Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A balesetek megelőzéséhez több kell, mint a szabályok betartása, mert a közlekedés biztonsága a vezetők előrelátásán és magatartásán is múlik. A defenzív vezetés szakirodalma balesetmentes vezetés titkairól szól.
A defenzív taktika kulcs a biztonságos közlekedéshez. Az alábbi ajánlások alkalmazásával a kezdő vezetők is átvehetik a tapasztalt vezetők módszereit, stílusát.
- A másik "kulcs" a preventív, azaz megelőző, előrelátó taktika, erről legközelebb.
1. Ajánlás:
NE MENJÜNK MÁSOK KÖZELÉBE!
A balesetek egyik legfőbb oka a rossz távolságtartás. A járművünk körül
legyen mindig mozgástér! Arányosan lassítsunk, ha valamit meg kell
közelíteni, vagy ha szűk helyen kell áthaladnunk.
2. Ajánlás:
NE MARADJUNK SZÜKSÉGTELENÜL MÁSOK KÖZELÉBEN!
Ne „tapadjunk” másokra, de azt se engedjük, hogy mások „tapadjanak”
ránk. Ha nem tudunk elszakadni előre, akkor „menekülni” kell hátra.
3. Ajánlás:
LEHETŐLEG EGYEDÜL MANŐVEREZZÜNK!
Igyekezni kell, hogy a partner elmaradjon, vagy ha a manővereink a
partnerek alkalmazkodását, hozzáigazodását igénylik, akkor azt
türelemmel meg kell várni.
4. Ajánlás:
MOZGÁSUNKKAL JUTTASSUK KIFEJEZÉSRE A SZÁNDÉKUNKAT!
A „tempó nyelve” a partnerek számára információt közöl. Mozgásunk legyen
"célérthető", sohase változtassunk tempót, nyomvonalat váratlanul.
5. Ajánlás:
A TÜRELEM A BIZTONSÁGOS VEZETÉS ALFÁJA ÉS OMEGÁJA.
A közlekedés győztese az, akivel nem történik baleset. A defenzív vezető
nem agresszív, nem tolakodó, nem indulatos, hanem barátságos, előzékeny
és türelmes. Vezetés közben sohase leckéztessünk, mások kioktatása
növeli a kockázatot.
6. Ajánlás:
SOHASE LEGYÜNK SZÜKSÉGTELENÜL ÚTBAN.
Vegyük fel a forgalom ritmusát, és parkoljunk távol az utcasarkoktól.
7. Ajánlás:
LÁTNI ÉS LÁTHATÓVÁ TENNI MAGUNKAT!
A legfontosabb a tompított fényszóró időben való használata, minél
jobban látnak bennünket, annál nagyobb a biztonság. Ha kisméretű autót
vásárolunk, célszerű világos színt választani, hogy jobban lássanak
bennünket. A sötét szín karcsúsít, ami kis autóknál nem előny!
8. Ajánlás:
BIZONYOS HELYZETEKBEN FOKOZOTT ÉBERSÉGGEL VEZESSÜNK!
Tipikus példák: guruló a labda után rohanó gyerek, figyelmetlenül
botorkáló idős emberek, álló busz mögül kilépő gyalogos, kivilágítatlan
járművek...
Ha a baleset elkerülhetetlen, akkor az első az emberi élet védelme és a
második szempont, hogy minél kisebb anyagi kár keletkezzen. A vezető
legtöbbször befolyásolni tudja így a baleset kimenetelét.
9. Ajánlás:
LEHETŐLEG KERÜLJÜK A TÖMEGET!
Tervezzük meg úgy az útirányt, utazás idejét, hogy elkerüljük a csúcsforgalmat.
10. Ajánlás:
KÉPEZZÜNK TARTALÉKOKAT ÉS KÍMÉLJÜK AZOKAT!
A meglepetések elleni védekezés: a tartalékképzés. Mindig több hely, erő és idő
álljon a rendelkezésünkre, mint amennyit a pillanatnyi helyzet
megkövetel. Gazdálkodjunk a tér- és távközökkel! Az erőtartalékot úgy
képezzük, hogy idejében kisebb sebességfokozatot kapcsolunk.
A defenzív vezetés három alapelve:
A tilosat sohasem!
A kötelezőt mindig!
Olykor a megengedettet sem!
dr. Gerhard Munsch
A kép forrása:
http://books.hu/a_gepkocsivezeto-kepzes_uj_utjai_defenziv_taktika
|
|
M Imre írta 2 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:
Busz nincs, közlemény van | 2018.04.18. Keddi,...
M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: "Mit várunk egy új KRESZ jogszabálytól?" konferencia | 2024. május 16. (csütörtök) 13:00-16:00, Nemzeti Közszolgálati Egyetem Oktatási Központ (1082 Budapest Üllői út 82.) Földszint I. előadó 2024.05.16.
M Imre 11 órája új videót töltött fel:
M Imre 12 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 13 órája a(z) Mától Magyarországon is könnyen kikerülheted a dugókat a Google Térkép szolgáltatásával blogbejegyzéshez:
Jövő héten elindulnak a Google autói Magyarországon: itt a...
M Imre írta 14 órája a(z) Taxi! Gyalogos! képhez:
Extra juttatást, sok pénzt ad a hazánkba hamarosan...
M Imre 16 órája új képet töltött fel:
M Imre 2 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 2 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Elon Musk húsz éven belül egymilliós várost építene a ...
M Imre írta 3 napja a(z) A kisföldalatti története videóhoz:
Világsztár lett a Kisföldalatti! | a világ tizennyolc legjobbja közé ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Road Safety - a biztonság az első | oktató projekt gyermekeknek (HUMDA)
Évértékelő röviden - Interjú Óberling József r. ezredessel
TISPOL ellenőrzések - 2015
Az őszi-téli időszakra vonatkozó balesetmentes és biztonságos közlekedésről és a gyalogosok védelméről