Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
December elején több helyen is megjelent: a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) tavaly év végén indított, hirdetmény nélküli beszerzési eljárásban kért ajánlatokat az európai uniós autóbusz-vezetői tanfolyamot elvégző sofőrök jogosítványának gyártására. A három felkért ajánlattevő közül csak a Techno-Progress Kft. adott be ajánlatot, a másik kettő – az Állami Nyomda és a Pénzjegynyomda – nem – számol be a csütörtöki Magyar Nemzet.
A tendert 2009 januárjában eredménytelennek nyilvánította az NKH, majd mégis megrendelt összesen kétezer darab jogosítványt a Techno-Progresstől. A megrendelés után az NKH újabb beszerzési eljárást indított, immáron minimum ötszázezer darab dokumentum beszerzésére. Az eljárás során mindössze egy érvényes ajánlat érkezett – ismét a Techno-Progresstől. Az ajánlattevővel október végén szerződést is kötött az NKH. Másnap a céget 25 millió forintért megvásárolta az Erdős Ákos érdekeltségi körébe tartozó Állami Nyomda. De vajon mit is vett a jó orrú befektető?
A Techno-Progress, amely ugyan informatikai vállalkozás, mégis feleslegesnek tartja, hogy saját honlapot üzemeltessen, 1991 óta létezik. Utolsó tulajdonosa 2008. április 3-tól a Seychelle-szigeteken bejegyzett Astonville Continental Corp. A cég tulajdonosa komoly üzleti lehetőséget látott a Techno-Progressben. Csakis rosszindulatú kutakodók gondolhatnak arra, hogy az illető előre tudott valamit az NKH szándékairól. A kft. 2007. december 31-én 3,5 millió forint saját tőkével rendelkezett, tárgyévi forgalma 13,5 millió forintot tett ki, 2,4 millió forintnyi adózott veszteség mellett. Mindezt a megjelent információk szerint egy fő alkalmazásával érte el, aki nyilván dr. Pais Károly, a társaság előző tulajdonosa és ügyvezetője. Az ügy első furcsasága, hogy a céget az NKH olyan eljárásban választotta ki, mint szerinte megfelelő ajánlattevőt, amely nem a közbeszerzési törvény, hanem a 143/2004 (IV. 29.) számú, nemzetbiztonsági érdekeket érintő kormányrendelet hatálya alá tartozik!
A jogosítványok ugyanis egyedi, hamisítás ellen védő speciális biztonsági elemeket tartalmaznak, és jó néhány országban a személyazonosságra szolgáló alapdokumentumként szolgálnak. EU orzságba magyar állampolgárok csupán jogosítvány bemutatásával is beléphetnek. Az ilyen beszerzési eljárásokban fokozott figylemet szokás fordítani a meghívott ajánlattevő referenciáira, tulajdonosi hátterére és pénzügyi stabilitására. Továbbá: az ajánlattevőket a Nemzetbiztonsági Hivatal (NBH) által kezelt minősített ajánlatttevő listáról kell és lehet meghívni.
Azaz a Techno-Progress Kft. ezen a listán vélhetőleg szerepel. Ebben az esetben az NBH biztosan ismerte a tulajdonos kilétét, és nem talált személyében kivetnivalót. Ami azért érdekes, mert ha az illető magyar állampolgár, akkor bizony felmerül az adóelkerülés - "adóoptimalizálás" - gyanúja. A cég referenciái - amennyiben léteznek - nyilvánosan nem fellelhetők. Pénzügyi helyzete viszont a legjobb akarattal sem mondható stabilnak.
/Egy mindössze egy főt foglalkoztató, offshore hátterű céget bízott meg vezetői engedélyek gyártásával és szállításával a Nemzeti Közlekedési Hatóság - adta hírül a Gondola internetes portál. A Techno-Progress Kft. - amelynek tulajdonosa a közelmúltig a Seychelle- szigeteki offshore-paradicsomban bejegyzett Astonville Continental Corp. volt - az elkövetkező hat esztendőben összesen 250 millió forintért szállíthat jogosítványnak való biztonsági kártyákat.
További információ:
Felmerülnek további kérdések is: vajon milyen csúcstechnológiát birtokolhat a Techno-Progress, amelyek láttán a magyar bankjegyeket előállító Pénzjegynyomda, továbbá az abszolút piacvezetőnek számító Állami Nyomda úgy döntött, hogy szégyenszemre még ajánlatot sem nyújt be egy negyedmilliárd forint értékű közbeszerzési eljárásban? Hiszen kétségkívül Góliát méretű piacvezetőket kényszerített térdre a techno-Progress, ami önmagában sikersztori.
Ezek után a Techno-Progresst 25 milliárd forintért megvásárolta az Állami Nyomda. A cégvásárlást Zsámboki Gábor, az Állami Nyomda vezérigazgatója így indokolta: "A felvásárlással elsősorban olyan speciális technológiai jogok használatát szereztük meg, amelyek a biztonsági nyomdaiparban elengedhetettlen fejlesztésésekhez szükségesek". Az indokolás azért is érdekes, mert - ezek a jogok a kft. 2007-es mérlegében maximum 3,5 millió forintot értek, ha a befektetett eszközök rovatban ezek találhatók. A gyártókapacitás hiányáról nem is beszélve, mert a számokból kiderül, hogy a Techno-Progressnek maximum játéknyomdája van.
A nyomdai kapacitás hiányának persze az NKH figyelmét is fel kellett volna keltenie. itt gépbérletről nem lehet szó, mert akkor a bérbeadót is fel kel tüntetni a beadott ajánlaton a hírek viszont egy ajánlattevőről, nem egy fő,- vagy alvállalkozó(k)ról szólnak. Ha az Állami Nyomda "elsősorban" jogokat vett, amikor megvette a céget, vajon hogyan felelhetett meg az NKH felé egy fellelhető gyártókapacitással nem rendelkező ajánlattevő?
Végül essék pár szó az eladóról is! A 25 millió forintos vételár kevesebb, mint százezer eurónak felel meg. Ennek fejében az Állami Nyomda egy olyan piacon jelenik meg,amelyre még ajánlatot sem mert tenni (!) - kétszer egymás után. E történet valószínüleg bekerül a magyar kormányzati beszerzések különös históriái közé, ám szakértőink azt sem tartják kizártnak, hogy kis idővel a hatóságoknak is szemet szúr
Balsai István, a Fidesz jogi igazgatója a Magyar Nemzet által feltárt ügyletet úgy érétkelte: nyilvánvaló, hogy a nemzetbiztonsági indokokra való hivatkozás csupán ürügy volt arra, hoyg megkerüljék a nyílt közbeszerzési eljárást. Hozzátette: az elmúlt években bevett gyakorlattá vált, hogy hajuknál fogva előrángatott indokokkal addig szűkítik a lehetséges pályázók körét, amíg végül már csak a balliberális holdudvar valamelyik cége indulhat el és nyerhet meg egy-egy pályázatot - fogalmazott az ellenzéki politikus.
Rámutatot:t a jogosítványtender kapcsán egy külföldi cég magyarországi képviseletétől kapott levelet a napokban, amelyben pontosan ugyanazokra a furcsaságokra hívják fel a figyelmét, mint amelyek lapunk cikkében is szerepelnek.
Balsai István szerint a botrányos ügylet hátterében felsejlik Erdős Ákos korábbi üzletfelének, Gyurcsány Ferenc bukott miniszterelnöknek az árnyéka. A jogi igazgató kiemelte: a Fidesz az ilyen, és ehhez hasonló ügyeket dokumentálja, és amennyiben jövőre a választók bizalmából olyan helyzetbe kerülnek, alaposan áttekintik azokat, és, ha kell, megteszik a szükséges jogi lépéseket.
TÖBB, MINT ÜZLETFÉL
Gyurcsány Ferenc és Erdős Ákos üzleti kapcsolata még 2002-ben kezdődött, amikor Erdős cége, a Láng Holding felvásárolta Gyurcsánytól a Perfekt-Rt.-t. Két évvel későb hatalmas botrányt kavart, amikor Erdős Ákos - sokak szerint nevetségesen alacsony áron -megkaparinthatta az addig állami kézben lévő Nemzeti Tankönyvkiadót. A vételár 3,2 milliárd forint volt, holott a cég akkoriban évi félmilliárd forintnyi hasznot termelt. 2006-ban Erdős eladta a Láng Holdingot, s így a Perfekttől és a Nemzeti Tankönyvkiadótól is megszabadult. Az Állami Nyomda azonban a mai napig az ő érdekeltségébe tartozik, igaz, már nem közvetlen, csupán közvetett tulajdonosi részesedése van benn egy amerikai cégen keresztül. Mellesleg Gyurcsány és Erdős közös gyökerei a Kommunista Ifjúsági Szövetségig (KISZ) nyúlnak vissza: míg Gyurcsány a KISZ KB titkáraként építette karrierjét, addíg Erdős a KISZ által alapított Ötlet főszerkesztője volt. (P.T.)
(Forrás: csütörtöki Magyar Nemzet)
|
|
M Imre írta 14 órája a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:
Túl nagyot álmodott a szaúdi trónörökös, akadozik az ...
M Imre írta 14 órája a(z) A parkolási díjak emelésével az élhető Budapestért videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre írta 14 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre 15 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 15 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Kovács Gergely: A felénél is kevesebbe kerül a Hegyvidéki ...
M Imre írta 15 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
A hajnali hóesésben, az M1-es leállósávjában cserélte le egy ...
M Imre írta 15 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:
Országos havazás a következő napokban már nem várható,...
M Imre 16 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 18 órája a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:
A fényképen szereplő "úriember", aki...
M Imre 21 órája új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Hagyományteremtő szezonnyitó Motoros Nap, mint a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram része - 2013. április 7., 10:00 órától (Hungaroring)
A Kormány 326/2010. (XII. 27.) Korm. rendelete a Nemzeti Közlekedési Hatóságról szóló 263/2006. (XII. 20.) Korm. rendelet módosításáról
Egyelőre nem lesznek új metrókocsik Budapesten
Az Alstom cég a BKV ellen - francia pecsenye