Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Elutasította a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) az Alstom fellebbezését a 2-es metró szerelvényeinek típusengedélyével kapcsolatban, így a gyártó cég immár jogerősen nem kapta meg a gyártáshoz szükséges típusengedélyt.
Az NKH hétfői közlése szerint az elsőfokú határozat - amellyel
elutasították a végleges típusengedély kiadását - helybenhagyását azzal
indokolták, hogy "a jogszabálytól eltérő fékrendszer egyenértékű
biztonsági szintjének igazolása és dokumentálása megfelelően nem történt
meg".
A határozat ellen államigazgatási úton további fellebbezésnek nincs
helye, a döntés felülvizsgálatát a bíróságnál lehet kezdeményezni.
Ezzel az NKH a hazai jogszabályok alóli mentesség megadását is
megtagadta. Az Alstom ugyanis azt kérte, hogy derogációt kapjon a
Metropolis szerelvények fékrendszerére, mivel az eltér a magyar
szabályok által előírttól. Az Alstom szerződésben vállalta, hogy olyan
szerelvényt gyárt, amely megfelel a magyar vasúti szabályzatnak.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság július 30-án közölte, hogy nem adta meg a
2-es vonal szerelvényeire a végleges típusengedélyt a francia Alstomnak,
a többi között a fékrendszer problémái miatt. Később kiderült, hogy
nemcsak a fékekkel, hanem a járművet irányító szoftverrel is több
probléma volt.
Az Alstommal 2006. május 30-án kötöttek szerződést a 2-es és 4-es metró szerelvényeinek gyártására és leszállítására. E szerint az Alstom 22 szerelvényt gyártott volna a 2-es metróra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvényt a négyes vonalra 114 millió euróért.
A Fővárosi Önkormányzat június 3-i döntésének értelmében a BKV vezérigazgatójának meg kell szüntetnie az Alstom konzorciummal kötött szerződést, ha a gyártó július végéig nem tudja megszerezni a végleges típusengedélyt a 2-es vonalra szánt szerelvényekre. Erre azonban a mai napig nem került sor. A BKV a gyártónak már átutalt ötven százalék előleget, mintegy 30 milliárd forintot, miközben az Alstom csak tízszázalékos kötbérköveteléssel élhet. Az Alstom pedig - a végleges típusengedély nélkül, saját felelősségére - legyártotta a 2-es metró vonalára mind a 22 szerelvényt.
Az Alstommal kötött szerződés azonban meglehetősen furcsa: vis major
esetként tünteti fel ugyanis azt, ha a cég nem szerzi meg a kocsik
típusengedélyét. Korábbi lapértesülések azt sem tartották kizártnak,
hogy a BKV még akkor is kénytelen lesz kifizetni és átvenni a
járműveket, ha azok nem felelnek meg a hazai műszaki paramétereknek.
Ha a Fővárosi Önkormányzat felbontja a szerződést, új közbeszerzési
eljárást írhatnak ki a 2-es és 4-es metró szerelvényeire. Ez
veszélyeztetheti a 4-es metró szerelvényeinek legyártását is. A 4-es
metró automata Metropolis kocsijai ugyanis csak akkor kaphatnak
típusengedélyt, ha a 2-es vonal járművei ezt már megkapták. A BKV
vizsgálata megállapította, hogy ha az M4 járműszerződéseket a BKV
felmondja, és az új járműszerelvényeket nem sikerül az uniós támogatási
szerződésben kikötött határidőig beszerezni, a járművekre nem lehet az
uniós forrásokat felhasználni, tehát annak költségeit teljes egészében a
fővárosnak és a magyar államnak együttesen kellene viselnie.
Az Alstom által 2009 áprilisában megkezdett típusvizsgálati tesztek
során számos műszaki probléma felszínre került, ilyen volt többek között
az áramszedő vagy a homlokfali menekítőajtó és a fékek műszaki hibája
is.
A BKV által a fővárosi városüzemeltetési és környezetgazdálkodási
bizottság június 23-i kérdéseire adott válaszokból kiderült az is, hogy a
francia próbák végeztével a kerékpárokon jelentős mértékű, egyoldali
kerékkopás volt tapasztalható - az Alstom indoklása szerint a próbapálya
vonalvezetése és a próba körülményei miatt.
Tarlós István főpolgármester rövid közleményben reagált az Alstom fellebbezésének elutasítására. A budapesti önkormányzat vezetője azt írta: tudomásul veszi a hatóság döntését.
Az Alstom vizsgálja, hogy bíróságra viszi-e az ügyet
Az Alstom egyelőre nem döntött arról, hogy a bíróságon megtámadja-e az NKH másodfokú, jogerős határozatát, amellyel megtagadta a 2-es metróvonalra szánt Metropolis szerelvények típusengedélyének kiadását.
Az Alstom a hírre reagálva közölte: harminc munkanapjuk van arra, hogy a határozatot és az azzal kapcsolatos jogi lépéseket tanulmányozzák. Hozzátették, hogy az cég sajnálattal értesült a másodfokú döntésről, hiszen - mint írták - a szerelvények a legszigorúbb uniós és nemzetközi biztonsági előírásoknak is megfelelnek.
(forrás: mr1-kossuth.hu)
|
|
M Imre írta 22 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Szigorúbb kontrollt gyakorolna a kormány a 4-es metró beruházása fölött
Alstom - Főváros metróügy visszásságok és az új szerződés
Lehet-e nyereséges a BKV? - Új buszüzemeltetési modell (BKK)
Közlemény: az Alstom elvesztette a bankgarancia-pert - Au revoir, Alstom!