Közlekedés: Elutasította az NKH az Alstom fellebbezését

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 621 fő
  • Képek - 2879 db
  • Videók - 734 db
  • Blogbejegyzések - 903 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 574 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 621 fő
  • Képek - 2879 db
  • Videók - 734 db
  • Blogbejegyzések - 903 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 574 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 621 fő
  • Képek - 2879 db
  • Videók - 734 db
  • Blogbejegyzések - 903 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 574 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 621 fő
  • Képek - 2879 db
  • Videók - 734 db
  • Blogbejegyzések - 903 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 574 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Elutasította a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) az Alstom fellebbezését a 2-es metró szerelvényeinek típusengedélyével kapcsolatban, így a gyártó cég immár jogerősen nem kapta meg a gyártáshoz szükséges típusengedélyt.


Hallgassa meg!


Az NKH hétfői közlése szerint az elsőfokú határozat - amellyel elutasították a végleges típusengedély kiadását - helybenhagyását azzal indokolták, hogy "a jogszabálytól eltérő fékrendszer egyenértékű biztonsági szintjének igazolása és dokumentálása megfelelően nem történt meg".

A határozat ellen államigazgatási úton további fellebbezésnek nincs helye, a döntés felülvizsgálatát a bíróságnál lehet kezdeményezni.


Ezzel az NKH a hazai jogszabályok alóli mentesség megadását is megtagadta. Az Alstom ugyanis azt kérte, hogy derogációt kapjon a Metropolis szerelvények fékrendszerére, mivel az eltér a magyar szabályok által előírttól. Az Alstom szerződésben vállalta, hogy olyan szerelvényt gyárt, amely megfelel a magyar vasúti szabályzatnak.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság július 30-án közölte, hogy nem adta meg a 2-es vonal szerelvényeire a végleges típusengedélyt a francia Alstomnak, a többi között a fékrendszer problémái miatt. Később kiderült, hogy nemcsak a fékekkel, hanem a járművet irányító szoftverrel is több probléma volt.


Az Alstommal 2006. május 30-án kötöttek szerződést a 2-es és 4-es metró szerelvényeinek gyártására és leszállítására. E szerint az Alstom 22 szerelvényt gyártott volna a 2-es metróra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvényt a négyes vonalra 114 millió euróért.


A Fővárosi Önkormányzat június 3-i döntésének értelmében a BKV vezérigazgatójának meg kell szüntetnie az Alstom konzorciummal kötött szerződést, ha a gyártó július végéig nem tudja megszerezni a végleges típusengedélyt a 2-es vonalra szánt szerelvényekre. Erre azonban a mai napig nem került sor. A BKV a gyártónak már átutalt ötven százalék előleget, mintegy 30 milliárd forintot, miközben az Alstom csak tízszázalékos kötbérköveteléssel élhet. Az Alstom pedig - a végleges típusengedély nélkül, saját felelősségére - legyártotta a 2-es metró vonalára mind a 22 szerelvényt.


Az Alstommal kötött szerződés azonban meglehetősen furcsa: vis major esetként tünteti fel ugyanis azt, ha a cég nem szerzi meg a kocsik típusengedélyét. Korábbi lapértesülések azt sem tartották kizártnak, hogy a BKV még akkor is kénytelen lesz kifizetni és átvenni a járműveket, ha azok nem felelnek meg a hazai műszaki paramétereknek.

Ha a Fővárosi Önkormányzat felbontja a szerződést, új közbeszerzési eljárást írhatnak ki a 2-es és 4-es metró szerelvényeire. Ez veszélyeztetheti a 4-es metró szerelvényeinek legyártását is. A 4-es metró automata Metropolis kocsijai ugyanis csak akkor kaphatnak típusengedélyt, ha a 2-es vonal járművei ezt már megkapták. A BKV vizsgálata megállapította, hogy ha az M4 járműszerződéseket a BKV felmondja, és az új járműszerelvényeket nem sikerül az uniós támogatási szerződésben kikötött határidőig beszerezni, a járművekre nem lehet az uniós forrásokat felhasználni, tehát annak költségeit teljes egészében a fővárosnak és a magyar államnak együttesen kellene viselnie.


Az Alstom által 2009 áprilisában megkezdett típusvizsgálati tesztek során számos műszaki probléma felszínre került, ilyen volt többek között az áramszedő vagy a homlokfali menekítőajtó és a fékek műszaki hibája is.


A BKV által a fővárosi városüzemeltetési és környezetgazdálkodási bizottság június 23-i kérdéseire adott válaszokból kiderült az is, hogy a francia próbák végeztével a kerékpárokon jelentős mértékű, egyoldali kerékkopás volt tapasztalható - az Alstom indoklása szerint a próbapálya vonalvezetése és a próba körülményei miatt.


Tarlós István főpolgármester rövid közleményben reagált az Alstom fellebbezésének elutasítására. A budapesti önkormányzat vezetője azt írta: tudomásul veszi a hatóság döntését.


Az Alstom vizsgálja, hogy bíróságra viszi-e az ügyet

Az Alstom egyelőre nem döntött arról, hogy a bíróságon megtámadja-e az NKH másodfokú, jogerős határozatát, amellyel megtagadta a 2-es metróvonalra szánt Metropolis szerelvények típusengedélyének kiadását.


Az Alstom a hírre reagálva közölte: harminc munkanapjuk van arra, hogy a határozatot és az azzal kapcsolatos jogi lépéseket tanulmányozzák. Hozzátették, hogy az cég sajnálattal értesült a másodfokú döntésről, hiszen - mint írták - a szerelvények a legszigorúbb uniós és nemzetközi biztonsági előírásoknak is megfelelnek.

 

(forrás: mr1-kossuth.hu)

Címkék: alstom bkv elutasítás fellebbezés jogerős metró nkh típusengedély tömegközlekedés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Éjjel északon pár centi friss hó is eshet, hogy aztán holnap az...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A korábban fuvarozással foglalkozó üzletember kedden ...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A jó hír, hogy az elektromos járművek gyártásában és ...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Jurij Gagarin a világon elsőként 108 percet töltött az űrben, a ...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Télen is tekerünk! A bicikli télen is a legmegbízhatóbb ...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Gépjárműfecskendők és magasból mentők átadása ...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Itt a 2018-as menetrend! iho/vasút 2017.12.6 15:03 A ...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

U2 / Berlini metró http://hvg. ...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Kis probléma, hogy ők sem akadálymentesítettek a...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Vasárnaptól újra lehet vonatozni Rajka és Pozsony között -...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu