órája a(z) Taxi! Gyalogos! képhez:

Taxi_gyalogos_2181145_9893_s

Extra juttatást, sok pénzt ad a hazánkba hamarosan...

M Imre 5 órája új képet töltött fel:

Uj_gyalogosatkelohely__astoria_rakoczi_ut_2190877_4671_s

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Elon Musk húsz éven belül egymilliós várost építene a ...

M Imre írta 2 napja a(z) A kisföldalatti története videóhoz:

Világsztár lett a Kisföldalatti! | a világ tizennyolc legjobbja közé ...

M Imre írta 3 napja a(z) A kerékpározás előnyei :) képhez:

A_kerekparozas_elonyei__1355616_5420_s

Tegyük láthatóvá a sötétben bujkáló karókat! | "LÁSS ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu