Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2009. december 28. - integratorforum.hu |
A balesetkutató orvosok már régen bebizonyították, hogy a terhes anyákra nézve a biztonsági öv használata semmiféle külön veszélyt nem jelent, ugyanolyan védelmet nyújt, mint másoknak, de a helyes alkalmazás nagyon fontos. Ügyelni kell a hevederszalag megfelelő vezetésére, ami azt jelenti, hogy a vízszintes ág a has alatt, a vállöv - felfutó ág - a has felett, illetve a mellek között feküdjön fel a testre. Így balesetkor a hevederterhelés a viselőjének az állapota ellenére sem okozhat bajt. Egyébként a magzat közvetlen sérülése ritka, mert az őt körülvevő magzatvíz egyik funkciója éppen az, hogy az ütésektől megvédje. Azonban bekötetlenül, helytelen övhasználat mellett vagy nagy sebességgel ütközve más súlyos sérüléseken túl bekövetkezhet a méhlepény leválása is, ami viszont az anya és a magzat közötti életkapcsolat megszűnésével jár.
A kockázat nagyobb a légzsákos gépkocsikban, mert a nők termetük miatt általában közelebb ülnek a műszerfalhoz, illetve a volánhoz. Ütközéskor aztán a bekötetlen test tehetetlenül elindul előre, és a „kiálló pocak" fog először felütközni a kormánykeréken, miközben a felsőtest és a fej túl korán „találkozik" a kezdetkor nagy ütőerővel rendelkező kirobbanó légzsákkal. A következmény súlyos vagy végzetes is lehet. Légzsákos autóban az öv mellőzése természetesen másra nézve is veszélyes, mert a tervező az övhasználattal is számol, ami annyit jelent, hogy a bekötött test már akkor éri el a ballont, amikor annak kiáramló nyílásai nyitottak és így puha párnába zuhan.
Sokszor mások miatt keveredünk balesetbe, ezért nem szabad lebecsülni a rövid utak vagy a városi közlekedés veszélyeit sem, mert ez sem tartozik az áhított örömök közé, ha egy szülés előtt álló anya valamelyik végtagját gipsz, arcát pedig sűrű kötés fedi, de gondolni kell a legsúlyosabbakra, például agyi vagy belső sérülésre is.
A biztonsági öv vízszintes ágát át kell vezetni a patentekkel rögzíthető övterelőn, amely megakadályozza, hogy a heveder a hason feküdjön fel, s így a terhelés az anya has alatti részét, illetve a csípőt éri.
A vonatkozó műszaki rendelet szerint gépjárművek környezetvédelmi és biztonsági berendezéseiben semmiféle beavatkozást, átalakítást nem szabad alkalmazni, amely által megváltoznának a jármű környezetvédelmi és biztonsági tulajdonságai, az egyszer már jóváhagyott, az előírásoknak megfelelő jellemzők. A tiltott beavatkozás nem mindig látványos, van úgy, hogy csak alapos vizsgálódás után lehet észrevenni. Ilyen az a biztonságiöv-rögzítő patent, amelyet boltokban is lehet kapni. Ha ezt a patentot a biztonsági övhöz beszerelik (2. kép), akkor megváltozik az öv védelmi tulajdonsága és életmentő képessége, amelyre megkapta az E jelet, az ENSZ-EGB jóváhagyását. Ezzel az átalakítással az öv nem úgy viselkedik, mint eredeti állapotában. Az eredeti állapot látható az 1. képen, ahol az öv a testre feszül. A 2. képen lazán elernyed, tehát nem képes ütközéskor az előre lendülő testet az ülésben tartani, és ezzel megnő a baleseti sérülés kockázata. (3. kép) Azt tanácsoljuk, hogy a vélt kényelemért senki ne kockáztassa feleslegesen az életét. Álláspontunk szerint használatát közúton és a műszaki vizsgán ellenőrizni kellene!
Kováts László, MAK közlekedésbiztonsági szakértő ![]() |
|
|
M Imre írta 1 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Zebra - Rendőri intézkedés egy távoli országban https://www....
M Imre 2 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 19 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
drMáriás: Orbán Viktor álma – Ursula von der Leyen Frida ...
M Imre 19 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 19 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Egyéni leszállásjelző... https://www.facebook....
M Imre írta 19 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Csehszlovák Kém | WOW: Így ünnepelte Karácsony Gergelyt...
M Imre írta 20 órája a(z) Vadveszélyes idők: az őzek párzási időszaka blogbejegyzéshez:
Csehszlovák Kém: Semmi különös, csak megjelent egy ...
M Imre írta 1 napja a(z) Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2. fórumtémában:
Csúnya beszéd! Nemár!! | Nindzsa néni kutyával vs. ...
M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Építészet, erdészet és egy levágott női fél kar. ...
M Imre írta 1 napja a(z) Méhlegelő a Déli pályaudvar mellett, a Vérmezőn 2021. júniusban (Telex) képhez:
Dezsényi Péter, Budapest főkertésze a klímarealitásról...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Európai ellenőrzések 2014-ben - TISPOL
Csökkent a közlekedési bűncselekmények száma (2012 -> 2013)
Európai ellenőrzések 2013-ban - TISPOL
Túlélési esélyek téli gumi, ablaktörlő, légzsák és biztonsági öv nélkül