Közlekedés: Ime a múlt évszázad legkülönlegesebb autócsodái!

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3210 db
  • Videók - 2834 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 886 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3210 db
  • Videók - 2834 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 886 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3210 db
  • Videók - 2834 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 886 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3210 db
  • Videók - 2834 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 886 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Természetesen mi is kilátogattunk az április 16-18. között megrendezett IV. Oldtimer Expo-ra, amelynek ezúttal is a Vasúttörténeti Park adott otthont. A több mint kétszáz kiállított autócsoda között igazi ritkaságokra és valódi értékekre bukkantunk, amelyeket most bemutatunk Önöknek!

network.hu

Sajnos manapság már nem látunk húszcentis króm jaguárokat az autók orrán

network.hu

Ferrari 250 GT tipo 508C


Ezt a nemrégiben újrafényezett verseny Ferrarit 1957-ben, vagyis több mint fél évszázada gyártották. Orrában egy kereken háromliteres benzinmotor dolgozik, 280 lóerős teljesítményre és 270 km/órás végsebességre képes. Jelenleg svájci tulajdonban van.

network.huJaguar XJS V12

 

A kiállítás egyik leggyönyörűbb darabja, pedig mindössze 29 éves. A metál fekete kasztni azonban kivételesen elegáns vajbőr és faborítást takar, fa kormánnyal és automataváltóval, 289 lóerős, 5344 köbcentis bitang motorral. A legszebb az egészben, hogy a kiírások alapján a máig gyári állapotban lévő Jaguar épp új tulajdonost keres, potom 3,3 millió forintért. Szinte ajándék!

network.hu

Aston Martin DB5


Nem maradhatott otthon a James Bond autók legnépszerűbb példánya, az 1965-ös Aston Martin DB5 sem, amely a Goldfinger alcímet viselő alkotásban szolgálta a brit titkosügynököt. 3995 köbcentis motorja 286 lóerővel bír, álló helyzetből 8,1 másodperc alatt van fenn százon, míg végsebessége 232 km/óra. A DB típusjelölés egyébként a márka alapítója, David Brown neve után született.

network.hu

Mercedes-Benz 180C


A finoman szólva sem makulátlan állapotban lévő 180C különlegessége, hogy magyar tulajdonosa az elmúlt hetekben érkezett haza vele Svédországból. Az 1962-es autó nagyon ritka példány, a kiállított szerencsést hamarosan részletes felújításnak vetik alá.

network.huBuick Riviera


Igazi kuriózumnak számít a Lagonda-motoros Aston Martin, amelyet 1976-ban gyártottak, és szinte minden porcikáját kézzel, egyesével rakták össze. Ekkoriban ez volt az egyetlen autó, amelyet acél vázra alumínium karosszériával szereltek, ehhez ráadásul egy 5.4 literes benzines motor dukált, automataváltóval.


1971-ben született ez az aranybarna óriás, amely minden bizonnyal elvarázsolta a tekinteteket különlegesen agresszív orrával és hatalmas termetével. A Buick luxuskupéjaként számon tartott típusból évente több mint harmincezer darabot gyártottak, a kiállított példány orrába pedig egy 315 lóerős (!), 7460 köbcentis erőforrást szereltek. Végsebessége a hatalmas tömeg okán mégis mindössze 210 km/óra.

network.hu

Audi Sport Quattro


A legendás Audi versenyautó. Összkerékhajtással, 350 lóerővel, a világ mai napig egyik leggyilkosabb sprintjét produkáló autója. 2226 köbcentis motorjával 4,9 másodperc alatt futja az álló rajtos százas sprintet, ami egy 25 éves autótól nem megszokott teljesítmény.

network.hu

Ferrari Dino


A képen látható piros versenyautót 1972-ben gyártották, két és fél literes V6-os motorja két lóerő híján 200 lóerőt teljesít.

network.hu

Rolls-Royce Silver Shadow II

 

1979-ből, az elegancia legendás brit megtestesítője. A Rolls-Royce-ok orrába manapság irdatlan motorokat pakolnak, de nem volt ez másképp harminc évvel ezelőtt sem. A kiállított Silver Shadow II-t egy 6750 köbcentis motor mozgatja, 308 lóerővel, maximum 170 km/órás tempóig.

network.hu

Jaguar E-Type Series 1 1/2 és Series 2

 

A képen közelebb álló, piros Jaguar E-Type Series 1 1/2 1968-ból jött egészen idáig, a mellett látható fehér Series 2 csupán egy évvel fiatalabb nála. Mindkettejükben 4235 köbcentis motor dübörög, egyenként 265 lóerős teljesítménnyel.

network.hu

 Aston Martin V8

 

Igazi kuriózumnak számít a Lagonda-motoros Aston Martin, amelyet 1976-ban gyártottak, és szinte minden porcikáját kézzel, egyesével rakták össze. Ekkoriban ez volt az egyetlen autó, amelyet acél vázra alumínium karosszériával szereltek, ehhez ráadásul egy 5.4 literes benzines motor dukált, automataváltóval.

 

Videó itt

 

(forrás: stop.hu)

 

Címkék: 20 század autó csoda járgány különleges oldtimer

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 3 hete

Párizsban közlekedett a Jaguar megosztó konceptautója | 2025-03-26

Egyesek szerint a dizájn megdicsőülése, mások számára viszont rusnya behemót – erősen megosztóra sikeredett a Jaguar Type 00 tanulmányautója, ami most már közlekedett is.

A válságokon átbukdácsoló Jaguar tavaly év végén, a Miami Art Week-en rukkolt elő a sokat mondó nevű koncepcióautóval, a Type 00-val, amivel szimbolikusan is a nulláról indulna, vagyis újratervezne mindent. Alapvetően egy minimalista stílusú elektromos luxusautóról van szó, ami radikálisan szakít a márka hagyományaival, meg egyébként is radikális.

Nincs tükör, nincs kilincs, új a logó, a tökéletesre gyalult utastér tetején panoráma üvegtető ül. Ami pedig eddig csak koncepció volt, a párizsi divathéten a maga valóságában is megjelent:

https://roadster.hu/parizs-jaguar-konceptauto
___

jaguár vs tramvaj 01 / 02

A baleset bekövetkezése valószínűleg amiatt történt, hogy a Jaguár előzött.

Szabályok:

Az úttest szélén vagy a közepén kiépített nyílt

- villamospályára csak akkor hajthatunk rá, ha az útburkolati jelek (terelővonalak) nem láthatóak

- a villamospályára ráhajtani nem kötelező - jobbra vagy balra kanyarodáskor a besorolás esetében sem - csak lehetőség (kivétel, amikor a sáv vezet a villamospályára)

- az előbbi szabályok teljesülése esetén (és az úttest közepén haladó villamos pályáját tekintve) is csak a hozzánk közelebb eső, másképpen a menetirány szerinti jobb oldali (velünk egy irányban haladó) villamos pályájára hajthatunk rá, a szembejövő villamospályára sohasem hajthatunk rá!

- a villamospályára ráhajtáskor a villamos zavarni tilos, ha rajta vagyunk akkor indokolt akadályozás lehetséges (például: nem tudunk balra bekanyarodni, mert nem enged el a szembejövő forgalom)

http://autovezetes.network.hu/kepek/szabalytalansagaink/jaguar_vs_tramvaj_01

Az első képhez hozzátéve:
a villamos valószínűleg állt, hiszen nem láthatóak nagyobb sérülések. Ha haladt volna, akkor a két jármű mondjuk 50-50 km/ órás sebességét figyelembe véve, az ütközés 100 km/ órával falnak ütközésnek felene meg.
Ez egy 4 tonna körüli tömegű villamossal való találkozáskor a "javára szól", de azt is kell nézni hány ember esett volna el az ütközés következtében ...

http://autovezetes.network.hu/kepek/szabalytalansagaink/jaguar_vs_tramvaj_02

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 11 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Kellemes Karácsonyt kíván a MÁV! (2025. április 21.) - épp ...

M Imre írta 14 órája a(z) Essemm - Kóbor kutyák videóhoz:

Kápolna Önkormányzata megbukott az Adatvédelmi ...

M Imre írta 14 órája a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Nem lehet megmenteni, ezért beszkennelték Szeged...

M Imre írta 15 órája a(z) Nincsenek bringások és autósok - László János és Kiss Csaba alezredes (sajtótájékoztató: Együtt közlekedünk kampány) videóhoz:

Kürti Gábor: a kerékpáros forradalom már elindult – de ...

M Imre írta 19 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Húsvét. ... idegen nőkkel csak udvariasan! remélem, időben ...

M Imre írta 21 órája a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:

Közúti Közlekedési Emlékekért Alapítvány: Sztárvendég ...

M Imre írta 21 órája a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:

Közúti Közlekedési Emlékekért Alapítvány: Most, hogy elmúlt ...

M Imre írta 21 órája a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:

1919 – Földosztással kezdődött, majd vérengzésbe ...

M Imre írta 21 órája a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:

Közúti Közlekedési Emlékekért Alapítvány: Egy kép egy ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu