Közlekedés: A defenzív taktika ajánlásai

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3210 db
  • Videók - 2820 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 885 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3210 db
  • Videók - 2820 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 885 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3210 db
  • Videók - 2820 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 885 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3210 db
  • Videók - 2820 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 885 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A balesetek megelőzéséhez több kell, mint a szabályok betartása, mert a közlekedés biztonsága a vezetők előrelátásán és magatartásán is múlik. A defenzív vezetés szakirodalma balesetmentes vezetés titkairól szól.


A defenzív taktika kulcs a biztonságos közlekedéshez. Az alábbi ajánlások alkalmazásával a kezdő vezetők is átvehetik a tapasztalt vezetők módszereit, stílusát.

network.hu

- A másik "kulcs" a preventív, azaz megelőző, előrelátó taktika, erről legközelebb.


1. Ajánlás:
NE MENJÜNK MÁSOK KÖZELÉBE!
A balesetek egyik legfőbb oka a rossz távolságtartás. A járművünk körül legyen mindig mozgástér! Arányosan lassítsunk, ha valamit meg kell közelíteni, vagy ha szűk helyen kell áthaladnunk.

2. Ajánlás:
NE MARADJUNK SZÜKSÉGTELENÜL MÁSOK KÖZELÉBEN!
Ne „tapadjunk” másokra, de azt se engedjük, hogy mások „tapadjanak” ránk. Ha nem tudunk elszakadni előre, akkor „menekülni” kell hátra.

3. Ajánlás:
LEHETŐLEG EGYEDÜL MANŐVEREZZÜNK!
Igyekezni kell, hogy a partner elmaradjon, vagy ha a manővereink a partnerek alkalmazkodását, hozzáigazodását igénylik, akkor azt türelemmel meg kell várni.

4. Ajánlás:
MOZGÁSUNKKAL JUTTASSUK KIFEJEZÉSRE A SZÁNDÉKUNKAT!
A „tempó nyelve” a partnerek számára információt közöl. Mozgásunk legyen "célérthető", sohase változtassunk tempót, nyomvonalat váratlanul.

5. Ajánlás:
A TÜRELEM A BIZTONSÁGOS VEZETÉS ALFÁJA ÉS OMEGÁJA.
A közlekedés győztese az, akivel nem történik baleset. A defenzív vezető nem agresszív, nem tolakodó, nem indulatos, hanem barátságos, előzékeny és türelmes. Vezetés közben sohase leckéztessünk, mások kioktatása növeli a kockázatot.

6. Ajánlás:
SOHASE LEGYÜNK SZÜKSÉGTELENÜL ÚTBAN.
Vegyük fel a forgalom ritmusát, és parkoljunk távol az utcasarkoktól.

7. Ajánlás:
LÁTNI ÉS LÁTHATÓVÁ TENNI MAGUNKAT!
A legfontosabb a tompított fényszóró időben való használata, minél jobban látnak bennünket, annál nagyobb a biztonság. Ha kisméretű autót vásárolunk, célszerű világos színt választani, hogy jobban lássanak bennünket. A sötét szín karcsúsít, ami kis autóknál nem előny!

8. Ajánlás:
BIZONYOS HELYZETEKBEN FOKOZOTT ÉBERSÉGGEL VEZESSÜNK!
Tipikus példák: guruló a labda után rohanó gyerek, figyelmetlenül botorkáló idős emberek, álló busz mögül kilépő gyalogos, kivilágítatlan járművek...
Ha a baleset elkerülhetetlen, akkor az első az emberi élet védelme és a második szempont, hogy minél kisebb anyagi kár keletkezzen. A vezető legtöbbször befolyásolni tudja így a baleset kimenetelét.

9. Ajánlás:
LEHETŐLEG KERÜLJÜK A TÖMEGET!
Tervezzük meg úgy az útirányt, utazás idejét, hogy elkerüljük a csúcsforgalmat.

10. Ajánlás:
KÉPEZZÜNK TARTALÉKOKAT ÉS KÍMÉLJÜK AZOKAT!
A meglepetések elleni védekezés: a tartalékképzés. Mindig több hely, erő és idő álljon a rendelkezésünkre, mint amennyit a pillanatnyi helyzet megkövetel. Gazdálkodjunk a tér- és távközökkel! Az erőtartalékot úgy képezzük, hogy idejében kisebb sebességfokozatot kapcsolunk.

network.hu

 

A defenzív vezetés három alapelve:
A tilosat sohasem!
A kötelezőt mindig!
Olykor a megengedettet sem!

dr. Gerhard Munsch


A kép forrása:

http://books.hu/a_gepkocsivezeto-kepzes_uj_utjai_defenziv_taktika

Címkék: alkalmazkodás balesetmegelőzés balesetmentes vezetés balesetveszély barátságos bizalni elv biztonsági tartalék biztonságos közlekedés csordaszellem defenzív előrelátás előzékeny emberi élet védelme erőtartalék forgalom ritmusa jelzés jármű mozgása kezdő vezető kioktatás kresz körültekintés követési távolság leckéztetés látni látszani magatartás menekülés mozgástér preventív szándék taktika tapasztalat tapasztalt vezető tartalékképzés tempó tompított fényszóró távolság tartása türelem vészhelyzet éberség útvonaltervezés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 11 éve

Van egy két videó a klubban, amelyek bemutatják a balesetmentes és biztonságos közlekedést, de nem ártana persze a tévéműsor sem, akár egy 30 perces.

A szabályváltoztatások eredményeiről:

Javuló közlekedésbiztonsági mutatók
http://iho.hu/hir/javulnak-a-hazai-kozlekedesbiztonsagi-mutatok-130529
írja az iho.hu
2013.5.29.

A személysérüléses közúti balesetek száma több mint 15, a balesetben meghalt személyek száma pedig több mint 52 százalékkal csökkent 2001-hez képest.

Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár Magyarország közlekedésbiztonsági helyzetéről és jövőképéről beszélt az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) PIN Talk konferenciáján 2013. május 29-én, Budapesten. A rendelkezésre álló adatok szerint 2012-ben közel 5 százalékkal kevesebb személysérüléses közúti baleset történt, mint a megelőző évben. A javuló tendencia a halálos, a súlyos és a könnyű sérüléses közlekedési balesetek számában egyaránt kimutatható. A közúti közlekedési balesetben elhunyt személyek száma több mint 5 százalékkal csökkent egy év alatt.

A 2011–2013 közötti időszak közlekedésbiztonsági irányelveit, céljait, kiemelt területeit és akcióit a Magyar Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram határozza meg. A program helyzetelemzése abból indul ki, hogy a balesetek túlnyomó része személyi tényezőkre vezethető vissza, ezért azok megfelelő kezelése a közúti közlekedésbiztonsági munka legfontosabb eleme. Az uniós beavatkozási területekkel összhangban meghatározó feladat a szabálykövetési hajlandóság és a közlekedők felkészültségének fokozása.

A közlekedési szabályok szigorúbb betartatása, az ellenőrzések hatékonyságának növelése változatlanul kulcsfontosságú kérdés a halálesetek és sérülések számának csökkentésében. Az összesített adatok alapján több mint 2,6 millió, az objektív felelősség körébe tartozó ügyet regisztráltak 2008 májusától 2012 végéig. Havi átlagban több mint 61 ezer, szankcióval végződő közigazgatási eljárás indult, 86 százalékuk sebességtúllépés miatt. Az objektív felelősség hatálya alá tartozó szabályszegések után tavaly közel 16 milliárd forint közigazgatási bírságot szabtak ki a gépjárművek üzembentartóival szemben.

A gyermekek és fiatalkorúak közlekedésbiztonságának további javítása érdekében korszerű közlekedésre nevelésre van szükség, az életkorhoz igazodó tartalommal és formával. Ezért jött létre a 800 ezer fő oktatását kiszolgálni képes, legalább 20 ezer fő egyidejű képzését biztosítani tudó www.tanuloknak.hu portál is. A teszttel záródó e-learning tananyag általános közlekedési ismereteket tartalmaz. Az általános iskolák felső tagozatos tanulói elsősorban a gyalogos és kerékpáros, a középiskolások a gyalogos, kerékpáros és segédmotor-kerékpáros közlekedés legfontosabb szabályait, alapvető feltételeit sajátíthatják el a programban – fejtette ki Schváb Zoltán.

Az 1993-ban alapított Európai Közlekedésbiztonsági Tanács brüsszeli székhelyű nonprofit szervezet. Az ETSC közlekedésbiztonsági kérdésekben szakértői tanácsadást nyújt az Európai Bizottság, az Európai Parlament és a tagállamok részére. A szervezet 2007 óta minden év júniusában megrendezett konferenciáján hozza nyilvánosságra éves jelentésének eredményeit. A Tanács egyúttal PIN-díjat ad a közúti biztonság területén kiemelkedő fejlődést elért országoknak, az elismerést tavaly Magyarország érdemelte ki. Az ETSC célkitűzései megvalósítása érdekében nemzeti találkozókat (PIN Talks) is szervez az egyes országokban.

Válasz

LÁSZLÓ JÁNOS üzente 11 éve

Ilyen OKTATÓ FILMEKET kéne VETÍTENI A TV-Ben!!!
FŐADÁSIDŐBEN! Ne azt a sok hülye Brazil sorozatot

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 23 órája a(z) Miért keletkezik a forgalmi dugó? videóhoz:

2025. április 8. Ha kedd, akkor hídlezárás... Ma is lesz újra, ...

M Imre írta 1 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:

Körülhatárolták a tüzet a MÁV rákosrendezői ipartelepénél, ...

M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Fekete nap ez a mai a magyar közlekedéspolitikában is:...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

„Megpróbáljuk viszonozni az abszurd őrületet, amit ránk ...

M Imre írta 3 napja a(z) A GoPro kora előtt egy kicsit nehezebb feladat volt a Monte-Carlo Rallye megörökítése képhez:

A_gopro_kora_elott_egy_kicsit_nehezebb_feladat_volt_a_montecarlo_rallye_megorokitese_2188826_8257_s

Az idei Bamako magasságai és mélységei | 2025.03.07. Két ...

M Imre írta 3 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a...

M Imre írta 3 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett | ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát | 2025.04...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu