Közlekedés: Évértékelő röviden - Interjú Óberling József r. ezredessel

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 619 fő
  • Képek - 2875 db
  • Videók - 727 db
  • Blogbejegyzések - 899 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 566 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 619 fő
  • Képek - 2875 db
  • Videók - 727 db
  • Blogbejegyzések - 899 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 566 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 619 fő
  • Képek - 2875 db
  • Videók - 727 db
  • Blogbejegyzések - 899 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 566 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 619 fő
  • Képek - 2875 db
  • Videók - 727 db
  • Blogbejegyzések - 899 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 566 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=955

2015-02-19 | GI


Interjú Óberling József r. ezredes úrral, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetőjével, az ORFK-OBB ügyvezető elnökével

network.hu

 

Hogyan értékeli a 2014-es évet a közúti közlekedésbiztonság szempontjából? Hogyan alakultak tavaly a baleseti adatok hazánkban?

A 2014. évi előzetes adatok változatos képet mutatnak a baleseti adatok alakulása szempontjából. Egyes adatok kedvezőtlenebbek, mint 2013-ban voltak, míg más adatok vonatkozásában folytatódott a korábbi évek kedvező trendje.

Említene néhány példát?

A személysérüléses közúti balesetek száma például csekély mértékben, mintegy 0,5%-kal növekedett 2013-hoz képest, míg a halálos áldozatok számában 3,5%-os növekedést mérhetünk. Érdekesség, hogy november végén mindkét említett területen még javuló baleseti adatokról számolhattunk be, de decemberben sajnos több baleset történt hazánk közútjain, és azok általában súlyosabbak voltak, mint egy évvel korábban.

Tavaly ugyanakkor csökkent a súlyosan sérültek száma, és kevesebben okoztak balesetet szeszesitaltól befolyásolt állapotban az előző évhez képest. Érdemes kihangsúlyozni, hogy az ittasan okozott balesetek terén az ezredforduló óta 2014. volt a legsikeresebb esztendő. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy nincs már teendő ezen a területen, hiszen ma még mindig minden tízedik személysérüléses közúti baleset hátterében az ittasság áll.

Ha pedig az elmúlt évi baleseti adatokat nem 2013-hoz viszonyítjuk, hanem az elmúlt öt évre visszatekintve vizsgáljuk meg, azt láthatjuk, hogy az új évtizedben javult a hazai utak biztonsága. Ennek legfőbb mutatója, hogy a közúti balesetek halálos áldozatainak száma 2010. óta hatodával csökkent.

A közlekedők többségének a rendőrökről alapvetően a sebességellenőrzések jutnak az eszébe. Miért éppen a sebességellenőrzés áll a rendőri intézkedések célkeresztjében?

A közterületi rendőri jelenlétnek Európa minden országában jelentős limitje van. Így van ez nálunk is. Ennek megfelelően a rendőrség leginkább a kiemelt kockázatú közlekedési szabályszegések visszaszorítására koncentrál. Tény, hogy a sebességtúllépés a közúti balesetek legfőbb oka, Magyarországon például tavaly a balesetek 28%-ának hátterében a gyorshajtás állt. Ezekben a balesetekben az érintettek sérülési, halálozási kockázata jelentősen magasabb az átlagnál, nem véletlenül nevezik a gyorshajtást az Európai Unióban a közutak első számú gyilkosának. Álláspontom szerint a gyorshajtások számának visszaszorítása nélkül a hazai és közösségi közlekedésbiztonsági célkitűzések nem teljesíthetők, tehát a sebességellenőrzésre az elkövetkezendő időszakban is elengedhetetlenül szükség van.

Tevékenységünk azonban nem csak a gyorshajtók kiszűrésére irányul, hiszen hosszú évek óta nagy figyelmet fordítunk az ittas járművezetés visszaszorítására, valamint a passzív biztonsági eszközök használatának további terjesztésére. Részt veszünk továbbá a TISPOL által szervezett európai közlekedésbiztonsági kampányokban, ami évi kilenc fokozott ellenőrzést jelent egy-egy előre megadott beavatkozási területen, de a közlekedés legvédtelenebb képviselőinek biztonságát is szem előtt tartjuk.

Hamarosan  új országos forgalomellenőrző kamerarendszer működése veszi kezdetét hazánkban. Mit lehet tudni ennek hátteréről?.

Az Európai Unió tagállamaiban a közúti ellenőrzéseknek igen fontos szerepük van. A közúti ellenőrzések hatékonyságát azonban a forgalom folyamatosságának biztosítása, valamint a balesetben meghalt személyek számának csökkentése érdekében növelni kell. Ennek egyik legfontosabb területe, hogy a hagyományos ellenőrzések megtartása mellett jelentősen növekedik a korszerű, automata eszközökkel végrehajtott ellenőrzések száma és részaránya. Hazánkban is már évek óta időszerűvé vált egy automata, országos lefedettséget biztosító forgalomfelügyeleti kamerarendszer létrehozása, mely heteken belül megkezdi működését. Az Európában egyedülálló rendszer a VÉDA nevet kapta. (erről bővebben lentebb)

Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság hazai prevenció egyik meghatározó képviselője. Mi jellemezte a rendőri baleset-megelőzési munkát 2014-ben?

Az ORFK-OBB a prevenció eszközeivel járult hozzá ahhoz a munkához, mely közúti közlekedésünk biztonságosabbá tételére irányult. Kezdeményezéseink tavaly elsősorban az ittas vezetés visszaszorítására, a védtelen közlekedők, ezen belül is a kerékpárosok és motorkerékpárosok biztonságának fokozására irányultak, de nagy figyelmet fordítottunk a legkisebb közlekedők, a gyermekek közlekedésre felkészítésére is.

Az elmúlt évben a közlekedésbiztonsági kommunikációs munkánk és kampányaink mellett megszerveztük a már jól ismert, felmenő rendszerű országos vetélkedőinket, szakmai versenyeinket, és más rendezvényeinket, továbbá folyattuk az „Iskola rendőre” programot, mely végrehajtásához az új tanévben több mint 2 800 általános iskola és középiskola csatlakozott.

A 2013-ban kísérleti jelleggel megindított, első alkalommal mindössze öt megyét és 150 fiatalt érintő „Sulimoped” programot kibővítettük, országos szintre emeltük. Ennek köszönhetően tavaly a segédmotoros kerékpáros képzés a főváros mellett valamennyi megyére kiterjedt, s 728 fiatal képzésére kerülhetett sor. A 8. osztályos tanulók képzése egyébként tantervi órakereten kívül, elektronikus oktatási módszerek és részben szimulátorok alkalmazásával valósult meg.  A program kibővítése és sikeres végrehajtása természetesen a technikai háttér kiegészítését is igényelte, ezért tavaly személyi védőfelszereléseket, segédmotoros kerékpárokat, s azok szállításához utánfutókat szereztünk be.

És végezetül: hogyan tovább 2015-ben?

Tervszerűen folytatjuk tovább a munkánkat. Januárban elfogadtuk az idei baleset-megelőzési irányelveket, melyek az előre látható és tervezhető feladatainkat tartalmazzák, ide értve a főbb kampányokat, közlekedésbiztonsági vetélkedőket, rendezvényeket stb. Természetesen rugalmasan bővítjük a feladatok körét, amennyiben menet közben ennek szükségét érezzük.

A tradicionális programjaink megtartása mellett idén is folytatódik az „Iskola rendőre” kampány, továbbfejlesztjük a „Sulimoped” programot, mely keretében reményeink szerint idén már ezer fiatal képzésére kerülhet sor. A tervek szerint a képzésben a hátrányos helyzetűek mellett a kiemelkedő tanulmányi eredményt elérő diákok is részt vehetnek.

A 2015-ös esztendőt gyalogos és kerékpáros balesetek visszaszorítása évének nyilvánítottuk, hiszen elfogadhatatlan, hogy átlagosan számítva minden harmadik közúti halálos áldozat a gyalogosok és kerékpárosok köréből került ki. Március végén egy gyalogos és kerékpáros közlekedésbiztonsági konferenciát szervezünk a Nemzeti Közlekedési Hatósággal és a Közlekedéstudományi Intézettel együttműködésben, majd napról napra fogjuk végezni azt a tevékenységet, mely a közúti balesetek és tragédiák megelőzésére irányul.

Köszönöm az interjút!



VÉDA Közúti Intelligens Kamerahálózat
http://www.baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=948

2015-02-05  | GI


Az új országos forgalomfelügyeleti hálózat működése 160 db mobil KKEP rendszerbe állításával veszi kezdetét. A készülékek egyidejűleg számos jogsértés felderítésére lesznek alkalmasak. Az év végére várhatóan a fix kamerarendszer telepítése is megtörténik.


Mindennapi közlekedésünk és megélhetésünk elválaszthatatlanok egymástól. Minden közlekedőnek alapvető joga és érdeke, hogy biztonságban érezze magát, és épségben eljusson oda, ahová elindult. Ezeknek a gondolatoknak a jegyében nem lehet kérdéses, hogy közúti közlekedésünk biztonsága egyike azoknak a tényezőknek, melyek életünket, életvitelünket, testi épségünket és egészségünket leginkább befolyásolják.


A közúti közlekedés biztonsága nagyban múlik az ellenőrzések gyakoriságán, hatékonyságán, hiszen a balesetekhez vezető jogsértéseket, szabályszegéseket maguk a közlekedők követik el. Hazánkban az előttünk álló évek egyik legfontosabb közlekedésbiztonsági feladata a közúti ellenőrzések hatékonyságának és szintjének növelése, a hazai közlekedésbiztonsági érdekekre, a megfogalmazott célkitűzésekre és az emberi életek megmentésére tekintettel.


Ennek érdekében a hagyományos ellenőrzéseken túlmenően hazánkban is növelni szükséges a korszerű, automata eszközökkel végrehajtott ellenőrzések számát és részarányát. Már évek óta időszerűvé vált egy automata eszközökből álló, országos lefedettséget biztosító forgalomfelügyeleti kamerarendszer létrehozása, mely heteken belül megkezdi működését. Az Európában egyedülálló rendszer neve: VÉDA.


A VÉDA Közúti Intelligens Kamerahálózat elnevezésű projektet konzorciumi formában a Belügyminisztérium, az Országos Rendőr-főkapitányság és a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) közösen valósítja meg. A projekt Támogatási Szerződéseit 2012. október 5-én írták alá, amelyek alapján a rendszer kiépítése hazai költségvetési és Európai Uniós forrásból valósul meg.


A VÉDA Közúti Intelligens Kamerahálózat gyakorlatilag két lépcsőből épül fel. Első lépcsőben 160 db változtatható helyű, azaz mobil komplex Közlekedési Ellenőrzési Pontok működésének megkezdésére kerül sor. Az új kamerák országos kiosztása januárban megkezdődött. Jelenleg a kamerák tesztelése folyik, szankció kiszabása nélkül. (Meg kell azonban jegyezni, hogy a korábbiakban beszerzett sebességmérő berendezések továbbra is működnek, joghatásos méréseket eszközölve.)


Az éles üzem várhatóan 2015. március elején veszi kezdetét. A kamerák eleinte sebességmérésre, rendszámfelismerésre, forgalomszámlálásra, forgalomtorlódás észlelésére, valamint a járműről készített felvételek továbbítására lesznek alkalmasak.


Az év közepétől az említett alapfunkciók további kiegészítő funkciókkal egészülnek ki. Ezáltal a VÉDA rendszer alkalmas lesz többek között a záróvonal átlépésének észlelésére, a biztonsági öv használatára vonatkozó előírások, a forgalomirányító fényjelző készülék jelzéseire vonatkozó előírások, a leállósáv igénybe vételével, valamint az autóbusz forgalmi sáv használatára vonatkozó előírások megtartásának ellenőrzésére is.


A projekt második lépcsőjében, 2015. harmadik negyedévében kezdődhet meg a fix telepítésű KKEP-k működése, ezzel válik teljessé a VÉDA Közúti Intelligens Kamerahálózat kiépítése. A fix kamerák a mobil eszközökhöz hasonlóan multifunkcionálisak lesznek, s azokkal egységes rendszert képeznek. Azt, hogy az egyes eszközök mely szabályszegések felderítésére és rögzítésére legyenek alkalmasak, a felügyelet alá vont útszakasz jellegétől függően lehet megválasztani.


A VÉDA kamerahálózat működését, a különböző rendszerelemek összekapcsolását, a rögzített információk továbbítását, valamint feldolgozását a Közlekedésbiztonsági Automatizált Feldolgozó és Információs Rendszer (KAFIR) végzi.


A VÉDA kamerahálózat működésétől a közúti közlekedésbiztonság javítása, a balesetek számának csökkenése, valamint további emberéletek megmentése várható. A projekt igazodik a hatályos EU, valamint hazai közlekedésbiztonsági programokhoz, s hozzá kíván járulni ahhoz a célkitűzéshez, mely évtizedünkben, azaz 2010 és 2020 között felére kívánja csökkenteni a közúti balesetben meghalt személyek számát. Ez számokban kifejezve Magyarország vonatkozásában évi 370 ember életének megmentését jelentené az évtized végére, tekintettel arra, hogy 2010-ben a közúti közlekedés 740 halálos áldozatot követelt.


A VÉDA projekt hivatalos közleményének letöltése pdf-ben

 

Címkék: baleset-megelőzés balesetben meghalt személyek számának csökkentése baleseti adatok biztonságos közlekedés defenzív forgalom folyamatosságának biztosítása forgalomellenőrző kamerarendszer forgalomfelügyeleti kamerarendszer gyermek gyorshajtás gyorshajtó halálos áldozatok hátrányos helyzetűe interjú iskola rendőre ittas vezetés ittasság kampány kerékpár kresz közlekedésbiztonsági vetélkedők közlekedéstudományi intézet közterületi rendőri jelenlét közösségi közlekedésbiztonsági célkitűzések közút motorkerékpár nemzeti közlekedési hatóság orfk-országos balesetmegelőzési bizottság prevenció preventív sebesség ellenőrzés sebességtúllépés segédmotoros kerékpáros képzés sulimoped személysérüléses közúti balese szeszesitaltól befolyásolt állapo szimulátor súlyosan sérültek tanterv tispol véda védtelen Óberling józsef évértékelő

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 17 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A baleset mintha csak azért történt volna, hogy – lehetőleg...

M Imre írta 17 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Sokáig azt hittük, hogy a Zaporozsec a szovjet autóipar ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Nagykörút_ON #forgalom: 2017. szeptember 26., 17:00–19:00, FARM, VI. kerület, Ó utca 14., Budapest, 1066 2017.09.26. 17:00

M Imre írta 18 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

VEKE „Elképesztő, hogy ez a társulat még dolgozhat. Senki ...

M Imre írta 22 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Idén nagyon hamar jött be a borongós, hűvös, esős idő, ...

M Imre írta 23 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Csajok a motoron Nézz körül áruházunkban, hátha pont itt ...

M Imre írta 23 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Kérdés, mikor lesznek készen ... , régóta csak ígéretek ...

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Az orosz állami cég idén legkevesebb 1 milliárd ...

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Hétvégeken a teljes vonalon nem jár majd a 3-as metró,...

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Credobus, itt: Kravtex. Átadtuk a . .., ..., 99., 100.#Credobus-t a ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu